Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 9 of 9

Thread: User Review: The Last of Us Part 2

  1. #1 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar

    User Review: The Last of Us Part 2

    Atentie! Poate contine cateva spoilere referitoare la povestea overall si deznodamant. Desi am incercat pe cat posibil sa mentionez tot ce se putea in "Poveste: Part 2 - SPOILERS - (pe scurt)", unele lucruri au trebuit mentionate si la Concluzie.

    In 2013 nu aveam un PS3, dar mi-a placut atat de mult ce aratasera si eram atat de entuziasmat de joc la aparitie, incat m-am rugat de un prieten sa-mi imprumute consola si jocul pt 2 zile, pentru ca nu mai aveam rabdare, dar nici finante sa cumpar eu consola si jocul.
    Am avut norocul sa mi le dea si am jucat pe nerasuflate.

    Imi placuse atat de mult povestea overall, chimia dintre Joel si Ellie, dar si pacing-ul si combat-ul dar mai ales momentele in care nu se intampla nimic, doar mergeau si vorbeau. Mi s-a parut o experienta perfecta, un joc de suflet, de neratat.

    Am sperat din prima secunda la continuare si eram sigur ca se va intampla, data fiind istoria Naughty Dog de a avea continuari la absolut toate jocurile lor :)
    Timpul a trecut, iar in 2016 au anuntat Part 2 cu acel teaser din padure in care mergea camera in spate pana la semnul de STOP cu emblema Firerfly tag-uita, asa ca de atunci am inhalat tot ce au anuntat oficial despre joc, asteptand lansarea care parca nu mai venea.

    Dupa cateva amanari si niste leaks care au rupt internetul in 2, am reusit sa pornesc jocul la ora 00:00, fiind al doilea joc al meu (dupa Witcher 3) precomandat digital si pe care am vrut sa-l pornesc fix in secunda in care au dat drumul.


    Prezentare si poveste: Part 1 - no spoilers

    Primul impact pe care-l ai de cand incepi sa o controlezi pe Ellie este greutatea personajului, cu animatii bazate pe fizica atat in miscarile ei, cat si a ghiozdanului (chiar si a cheitelor de la fermoarele ghiozdanului), ceva atat de bine facut incat primele 5 minute m-am invartit in curtea aia cu zapada, doar ca sa vad alte animatii la diverse miscari, intoarceri, sarituri, pus pe burta, samd. Ceva absolut fenomenal realizat, cum nu am mai vazut in niciun joc pana acum si peste animatiile din Red Dead Redemption 2 pe care le-am considerat “top of the line” pana acum si ceva de care nu m-am plictisit pe tot parcursul jocului.

    Jocul continua povestea primei parti, la 4 ani de la scena spitalului, timp in care personajele indragite s-au reacomodat vietii in Jackson, o comunitate de supravietuitori unde fiecare-si croieste propria poveste personala pe langa obligatiile comunitatii si incearca sa traiasca cat se poate de normal intr-o lume plina de pericole.

    Lucrurile se schimba destul de repede si dupa un eveniment tragic, Ellie este fortata sa paraseasca Jackson pentru a-si face dreptate intr-o poveste ce initial pare banala (o poveste de razbunare in care te duci ca Rambo si-i omori pe toti, pana la ultimul) dar care devine pe parcurs una din cele mai bune, indraznete si impresionante povesti spusa vreodata intr-un joc story driven.

    Nu vreau sa dau mai multe detalii si daca ati reusit sa ajungeti pana in acest moment, fara sa vedeti vreun spoiler, va recomand sa va apucati de joc doar cu aceasta imagine in cap.


    Poveste: Part 2 - SPOILERS - (pe scurt)




    Gameplay

    Din punct de vedere al gameplay-ului, jocul imbunatateste formula primului joc la absolut toate capitolele.

    Astfel ca avem o componenta de stealth refacuta in care s-au introdus mecanici noi prin faptul ca ne putem ascunde in iarba (inalta sau joasa) sau chiar sub anumite masini sau cladiri, prin adaugarea butonului dedicat de sarit ne putem catara pe anumite lucruri sau chiar pe cladiri, dar cel mai important lucru, odata vazuti, ne putem pierde urma pentru a reveni in stealth.

    Totodata a crescut si arsenalul pus la dispozitie, astfel ca avem mai multe arme de foc pe care le putem si customiza, de la pistoale, la shotgus si pana la un MP5.
    Iar pe langa sticlele si caramizile folosite pentru distragerea atentiei inamicului, avem un briceag pentru stealth kills si hand to hand combat, dar si diverse obiecte cu care ne putem omora inamicii, precum ciocane, tevi, macete, sau chiar bate pe care le putem customiza pentru a deveni mai puternice.

    Totodata, avem arc cu sageti (pe care l-am putut testa si in prima parte, in segmentul scurt in care am jucat cu Ellie), arbaleta, dar si smoke bombs, grenade improvizate si chiar diferite tipuri de munitie exploziva (valabil atat pentru armele de foc, cat si pentru arcul cu sageti).

    Iar pe langa asta, ne putem delecta si cu o franghie excelent realizata, care ne ajuta in rezolvarea anumitor puzzles si care, sincer, mi-as fi dorit sa o ia odata si sa o prinda de curea si sa ne putem catara in voie absolut peste tot, ca in Uncharted 4.

    Partea de combat a devenit mult mai personala si viscerala, cu un sistem foarte bun de dezmembrat inamicii si cu foarte mult sange, nu doar recreat corect, dar care si interactioneaza cu diverse suprafete din mediul inconjurator (zapada, mocheta, parchet, gresie, perete), diferit si corect.

    Astfel ca avem foarte multe momente personale, in care injunghiem pe cineva in gat si in care putem misca usor camera spre chipul inamicului pentru a vedea cum se zbate pentru viata sa dar si cum isi da ultima suflare.

    Iar elementele precum alergatul spre un inamic cu o caramida in mana pe care i-o aruncam in cap la deruta, urmand sa-l lovim cu o bata improvizata pe care am lipit cateva bucati de foarfeca si efectiv ii explodam capul, sau cand sarim de la inaltime pe un inamic si ne infigem cutitul in gatul sau, sau chiar cand luam ostatic pe cineva si in timp ce-l tinem, ii omoram coechipierii - au schimbat complet mecanica de combat si astfel fiecare encounter devine mai personal si mai intens.

    Totodata, AI-ul inamicilor a fost imbunatatit, astfel ca inamicii umani te cauta organizat, comunica intre ei, isi spun pe nume si se striga sau dau alarma cand cineva este omorat sau lipseste, te inconjoara si te ataca din mai multe parti, stiu sa intre prin gaurile din pereti si sa te caute pe sub masini, sunt destul de inteligenti incat daca ai intrat prin apa, sa se duca pe unde cred ei ca ai putea iesi si sa te astepte acolo, dar stiu si sa se dea batuti cand au ramas singuri si sunt constienti ca urmeaza sa-i omori.

    Iar introducerea cainilor mi se pare ca a adus un plus mult mai mare decat ma asteptam, deoarece efectiv nu poti sta prea mult intr-un loc, trebuie sa-ti calculezi foarte bine orice miscare, sa incerci sa nu te intorci unde ai fost deja, ca sa nu fie cainele acolo si sa ai foarte mare grija sa nu se apropie prea mult de tine, chiar si doar dupa o usa sau un gard, pentru ca va incepe sa latre si sa-si anunte stapanul.

    Iar cainii, la fel ca si inamicii umani, au nume iar daca-i omori, auzi cum este strigat de stapan, ii simti durerea din voce si vezi cum incepe sa te caute pentru a-l razbuna.

    Fiecare factiune reactioneaza si interactioneaza diferit in grup, astfel ca daca WLF sunt mai umani dar urmeaza anumite protocoale militare, Scars sunt mai salbatici, comunica prin fluierat, merg cu torte prin padure, te ataca stealth cu arcuri si dupa ce te lovesc, fug si incearca sa te atace din alta parte, ca sa te deruteze si sa nu stii incotro sa fugi.

    Iar asta schimba complet mecanica aplicata pana in acel punct si incepi sa fugi, sa te ascunzi, sa-i urmaresti, sa vezi unde sunt si cum ii poti lua pe fiecare. Iar asta mi-a placut la nebunie.

    Ultima factiune, desi interactionezi foarte putin cu ei, este mult mai directa, cu arme automate si se arunca pe tine din toate partile in acelasi timp, fara coordonare si fara frica de a ramane fara munitie, iar acolo va trebui, din nou, sa-ti schimbi abordarea.

    Si desigur, mai raman cei infectati - unde avem inamici noi, cu stiluri noi, care fac bataliile mult mai intense. Daca ajungi intr-o camera in care ai 2-3 clickers si 4-5 runners dar si un bloater, deja stii ca o sa fie foarte greu sa-i omori si trebuie sa gandesti foarte bine abordarea, astfel incat daca se intampla ceva rau si se activeaza toti, sa ramana cei care au cele mai mici sanse sa te omoare dintr-o lovitura. Si toate astea in timp ce-ti numeri gloantele.

    Pe langa momentele normale in care esti in combat sau explorare, au implementat si cateva secvente de urmarire, in care trebuie sa fugi de ceva sau cineva, iar acestea au fost foarte bine implementate si foarte intense (mi-au adus aminte de Crash Bandicoot :) ) si au rupt din orice urma de monotonie care se putea instaura pana in acele momente.

    Iar pe langa tot haosul asta, acum avem cateva portiuni putin mai deschise, wide liniar cum zice ND, in care putem explora in voie, gasim collectibles, citim povesti sau deschidem seifuri, rezolvam anumite puzzles pentru deschis porti si care sunt un prilej foarte bun pentru conversatii cu partenerul care ne insoteste.
    Si trebuie sa mentionez ca pot numara pe jumatate din degetele de la o mana jocurile in care am stat sa citesc absolut orice hartiuta gasita in vreun colt intunecat, iar asta am facut aici si mi-au placut la nebunie toate detaliile presarate de ND si asteptam cu interes urmatoare hartie, ca sa vad prin ce treceau acei oameni.

    Iar referitor la partener, consider ca desi te ajuta mai mult decat o facea Ellie in prima parte, tot este foarte slab implementat si ar fi putut fara probleme sa ne lase sa ne descurcam singuri.
    In continuare nu sunt vazuti de inamici in stealth si se pot plimba linistiti prin fata lor in timp ce tu incerci sa-ti tii respiratia in real life, ca sa nu te observe un inamic dupa un dulap sau prin iarba, incercand sa-l omori cu o sageata.

    In schimb, cand e vorba de schimburi de focuri sau de stealth kills, aproape mereu te ajuta si omoara al doilea inamic, sau incep sa traga si chiar omoara pe cineva, cand e vorba de mai multi inamici care vor sa te ia prin invaluire.

    Also, Imi place ca au lasat controlul jucatorului in lucrurile marunte, gen sarit cu calul peste obstacol sau cand trebuie sa treci printr-o gaura in zid sau usa, si trebuie sa apesi pe X pentru interactiune.
    Consider ca lucrurile de genu asta te tin “grounded” si alert si nu-ti ofera motiv sa te desprinzi de joc.

    Desigur ca am intalnit si cateva situatii mai ciudate, precum faptul ca in timpul unei lupte, mi-a intrat Ellie in T pose si nu raspundea la nicio comanda asa ca am murit si a trebuit sa refac encounterul respectiv, sau in momentul in care mergeam pe pervazul unui geam ca sa intru in cladire, a refuzat sa intre de 3-4 ori si cand dadeam pe inainte, se intorcea pe pervaz, sau chiar faptul ca daca dai sa faca rapid 2 actiuni, nu o ia pe a doua mereu (gen deschis o usa si crouch, sau deschis un sertar si luat ce e in sertar), dar astea sunt atat de mici si insignifiante, mai ales comparativ cu majoritatea jocurilor in care am intampinat bug-uri mult mai nasoale si gamebreaking, incat desi merita mentionate, consider ca nu merita sa afecteze nota finala a jocului.


    Grafica si sunet

    Aici jocul pur si simplu exceleaza, depasind in mare parte orice alt joc de pe generatia actuala, atat la personajele foarte realist realizate, la motion capture, animatii, iluminare, detaliile lumii, dar si la sunet si jucat cu o pereche de casti decente, este pur si simplu un deliciu.

    Nu voi intra prea mult in detaliu aici, pentru ca au facut cei de la Digital Foundry o analiza mai mult decat pertinenta si complexa, dar eu am ramas impresionat din primul minut si nu m-am saturat pana cand am vazut genericul de final.

    Ar merita totusi mentionat faptul ca in Jackson ar fi putut sa lucreze mai mult la atmosfera, realism, la zapada care nu se deforma, sau la oamenii de pe strada pusi acolo doar de decor, care oricat de mult stai sa-i admiri, nu-si vad de viata lor si nu-si parasesc locatia stabilita.

    Dar in rest, tot jocul este foarte bine realizat, consider ca este o capodopera vizuala, ceva ce nu as fi crezut ca voi mai vedea generatia asta, cel putin pe base PS4 si care sa ruleze absolut impecabil, ceva ce-mi doresc (impreuna cu RDR2) sa fie un minim necesar din punct de vedere grafic pe next gen.

    Iar partea de sunet nu se refera doar la mediul inconjurator, sunetul ploii sau gemetele inamicilor cand mor, elemente care sunt absolut superb realizate si ajungi sa te bazezi pe sunet mai mult decat in alte jocuri (pentru identificat tipuri de inamici sau efectiv pentru placerea de a asculta picaturile de ploaie care lovesc masinile parcate pe strazi, sau apa, sau sticla, sau scarile exterioare din tabla, samd), dar si la coloana sonora care reflecta excelent actiunea de pe ecran, la melodiile realizate excelent de Gustavo Santaolalla, dar si la cele 3-4 melodii care recunosc, m-au marcat si pe care le-am tot ascultat in perioada asta - Ellie cantand Take on Me, Joel cantand Future Days sau chiar la final pe generic, Ashley Johnson cantand Through the Valley sau Wayfaring Stranger - niste melodii excelent alese si interpretate, care transpun jucatorul in lumea si durerea personajelor de pe ecran.

    Iar aici m-as putea plange putin de faptul ca au fost cateva scene/momente in care mi-as fi dorit sa am ceva muzica pe fundal, iar aceasta a lipsit, dar again, nu a fost ceva atat de deranjant, dar care merita mentionat.


    Concluzie

    Inteleg supararea unor oameni si anume faptul ca o poveste despre razbunare nu se termina efectiv cu razbunarea, dar trebuie sa intelegem ca morala adevarata a povestii este ca razbunarea este rea, din cauza ei poti pierde persoanele dragi (fie ca mor, fie ca te parasesc) si ca atata timp cat povestea este atat de bine scrisa incat sa te faca sa urasti oarecum persoanele pe care le iubeai initial, dar sa ai si ratiune in ura asta, totul este justificabil.

    Personal consider ca Neil and co au facut o treaba excelenta cu scenariul si povestea, cu conturarea personajelor si explicarea momentelor cheie din toate perspectivele posibile, astfel incat sa ajungem sa empatizam si sa intelegem ca in viata nu este totul roz, nu totul trebuie sa aibe un happy end si ca de cele mai multe ori, e mai bine sa lasi de la tine, ca sa nu te lasi consumat de ura si sa ajungi sa te pierzi pe tine insusi.

    Consider ca povestea jocului prin versatiliatea sa se integreaza perfect in contextul vietii contemporane si subliniaza intocmai faptul ca oamenii sunt unici si de tipologii nenumarate. Cred ca esenta intregului conflict este ca adevarul suprem nu exista ci exista povestea fiecarei parti privita din perspective diferite.

    Asadar, imaginea de ansamblu si ce ar trebui retinut din tot acest tumult atat emotional cat si conflictual este sa acceptam oamenii pentru ceea ce sunt, fiecare in parte si sa incercam acel sentiment din pacate uitat de multi dintre noi si anume Empatia.

    Cateodata sa supravietuiesti “no matter what” nu te transforma neaparat in “the good guy”.


    Poveste 9.5
    Gameplay 9
    Grafică 10
    Sunet 9

    Notă finală 9.5
    Attached Images Attached Images last-usa-part-ii_20200620000344.jpg last-usa-part-ii_20200620231919.jpg last-usa-part-ii_20200620122344.jpg last-usa-part-ii_20200622223116.jpg last-usa-part-ii_20200621112232.jpg last-usa-part-ii_20200621005856.jpg last-usa-part-ii_20200621184009.jpg last-usa-part-ii_20200621124748.jpg last-usa-part-ii_20200621184318.jpg last-usa-part-ii_20200621002123.jpg last-usa-part-ii_20200620214033.jpg last-usa-part-ii_20200620215338.jpg last-usa-part-ii_20200620215837.jpg last-usa-part-ii_20200620215647.jpg last-usa-part-ii_20200619225329.jpg last-usa-part-ii_20200620132735.jpg last-usa-part-ii_20200620213512.jpg

  2. #2 SP
    Member kkkotto07's Avatar
    Joel, din ce imi amintesc, nu putea sa o ia pe Ellie din spital fara sa-l omoare pe doctor tocmai pentru ca era inarmat cu un cutit sau bisturiu. In rest, fireste ca fiecare rezoneaza diferit cu povestea. Eu, de exemplu, am vrut razbunare pana la capat dar poate ca Neil o sa-mi dea sansa asta in partea a treia, sper, desi, dupa reactiile unor tampiti de pe metacritic si nu numai, mi-e ca isi baga picioarele. Cum am zis, jocul e de nota 10 pe linie, fara cusur.

  3. #3 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Nu putea, pentru ca nu au vrut sa ne lase alegerea, la fel cum nici acum nu au vrut sa ne lase vreo alegere. Dar el fizic putea, pentru ca avea pistol si in mod clar il putea impusca in mana/picior si sa o ia de acolo fara sa-l omoare.

  4. #4 SP
    Member IsNotMe's Avatar
    Desi nota finala mi-ar fi fost suficineta ,stai sa imi iau un cola sa vad ce zice omul asta aici ! GJ !

  5. #5 SP
    Junior Member Ciocan's Avatar
    Un review foarte bun, eu personal oricum am fost de acord aproape in totalitate cu ce ai spus si pe celelalte topic-uri.

    Am ajuns pana la urma la concluzia ca Naughty Dog a "spart gheata", ne-a prezentat un cu totul alt mod de a spune povestea unui joc video, nu mai este acelasi mod de "Rambo, trec si omor pe toata lumea, la final omor si The Final Boss normal, care m-a enervat tot jocul si gata, sunt implinit si multumit, GOTY 10/10", ne-a prezentat povestea intr-un fel care ne face sa ne gandim putin la viata reala, la noi insine, la gandirea si la conceptiile noastre, poate asta i-a deranjat pe cei mai multi.

    Poate majoritatea gamerilor nu vor sa fie dusi in ceva atat de personal si emotionant, poate vor doar sa se relaxeze, sa nu se gandeasca la nimic concret si doar sa omoare "bad guys" care vin pe banda rulanta.
    Poate jocul asta pana la urma a aratat cat de lipsita de empatie si cu destul de putina simpatie este comunitatea de gaming si a scos la lumina cea mai rea parte din aceasta comunitate.
    (este doar o parere personala, nu vreau sa ii jignesc pe cei care chiar au jucat sau stiu povestea completa a jocului dar totusi nu le place, le respect parerea si o sa o respect mereu)

    Pentru mine personal jocul a adus ceva cu totul nou, pe care eu personal nu l-am mai trait pana acum la un joc video.

  6. #6 SP
    Member Papillon_'s Avatar
    Foarte bun review-ul, am terminat si eu jocul aseara, excelent, ar fi fain sa mai scoata o continuare sau ceva asemanator. Seria TLOU e mult mai misto ca Uncharted.

    La utima scena nu vroiam sa o mai bat pe Abby, a fost destul de greu sa continui. Era bine sa ai posibilitatea sa faci niste alegeri diferite in timpul jocului, sa ai mai multe "endinguri".

  7. #7 SP
    Senior Member bicky1310's Avatar
    Cât ți-a dat Sony să le lauzi jocul? Ia spune! CÂT?

  8. #8 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Mi-au dat un PS4 Pro...oh wait...

  9. #9 SP
    CG Editor Dant3's Avatar
    Am terminat și eu după aproximativ 30 de ore. O să-mi pun și eu gândurile pe foaia digitala și am sa revin cu părerea proprie

    PS: @razvanrazy nu ți-am citit încă recenzia pentru a nu fi influențat în articolul meu, dar meriți un big like pentru munca depusa

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. The Last of Us: Part II By Dant3 in forum Sony PlayStation 4
    Replies: 1162 Last Post: Yesterday, 13:07
  2. Vând The Last of US part II By adin33 in forum Bazar Sony: Jocuri Console
    Replies: 5 Last Post: 22-06-2020, 14:55
  3. User Review: Metro Last Light By raduadelin in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 6 Last Post: 23-07-2013, 12:28
  4. User Review: Avatar: The Last Airbender By trickz in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 2 Last Post: 06-10-2009, 01:40
  5. User Review: LittleBigPlanet Beta Hands On - Part 1 By h0stile in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 24 Last Post: 09-12-2008, 12:50

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts