Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 11 of 11

Thread: Review: The Legend of Zelda - Breath of the Wild

  1. #1 SP
    \ tudyniuz's Avatar

    Review: The Legend of Zelda - Breath of the Wild

    Anul 2017, ne aduce pe langa o noua consola de la Nintendo, al 19-lea joc din serie. Greu de crezut un astfel de numar, mai ales in contextul in care pentru multi, acesta va fi primul joc din serie. De-a lungul anilor Nintendo au reusit sa produca niste francize care au devenit clasice si sinonime cu jocurile video, iar dupa Mario, probabil cea mai cunoscuta serie este Zelda. Avem astfel al 19-lea Zelda, intr-o reinterpretare a seriei, mult mai indrazneata, mult mai apropiata ca formula de jocurile western, cu o schimbare aproape radicala de gameplay. Le-a iesit sau nu?

    Zelda Breath of the Wild este un open world action-adventure roleplaying game. Sau cel putin asa l-as cataloga eu. Marea noutate pentru serie este partea de open world. Prima reactie pentru fanii seriei a fost de surpriza, este ceva indraznet. Schimbarea aceasta ii da jocului un suflu nou, desi arata si se simte in continuare ca un joc Zelda, partea de open world ii ofera o renastere de care avea cu siguranta nevoie pentru anul in care traim si pentru a tine pasul cu jocurile din ultimii ani. Multe jocuri de genul, cu lumi aparent interminabile si fara sfarsit, sunt in apropierea lansarii pline de probleme micute si buguri, lucru cu care ne-am obisnuit in Skyrim, Witcher 3 si altele de genul. Aici insa, nu exista asa ceva. Jocul este bine pus la punct la acest capitol, Nintendo pare-se ca a ramas printre putinii developeri care a livrat un joc gata de joaca, fara a se baza pe fixuri ulterioare prin updates cum este norma pentru toti ceilalti. Asta este o mare noutate, care ar trebui sa fie o chestie normala, dar este de apreciat acest polish oferit jocului, care ruleaza excelent si nu prezinta problemele specifice jocurilor de acest gen.

    Povestea incepe cu Link, eroul nostru, care din nou trebuie sa o salveze pe Zelda. Let the jokes begin, Link e eroul, Zelda e printesa. Nu invers. Asadar, povestea incepe cu Link care trebuie sa o salveze pe Zelda, yet again. Nintendo au ramas cu storytelling-ul la aceleasi idei fundamentale. Cum in Mario salvezi printesa, asa faci si in Zelda. E o poveste clasica, de folclor, din popor, de basm si auzita, spusa si povestita de sute de ori, dar in simplitatea ei si modul de prezentare foarte simplu si asemanator unui roman de fratii Grimm, poate avea un impact impresionant. Din pacate insa, partea cea mai slaba a povestii principale este dialogul, care in continuare este doar sub forma de text. Nintendo a promis cutscenes cu dialog vorbit, acestea insa sunt foarte putine la numar si nu se ridica in niciun caz la nivelul unui joc modern de acest gen. Este probabil un mare turn-off pentru multi, dar precum simplitatea povestii, si acest mod de abordare a lumii poate avea un efect pozitiv. Poate sa va descurajeze, poate sa nu va deranjeze, sau poate chiar sa va incurajeze sa jucati mai departe, oferindu-va posibilitatea de a va face singuri o idee despre anumite personaje si momente, astfel jocul se foloseste si de imaginatia voastra, asemenea unei carti. Asta este concluzia la care am ajuns eu, insa i-as intelege foarte usor si pe cei care blameaza jocul pentru asta. Povestea urmeaza un fir narativ extrem de simplu, fara rasturnari de situatie, plot-uri complicate sau alte aspecte de genul cu care ne-au obisnuit jocurile din ultimii ani. Trebuie sa il bati pe evil bad guy, apeland la ajutorul altora pe parcurs ca intr-un final sa poti salva printesa. Simplu si la obiect. Avem insa pe parcurs, in timp ce descoperim lumea fantastica din Hyrule, intalniri cu numerosi NPC cu povesti proprii, care ne vor trimite spre alte aventuri, unele mai interesante si mai complexe decat povestea principala. Iar la acest capitol jocul straluceste, desi questurile sunt uneori de tip fetch, nu ti se da mura in gura ce sa faci si unde sa te duci. Jocul nu te tine de manuta sa te ghideze la obiectivul tau. Un balaur a luat stapanire asupra unui altar din nordul satului Hateno? Mult noroc sa-l gasesti, nu iti apare pe harta unde sa te duci, pleci intr-o aventura sa gasesti balaurul si altarul, singur si cu propriile puteri, luand singur decizia de a merge pe un anumit traseu, de a pleca inarmat cu ce alegi tu. Nu stii cu exactitate unde trebuie sa mergi, ai auzit doar niste zvonuri. Nu stii ce te asteapta, pentru ca nu iti spune nimeni. Astfel ca jocul apeleaza din nou la imaginatia jucatorului, inainte de a ajunge acolo, te gandesti si iti imaginezi ce vei gasi, ce se va intampla, cum arata balaurul. Nu mai fugaresti un punct de pe harta asa cum faci de multe ori in majoritatea jocurilor open world. Partea de explorare si ne-tinutul asta de mana, fac experienta una unica si ne duce cu gandul la jocurile de pe vremuri. Asta este unul dintre cele mai mari plusuri ale jocului, si e ceva ce mi-ar placea sa mai vedem si la alte titluri.

    Lumea din joc este absolut imensa, iti da impresia prin scara ei ca este probabil cea mai mare dintr-un joc video. Este interminabila si extrem de variata ca zone. Jocul incepe in „The Great Plateau”, o zona cu fauna tipica tarii noastre, pomi fructiferi, verdeata, campii si biserici. Harta este foarte bine realizata, zonele se disting cu usurinta, desi aparent pot avea doar niste mici diferente. Avem zone de clima calda, unde personajul nostru principal va transpira si va avea palpitatii, dar si zone de munte cu o clima rece unde ii va ingheta si parul de pe cap. Trecerea de la o zona la alta este foarte organica, cu schimbari mici si treptate care fac tranzitia dintr-o zona in alta cat se poate de naturala. Se mai adauga si faptul ca nu exista niciun loading screen si imersiunea e completa. De-a lungul acestei harti imense, vom intalni numerosi inamici, zone unice de explorat, turnuri care ne deblocheaza accesul la harta, altare zeilor care ne ofera puncte bonus si multe surprize care ne vor face calatoria cat mai deosebita.

    La inceputul jocului harta este nedescoperita, insa din varful oricarui munte putem vedea la foarte mare indepartare, iar monoclul folosit de Link te ajuta sa vezi chiar si inamicii de la o distanta incredibil de mare. Draw distance-ul este fenomenal, sunt cateva locatii de unde poti vedea harta aproape in totalitate, cu multa atentie la detaliile indepartate, iar asta iti da poate impresia unei lumi de joc la o scara mult mai mare decat te-ai astepta. Poate si de aici vine impresia ca jocul este unul dintre cele mai mari facute vreodata, pentru ca intr-o zi cu soare, nu esti furat de nori, ceata sau altele in a vedea obiecte extrem de indepartate, acestea fiind de regula tehnici de a limita distanta la care poti vedea zonele explorabile foarte indepartate de tine. Pentru a debloca insa din harta, avem niste turnuri in fiecare zona a jocului, in care trebuie sa urcam si sa „downloadam” harta acelei zone pe tableta purtata de Link la cureaua de la brau. Desi e ceva ce am mai vazut si prin jocurile Ubi, aici are un alt efect, nu doar ca de multe ori e o adevarata provocare sa urci in aceste turnuri, insa de multe ori nici nu ai un acces facil la el, uneori este pazit extrem de bine, uneori esti blocat de un lac si aparent nu ai cum sa il traversezi, alteori ai niste blocuri de gheata care iti blocheaza accesul. Astfel ca, deblocarea hartii este insasi o provocare. Iar apoi odata ajuns in varf, poti vedea la o distanta foarte mare de tine si iti faci o idee asupra zonei inconjuratoare intr-un fel in care nu o poti face intr-un alt joc de genul.

    Apoi, in lumea din Hyrule mai gasesti in jur de o suta de altare. Aceste altare sunt un aspect crucial in supravietuirea ta in joc, pentru ca la sfarsitul completarii fiecaruia primesti niste orbs care te vor ajuta sa iti maresti viata sau stamina, elemente esentiale de joc. Aceste altare au inlocuit clasicele dungeons din jocurile mai vechi din serie, iar in fiecare vei gasi cate un puzzle care trebuie completat pentru a primi acel orb. Unele puzzle-uri sunt destul de usoare, mai ales in zonele de la inceputul jocului, insa acestea cresc rapid in dificultate, iar daca la inceput un puzzle iti fura 5 minute pentru a-l completa, ajungi la unele care iti iau si peste 30 de minute, complexitatea unora este uluitoare si deosebesc jocul de oricare altul de acest gen. Daca jocul acesta se vindea separat doar cu aceste puzzle-uri, merita full price. Ramanand la acelasi subiect, puzzle-urile pe care va trebui sa le completezi pentru a-i infrange pe cei 4 mari bossi din joc sunt unele dintre cele mai complicate pe care le-am intalnit in viata mea de gamer, unele furandu-mi peste 3-4 ore pentru completare. Aceasta rupere de ritm de la lumea jocului datorata acestor puzzle-uri, aduce un echilibru foarte natural intre fighting si puzzle-solving, oferindu-ti din nou senzatia ca joci ceva de pe vremuri.

    Partea putin haioasa este ca harta in sine este purtata de Link la curea pe o tableta, tableta care se aseamana extrem de mult cu noua consola Nintendo Switch. Aceasta ofera accesul la meniurile jocului. Aici regasim inventarul cu multitudinea de obiecte pe care le poti colecta din lumea explorata, incepand desigur cu arme, arcuri, sageti, scuturi si alte-cele, mai putem face si looting de obiecte utile pentru crafting sau gatit. Desigur, negotul este si el incurajat, iar daca aveti norocul sa gasiti niste diamante in aventurile voastre, veti fi rasplatit boiereste pentru ele. Insa, in mare parte, daca sperati la rubine, safire sau chiar diamante, nu le veti gasi imprastiate in apropierea unei pesteri sau pe vreun inamic. Extrem de rar le veti gasi in vreun cufar ascuns bine, ele se vor regasi direct la sursa, pe un varf de munte, intr-o bucata de stanca pe care va trebui sa o distrugeti pentru a colecta obiectele pretioase din ea. Iar asta este valabil pentru toate lucrurile din joc. Aproape orice pom poate fi cules de roade. El poate avea mere, poate o ghinda, la baza lor gasesti uneori niste ciuperci, ridichi sau chiar trufe daca esti norocos. Orice copac poate fi doborat cu o arma, apoi lemnul poate fi colectat pentru a te incalzi in varf de munte, sau vandut ulterior, sau folosit chiar la constructia propriei case.

    Toate aceste obiecte pe care le poti colecta pot fi vandute sau folosite. Craftingul este si el necesar, insa difera putin fata de formula clasica intalnita in alte RPG-uri. El este de fapt doar un gatit. Desi un mar cules dintr-un pom iti va restaura din viata, un mar gatit alaturi de niste banane si cu putin ardei iute, vor transforma ingredientele intr-un deliciu culinar care nu doar ca iti va restaura mai multa viata, iti va oferi si anumite avantaje temporare, fie rezistenta mai buna la frig sau caldura, poate la foc sau electricitate. Exista numeroase posibilitati de a folosi aceste ingrediente, cu multe combinatii fiind extrem de diferite fata de altele doar datorita unui singur ingredient folosit diferit, iar asta duce la o complexitate ridicata a produselor pe care le poti gati. Iar rolul lor in gameplay este foarte ridicat, va trebui sa le consumi constant pentru a ramane in viata.

    Trecand la partile mai tehnice ale jocului, aducem in discutie si grafica, care pare a fi problema majora a tuturor mereu, iar aici este discutabil si are mereu doua aspecte, peste care lumea de obicei trece cu vederea. Pe langa partea tehnica care ne ofera multe poligoane si efecte vizuale, mai exista si partea artistica, iar asta se vede in stilul vizual pe care il intalnim in joc. Aici Zelda este la superlativ si nu duce lipsa de imaginatie din partea echipei de design artistic al jocului, este absolut splendid uneori, privelistea de pe un varf de munte iti poate taia respiratia cand soarele rasare si are culoarea mierii proaspat culese. Partea tehnica probabil ii va deranja pe multi. Jocul ruleaza in 720p in mod tableta si intr-un 900p upscalat la 1080p in modul TV. In modul tableta, arata de departe cel mai bine, densitatea mare de pixeli duce la o imagine foarte clara si care este de-a dreptul impresionanta. In modul TV insa, jocul poate parea unul intre generatii, intre era PS3/X360 si consolele noi. Nu este un powerhouse grafic, nici nu a intentionat sa fie. Este de apreciat ca in ambele cazuri se foloseste indeajuns de mult anti-aliasing incat sa nu intampini jaggies deloc, lucru care face experienta vizuala extrem de placuta, indiferent de rezolutie. In modul tableta, jocul ruleaza perfect si pare a fi modul pentru care a fost gandit, pentru ca in modul TV exista uneori probleme de framerate, in special in zonele cu iarba inalta sau paduri dense. Repet insa, nu doar partea tehnica trebuie luata in calcul, iar jocul are o imagine artistica deosebita si astfel consider ca micile ne-ajunsuri tehnice pot fi trecute de oricine cu vederea.

    La partea de sunet probabil ca sta cel mai prost, pentru ca asa cum am spus, jocul nu are dialog decat in cutscenes, iar acestea sunt limitate ca numar si mereu de scurta durata. Muzica in schimb, nici dupa 50 de ore nu este obositoare sau enervanta, lucru pe care nu il poti spune despre multe jocuri. Ea nu este constanta, uneori fiind mai de efect sunetul ambiental, insa in momente de pericol isi face prezenta, alertandu-te uneori de un pericol imitent. Nu este insa nimic deosebit, insa este realizata cu atentie si implementata pastrand o formula de simplitate si la acest capitol.

    Mai sunt multe de spus despre acest joc, insa unele lucruri trebuie sa le descoperiti singuri. Aventura mea cu Zelda nu se va incheia acum, probabil va mai dura cateva zeci de ore, pentru ca imi da in continuare impresia unui joc interminabil asa cum nici macar Skyrim nu a facut-o la vremea lui. Simplitatea executiei este un reminder despre jocurile de pe vremuri, puzzle-urile incredibile sunt un deliciu, explorarea lumii din Hyrule este o aventura in sine, questurile sunt mai complicate decat iti pot da initial impresia si ajungi astfel sa ai un joc extraordinar. The Legend of Zelda Breath of the Wild este un joc extraordinar si dupa parerea mea cel mai bun joc din serie, avand indeajuns de multe schimbari pozitive incat sa fie considerat de inca o generatie de gameri drept etalon pentru acest gen de jocuri. Chapeau Nintendo!

    Grafica – 9
    Sunet – 7
    Gameplay – 10
    Poveste – 10

    Nota finala: 9
    Attached Images Attached Images maxresdefault.jpg

  2. #2 SP
    __The Game__ GreyhounD's Avatar
    Bun, bun, insa nu poti scadea nota sunetului pentru faptul ca nu ai toate dialogurile vorbite. Sunetul, cel prezent, este de exceptie.

  3. #3 SP
    Vires Intus eagle-eye's Avatar
    ^agreed, majoritatea jocurilor asiatice nu au dialog decat in anumite cazuri, e pretty common treaba asta.

  4. #4 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Eeeeh, e review-ul omului. Daca el vrea toate dialogurile vorbite, de ce sa nu-i scada? Oricum sunt note mari pentru cat de carcotas e!
    Serios acum, good job tudy! Keep it up!

  5. #5 SP
    \ tudyniuz's Avatar
    Eu cred ca va trebui sa vina ziua in care sa facem reviews fara note, iar atunci lumea isi va forma propria parere doar in urma citirii textului. Notele eu le consider irelevante uneori, iar aici nu am putut puncta mai sus partea de sunet a jocului. Cand majoritatea jocurilor de genul au dialog vorbit pentru care se munceste enorm, imi pare rau sa nu vad asta si la Zelda. Dar am explicat in text pentru cine a si citit, faptul ca poate fi un avantaj faptul ca nu ai dialog vorbit pentru ca ajungi sa te folosesti de propria imaginatie foarte des, un lucru care se intampla tot mai rar in ziua de azi. Pentru mine nu a fost un minus lipsa dialogului vorbit, dar nici nu pot sa nu il remarc.

  6. #6 SP
    Senior Member CrysMM's Avatar
    Jocul asta are de la mine 10 pe linie. Cel mai bun joc din toate timpurile. Am jucat cam toate jocurile Zelda, inclusiv cele de pe CD-i. Nimic din ce a facut Nintendo pana acum nu se compara cu asta. Un final fericit pentru Nintendo.

  7. #7 SP
    Senior Member apbaciu's Avatar
    Quote Originally Posted by CrysMM View Post
    Un final fericit pentru Nintendo.
    Un final fericit ? Mai bine zis un nou inceput !

    In ceea ce priveste acest joc, Zelda BotW a reusit ceva ce eu credeam ca este imposibil, un joc open-world ce reuseste sa ma surprinda prin diversitatea sa si in final sa nu ma plictiseasca.



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #8 SP
    Member eneea's Avatar
    Frumos review...poate la un moment dat fac si eu rost de un Switch sa joc BotW

  9. #9 SP
    Cons. Mercedes-Benz djleo666's Avatar
    Quote Originally Posted by eneea View Post
    Frumos review...poate la un moment dat fac si eu rost de un Switch sa joc BotW
    Sau un WiiU

  10. #10 SP
    Member Leni's Avatar
    eu nu stiu de ce, dar dupa ce am jucat cam 15 ore si dupa ce am intors-o pe toate partile, am ajuns la concluzia trista ca este primul Zelda care ma plictiseste. (asta in conditiile in care sunt mega fan-boy, de cand am sonerie polifonica imi suna doar diferite piese din Zelda la telefon). Este un joc open-world foarte urias, foarte complex, cu enorm de multa atentie la detalii, etc etc, dar parca ca si joc Zelda, ma plictiseste. Mi-a tinut atentia captivata mult mai mult timp Twilight Princess de ex. Daca era un IP nou, cred ca nu ma deranja atat de mult, si o luam ca atare...dar fiind Zelda, parca mi se pare prea "slow-pased". Cat despre sunet, si eu i-as da maxim 7/10, dar nu pentru lipsa de voice-acting, ci fiindca pe cat de interesante si placute sunt acele "nature soundeffects" imi lipseste un fond muzical mai pronuntat. poate doar am imbatranit eu si nu accept schimbarea, noul.

  11. #11 SP
    Vires Intus eagle-eye's Avatar
    ^iar eu ma simteam "ratusca cea urata" pentru ca nu mi-a placut A Link Between Worlds

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. The Legend of Zelda Breath of the Wild By solecon in forum Nintendo Wii U / Switch
    Replies: 241 Last Post: 12-12-2017, 19:04
  2. Replies: 0 Last Post: 29-11-2011, 22:57
  3. Replies: 0 Last Post: 26-06-2011, 09:05

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts