Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 7 of 7

Thread: User Review: Brothers in Arms: Hell's Highway (X360)

  1. #1 SP
    Senior Member Khan's Avatar

    User Review: Brothers in Arms: Hell's Highway (X360)

    Brothers in Arms este una din seriile care a consacrat producatorul Gearbox. Nu cred ca nu exista gamer pe meleagurile mioritice care sa nu fi auzit de Counter-Strike si automat si de acest producator, care pe vremea aceea forma un grup de oameni pasionati de munca lor. Odata cu laudele a venit si responsabilitatea pentru a aduce pe piata o oferta cat mai variata de jocuri. Se vedea clar, incepand cu Counter-Strike, dorinta producatorului de a aduce un suflu diferit FPS-ului obisnuit prin introducerea modului tactic.

    Brothers in Arms a facut lucrurile diferit de alt FPS, iar Hell's Highway mosteneste aceasta caracteristica a bunicului sau. Se foloseste aceeasi formula de joc ca si in primele doua jocuri. Tu esti pus in pielea sergentului Baker, care controleaza grupe diferite de infanterie pentru a nimici inamicul. Tactica de baza este sa-ti faci inamicul sa stea cu capul la cutie prin foc continuu, in timp ce il ataci pe flancuri cu o alta unitate sau tu personal. Bineinteles, ca lucrurile tin sa se complice in functie de mediu, pozitie fata de inamici si numarul lor.

    Intr-un nivel ai de-a face cu mai multe astfel de scenarii pana in momentul in care ai progresat pana la urmatorul nivel. Pare foarte repetitiv la prima vedere, insa cu siguranta veti dori sa incercati jocul si pe nivelele superioare de dificultate, unde norocul tine numai cu cei buni. Primul BiA avea la dispozitie 5 nivele de dificultate care se deblocau progresiv, si pentru fiecare nivel terminat erai premiat cu poze, clipuri video sau articole referitoare la scenariul de lupta cuprins in poveste. In Hell's Highway lucrurile au luat o intorsura spre rau din punctul meu de vedere. Nu mai ai 5 nivele de dificultate ci doar 3, iar ultimul nivel de dificultate (Veteran) poate fi deblocat si daca ai terminat jocul pe Casual. Recompensa pentru a juca pe Veteran pare nesemnificativa. Primesti doar un "Medal of Honor" pentru fiecare nivel terminat insa aceasta performanta nu va fi reflectata nicaieri. Am tinut sa mentionez asta pentru ca mai jos voi dezbate si subiectul Achievements-urilor la acest joc.

    Documentele si imaginile care sa reflecte realismul din spatele scenariului de lupta nu s-au facut uitate, insa pentru obtinerea lor nu trebuie decat sa te duci intr-un anumit punct pe harta deja marcat si sa apesi pe X pentru a cerceta zona. Totul ar fi fost de inteles, desi mi-a starnit nemultumirea, dar pe parcursul unor nivele mi s-a intamplat ca pur si simplu sa nu-mi apara pe ecran posibilitatea de a apasa X desi eram in pozitia respectiva. Astfel ca am ajuns la capatul jocului, nereusind sa obtin toate informatiile desi mi-am propus asta de la inceput.

    Arsenalul nu este unul variat. Intr-un nivel nu vom putea folosi mai mult de 3 arme, iar culesul armelor de pe jos nu este o optiune viabila pentru ca vor avea insuficiente gloante. Pe Casual numarul de gloante se dovedeste a fi suficient pentru incepatori, mai ales ca in unele nivele sunt plasate diferite puncte din care sa-ti refaci stocul de munitie si grenade dar pe masura ce dificultatea se inaspreste va trebui sa fiti multi mai atenti atunci cand trageti un foc de arma. Cu toate ca Gearbox este la al treilea joc din serie si implicit la primul joc care a facut trecerea la next-gen, problemele de gameplay la acest joc n-au intarziat sa apara. Controlul camarazilor tai poate fi problematic in unele situatii, mai ales atunci cand le ordoni sa se ascunda in spatele unui zid. S-a intamplat de cateva ori ca trupele sa sara peste zidul respectiv si sa se "ascunda" chiar in fata inamicului. Trebuie sa stai cu ochii pe trupele tale pentru ca unele obiective sunt aproape imposibil de terminat fara ajutorul unui foc de acoperire.

    Am tinut sa mentionez obiective si nu nivele pentru ca la finalul fiecarui obiectiv camarazii tai sunt revigorati ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. La inceput acest lucru nu e usor de sesizat si ai impresia ca va trebui sa tragi cu dintii de ei pentru a-i trece pe parcursul intregii misiuni, dar se duce foarte mult din farmecul jocului odata ce-ti dai seama de acest feature si este foarte greu sa te abtii sa nu-l exploatezi. Pe Veteran insa nu veti avea de-a face cu aceasa problema, regulile fiind mult mai rigide acolo.

    Cu toate ca gameplay-ul nu putea fi imbunatatit extrem, nu putem spune acelasi lucru si despre grafica si sunet. Grafica a atins cote impresionante, prin calitatea ei fotografica, singura problema fiind poate unele medii exterioare prea viu colorate care parca nu-ti dau senzatia de razboi. Producatorii nu s-au sfiit sa ofere o cantitate de gore realista, exploziile sau impactul cu pamantul provocand un adevarat eye-candy pentru sadici. Veti putea provoca explozii in urma carora bucati din soldatii respectivi vor zbura in toate directiile si cu o cantitate de sange pe masura. De asemeni, in cazul in care ati reusit o lovitura de exceptie, fie ea explozibila sau provocata de un headshot, veti activa instant un slow motion camera care mareste coeficientul de spectaculozitate.

    O alta problema care tine mai degraba de limitarea hardware este ca uneori dureaza cateva secunde pana cand se randeaza complet toata scena. Aceasta limitare nu se intampla doar in cutscene-uri dar si in joc la activarea bullet time-ului. Se activeaza camera, soldatul se misca in urma impactului sangele este improscat in toate directiile, dar abia dupa cateva clipe ii apare sange pe fata. Sunt insa curios daca aceasta problema va disparea odata cu venirea NXE si deci copierea jocului pe hard. Sunetul exploziilor, vocile nemtilor si soundtrack-ul de exceptie contribuie la definirea acestui titlu ca fiind unul la care s-a lucrat cu atentie. Tin sa mentionez aici in special sunetul de "asurzire" atunci cand te aflii in apropierea locului in care s-a detonat o grenada sau s-a tras un obuz. Mie personal acest sunet chiar mi-a dat senzatia ca am surzit temporar si ma grabea sa ies cat mai repede din situatia in care ma aflam. Nu acelasi lucru il pot spune si despre vocile personajelor americane. Daca pui vocea unui soldat din Brothers in Arms langa cea a unuia din CoD 4 nu vei sesiza mari diferente. N-am trait in perioada respectiva si nici nu am vazut multe materiale care sa respecte normele istorice care se cuvin perioadei razboiului, dar dialogurile americanilor parca nu te fac sa intrii in atmosfera.

    Povestea din Hell's Highway este spusa din aceeasi perspectiva ca si in celelalte doua jocuri. Producatorii sustin ca aceasta poveste este bazata pe fapte reale, insa dupa ce parcurgi jocul ai ocazia sa "mirosi" elementele comerciale care au fost incluse. Nu vreau sa va stric surpriza asa ca va las sa le descoperiti voi singuri. Esti pus in pielea sergentului Matt Baker in diverse scenarii ale bataliilor duse de fortele aliate de-a lungul celui de-al doilea razboi mondial. De aceasta data batalia se duce in jurul orasului Eindhoven, intr-o operatiune numita Market Garden care presupunea deschiderea unei "autostrazi" a fortelor aliate din Olanda si pana in Germania, pentru ca razboiul sa se termine inainte de Craciun.

    Pe langa scenariul de lupta, vei afla si ce se intampla in mintea personajului principal, producatorii incercand sa faca jucatorul sa inteleaga presiunea emotionala prin care trecea un soldat al acelor vremuri. Insa pentru a intelege toate aceste trairi, ar fi recomandat sa fi jucat si celelalte jocuri din serie pentru a dezlega toate itele povestii. Este de remarcat faptul ca spre deosebire de celelalte 2 jocuri, in Hell's Highway incarcatura emotionala este mult mai mare. Veti asista la diverse decizii si decese surprinzatoare, care fac sa defineasca in adancime latura umana a lui Matt Baker. Unii gameri pot privi aceasta orientare catre storyline a unui WW2 shooter mai mult decat ciudata insa mie mi-a placut acest aspect al jocului, mai ales ca am copilarit in perioada in care shooter-ele erau brainless si fara pic de poveste in spate.

    Am tinut sa mentionez Achievements-urile la acest joc pentru ca nu s-au simtit la locul lor. Nu am avut cum sa vad o anumita echilibrare intre ele. Pe langa faptul ca in primele 3 ore de joc poti face lejer 10-15 achievements, mai ai inca vreo 5 de multiplayer care sunt doar de fatada pentru ca nu dau nici un punct cat si cateva exagerate cum ar fi cel care spune sa joci online timp de 100 de zile. Si cu toate acestea, nici macar unul care sa-ti ofere satisfactia faptului ca ai terminat jocul pe un nivel ridicat de dificultate. Se pare ca cei de la Gearbox nu au inteles care este rolul fundamental al achievements-urilor.

    Ca tot am mentionat de mutliplayer, acest mod de joc nu ofera mari satisfactii incat sa merite jucat pe o atat de lunga perioada de timp. Nu avem la dispozitie decat modul Capture, un spin-off dupa capture the flag. Singura diferenta este ca o singura trupa poate purta steagul, iar fiecare factiune are un lider ce indica locul in care sa te duci. Aceasta indicatie iti vine ca obiectiv, insa de multe ori se dovedeste a fi imprecisa. Poate in cazul in care bataliile se dau intre grupuri de oameni organizate, care se cunosc bine intre ei si cunosc si jocul, acest mod se poate dovedi spectaculos, insa la modul free for all satisfactiile sunt minime.

    Hell's Highway este un deschizator de drumuri pentru franciza Brothers in Arms in noua generatie, insa debutul si-asa intarziat parca trebuia sa mai petreaca ceva timp in productie pentru slefuire. Micile probleme ale jocului il fac sa nu atinga rangul de joc exceptional. Cu toate acestea, putem privi cu bucurie catre viitorul joc Brothers in Arms care va intari seria, in speranta ca se vor rezolva toate aceste probleme ...totul in timp ce ne adaugam Hell's Highway la colectie.[/justify]

    Grafica: 9
    Sunet: 9
    Gameplay: 8
    Story: 8
    Impresie: 8

    Nota finala: 8.4
    Attached Images Attached Images 1.jpg 2.jpg 11.jpg 15.jpg 16.jpg 17.jpg 18.jpg brothersinarmshellshighway023.jpg

  2. #2 SP
    Senior Member Bobby's Avatar
    Foarte frumos review. Mersi

  3. #3 SP
    Senior Member GeOKeR's Avatar
    Dragut review Khan
    Ai punctat f bine unele chestii. La faza ce tine de culorile mediului exterior sunt perfect de acord cu tine, dupa ce am incercat si eu demo-ul. Parca sunt prea "jucause" pentru un joc ce vrea sa faca referire la un razboi

  4. #4 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    interesant review. foarte bine scris. pacat de joc. o dezamagire pentru mine. nu-i dau mai mult de 6

  5. #5 SP
    Senior Member istrategie's Avatar
    Foarte reusit review-ul! Bravo!

  6. #6 SP
    Gameboy Pisboy's Avatar
    BRAVOO.Mi-a placut review-ul.
    Mai am de jucat la joc,si mi se pare bun.

  7. #7 SP
    The Chip Master Donely's Avatar
    Bravo comandante !!

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. Licitatie Brothers in Arms: Hell's Highway By hitokiri in forum Licitatii
    Replies: 8 Last Post: 23-01-2012, 20:01
  2. Brothers in Arms: Hell's Highway By istrategie in forum Jocuri PC
    Replies: 21 Last Post: 06-09-2010, 13:17
  3. Brothers In Arms Hell's Highway By Donely in forum Console News
    Replies: 9 Last Post: 17-09-2008, 22:55
  4. Brothers in Arms: Hell's Highway Demo By Bobby in forum Console News
    Replies: 1 Last Post: 12-08-2008, 17:26

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts