Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 3 of 3

Thread: User Review: Torment: Tides of Numenera

  1. #1 SP
    Vires Intus eagle-eye's Avatar

    User Review: Torment: Tides of Numenera

    Probabil ca daca aveti o anumita varsta, sau macar o cultura "generala" a jocurilor video si istoria lor din ultimii 30 de ani, ati auzit de Torment. Acea alternativa mai sexy, mai misterioasa, si ceva mai inteligenta a lui Baldur's Gate, cu accent pe filosofie si storytelling mai mult decat pe dat cu ciomagul si aruncatul cu fulgere. Influenta originalului Torment asupra industriei si asupra genului RPG este incontestabila, dar din pacate (sau poate din fericire) nu a avut parte de un succesor vrednic sa-i imparta numele. Sigur, alti developeri au imprumutat elemente din Torment, unii cu succes, altii cu mai putin, dar reteta originala a ramas pe aceeasi bucata de hartie ingalbenita de inevitabila trecere a iernilor. Iata, a sosit momentul ca acea reteta sa fie pusa in aplicare pe o noua fila, intitulandu-se Torment: Tides of Numenera. Parcurgand aceeasi poteca pe care a mers Pillars of Eternity al celor de la Obsidian, inXile au reusit sa readuca la suprafata RPG-ul isometric, cu radacini groase si puternice in naratiune, ce pune "capul inaintea fundului".

    Actiunea se petrece intr-un viitor exotic al planetei, trasat cu atata iscusinta cum rar mi-a fost intalnit sa vad, mai exact cu 1 miliard de ani in fata (yup, that's right, un f*cking miliard), un viitor populat cu arhitecturi si secrete ale civilizatiilor de dinainte, uitate prin paginile istoriei, asteptand sa fie redescoperite de catre protagonist. Desi totul are un aer medieval, jocul ne readuce constant aminte ca se petrece in viitorul indepartat, un exemplu fiind existenta magiei, dar tradusa in termeni tehnologici, fiind mai mult stiinta. Iar stiinta joaca un rol deosebit de important, fiind poarta catre numeroase concepte si experiente, precum calatoria in timp, teorii ale universelor paralele, si, constituind baza pe care este cladita lumea, transferul constiintei.

    Protagonistul este un Last Castoff, o creatie a Zeului Schimbator (aka The Changing God, traducerile astea sunt destul de quirky), un tech-mage ce isi prelungeste in mod nenatural viata prin transferul constiintei in corpuri noi, numite castoffs, tu fiind unul din ele. Acesti castoff, in momentul in care sunt abandonati de stapanul lor, dezvolta propria constiinta, niciodata aceeasi, si totusi impartind amintiri comune intre ei. Dupa ce te trezesti cazand din cer (la propriu), esti trimis intr-un labirint al propriei minti unde iti formezi caracterul si iti poti alege "clasa" si atributele principale, asemenea oricarui RPG, dar impachetate inttr-un test psihologic de personalitate, lucru ce mi-a placut destul de mult, dupa care te trezesti brusc in periferia orasului Sagus Cliffs. Tu si cei ca tine sunteti urmariti, sau mai bine spus vanati, de catre The Sorrow, un criminal misterios, iar aventura ta in noua lume este din start conturata in jurul acestui context. Si totusi, vei descoperi rapid ca Tides of Numenera este despre a descopri oamenii si secretele universului sau si a lua parte in nenumaratele intrigi si povesti ce il populeaza, in timp ce propria ta poveste se incruciseaza de nenumarate ori cu acestea. Desi Sagus Cliffs este mic ca spatiu, fiecare personaj si fiecare loc sunt bine conturate, putand gasi urmatorul quest sau poveste ametitoare pana si in cel mai ascuns pixel al jocului, densitatea de lucruri de facut fiind a naibii de mare.

    Jocul reuseste sa faca lucruri la care altele nici nu viseaza, iar modalitatile multiple de a aborda un storyline sunt influentate de cele mai mici lucruri, pana si de felul in care "primesti" un quest, acesta fiind uneori la fel de important ca deciziile pe care le iei pe parcursul sau, sau chiar la sfarsit. Iar aceste decizii conteaza enorm de mult, indiferent daca "pierzi" un quest sau nu, iar aici intra in actiune cel mai delicios concept de design - nu exista decizie proasta. Pana si acele decizii care ai impresia ca vor duce la un "game over", ba chiar esuatul unei actiuni, duc intotdeauna la un deznodamant (uneori chiar unul mai bun decat daca ai fi fost invingator), fara sa te pedepseasca sau sa te penalizeze intr-un mod in care sa dai load game sau sa vrei sa refaci actiunea. Aceste decizii pe care le iei infulenteaza si anumite "Tides", de unde si titlu, care incapsuleaza cate o valoare morala intr-o culoare (de exemplu tide-ul albastru semnifica inteligenta, iar tide-ul auriu semnifica empatia si altruismul). Aceste valori devin din ce in ce mai "prezente" in caracterul personajului tau, iar oamenii din jur reactioneaza in mod diferit la ele, in functie de cele mai dezvoltate.

    Pacing-ul jocului este extrem de greoi si incet la inceput, introducerea in lumea sa fiind coplestioare, mai ales daca nu ai mai jucat ceva in genul asta. Puzderia de terminologii complexe si nefamiliare pot duce la confuzie, sau chiar abandon, daca nu ai stomacul pregatit pentru zecile de mii de linii de text pe care ti le afiseaza jocul. Dar odata ce treci peste primele ore, deja ai adunat cunostiintele necesare, iar plot-ul jocului incepe sa se ingroase, in timp ce curba de invatare se stabilizeaza, iar pacing-ul devine consistent. Tides of Numenera nu este jocul unde iti optimizezi itemele, stats-urile sau party-ul, acestea fiind transpuse intr-un mod cat mai simplist.

    Sistemul de skill-uri dicteaza modul in care te folosesti de might, speed, sau intellect, fiind necesara consumarea punctelor din fiecare categorie pentru a reusi (sau esua) in unele actiuni. De exemplu, personajul meu isi avea baza in intellect si spped, iar pentru actiuni de persuasiune sau intimidare ale unor personaje era nevoie sa consum puncte de intellect pentru a le duce la bun sfarsit. Problemele apareau in momentele in care aveam nevoie de might, iar pentru ca nu eram dezvoltat in acest domeniu, de multe ori aveam doar 40-50% sanse de reusita. Dar jocul nu te lasa de izbeliste si te lasa sa te folosesti de atributele personajelor din party, iar daca ai pe cineva cu tine pentru care might-ul nu este o problema, poti folosi punctele lui ca sa cresti sansele de reusita ale respectivei actiuni. Dar din nou, faptul ca esuezi in unele actiuni uneori duce la un rezultat cel putin la fel de interesant. Exista si asa numitele "dangerous encounters" care practic sunt situatii de combat din Tides of Numenera. In aceste momente, jocul se transforma intr-unul turn-based, iar personajele din party isi pot folosi skill-urile de combat. Interesant este ca skillset-ul este acelasi, iar situatiile acestea pot fi la fel de usor rezolvate prin vorbit, negot, sau alte modalitati pasnice, avand posibilitatea sa treci prin intreg jocul fara sa fi folosit violenta macar o data. Pur si simplu muta-ti personajul langa inamic, si in loc de "attack" apesi "talk" si speri sa se termine cu bine.

    In ceea ce priveste personajele, Tides of Numenera este cel mai matur si complex RPG pe care l-am jucat. In locul pungasilor cu pelerine imbracati ca pregatiti de o noapte intr-o pivnita erotica olandeza, apar bibliotecari acompaniati de versiuni fantoma ale lor ce exista simultan si se impart in timeline-uri diferite, copii cu zei in buzunare, sau oameni care sunt creati dintr-un an de viata ai altora si au un lifespan tot la fel de mic. Complexitatea scenariului si dialogului este de-a dreptul geniala, desi uneori am simtit nevoia de ceva mai usor-digerabil, de preferat o gluma ici-colo, una din putinele probleme ale jocului fiind faptul ca este in mod constant serios si ascutit.

    Directia artistica imi da mixed feelings - sunt unele zone care sunt de-a dreptul dementiale, totul fiind desenat cu maiestrie, dar unele zone sunt parca facute in graba, cu obiecte sau entitati ce par a fi taiate din alte jocuri sau concepte si lipite acolo. Desi am inteles directia jocului de a "spune" si nu "arata", nu degeaba se zice ca o imagine face cat o mie de cuvinte. Din pacate, Tides of Numenera prefera sa-ti spuna acele o mie de cuvinte de fiecare data cand ar fi putut sa-ti comunice pur si simplu prin vizual. Din fericire, imaginatia jucatorului intra in scena si nu te lasa cu ochii in soare, facand conexiunea intre vizual si bagajul de cunostiinte adunate in mod fluid, ca atunci cand citesti o carte buna, imaginatia fiind principalul muschi antrenat de joc. Pentru a scoate maximul de potential din joc, trebuie neaparat sa-ti placa cititul si sa ai o rabdare de fier, dar mai ales, sa nu te grabesti nicaieri. Recunosc ca din pacate, presat fiind de termenul de livrare al review-ului, am dat skip la unele conversatii de multe ori, dar planuiesc ca odata ce asez cuvintele astea sa o iau de la capat, fiind mult mai atent in jurul meu. Cu toate astea, imaginatia bogata nu poate rezolva unele probleme ale jocului, precum animatii barbare care scad din importanta fenomenelor ce le afiseaza sau artefacte vizuale care mai taie un pic din imersiune.

    O alta dilema a jocului este voice acting-ul. Acesta este prezent doar in 10% din conversatii, doar in unele momente cheie si rostit doar de personaje importante, adesea din party-ul tau, in rest fiind o tacere de mormant. Totusi, as fi preferat ca decat intr-o doza asa mica, sa nu mai existe deloc, acest lucru fiind valabil chiar si pentru unele bark-uri ce se aud atunci cand ii dai o actiune personajului tau, asemanatoare celor din RTS-uri. Avand in vedere ca personajul tau poate fi creat in nenumarate feluri si dezvoltat in de doua ori mai multe, vocea sa monotona si lipsita de expresivitate parca nu-si are locul intr-un joc bazat pe cuvant scris, ingreunandu-mi sarcina de a-i acorda, mental, vocea pe care o cred eu potrivita.

    In ciuda micilor probleme, Tides of Numenera este un joc de-a dreptul impresionant, aducand in prezent succesul experientelor de demult si imbunatatindu-le cu forte proaspete. Fiind plasat intr-o lume atat de incredibila incat mi-e greu sa ma gandesc la ce minti demente au venit cu ideile astea,reuseste sa fie atat fascinant, cat si cu capul pe umeri. Jocul este un adevarat deliciu pentru cei care isi dedica o parte din creier aventurilor medievalo-SF transpuse in multe si iscusite paragrafe de text, fiind dedicat iubitorilor de citit.

    Nota: 9.2
    Attached Images Attached Images 3204863-ss_9f261d7460792932e9577f3360f0367e94102d5b.1920x1080.jpg endfathom-fco.jpg screenshot.torment-tides-numenera.1920x1080.2017-03-13.114.jpg ss_96e338f9a8fef45c38db4c9e7518734eb46951f1.1920x1080.jpg torment1-1920x1080.jpg

  2. #2 SP
    Vires Intus eagle-eye's Avatar
    Mea culpa pentru unele litere lipsa pe care acum le observ, mi-e un pic foame si sunt obosit

  3. #3 SP
    Member renatoman's Avatar
    super fain review, si eu am jocul dar varianta de pc si m-am oprit la doar 6 ore de gameplay. Observ ca trebuie sa am o anumita stare sa-l pot juca, sa fiu odihnit ca in jocu asta se citeste nu gluma.

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. Torment: Tides of Numenera By renatoman in forum Console Club
    Replies: 1 Last Post: 20-03-2017, 18:01
  2. User Review: Darksiders By drik in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 28 Last Post: 19-03-2010, 19:16
  3. User Review: Battlefield 2 Review By erik95 in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 3 Last Post: 10-03-2010, 00:09
  4. User Review: Metal Gear Solid 4 - Guns of the Patriots Review By istrategie in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 25 Last Post: 05-11-2008, 16:00

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts