Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 1 of 5 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 20 of 85

Thread: Anvelope de iarna

  1. #1 SP
    Member Wargasm's Avatar

    Anvelope de iarna

    Avand in vedere ca de anul acesta anvelopele de iarna sunt obligatorii, deschid acest topic tocmai pentru a discuta despre aspectele legale ale acestei legi, cat si despre teste, oferte de anvelope, recomandari etc
    A aparut in gandul un articol foarte bun, in care seful politiei rutiere a clarificat diferite aspecte si zvonuri aparute in presa in ultimele saptamani.

    Ce CAUCIUCURI DE IARN? s? ?i cumperi ?i care este probabilitatea ca POLI?IA s? te prind? f?r? anvelope speciale - Gandul

    • In primul rand, Dinita spune clar, trebuie 4 4 anvelope, nu doar 2 cum aveau unii impresia.
    • Sunt acceptate si anvelopele all season, cu conditia ca acestea sa aiba semnul M + S.
    • Politistul nu va putea face verificarea in absenta unui reprezentant RAR.

  2. #2 SP
    S.T.A.L.K.E.R. FallouT's Avatar
    Salut sunt bucuros ca ai deschis un asemenea topic...

    Si sunt cateva lucruri pe care vreau sa le precizez:
    In primul rand la turisme(masini personale) sunt obligatorii toate cele 4 anvelope de iarna,iar la autoutiliare sunt necesare anvelope de iarna pe axele tragatoare.

    In al doilea rand sa nu va lasati pacaliti de unele anvelope gen all seasons care scriu pe ele M + S acestea nu sunt omologate in totalitate aceste anvelope de toate anotimpurile cum spunem noi,trebuie sa mai aiba o stanta cu cele 4 anotimpuri daca aceasta stanta nu exista o sa aveti surpiza ca domnul Militian sa va intocmeasca un proces verbal de toata frumusetea.( O anvelopa cu adevarat all seasons este DEBICA Navigator)

    Si nu in ultimul rand nu va orientati spre cauciucurile ieftine doarece o sa aveti surpriza ca sunt reesapate iar aceste anvelope nu o sa le puteti monta pe FATA ci fiind obligati sa le montati pe spate acestea au si o garantie scazuta de numai 6 luni.

    Acestea sunt sfaturile mele,pe care le consider utile din moment ce eu impreuna cu tatal meu avem o afacere de genul.

    SI evitati SH-urile multe dintre ele au o calitate indoielnica cu toate ca arata bine ca profil puteti avea niste surprize pe parcurs.

    Sper ca sfaturile mele sa va fie de folos.
    O iarna cu multa zapada si fara evenimente rutiere!

  3. #3 SP
    Senior Member SirAndrew's Avatar
    mi se pareau o prostie cauciucurile de iarna pana acum doi ani cand nu am mai reusit sa scot masina din parcare din cauza ghetii.

    asa ca anul trecut m-am pus pe cautat teste cu anvelope de iarna si am ales Dunlop WinterSports 3D, dupa ce am vazut ca ocupasera primul loc in mai multe teste facute de auto bild.
    iarna trecuta a fost superb, masina simtindu-se ca avand senile nu cauciucuri
    a facut fata la pante abrupte pline de zapada si la destule drumuri la munte incat acum de abia astept sa vina zapada

    deci daca cautati un model anume il recomand din toata inima.

  4. #4 SP
    x2z
    Senior Member x2z's Avatar
    Eu nu pricep un lucru. Anvelopele mele nu au inscripita MS pe ele sau eu cel putin n-am vazut-o. Au in schimb fulgul de nea. Chiar conteaza aspectul asta atat de mult? Nu e vorba aici de "siguranta in trafic" generata de profilul anvelopei? Sau doar o labarim ca sa nu mai plateasca asiguratorii despagubiri, iar pe noi sa ne cocoseze in caz de accident ?!

  5. #5 SP
    Senior Member SirAndrew's Avatar
    uite pentru nelamuriri de genul ca nu intelegeti ce scrie pe ele va recomand site-ul asta: Car Bibles : The Wheel and Tyre Bible Page 1 of 4

  6. #6 SP
    Member rulzmaker's Avatar
    Din cate sitam eu inscriptia MS este pentru anvelopele all-season.

  7. #7 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Guys, pentru mine e imposibil sa achizitionez cauciucuri de iarna. Nu am unde sa le tin pe celelalte (si nici nu vreau sa dau bani pe "chirie" la anvelope)... nu am chef sa cumpar extra jante (ca sa le tin pe janta si sa nu ma chinui sa le schimb de fiecare data)... si avand in vedere ca nici nu plec prin munti cand e zapada de 1m, am zis ca ar trebui sa merg pe ceva all-seasons.

    Insa ieri am vazut ceva la TV, cum ca la ITP nu exista termenul de "all-seasons" si ca nu ar prea fi recunoscut acest tip de anvelopa. Deci pana la urma cum e? Avem voie cu ele sau nu?

    Si daca avem voie, imi puteti recomanda un set de anvelope care sa fie acceptate si sa fie super ok?
    Thanks in advance!

  8. #8 SP
    Member rulzmaker's Avatar
    Stire

    "Cine crede că poate mpuşca doi iepuri dintr-un foc, cum spune romnul, poate alege varianta cauciucurilor all-season. Atenţie nsă, nu toate acestea sunt agreate de lege, ci doar cele care au marcajul M+S."

    Stiam ca merg alea all-season cu MS.

  9. #9 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Hmm, ce scrie un tip acolo:
    Citeste odonanta dna Madalina POENARU La 1 noiembrie 2011, dacă ninge, poliţiştii vor putea verifica prezenţa anvelopelor de iarnă şi amenda şoferii care nu au anvelope corespunzatoare. OG 5/2011 Art I. alin 2 conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpada, gheata sau polei, fără ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna. In concluzie, chiar daca ordonanta intra in vigoare de la 1 noiembrie, contraventia se constata numai daca drumul este acoperit cu zapada sau polei. Informati cititorii! Nu creati panica!
    Noi sincer nu prea mergem cand e vorba de zapada (care pe romani ii ia intotdeauna prin surprindere si la zapada de peste 20cm, tank sa ai).

  10. #10 SP
    Member rulzmaker's Avatar
    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    Hmm, ce scrie un tip acolo:

    Noi sincer nu prea mergem cand e vorba de zapada (care pe romani ii ia intotdeauna prin surprindere si la zapada de peste 20cm, tank sa ai).
    Daca tu crezi ca te intelegi cu nea Fane, ofiter din Caracal, treaba ta.

    Sincer stiam de chestia asta ca in momentul in care ninge esti obligat sa ai anvelope de iarna, dar totodata in intervalul noiembrie-martie, trebuie sa le ai oricum, indiferent ca ninge sau nu, eu asa stiu.. si asta deja de anul trecut de cand incepuse tot tam-tam-ul asta. Eu de atunci m-am dus si mi-am cumparat roti complete (jante + anvelope de iarna) numai sa n-am probleme.

    Oricum, postasem despre anvelope, mi se pare destul de ok informatia.

  11. #11 SP
    __The Game__ GreyhounD's Avatar
    Vad greseala asta foarte des. Toti cred ca pui cauciucuri de iarna atunci cand e zapada. Este total eronata ideea. Cauciucurile de "iarna" sunt de fapt cauciucuri pentru sezonul rece. De ce spun ca sunt pentru sezonul rece? Pentru ca au alta compozitie decat cea a cauciucurilor de vara, lucreaza la alte temperaturi. Compozitia cauciucurilor de vara nu da acelasi randament sub 10 grade celsius de exemplu. Asta se traduce in distanta mai mare de franare, aderenta mai scazuta. Si toate acestea in conditii de asfalt uscat, in momentul in care ninge, Dumnezeu cu mila.

    Cauciucurile de iarna isi arata valoarea in sezonul rece, nu este recomandat sa se foloseasca la temperaturi de peste 10-15 grade celsius pentru ca nu mai dau acelasi randament si cu timpul se pot distruge. Pe langa aderenta in conditii de frig, au o aderenta sporita si pe zapada/polei/mazga. Se poate vedea foarte simplu cand da prima ninsoare cum soferii prinsi pe nepregatite nu-s nici macar in stare sa iasa din parcare cu niste cauciucuri de vara.

    Cauciucurile all-season mi se par cea mai mare aberatie (chiar daca au inscriptiile M+S). Sunt un fel de struto-camila care trebuie sa se comporte bine pe o plaja foarte mare de temperaturi (30 de grade pana pe la minus 10-15 sa spunem) deci un compromis trebuie sa existe undeva. Pe langa compusul pneului, care nu este acelasi nici cu cel al cauciucului de vara nici cu al celui de iarna, cele all-season au aderenta mai slaba decat unele dedicate (de vara sau de iarna).

    Ca incheiere, cumparati-va cauciucuri de iarna dedicate, renuntati la all-season. Indiferent ca o cere sau nu legea. Incercati sa nu faceti rabat cand vine vorba de pret, cauciucurile sunt singurul contact al masinii cu asfaltul si pot face diferenta in cazuri neprevazute. Lasati cauciucurile resapate si second-hand pentru altii, nu stiti cat s-a mers cu ele si in ce conditii au fost depozitate.

    Recomandarile mele pentru sezonul asta: Goodyear MaxGrip, Dunlop SP Winter Sport, Michelin Alpin.

    http://www.adac.de/infotestrat/tests...95_65_R15.aspx


  12. #12 SP
    S.T.A.L.K.E.R. FallouT's Avatar
    Sunt de acord cu ce a spus GreyhounD
    Anvelopele de iarna sunt pentru sezonul rece nu sunt recomandate a se folosi cand afara sunt 10-15 grade deoarece nu mai dau randament la -10 grade.

    Iar pentru Monky iti recomand din tot sufeltul anvelopele Debica Navigator ca fiind all seasons,eu unul din acestea am pe masina mea un Renault Clio,si sunt foarte bune pe timp de iarna cat si pe timp de vara,au mica defect vara sunt un pic mai zgomotoase decat cele de vara.

    In fond si la urma urmei anvelopele all seasons nu se compara cu cele autentice de iarna.

    Si mai sunt si alte anvelope de iarna,ceva mai ieftine si mai slab calitative decat Michelin Dunlop, aceastea ar fi Barum,Matador si nu in ultimul rand Marangoni. Si un sfat prietenesc evitati marcile: TIGAR si MOTORIO sunt foarte slabe atat cele de vara cat si cele de iarna,la aceste 2 marci am intalnit cele mai multe defecte de fabricatie!
    Era o vorba : Dai un ban da stai in fata......

  13. #13 SP
    Senior Member ffocus's Avatar
    Am simtit pe propria piele ce inseamna "all-season". Nu recomand absolut deloc. Stiu, o sa spuneti ca si soferul conteaza, dar mai bine sa iti maresti sansele de a putea scapa nesifonat.
    Attached Images Attached Images dupa-accident.jpg

  14. #14 SP
    Senior Member SirAndrew's Avatar
    subscriu si eu cu aceiasi parere despre all season.
    nu sunt bune nici vara si nici iarna, iar pe langa asta se uzeaza mult mai repede decat niste cauciucuri dedicate.

    si daca nu ai unde sa le tii, chiria la un set de cauciucuri nu este chiar astronomica.

  15. #15 SP
    is the man! trickz's Avatar
    Uff, de ce mi-ati amintit? Trebuie sa schimb cauciucurile si sa indrept toate jantele :\ De, vara in oras. Cum cauciucurile de iarna le am deja, vreau sa va deviez putin topicul si sa va intreb unde imi recomandati sa le indrept/echilibrez?

    Offtopic@ MonkY: le poti aduce la mine, daca vrei, am subsol cu temperatura potrivita tot anul, unde si eu si mama depozitam cauciucurile

  16. #16 SP
    Senior Member cosminbad's Avatar
    Nasol. E rau iarna cu allseason chiar si cu 4x4.

    De cateva sezoane, folosesc Nokian WR si sunt foarte multumit. (sunt mai multe versiuni WR, dar WR simplu e cea mai buna)

    Vara am unele allseason care s-au remarcat prin duritate si durabilitate de cand am luat masina (sunt la al doilea set Pirelli Scorpion Str). Pe ud si pe uscat sunt bune, dar pe zapada, gheata groaznice. Am ramas blocat intr-un sant sau am ajuns intr-unul de cateva ori pana m-am hotarat sa cumpar de iarna.

    Cu toate acestea, daca esti un sofer bun, te poti descurca in zapada si cu pneuri all season sau chiar de vara daca au un profil de ploaie. Dar o sa mergi ca melcul, o sa te pui pe tine in pericol si pe cei din jur.

    Cu privire la gama de preturi, ele variaza foarte mult. Probabil ca se plateste si marca foarte mult, dar si calitatea. Trebuie pusa in balanta nevoia de un pneu performant cu pretul daca nu esti un Schumacher al soselelor mioritice.

    Mai ales la cat e amenda, va recomand sa cumparati un set de iarna. Chiar si cu cel mai ieftin pneu, tot o sa fie o diferenta uriasa fata de un pneu de vara sau all season.

  17. #17 SP
    Senior Member SirAndrew's Avatar
    Quote Originally Posted by cosminbad View Post
    Cu toate acestea, daca esti un sofer bun, te poti descurca in zapada si cu pneuri all season sau chiar de vara daca au un profil de ploaie.

    eu sincer ma indoiesc de asta.
    daca nimeresti gheata sub ceva zapada afanata, poti sa fi tu nepotul lui shumacher ca tot aiurea te duci.

    ah.. poate reusesti daca mergi cu 10km/h si din 20 in 20 de metri te dai jos cu lopata si mai faci partie.


    pentru fericire iarna sunt doi pasi de urmat:
    1. cumperi cauciuri de iarna.
    2. parchezi in locurile ramase goale datorita faptului ca sunt pline de zapada si altii le ocolesc

  18. #18 SP
    Admin MonkY's Avatar
    ffocus: sorry pt. ce ti s-a intamplat... dar stii vorba aia: daca e sa se intample, poate fi si cu super anvelopele lui peste si cu super masina, ca tot se va intampla. Sau patesti ca o matusa de-a mea, care cred ca a avut 3 accidente in stationare...

    Grey: eu inteleg ce zici tu si e foarte normal (din punct de vedere fizic), dar pt. un "home user" ca mine, care de-abia a facut 30.000Km in 5 ani... si care iarna mai mult sta si hiberneaza, nu se aventureaza pe gheata si prin nameti... un "all-season" pare a fi ideal (daca tot e obligatoriu) si nu inca o gaura in buget (unde mai pui ca nici nu am unde sa le depozitez - sunt sarac, stau la bloc). La urma urmei pana acum am avut niste Pirelli-uri de vara, si au fost foarte ok si iarna si vara. Nu zic ca am facut raliu prin zapezi, dar s-au tinut super ok (fata de altii care nici din parcare nu ieseau din cauza anvelopelor). Si nu, nu a fugit niciodata masina... si slava Domnului nici de accidente nu am avut parte.

    Am intrebat si eu pe un unchi de-al meu mai priceput in asa ceva (se mai ocupa de masini de raliu, aduce masini de-afara, conduce si in somn, om trecut prin de toate, nu ca mine)... si mi-a zis ca atata timp cat nu fac raliu sau alte nebunii, niste anvelope all season bune isi merita banii. Mi-a explicat el ceva cu compozitia cauciucului care daca e bine facut isi schimba proprietatile astfel incat sa nu fie cum sunt cele de ploaie de exp... care iarna sunt crima.

    Inca mai calculez... poate cine stie... Mi-ar place sa ma conformez sa am cauciucuri de iarna, de vara, de ploaie, de nisip sau mai stiu eu ce... Insa cand o sa am acea vila si garaj, poate o sa fie. Pana atunci, ma gandesc la ai mei care au condus zeci de ani cu niste joarse de anvelope... si prin nameti si prin toate cele, si n-au avut necazuri. Acum insa, de cand cu atata tehnologie... brusc toate accidentele apar din cauza anvelopelor... Sa fim seriosi totusi, daca nimeresti pe gheata, poti sa ai si super mega pneurile lui Schumi, si tot te duci...

  19. #19 SP
    __The Game__ GreyhounD's Avatar
    Quote Originally Posted by trickz View Post
    vreau sa va deviez putin topicul si sa va intreb unde imi recomandati sa le indrept/echilibrez?
    Eu am schimbat iarna trecuta la Autosoft si am fost destul de multumit, si pretul a fost un pic piperat. Am dat 200 de lei pe scos cauciucuri de vara, pus cauciucuri de iarna, echilibrat plus indreptat o janta. Mi-a placut de ei ca au stat vreo 40 de minute pe janta pana au reusit s-o echilibreze cu maxim 50 la plumbi.

    @MonkY: Cand vine vorba de iesit cu masina, nu exista "home user". Esti ori user ori stai acasa. Din cauza asta all-season nu sunt recomandate de nicio culoare, dar stii cum e vorba aia, pana nu dai cu capul de pragul de sus nu te inveti minte. Vezi ca ti-am postat un filmulet facut de niste baieti destepti, macar pe ala vizioneaza-l poate pricepi ceva.

  20. #20 SP
    Senior Member cosminbad's Avatar
    eu sincer ma indoiesc de asta.
    daca nimeresti gheata sub ceva zapada afanata, poti sa fi tu nepotul lui shumacher ca tot aiurea te duci.

    ah.. poate reusesti daca mergi cu 10km/h si din 20 in 20 de metri te dai jos cu lopata si mai faci partie.
    Lasa ca sunt in viata langa voi. Si in Brasov ninge, nu ca in Bucuresti unde ai 2 zile zapada iarna.

    Te descurci. Parintii nostri cum se descurcau pe vremea lor iarna? ca nu auzise nimeni de cauciucuri de iarna pana acum vreo 10 ani.
    .......................edit....................... .............
    Normal ca aveam lopata in portbagaj, sac cu nisip pt greutate si nu numai. Nu aveam decat abs. Dsc sau altceva nu exista.... dar cu tractiune spate am supravietuit o iarna cu michelin energy. asa ca nu e sfarsitul lumii. Anii studentiei si inconstienta varstei

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 1 of 5 1 2 3 ... LastLast

Similar Threads

  1. Licitatie: Anvelope de vara 205/55/R16 By Florinakke in forum Licitatii
    Replies: 22 Last Post: 02-02-2013, 11:16

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts