Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 36 of 53 FirstFirst ... 26 34 35 36 37 38 46 ... LastLast
Results 701 to 720 of 1048

Thread: Xbox Series X|S - achizitie din Romania

  1. #701 SP
    Senior Member dronology's Avatar
    Având în vedere că oficial Xbox Series XlS nu sunt disponibile în RO (conform Microsoft) pentru garanție e posibil să le returnezi produsul celor de la Gamers.ro și să-l trimită ei la Microsoft (sau la firma-mamă în HU).

  2. #702 SP
    Junior Member UnnyBOlt's Avatar
    Quote Originally Posted by Fallen View Post
    Si alternativa prin microsoft cum ar decurge?
    Eu nu as numi-o alternativa, ci calea principala. Am explicat aici: http://www.consolegames.ro/forum/f12...ml#post1511845 (plus postul linkuit la sfarsit acelui post).

    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Nu are importanta. Ei ca vanzatori se supun legislatiei si sunt obligati de lege foarte clar, sa repare sau schimbe produsul in maxim 15 zile calendaristice.
    Asta o sa fie lung... Mereu am avut impresia ca faza cu 15 zile calendaristice e inteleasa gresit si cred ca am dreptate. Stiind ca garantia comerciala e optionala, m-am bagat la investigat si am aflat urmatoarele:

    Din legea 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora (https://anpc.ro/anpcftp/legislatie/L...in%202003.html):

    capitolul III, art. 9:
    "Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele."

    capitolul III, art. 11, alin. 4
    "Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului."

    Plus din T&C de pe gamers.ro:
    "Garantia de conformitate este cea care confirma ca produsul cumparat respecta specificatiile si caracteristicile tehnice ori functionale comunicate in momentul vanzarii." (o descriere foarte corecta)

    Se pune accent pe conformitate aka garantia de conformitate. Pe scurt acele "15 zile" faimoase nu se aplica decat daca produsul este neconform la momentul primirii. Dar atata timp cat, atunci cand primesti produsul, acesta e autentic, nu-i lipseste nimic si functioneaza la parametrii normali, adica este conform asteptarilor, vanzatorul nu mai are nicio responsabilitate legala pentru functionarea produsului pe termen lung. Aici intervine garantia comerciala, care e optionala si e stabilita de catre producator/distribuitor. In cazul acesta avem garantia limitata standard de 2 ani de la Microsoft, care se solutioneaza intr-un termen adecvat fiecarei situatii.

    Ca sa clarific, aparatia unui defect dupa o perioada de folosire a produsului care a functionat perfect pana in acel moment nu este egal cu pierderea conformitatii, pentru ca nu exista asa ceva, 'pierderea conformitatii' sauu 'nu mai e conform'. Exista ori 'e conform' ori 'nu e conform' la momentul primirii. Daca este conform la acel moment (si ai 2 ani sa-ti dai seama, adica de exemplu il desigilezi/despachetezi abia dupa un an de la primire si atunci iti dai seama daca e conform sau nu), subiectul conformitatii dispare pentru acel produs si defectele ulterioare cad in garantia comerciala.

    'Readucerea la conformitate' se refera doar la situatia in care produsul e neconform cand il primesti sau neconform 'out-of-the-box'.

    Luam un exemplu simplu... un controller Xbox. Cand il primesti merge perfect si dupa un an apare stick drift, un defect. E clar ca nu mai poti sa invoci 'garantia de conformitate' ca sa ti-l repare/inlocuiasca, pentru ca nu asta acopera 'garantia de conformitate'. Trebuie sa apelezi la 'garantia comerciala' pentru solutionare, daca aceasta exista si mai este valabila si se incadreaza in clauzele respective stabilitede producator/distribuitor.


    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Nu conteaza unde este suportul oficial sau nu.
    Chestia e ca e fizic imposibil oricum ca acest proces sa se desfasoare in mai putin 15 zile. Si oricum, e in interesul tau sa astepti o saptamana, doua in plus, pana se solutioneaza problema, pentru ca imi imaginez ca vrei consola inapoi, nu banii, ca pe aia i-ai avut inainte

  3. #703 SP
    Junior Member Fallen's Avatar
    Eu nu am niciun fel de certificat de garantie in cutie, sau pe langa.
    Am doar bonul de la curier si factura de pe email de la gamers.ro.

  4. #704 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Nu e chiar asa. Producatorul ofera, de regula, 1 an garantie la produse (inteleg ca Microsoft ofera 2 ani in Europa), dar legislatia din romania impune comerciantului 24 luni de garantie la persoana fizica, pentru produsele electronice.
    Si crede-ma, ca am apelat de cateva ori la ANPC pentru asta si am avut castig de cauza, cu alde evomag care ofera 12 luni, cat ofera producatorul, cand legea spune clar ca trebuie sa fie 24 luni.

    Termenul de 15 zile calendaristice se calculeaza de cand ai lasat produsul in service pana il primesti inapoi. Ce fac ei in timpul asta, nu este problema ta, dar ei sunt obligati sa-ti ofere inapoi produsul adus la starea initiala, la conformitate.

    Tu cand faci o cumparatura la un comerciant si primesti acea factura + garantie, semnezi un contract cu ei pentru acea acizitie. Tu le dai banii pe un produs pe care ei garanteaza ca-l livreaza si ca merge 2 ani (d-aia garantia este obligatorie). Daca se strica mai repede, apelezi la ei (la comerciant) ca sa se ocupe de garantie (ei personal sau prin ceva service tert care va fi mentionat pe certificatul de garantie) si pentru a beneficia de garantie iti trebuie factura si certificatul de garantie. Dar ei se ocupa de garantie, chiar daca ei au subcontractat un service.

    Ce zice acolo cu perioada stabilita de comun acord este clarificat in urmatoarea propozitie si anume "Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului" postata tot de tine. Daca in ziua 16 tu nu ai produsul, faci plangere la ANPC si desi dureaza putin mai mult (inca 30 de zile) ei isi vor lua si amenda si vor fi si obligati sa-ti dea produsul adus la conformitate sau unul nou.
    Si nu se refera la momentul cand primesti produsul de nou, ci oricand pe durata celor 2 ani de garantie.

    Personal doar in cazul produselor Apple am apelat odata direct la service autorizat (iStyle) si nu la comerciant, fiind in primul an si am beneficiat de acea garantie internationala oferita de Apple.
    In rest, absolut de fiecare data eu contactez comerciantul si ei imi spun care sunt pasii necesari pentru a ajunge produsul in service (direct de catre mine sau prin ei) si de a-l primi inapoi.

    Si revenind la discutie, asta cu garantia a fost unu din motivele pentru care am ezitat sa iau de la gamers.ro si inca astept sa iau de la eMag (care au un proces atat de simplificat cu privire la garantie, incat e pacat sa nu iei de la ei).
    Dar sunt curios daca in caz de garantie, au contract cu vreun service din RO sau esti nevoit sa trimiti consola ambalata corespunzator (tineti cont ca nu mai e nevoie sa pastram ambalajul) catre ei, urmand ca ei sa trimita in service si invers.

    @Fallen:
    In cazul in care certificatul nu este predat odata cu livrarea bunului , clientul are obligatia de a anunta vanzatorul in maxim 72 de ore de la primirea produsului.

  5. #705 SP
    Junior Member UnnyBOlt's Avatar
    Gamers.ro ofera factura (pe email) si bon fiscal (fizic, lipit pe cutie) pentru comanda. Garantia de conformitate e aplicabila prin lege si nu e obligatoriu sa fie inclusa in pachet, dar poate fi solicitata in scris de catre consumator conform legii 449/2003, Cap. VI, Art. 21, alin. 1: "(1) La cererea consumatorului garantia va fi oferita in scris sau pe orice alt suport durabil, disponibil si accesibil acestuia." (inclusiv email). Garantia comerciala, din partea producatorului, precum mentioneaza gamers.ro pe pagina produsului - "Garanție oficială Microsoft 2 Ani" - se afla in cutia consolei, in acea carticica - Limited Warranty (da, nu ignorati carticica, acolo sunt specificati termenii garantiei comerciale). Acolo este garantia comerciala, nu este doar o carticica de dat la o parte, asa cum probabil ar crede unii.

    Pfff, iarasi intram in polemica 'garantie de conformitate' vs 'garantie comerciala', care sunt doua lucruri explicit distincte. Ai avut castig de cauza pentru ca nu au mai vrut ei batai de cap cu ANPC-ul. Si eu am fost intr-o situatia similara in trecut cu un Xbox 360 care s-a defectat tocmai inainte de a trece 2 ani de la cumparare (cumparat de la Altex). Am crezut ca sunt acoperit, dar nu a fost asa. Mi-a fost explicat la fel ca garantia in caz de defectare tine doar un an. Initial m-am revoltat si am facut plangere la ANPC. Eventual, ca sa nu se mai bata cu ANPC-ul si pentru ca le e mult mai simplu asa, Altex mi-a acceptat cererea, dar tot 'm-au facut', zicand in final ca au descoperit praf in interior si altele, altele, adica 'misuse' din partea mea si tot nu mi-au reparat/inlocuit consola. Ulterior m-am informat si am inteles clar care este diferenta intre 'garantia de conformitate' si 'garantia comerciala'.

    N.B. 'Garantia de conformitate', cea obligatorie, mai este numita si simplu 'garantie', iar 'garantia comerciala', cea optionala, mai este denumita si 'garantie tehnica'.

    Garantia de conformitate face referire la respectarea specificatiilor si ale caracteristicilor cu care un comerciant vinde un anumit produs. Garantia de conformitate nu se aplica pentru defecte aparute in urma utilizarii. Cred ca o explicatie foarte buna, simpla si scurta este urmatoarea: "Garanţia de conformitate este garantia oferita de vanzator, conform legislatiei in vigoare. Este o perioada de timp intre 6 luni si 2 ani prin care vanzatorul iti garanteaza ca produsul vandut este conform cu specificatiile pe care s-a angajat ca le vinde. Aceasta garantie este independenta de garantia tehnica/comerciala. Poate fi mai mica, mai mare sau egala si nu face obiectul defectiunilor tehnice.".
    Pentru defectele tehnice se recurge la garantia comerciala ale carei clauze sunt stabilite de catre producator/distribuitor.

    De asemenea, am gasit aici - https://www.giz.ro/gadgeturi/garanti...ascunse-47166/ niste explicatii foarte bune:
    "Ce este însă garanția de conformitate? Atunci când cumpărați un produs, alegeți un model pentru care sunt menționate anumite date tehnice, parametri tehnici, performanțe și specificații. Prin alegerea produsului, cumpărătorul spune că dorește exact acel produs, iar vânzătorul se angajează să-i livreze exact acel produs. [...] În concluzie, garanția de conformitate este cea care protejează drepturile cumpărătorului și îl acoperă legal în cazurile în care acesta nu a primit un produs care corespunde descrierii și specificațiilor alese în momentul achiziției."
    "Garanția tehnică este eliberată de către producător și protejează drepturile cumpărătorilor de a beneficia de un produs funcțional care îndeplinește sarcinile pentru care acesta a fost achiziționat, sau, mai clar, este garanția care trebuie onorată în cazul în care produsul se defectează. Producătorul trebuie să-și asume toate costurile pentru reparație sau înlocuire."
    "După cum se observă, dacă prima garanție [de conformitate] ne proteja în cazul că nu am primit ce am cerut, garanția tehnică ne protejează în cazul în care am primit ce am dorit, însă prestația acestora s-a degradat sau nu mai funcționează. În concluzie, garanția tehnică este cea care protejează drepturile cumpărătorului și îl acoperă în cazurile în care produsul conform primit nu mai funcționează așa cum a specificat producătorul că trebuie să funcționeze."
    Bonus de avut in vedere - "În cazul în care cumpărătorul sesizează neconformitatea în interval de 6 luni, comerciantul este obligat ca în interval de 15 zile să rezolve gratuit problema de neconformitate a bunului, să înlocuiască gratuit bunul neconform cu unul conform, să scadă prețul facturat al bunului neconform sau să returneze valoarea de achiziție în cazul în care nu există alte soluții. După 6 luni, utilizatorul este nevoit să demonstreze că neconformitatea exista în momentul achiziției, acest lucru fiind mai ușor sau mai dificil, după caz."

    Asta e cea mai clara explicatie pe care am putut gasi-o pentru elucidarea acestei dileme. Initial am vrut s-o scriu in cuvintele mele, dar m-am imbarligat in idei si nu am putut formula ceva foarte coerent si clar. Citatele pe care le-am lipit mai sus exprima intocmai ideile pe care le am eu in privinta celor 2 tipuri de garantie.

  6. #706 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Da, ai foarte mare dreptate in ce spui mai sus si aia este legea.
    In practica, daca un produs electronic se defecteaza singur in primele 24 de luni, fara a fi avut un soc mecanic sau contact cu lichide, atunci el trebuie adus la conformitate prin garantie.
    Iar faptul ca nu se ocupa comerciantul de asta (logic, poate fi o firma de apartament cu un singur vanzator) ci un service autorizat sau chiar producatorul, nu este problema mea ca si consumator. Eu am luat un produs de la gigel srl si daca se strica, eu la gigel srl merg cu el, ca sa se ocupe de garantie si sa-mi dea in maxim 15 zile produsul inapoi reparat sau inlocuit. In caz contrar, fiind persoana fizica, legea ma acopera si ANPC-ul investigheaza si amendeaza gigel srl + ii obliga sa onoreze garantia (adica reparatie/adus la conformitate sau inlocuire, sau chiar stornare daca nu mai au produsul respectiv pe stoc/nu se mai produce).

    Si revenind la discutia de la care a pornit totul - in cazul in care un XSX luat de la gamers.ro se defecteaza la 5 luni sau 1 an si 2 luni, ai 2 optiuni - mergi la ei si le spui ce s-a intamplat si se ocupa ei de service (te anunta cum sa procedezi, unde sa trimiti, pe costul lor, desigur) sau mergi la Microsoft cu acea garantie internationala, dar unde dureaza mai mult, intrucat ei nu se supun ANPC-ului si legislatiei din RO cu acele maxim 15 zile de solutionare.

    That is all Si apreciez discutia pertinenta avuta

  7. #707 SP
    Member luciteck's Avatar
    Luând în considerare nr de comanda dat cu câteva pagini in urma de către cei care au primit deja consola tind sa cred că au primit cel puțin 1000-1500 de comenzi cei de la gamers.ro. Sunt curios daca le vor putea onora pe toate.

    Sent from my SM-G975F using Tapatalk

  8. #708 SP
    Junior Member pr0ph3t's Avatar
    Quote Originally Posted by luciteck View Post
    Luând în considerare nr de comanda dat cu câteva pagini in urma de către cei care au primit deja consola tind sa cred că au primit cel puțin 1000-1500 de comenzi cei de la gamers.ro. Sunt curios daca le vor putea onora pe toate.

    Sent from my SM-G975F using Tapatalk
    Nu neaparat. Mai vand si alte produse pe site in afara de console, care pot intra pe acelasi numere de comanda.

    Sent from my CLT-L09 using Tapatalk

  9. #709 SP
    Member luciteck's Avatar
    Quote Originally Posted by pr0ph3t View Post
    Nu neaparat. Mai vand si alte produse pe site in afara de console, care pot intra pe acelasi numere de comanda.

    Sent from my CLT-L09 using Tapatalk
    Adevărat, insa contează și intervalul de timp in care se ajunge la un anumit nr de comanda. Vedem, pe mine nu m-au sunat încă, deși am dat comanda la prețul "corect" de 2690 acum 4 zile.

    Sent from my SM-G975F using Tapatalk

  10. #710 SP
    Junior Member pr0ph3t's Avatar
    Quote Originally Posted by luciteck View Post
    Adevărat, insa contează și intervalul de timp in care se ajunge la un anumit nr de comanda. Vedem, pe mine nu m-au sunat încă, deși am dat comanda la prețul "corect" de 2690 acum 4 zile.

    Sent from my SM-G975F using Tapatalk
    Si eu tot pe 15 am dat-o si inca nu am primit nici un update. Ma astept sa o primesc in martie, nu cred ca prindem batchul asta de acum.

    Sent from my CLT-L09 using Tapatalk

  11. #711 SP
    Junior Member UnnyBOlt's Avatar
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Da, ai foarte mare dreptate in ce spui mai sus si aia este legea.
    In practica, daca un produs electronic se defecteaza singur in primele 24 de luni, fara a fi avut un soc mecanic sau contact cu lichide, atunci el trebuie adus la conformitate prin garantie.
    Iar faptul ca nu se ocupa comerciantul de asta (logic, poate fi o firma de apartament cu un singur vanzator) ci un service autorizat sau chiar producatorul, nu este problema mea ca si consumator. Eu am luat un produs de la gigel srl si daca se strica, eu la gigel srl merg cu el, ca sa se ocupe de garantie si sa-mi dea in maxim 15 zile produsul inapoi reparat sau inlocuit. In caz contrar, fiind persoana fizica, legea ma acopera si ANPC-ul investigheaza si amendeaza gigel srl + ii obliga sa onoreze garantia (adica reparatie/adus la conformitate sau inlocuire, sau chiar stornare daca nu mai au produsul respectiv pe stoc/nu se mai produce).

    Si revenind la discutia de la care a pornit totul - in cazul in care un XSX luat de la gamers.ro se defecteaza la 5 luni sau 1 an si 2 luni, ai 2 optiuni - mergi la ei si le spui ce s-a intamplat si se ocupa ei de service (te anunta cum sa procedezi, unde sa trimiti, pe costul lor, desigur) sau mergi la Microsoft cu acea garantie internationala, dar unde dureaza mai mult, intrucat ei nu se supun ANPC-ului si legislatiei din RO cu acele maxim 15 zile de solutionare.

    That is all Si apreciez discutia pertinenta avuta
    Imi pare rau, dar pur si simplu nu este asa. Garantia de conformitate de 2 ani nu acopera defecte tehnice sau degradari aparute in urma utilizarii unui produs, indiferent daca este electronic, acestea fiind acoperite doar de garantia comerciala oferita de producator. Garantia de conformitate acopera defecte doar daca acestea au fost prezente inca de la inceput, de cand a fost primit produsul, adica out-of-the-box. Garantia de conformitate nu asigura buna functionare a unui produs timp de 2 ani, ci doar ca produsul cumparat respecta intocmai specificatiile, caracteristicile si parametrii descrisi de producator/vanzator, adica este conform cu descrierea vanzatorului si te protejeaza impotriva inselatoriilor.

    De exemplu, daca tu cumperi un stick USB care este descris si vandut cu o capacitate de 256 GB, dar in fapt se dovedeste ca el poate stoca doar 32 GB, asta intra in incidenta garantiei de conformitate. Poate ca stick-ul este masluit ca sa afiseze in fals o capacitate de 256 GB si nu iti dai seama de la inceput ca capacitatea lui reala e de 32 GB. Il folosesti o perioada in care merge aparent bine pana il umpli cu 32 GB, apoi realizezi ca nu mai poti scrie pe el. Ii faci niste teste si abia atunci iti dai seama de capacitatea lui reala de 32 GB. Daca iti dai seama de acest lucru in termen de 2 ani poti invoca neconformitatea prin garantia de conformitate.
    In schimb, daca stick-ul respectiv chiar poate stoca 256 GB de date si functioneaza la parametrii descrisi (ex. vitezele de scriere/citire), dar dupa o perioada apar erori de citire/scriere, asta nu mai intra la garantia de conformitate, ci la cea comerciala/tehnica. Asta denota doar o calitate slaba a produsului care se degradeaza usor, nu o neconformitate cu descrierea sa.

    Dau si cateva exemple legate de Xbox:
    la unui controller Xbox - daca apare stick drift sau daca un buton inceteaza sa functioneze corespunzator sau daca se tot opreste sau pierde legatura cu consola aleatoriu in mod neasteptat;
    la o consola Xbox - daca apare defect la HDD/SDD si nu mai booteaza sau daca se arde sursa sau daca un update de sistem esueaza si nu mai booteaza;
    Aceste defecte de natura tehnica/electronica/mecanica/software nu fac obiectul garantiei de conformitate.

    Alte materiale de citit care ofera niste explicatii foarte bune:
    https://service.laptop-direct.ro/gar...inima-doi-ani/
    https://www.thermaltt.com/images/pro...anty-norms.pdf

    Bonus: https://www.avocatnet.ro/articol_557...b%C4%83ri.html
    "La acest moment, nu există un termen în care vânzătorul să trebuiască să repare/înlocuiască bunul, dacă o face în temeiul garanției comerciale și nu a celei legale (care e de 15 zile și va rămâne la fel și din 2022)."
    Defectele tehnice intra la garantia comerciala, prin urmare durata solutionarii problemei poate fi mai lunga decat 15 zile (si va fi cu siguranta in cazul defectelor la produse Xbox).

    Sper ca tot ce-am scris sa ajute si pe altii la intelegerea/lamurirea diferentelor intre garantii, chiar daca acest thread nu e intocmai potrivit pentru discutia asta. Asta-i ultimul post despre garantii, ca sa n-o mai lungesc pe tema asta.

  12. #712 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Spunem acelasi lucru dar folosim termeni diferiti.

    Eu cand spun ca un produs trebuie adus la conformitate, ma refer ca un produs electronic care s-a defectat in cei 2 ani de folosinta, trebuie adus la starea initiala, la starea de functionare.

    Cel mai recent exemplu personal este cu o trotineta electrica pe care o luasem de la evomag in 2019 si care s-a defectat in 2020 la 1 an si 1 luna de la achizitie.
    Am dus-o in service si au refuzat sa o repare, pe motiv ca a trecut anul oferit de producator. Am depus reclamatie la ANPC si mi-au dat dreptate si au obligat evomag sa repare trotineta. Iar dupa ce am dus-o in service, nu au reparat-o (si nici macar nu m-au contactat) in 15 zile, astfel ca am mai depus o reclamatie.
    Textul exact spus de ANPC in solutionare este urmatorul:
    1. Conform art 16 din legea 449/2003, "pentru produsele a caror durata medie de utilizare este mai mica de 2 ani, termenul prevazut la art 16 (de doi an n.r.) se reduce la aceasta durata";
    2. In aceste conditii, conform art 16 din legea 449/2003, "raspunderea vanzatorului privind garantia legala de conformitate, (...), este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului;
    3. Trotineta electrica nu a fost adusa la conformitate prin remediere sau inlocuire in cel mult 15 zile calendaristice;
    4. In urma cercetarii efectuate s-a constatat incalcarea art 11 alin 4 din legea 449/2003, motiv pentru care a fost aplicata o sanctiune contraventionala conform dispozitiilor art 5 alin 2 din O.G. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor;
    5. Puteti prezenta trotineta la vanzator pentru aducerea acesteia la conformitate in conditiile stabilite la art 11 din legea 449/2003.
    (am scris eu de mana, pentru ca ei au dat o imagine pe mail).

    Also, se pare ca termenii de garantie de conformitate si garantie comerciala sunt urmatorii:
    garanţia comercială - orice angajament asumat de vânzător faţă de consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a preţului plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, în cazul în care acesta nu corespunde condiţiilor enunţate în declaraţiile referitoare la garanţie sau în publicitatea aferentă;
    garanţia legală de conformitate - protecţia juridică a consumatorului rezultată prin efectul legii în raport cu lipsa de conformitate, reprezentând obligaţia legală a vânzătorului faţă de consumator ca, fără solicitarea unor costuri suplimentare, să aducă produsul la conformitate, incluzând restituirea preţului plătit de consumator, repararea sau înlocuirea produsului, dacă acesta nu corespunde condiţiilor enunţate în declaraţiile referitoare la garanţie sau în publicitatea aferentă;
    Pe scurt - orice comerciant este obligat de lege sa repare sau inlocuiasca un produs in acele maxim 15 zile de la semnalarea defectului, daca defectul s-a produs de la sine, fiind un produs electronic, iar acel produs trebuie adus la starea initiala, de functionare ca in prima zi, asa cum garanteaza producatorul si comerciantul, ca acel produs poate fi folosit 2 ani (daca el merge 10 ani, e bine. daca merge doar 1 an, trebuie facut/schimbat sa mearga 2 ani).
    Iar asta nu se aplica doar produselor care vin defecte sau se defecteaza in primele 15 zile. Ci produselor care se defecteaza in cei 2 ani de garantie.

    In cazul Xboxului, la controller poate intra si acel drift, iar in cazul consolei, daca se deconecteaza controller-ul pentru ca s-a ars ceva la placa de baza, sau daca s-a stricat SSD-ul, sau chiar nu mai merge internetul, samd.
    Cred ca intra inclusiv daca s-a ars consola pentru ca nu a mai functionat ventilatorul de la prea mult praf, cat timp nu este indicat nicaieri ca o poti desface (fara sa pierzi garantia) ca sa o cureti de praf.

    Faptul ca eu zic de adus la conformitate, o fac pentru ca asta este termenul folosit de ANPC si asa mi-a intrat in reflex. Nu conteaza ce "garantie" se aplica, comerciala sau de conformitate, cat timp rezultatul este acelasi - daca in 2 ani s-a defectat dispozitivul electronic, aceste este reparat/schimbat pe garantie in termen de maxim 15 zile.

  13. #713 SP
    Junior Member mario08's Avatar
    De regula , legile la noi sunt facute pentru a fi incalcate , vezi varii exemple de reclamatii pe aceasta tema
    Asta deoarece si multi utilizatori NU cunosc legea in aceasta privinta si daca mai sunt si ''slabi de inger'' , vanzatorul ii tromboneste imediat

  14. #714 SP
    Member blackjack2150's Avatar
    Mai are cineva update? Eu am numarul 1665392 si nu am nicio comunicare, dupa cea cu "am remarcat ca ati plasat la noi o comanda".

  15. #715 SP
    Member luciteck's Avatar
    Probabil la următorul lot care îl primesc, eu mă aștept undeva in martie

    Sent from my SM-G975F using Tapatalk

  16. #716 SP
    Senior Member dronology's Avatar
    În stoc la Altex: Microsoft Xbox Series S 512GB - 1.599,90 lei

    https://altex.ro/consola-microsoft-x...NSXSERIESS500/
    Attached Images Attached Images clipboard01.jpg

  17. #717 SP
    Member Papillon_'s Avatar
    In loc sa produca XSX produc porcaria aia de XSS... Vreau un upgrade serios la XOX si nu cumpar o consola digitala.

  18. #718 SP
    Junior Member Cavernus26's Avatar
    Probabil pt ca Phil Spencer a zis ca e convins ca Series S , o sa vanda mai mult decat series X pe termen lung

    ---------- Post added 27-02-2021 at 14:24 ----------

    Neata guys , am cumparat 2 coduri de AC unity pe xbox din greseala , deci daca vrea cineva , aici e codul primul venit primul servit i gues , avea ca regiune "worldwide " deci ar trebui sa mearga la toata lumea , stiu ca e super ieftinache dar oh well 9R2G9-9333Q-XVFC7-D6YR4-VMXWZ

  19. #719 SP
    Junior Member drrakku11's Avatar
    Gata. Au inchis posibilitatea de a cumpara de pe gamers.ro. Poate incep sa le primeasca in curand.

  20. #720 SP
    Member blackjack2150's Avatar
    Ar fi timpul, deja e Martie. Hai cu livrarea!

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 36 of 53 FirstFirst ... 26 34 35 36 37 38 46 ... LastLast

Similar Threads

  1. PS5 - achizitie din Romania By MonkY in forum Sony PlayStation 5
    Replies: 8078 Last Post: 24-02-2024, 22:37
  2. Pot juca jocuri din Romania pe PS4 din America? By SnowPhantom in forum Sony PlayStation 4
    Replies: 7 Last Post: 19-11-2013, 16:07
  3. Locuri frumoase din Romania By vasilescui in forum Travel & Fashion
    Replies: 0 Last Post: 05-05-2011, 08:24
  4. Replies: 9 Last Post: 28-02-2011, 13:53
  5. Reviste de profil din Romania By rodarkone in forum Console Club
    Replies: 23 Last Post: 11-08-2008, 13:27

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts