* * * Console Games Thread * * * -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- Thread : State of gaming: "One update available" Started at 26-01-2015 11:45 by paunstefan Visit at https://www.consolegames.ro/forum/showthread.php?t=89174 -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- [Post 1] Author : paunstefan Date : 26-01-2015 11:45 Title : State of gaming: "One update available" 2014 a fost un an destul de agitat pentru industria gaming-ului, noile console au fost proaspat lansate, scandalul #GamerGate a fost in centrul atentiei pe internet si am avut parte de multe “certuri” intre publisheri si gameri. Unul dintre cele mai importante subiecte ale anului ce a trecut a fost nemultumirea gamerilor atunci cand jocuri asteptate de mult timp s-au lansat intr-o stare jalnica. Putine lansari din 2014 au fost ferite de acest fenomen. Va amintiti probabil cum in trecut jocurile se lansau terminate, atunci cand un developer lansa un joc pe PS1 sau pe PS2, nu trebuia sa se mai gandeasca la tot felul de probeleme tehnice de care se loveau jucatorii (cu mici exceptii, desigur), plus ca nu aveau mijloacele prin care sa lanseze update-uri software, poate doar sa faca o relansare a jocului retail. Bug-uri existau si atunci, dar aproape niciodata nu devenea un joc nejucabil din cauza problemelor tehnice. Dar acum, cand studio-urile si bugetele jocurilor s-au marit, au crescut si asteptarile financiare ale publisherilor, aproape toti isi doresc sa primeasca banii cat mai repede si usor. Asa a ajuns acceptabil pentru unii sa lanseze jocuri neterminate, laudate prin tot felul de trailere, doar ca in perioada de dupa aparitie sa lanseze o serie de update-uri pentru a duce jocul intr-o stare cat mai decenta. Compania care e cea mai vinovata pentru aceasta practica este Ubisoft. Ignorand greselile din trecut (adica Assassin’s Creed 3), printre lansarile din 2014 se afla Watch Dogs, Assassin’s Creed: Unity si The Crew. Toate 3 au fost jocuri foarte laudate de Ubisoft, iar in toate trailerele de dinaintea lansarii pareau intr-adevar jocuri foarte bune. Dar lucrurile nu au fost atat de bune cum pareau, Watch Dogs, pe langa o multitudine de bug-uri a fost criticat pentru downgrade-ul facut inaintea aparitiei, in realitate jocul pur si simplu nu arata asa ca in materialele promotionale, un lucru devenit obisnuinta pentru Ubisoft. Assassin’s Creed: Unity in schimb s-a lansat intr-o stare deplorabila, jocul era plin de bug-uri si glitch-uri, iar framerate-ul era sub nivelul acceptabil pe toate platformele. Tot ce a putut Ubisoft sa mai faca a fost sa promita o serie de patch-uri care sa aduca jocul intr-o stare mai buna. Au lansat patch-urile ? Da. Mai exista probleme in joc ? Desigur, si probabil ca nu vor fi rezolvate niciodata. Dintr-o companie destul de iubita, Ubisoft a ajuns una dintre cele mai criticate (daca nu chiar cea mai), din cauza lacomiei lor. In plus, creativitatea lor, cel putin din punctul de vedere al gameplay-ului scade pe zi ce trece, toate jocurile lor open-world urmeaza un anumit tipar (watchtowers, anyone ?), pentru a fi lansate cat mai repede si au un feeling foarte “rece”, ar putea fi la fel de bine facute de un studio de roboti. Dar asta e o discutie poate pentru alta data, sa revenim la bug-uri si patch-uri. Alt exemplu de companie care nu s-a ferit sa lanseze un joc neterminat este Electronic Arts, cu al sau Battlefield 4 (ok, asta e lansat in 2013). In momentul aparitiei, si multe luni dupa, Battlefield 4 a fost impanzit de probleme tehnice, cea mai cunoscuta fiind netcode-ul deplorabil. La cateva luni de la lansare, jocul a fost reparat in mare parte. Nu ar fi fost mai bine sa fie lansat atunci cand nu mai avea probleme, in loc sa ne faca sa ne cheltuim banii pe un joc neterminat ? Halo: The Master Chief Collection e un alt joc grabit sa ajunga pe rafturi. Aceasta compilatie a jocurilor din seria Halo, s-a lansat pe Xbox One in toamna lui 2014, iar putini se asteptau ca jocul sa aiba problemele pe care le-a avut. In timp ce singleplayer-ul nu a intampinat probleme, modul multiplayer, mai exact sistemul de matchmaking, clar nu era gata pentru lansare, unii jucatori trebuiau sa astepte pana la 3 ore pentru ca jocul sa gaseasca un meci, chiar daca erau sute de mii de jucatori. 343 Studios inca lucreaza la rezolvarea probelemelor jocului. Iar Microsoft ofera jocul Halo: ODST gratuit pentru a-si cere scuze fata de gameri. Nici Sony nu e lipsit de probleme, tot in toamna lui 2014 s-a lansat Driveclub, joc amanat 1 an, si lansat nu numai cu probleme tehnice(un mod multiplayer plin de probleme), dar si cu parti de joc lipsa(masini, trasee si weather mode-ul) , pe care developerii au ales sa le adauge ca si update-uri in perioada de dupa lansare. Acestea sunt doar niste exemple, dar in ziua de astazi aproape toate jocurile primesc tot felul de update-uri pentru a rezolva probelemele tehnice (sa nu mai vorbim de multitudinea de jocuri “early access” de pe Steam) . Toate aceste lansari grabite se intampla pentru ca publisherii sa faca profit cat mai repede, pentru a multumi investitorii. Jocurile sunt laudate inainte de lansare, prin trailere si interview-uri, pentru ca noi sa facem precomenzi si sa fi platit deja in momentul cand putem afla de probelemele jocului. Toate jocurile de mai sus au vandut peste 1 milion de exemplare (>5 milioane pentru AC:U), deci companiile nu au un motiv atat de intemeiat pentru a renunta la aceste practici. Ce putem noi face e sa nu mai cumparam jocuri neterminate, pentru a le arata developerilor ca avem un cuvant de spus, noi suntem cei care ii putem face sa se schimbe -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- [Post 2] Author : razvanrazy Date : 26-01-2015 12:08 Spre deosebire de era PS1 si PS2, acum exista internetul si consolele noastre au o conexiune cu acesta si ma gandesc ca d-aia-si permit sa le scoata asa, urmand sa trimita update-uri sau DLC-uri care le contin (asta daca-si mai aloca resurse pentru aceste lucruri). -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- [Post 3] Author : Mayhem Date : 26-01-2015 12:31 Mie mi se pare ca daca imi cumpar un joc ziua 1 ma astept ca internetul sa il folosesc pentru a juca multiplayer (bineinteles acolo unde este cazul), nu mi se pare corect ca day 1 sa dau banii pe ceva incomplet care imi si inhiba experienta de joc. Asa cum a spuns paunstefan mai sus asa ceva devine o obisnuinta pentru ca au vazut ca se poate sa prosteasca x numar de oameni sa faca precomanda lucru care mi se pare insultator. Si mai insultator mi se pare ca suntem prostiti cu dlc-uri sau jocuri gratis ca scuza pentru incapacitatea producatorilor de a livra un produs terminat, adica un fel de ok, ai dat banu, joaca-te tu un joc mai vechi pe care ti-l dam gratuit pana rezolvam noi treaba, GRESIT! Eu vreau sa joc jocul pentru care am platit nu altceva. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- [Post 4] Author : sexbobomb91 Date : 26-01-2015 12:33 In generatia trecuta tin minte ca publisher-ul trebuia sa plateasca o suma destul de mare atunci cand lansa un patch pe PSN/Xbox Live. Generatia actuala s-a cam renuntat la polititca asta si poate ca si acesta este un motiv pentru care jocurile se lanseaza tot mai incomplete. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- [Post 5] Author : eNHajeL Date : 26-01-2015 14:41 Aceste lucruri nu s-au intamplat "de pe o zi pe alta", EA si Activision intotdeauna erau orientati spre profit si mai putin spre a satisface cerinta gamerilor iar de Ubisoft sa nici nu vorbim fiindca orice vorba rostita ar fi o risipa de aer. Toate jocurile lor sunt copy paste dupa un schelet bine definit si tipare deja umblate de ani si ani. Parerea mea este ca noi, in calitate de consumatori, trebuie sa cumparam jocurile dupa DEVELOPER. Asta inseamna urmatorul lucru: -preorder doar de la producatori care au un pedigree, care nu-si bat joc de consumatori sau care sunt predispusi sa creeze noi concepte de jocuri interesante (CD Projekt RED, Naughty Dog, cateva studiouri de indie,.....putini dar care chiar merita) -day one purchase de la producatori in care avem incredere dar nu inainte de a vedea cel putin un review (Rockstar, Bioware si alte cateva zeci de producatori) -cumparat dupa lansare cu cateva saptamani/luni jocuri care se prezinta bine si sunt ok (majoritatea developerilor) -second hand purchase (Seria COD, Creed, EA sports, Sims.....) Prin post-ul acesta nu impun regulile mele la absolut nimeni, pur si simplu v-am scris cum procedez de obicei. Intotdeauna exista si exceptii, ca anul asta Dragon Age. L-am cumparat la lansare desi este de la EA si a avut precedente mai putin placute dar aveam o presimtire ca Bioware are de gand sa-si indrepte greselile din trecut, chiar daca nu in totalitate. In schimb cei care o sa cumpere jocuri de la Ubisoft chiar isi merita soarta fiindca din 2007-2008 acest studio nu a scos nimic original. Nici nu cred ca e capabil, doar seriale fara numar si fara imaginatie cu tone de DLC-uri care ori trebuiau sa fie implementate in joc, ori sunt fara rost, doar de dragul de a exista. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- [Post 6] Author : razvanrazy Date : 26-01-2015 16:01 In schimb cei care o sa cumpere jocuri de la Ubisoft chiar isi merita soarta fiindca din 2007-2008 acest studio nu a scos nimic original. Nici nu cred ca e capabil, doar seriale fara numar si fara imaginatie cu tone de DLC-uri care ori trebuiau sa fie implementate in joc, ori sunt fara rost, doar de dragul de a exista. Sunt complet de acord cu mentalitatea ta, dar sunt nevoit sa te contrazic aici. In 2014, Ubisoft a avut niste jocuri nu numai originale, dar unele au fost pur si simplu capodopere (Valiant Hearts si Child of Light). Daca mergem pe principiul tau, orice side scroller este copie Mario si orice ar face, nu aduce nimic "original". Dar trebuie sa iei in considerare pana si faptul ca Watch Dogs a fost un joc original si care a atras extrem de multa lume. Ca realizarea a lasat de dorit, e o chestie gusturi (parerea mea e ca este un joc de nota 7, ce putea avea 8 lejer daca bagau posibilitatea de a trage din masina, dar asta e alt subiect) si la fel au riscat si cu The Crew. Lasand laoparte faptul ca este un asa zis MMO (desi mie nu mi se pare), normal, nu este si original, ca am mai avut nefeseuri pana acum si tone de alte jocuri cu masini, dar ce au incercat ei sa realizeze (si iar, nu le-a iesit prea bine) este de laudat. Gandeste-te numai la harta aia absolut imensa si detaliata (chiar daca orasele par parasite iar iarba nu este la fel de detaliata ca in Forza Horizon 2 sau Far Cry 4), au multe masini cu posibilitati de customizare si overall este un joc fun. Si ma repet cand spun asta, dar chiar pot spune ca sunt singurul studio care in 2014 a adus lucruri noi. In rest, ce am avut original in 2014 (nu sequel/prequel) ? Titanfall, The Evil Within, Heartstone, The Vanishing of Ethan Carter, South Park: The Stick of Truth, This War of Mine, Middle Earth: Shadow of Mordor, Alien Isolation, Destiny (un alt super fail dupa parerea mea si a multora) si cam atat, din cate-mi amintesc. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- [Post 7] Author : eNHajeL Date : 26-01-2015 18:54 Ai dreptate in ceeace priveste cele doua jocuri Ubisoft, Valiant Hearts si Child of Light. Din pacate doua jocuri nu fac primavara, cum nici Ubi nu-si poate spala pacatele cu cateva idei bune. Watchdogs si The Crew apar pe lista cu dezamagiri ale anului 2015 a marii majoritati de gameri, nu-mi pot forma o parere despre ele fiindca nu le-am atins nici cu un bat lung de un metru. Sa nu uitam totusi "progresul" jocurilor in ultimii ani: anii 200X - Apare un joc complet, apoi peste un an sau doi, un expantion. S-a introdus apoi online pass pentru a reduce vanzarile de mana a doua. Am ajuns in era DLC unde un joc se sfarseste daca mai platesti inca 10 $/e. Acum putem vorbi de un amestec dintre cele enumerate (inafara de online pass) plus microtranzactii (care au fost folosite numai de f2p). Insumand, platesti pentru un joc .... cat? Aproape o suma nelimitata, depinde numai de prostia fiecaruia. Stii de ce? Fiindca se cumpara! Inca nu imi vine sa cred ca sunt persoane care asteapta cu sufletul la gura un DLC, eu sunt masochist de fel si chiar daca ador un joc, nici in ruptul capului nu cumpar DLC fiindca nu ma lasa principiile. Asa am fost la Castlevania Lords of Shadow cand am terminat jocul in 2011 dar de fapt mai erau cateva nivele accesibile doar prin DLC si am asteptat 3 (TREI!) ani, pana cand a aparut editia de "Collections" sa-l pot termina. Alt exemplu, The Last of Us, unul, daca nu cel mai bun joc din viata mea la care am asteptat un an sa ma joc pe DLC cand am cumparat varianta pentru PS4. Daca mi-ai zice ca nu sunt normal ca am asteptat pana acum, ti-as da dreptate dar de ce sa-mi cumpar un DLC pe langa joc cand am achitat deja full price? E o chestie de principiu, nu ma astept sa ma urmeze nimeni, nici sa ma intelegeti, doar sa acceptati ca sunt persoane care ar dori o schimbare in bine (punc subiectiv de vedere); oricum la urma urmei nu exista un producator de jocuri din lumea asta care ar lasa balta banii si ar investi in jocuri de calitate dar cu un public de nisa. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- [Post 8] Author : razvanrazy Date : 26-01-2015 19:41 Iti impartasesc parerea cu DLC-urile. Singuru mod acceptabil pentru mine, de a cheltui mai multi bani pe un joc, este pentru jocurile episodice (Walking Dead, Wolf Among Us...). Cat de Unity si The Crew, incearca-le, ca oricum le gasesti la preturi fff mici. O sa ramai placut surprins. Pe mine The Crew m-a prins din beta, dar am considerat ca nu merita mai mult de 100 ron si inca nu l-am luat si-l voi lua la 100 ron. Iar Unity este un joc foarte bun, umbrit de unele probleme mecanice, dar daca nu te deranjeaza micile imperfectiuni, este un joc bun si mai ales superb dpdv grafic, ce merita jucat. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- [Post 9] Author : eNHajeL Date : 26-01-2015 20:49 Am uitat sa punctez un factor esential cand vine vorba de jocuri. Gusturile. Suntem toti gameri dar fiecare persoana cauta total altceva in timp ce se distreaza cu jocul favorit. Mie nu-mi plac de jocurile Ubi fiindca in putinul timp care-l petrec jucandu-ma, caut poveste fascinanta, joc atmosferic si gameplay ok. Altii au total altfel de pretentii ca: multiplayer, grind, gameplay mult si voba putina, grafica de ultima generatie. Poate nu este fair sa dezaprob Ubisoft fiindca nu creeaza jocuri pentru cerintele mele dar este strigator la cer ca sa nu poti perfectiona un sistem folosit (azi/maine) de un deceniu. The Crew nu-mi prezinta interes fiindca nu-mi plac jocurile cu masini dar cred ca o sa incerc Assassin's Creed: Unity la un pret de dumping (50-60 lei maxim). Pana atunci GAME ON, avem jocuri de calitate destule! :gamer: -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- [Post 10] Author : Mayhem Date : 26-01-2015 22:11 Acelasi sentiment il am si eu vis-a-vis de DLC! Fie astept versiunea completa (cum am facut cu battlefield 4 premium edition) fie joc jocul in varianta fara DLC si daca nu ma incanta nu astept versiunea care cuprinde toate DLC-urile. Isi aduce aminte cineva de NWN? Cand continutul extra se numea add-on? si iesea la mai mult de un an de la lansarea jocului? Era ceva deosebit sa vezi intr-un add-on story baban (minim 20 de ore), clase noi, etc. care completau experienta intr-un mod care sa merite banii. Acum 2-5 ore si cateva iteme si gata 10$. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- [Post 11] Author : kkkotto07 Date : 27-01-2015 00:24 valiant hearts the great war m-a fascinat, l-am terminat pe Ps4 iar acum il joc pe android -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- Downloaded from Console Games (https://www.consolegames.ro/forum) at 29-03-2024 11:55.