Nici nu stiu cu ce sa incep, sunt prea entuziasmat de amandoua. Dupa multe asteptari, succesorul lui Moto X, denumit tot Moto X, a fost anuntat astazi de catre Motorola si se va comercializa incepand cu sfarsitul lunii septembrie. La fel pot spune si despre al doilea produs lansat de Motorola, Moto 360, care este de luni de zile cel mai asteptat smartwatch si pe care majoritatea si-l doresc in locul dreptunghiurilor oferite de competitie.
Sa incepem cu telefonul. Odata cu lansarea Moto maker anul trecut pentru primul Moto X, am fost absolut indragostit de acel telefon. Desi initial eram atras doar datorita functiilor unice Google Now pe care le oferea, acel Moto maker m-a convins ca este telefonul pe care mi-l doresc. Din pacate nu am avut parte in Europa de Moto X customizat dupa bunul plac, asa ca am amanat achizitia cu speranta ca a doua generatie va fi lansata si aici. Acum insa, Motorola a anuntat noul model, iar acesta arata chiar mai bine decat originalul. Telefonul a crescut in dimensiuni, sarind de la un display de 4.7" la unul de 5.2", crescand odata cu asta si rezolutia de la una 720p la una 1080p. Desigur, acestea nu sunt nimic nou in ziua de azi, la fel cum nici restul specificatiilor nu sunt. Avem un procesor quad-core Snapdragon 801, 2GB RAM, o camera de 13 MP, un flash circular pe spate care inconjoara lentila camerei si un frame din aluminiu pentru un aspect placut si premium. Frumusetea acestui telefon vine insa din alta parte, si anume aspectul si software-ul. Precum toate terminalele Motorola din ultimii ani, Moto X ruleaza un Android aproape pur. Nu avem parte de vreo thema obositoare, functii fara rost, bloatware si alte nebunii de genul. La tine ma uit Samsung! De asemenea, dispozitivele Motorola au primit foarte rapid update-uri tocmai din acest motiv. Pe langa partea de software, un alt capitol la care Moto X s-a remarcat si o face din nou acum este aspectul. Telefonul si-a pastrat forma desi a crescut in dimensiuni. El este mai subtire decat precedentul, are cadrul din aluminiu nu din plastic, are in continuare o mica gropita pe spate (dimple) iar materialele oferite sunt din nou remarcabile. Primul Moto X a introdus ca optiune de customizare spatele din bambus. Cu a doua generatie, bambusul se intoarce si arata chiar mai bine decat pana acum. Pe langa bambus mai avem si optiunea de piele, iar aceasta poate fi de mai multe culori si nuante. Vom afla detalii odata ce telefonul se lanseaza.
Pretul va fi de 399$ pentru 16GB si 449$ pentru 32GB. Sa speram doar ca primim o lansare cum se cuvine si in Europa.
Al doilea produs este Moto 360. Intreaga presa l-a asteptat, majoritatea din noi si l-au dorit iar acum e in sfarsit aici. Moto 360 e de departe cel mai frumos smartwatch, iar asta nu o spun doar eu. Intrebarea care ne macina pe toti era probabil legata de pret si de baterie. Ca sa raspund repede la intrebarile astea: 249$, o zi. Desi pretul e mai mult decat decent, problema bateriei poate sa fie o piedica serioasa. Cu toate astea, ceasul are o constructie metalica, un display rotund avand un singur bezel in partea inferioara, are un heart rate monitor si se incarca wireless intr-un stand cel putin interesant. Ceasul ruleaza Android Wear si din informatiile pe care le avem momentan, nu pare sa aduca functii noi fata de celelalte ceasuri inteligente. Ramane de vazut cat il va ajuta design-ul la vanzari.
Si uite asa, am primit in ultimele zile cate ceva de la fiecare companie serioasa de tehnologie. Asta m-a pus insa pe ganduri, mai ales cand vine vorba de telefoanele mobile. Daca ne uitam la Sony, la HTC, acum la Motorola si uneori chiar si LG, la ce produse au construit in ultima vreme, ce produse de calitate si din materiale premium au lansat, cum telefoanele lor vin cu interfete curate si fara "imbunatatiri" inutile ale software-ului, imi e foarte greu sa inteleg de ce Samsung este liderul de piata in continuare.
Bookmarks