Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 1 of 1

Thread: Review in progress: Assassin's Creed Valhalla

  1. #1 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar

    Review in progress: Assassin's Creed Valhalla

    Voi incepe prin a multumi celor de la Ubisoft pentru codul oferit pentru acest review, cod care, din cauza unor probleme tehnice, a venit ieri (pe 9 Noiembrie) cand s-a ridicat embargo-ul, astfel ca un review complet nu a putut fi oferit intr-o zi, mai ales pentru un joc atat de mare.

    Dupa acel live streaming de cateva ore in care ne-a fost desenat artwork-ul jocului si ne-am putut face o idee despre directia in care se indreapta, am asteptat cu mare interes un joc din aceasta serie, in care sa patrundem in mitologia nordica, sperand totodata sa se elimine acel grind inutil din jocul precedent.
    De mentionat faptul ca este vorba de un joc cross generation, un joc ce beneficiaza de update gratuit pentru next gen, daca avem deja jocul achizitionat pe current gen.
    Astfel ca daca avem achizitionata edita de Xbox One, pe langa versiunea enhanced de Xbox One X, daca trecem pe Xbox Series S/X vom avea update gratuit cu imbunatatirile versiunii respective.


    Prezentare si poveste

    Primul impact pe care-l ai cel putin la inceputul jocului, este o incercare de no camera cut, ceva foarte fluid, asemanator cu cel vazut in God of War, dar probabil ca neavand tehnologia necesara, jocul este fragmentat de mici loading screens (de 2-3s) intre cutscenes si gameplay pentru epilog.

    Povestea incepe cu Eivor mic, la un banchet, un copil care nu este clar daca este baiat sau fata, urmand ca mai apoi sa avem un glitch in Animus pentru a ne alege cu ce personaj vrem sa continuam – Baiat, Fata sau sa lasam Animus-ul sa aleaga pentru noi, in functie de care memorie este mai puternica (o decizie cam ciudata, dat fiind faptul ca nu erau 2 copii astfel ca nu pot intelege cum ar putea fi ADN-ul masculin sau feminin mai puternic in anumite amintiri).
    Personal am lasat Animus-ul sa aleaga si am pornit la drum, in prima parte, cu Eivor femeie.

    Dupa ce am facut prima misiune, am cucerit 2 asezari impreuna cu crew-ul meu si am explorat putin portiunea respectiva de harta, , am ajuns in primul camp, unde m-a uimit nivelul de detaliu prezent, cu multi oameni cu care poti interactiona, 3 mini games, dar si o zona in care nu sunt neaparat obligat sa pierd timpul cu misiuni ci pot merge direct sa explorez in cautare de loot sau misiuni secundare.

    Libertatea asta de miscare din jocurile Ubisoft imi place la nebunie si e ceva ce mi-as dori sa am in toate jocurile de gen.

    Mentionez si faptul ca avem o surpriza placuta in poveste, o legatura cu un alt joc din serie, dar nu voi da mai multe detalii :)


    Grafica si sunet

    Jocul este dezvoltat pe acelasi engine care s-a folosit si in realizarea lui Origins si Oddysey, astfel incat este destul de familiar celor care au jucat jocurile precedente.
    Personajele, lip sync-ul si animatiile au ramas oarecum la fel ca nivel de detaliu.

    Personajele principale sunt mai bine facute si cu lip sync mai reusit, in timp ce personajele secundare au mici probleme la acest capitol.

    In schimb partea de iluminare, lumina si atmosfera, dar mai ales lumea, au suferit modificari destul de mari.
    Momentan ma pot pronunta doar asupra zonei nordice, zona acoperita de zapada care se deformeaza prin tessellation exact precum in RDR2 sau God of War (desi am observant ca nu raman prea mult timp urmele in zapada), lucru care aduce un plus de realism jocului.

    Totodata, zona aceasta care poate fi asemanata cu prima zona din Witcher 3, este masiva si poti pierde lejer 10+h explorand si facand diverse activitati, toate astea in timp ce ai si un tutorial destul de bine facut, cu privire la activitatile pe care le poti face.

    Legat de aceste activitati, pana acum am experimentat:
    • Drinking game-ul pare mai complex decat ma asteptam, prin faptul ca pe langa apasarea la momentul oportun a butonului pentru baut, suntem atenti la mentinerea echilibrului, toate astea incercand sa nu intrerupem flow-ul.
    • Rap Battles sau “Flyting” este un schimb de replici cu rima, asemanator cu cel din Monkey Island, dar unde trebuie sa tinem cont si de context, astfel ca daca cineva ne face prosti, nu este ok sa-I raspundem cu o rima in care-I amenintam cu moartea, deci nu ne putem baza doar pe rima ultimului cuvant ci trebuie sa fim atenti la tot contextual.
    • Dice game-ul, un joc cu zaruri parca facut special sa concureze cu gwent-ul din Witcher 3, care este destul de interesant, desi putin cam lung si astept cu interes sa vad ce valoare aduce jocului, daca vor exista si concursuri in lume sau daca putem castiga premii pe care sa le colectam.
    Pe partea de sunet, jocul nu straluceste dar nu este nici slab.
    Vocile personajelor principale sunt bine jucate, desi se vede ca nu se inregistreaza in timpul mocap-ului ci intr-o cabina si nu simtim in voce efortul pe care-l depune personajul in timpul jocului.
    Pana acum nu am gasit niciun personaj caruia sa nu I se potriveasca vocea cu felul in care arata (asa cum am gasit in Watch Dogs Legion spre exemplu) asa ca ma declar multumit.

    Detaliile sunetului se regasesc in lume dar si in camp, unde pe langa oameni care vorbesc random, fiecare cu activitatile si discutiilor lor, avem copii care te abordeaza, avem sunetul apei, al pasarilor, vantul iar toate acestea combinate ofera o atmosfera placuta, mai ales jucat pe casti (personal am si Atmos activat pe Xbox, desi nu stiu daca jocul suporta).

    In schimb pe partea de muzica am ramas impresionat de faptul ca, probabil in incercarea de a se inspira putin de la Witcher 3, au nimerit niste melodii de-a dreptul superbe, foarte asemanatoare cu cele din Witcher 3 si care se potrivesc de minune cu lumea jocului.


    Gameplay

    Pe partea de gameplay, jocul este mult mai diferit de predecesoare, fara acel grind inutil si enervant care m-a facut sa abandonez Oddysey, dar si prin abandonarea sistemului de loot pentru arme mai bune.
    Nu am aprofundat prea mult partea de upgrades, asa ca voi reveni dupa ce termin jocul.

    Pe partea de explorare, avem mult mai putine lucruri pe care le gasim pe harta, rezultand astfel intr-o harta mai curata, cu mai putine waypoints.
    Imi place faptul ca in compasul de deasupra ecranului putem vedea ce este in jurul nostru, dar si distanta pana la ele, fara sa selectam manual acest lucru.

    Tot legat de loot avem acel Odin sight, la apasarea stick-ului din dreapta (desi nu la apasarea, ci trebuie tinut apasat vreo 3s pentru asta – lucru care mi se pare putin deranjant), care ar trebui sa ne ajute sa identificam mai usor loot-ul din jur, dar acesta este marcat pentru mult prea putin timp, astfel incat dupa ce facem loot intr-o locatie, daca intoarcem camera trebuie apasat iar stick-ul pentru a vedea unde se mai poate face loot.

    Totodata, cand vedem sau marcam un obiectiv cu Synin (pasarea/drona), nu ne arata daca este mai jos sau mai sus in functie de pozitia in care ne aflam, astfel ca la un moment dat a trebuit sa ma invart destul de mult pe harta pentru a-mi da seama ca waypoint-ul se afla sub pamant si sa identific locul de intrare in pestera.

    Pe partea de combat jocul este putin mai asemanator cu seria Dark Souls/Bloodborne.

    Avem bara de stamina care se consuma doar cand ratam o lovitura, face strafe sau dodge, iar in cazul loviturilor reusite, ori nu se consuma, ori se consuma fff putin (e greu sa fiu prea atent la bara cand trebuie sa vad unde lovesc sau fac dodge) astfel ca luptele 1 la 1 sunt foarte interesante, mai ales prin acel dual wielding si putem inclusiv sa lovim cu scutul, nu doar sa ne aparam.

    In schimb, asa cum ma asteptam si cum e cazul pana si la Odyssey sau Ghost of Tsushima, in luptele mari, cu multi coechipieri si inamici, este greu sa identifici inamicii fara Odin sight si o bataie cu 3-4+ inamici deja devine o problema pentru ca nu apuci mereu sa dai dodge/hit si de multe ori in loc sa dau block am lovit cu scutu aiurea intr-o parte de 2-3 ori si am fost lovit de alti inamici, iar in momente de genu e greu sa ramai concentrat, sa stii cand si unde sa blochezi sau sa lovesti.

    Posibil sa fie facut asa intentionat, ca sa recreeze bataliile mai realist, dar nu mi se pare atat de fun si devine un fel de button mashing mai mult, in loc de ceva calculate in care sa avem grija si de stamina si de viata.

    Concluzie
    To be added
    Nota
    To be added

    Voi actualiza acest review in momentul in care voi termina jocul, iar alte pareri during gameplay le putem discuta pe thread-ul jocului aici.
    Attached Images Attached Images assassins-creed-valhalla-vikings-gameplay-2020-games-3840x2160-600.jpg

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. Assassin's Creed Valhalla By dark18 in forum Console Club
    Replies: 448 Last Post: 27-11-2020, 14:42
  2. Assassin's Creed 3 Review By PayneKiller in forum Console Club
    Replies: 1 Last Post: 04-11-2012, 20:06
  3. User Review: Assassin's Creed II By trickz in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 6 Last Post: 18-12-2009, 21:30
  4. User Review: Assassin's Creed 2 By DeathWings in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 7 Last Post: 12-12-2009, 01:43
  5. User Review: Assassin's Creed II By weriwulf in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 0 Last Post: 12-12-2009, 00:39

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts