Gamerii impatimiti nu sunt lenesi, asta-i sigur. Cu exceptia catorva titluri care pot fi numarate pe degete, first person shooterele din ultimul deceniu au incurajat si promovat precizia, modul stealth si conservarea armamentului. Nu ma mira faptul ca shooterele sunt des criticate pentru lipsa de creativitate, si sincer, avand in vedere design-ul liniar si atmosfera incarcata de impuscaturi, nu-ti mai ramane deloc timp pentru a-ti pune mintea la contributie sau pentru a experimenta diferite lucruri. Titlul de fata, Bulletstorm, este un joc ce continua traditia legata de "ultima rezistenta", dar care merge un pas inainte si ofera un gameplay mai nuantat, atunci cand vine vorba de distrugerea inamicilor in milioane de bucatele.
Dezvoltat in prima faza de People Can Fly, un studio polonez ce a lansat in anul 2004 cunoscutul FPS Painkiller, compania s-a gandit sa incheie un parteneriat cu Epic Games pentru a crea un titlu concentrat pe explorarea atmosferei si a varietatii de iteme. Nu este vorba de pasaje secrete si obiecte ascunse, ci mai degraba despre diversitatea modurilor in care gamerii isi vor putea elimina oponentii.
Povestea jocului se desfasoara undeva in viitorul indepartat si noi intram in pielea mercenarului Grayson Hunt. Tradat de grupul pentru care lucra, el este exilat impreuna cu colegul sau Ishi Sato, intr-un paradis abandonat, la marginea galaxiei, unde trebuie sa lupte cu hoarde de mutanti. Scopurile lor sunt evadarea, supravietuirea si mai ales razbunarea pe cel ce i-a trimis acolo.
Cele doua elemente cheie puse la dispozitia jucatorului sunt imaginatia si dezlantuirea energiei. In privinta multiplayer-ului, daca omori un inamic, vei fi recompensat cu minimum 10 puncte. De cealalta parte, daca iti folosesti biciul electric pentru a-ti arunca inamicul in diferite directii ca pe urma sa-l macelaresti, vei fi recompensat cu 50 de puncte. De asemenea, daca arunci un grup de inamici cu capul inainte in elicele unui elicopter sau ii infasori cu un lant format din grenade, pentru ca apoi sa ii detonezi, vei constata ca jocul este si mai interesant decat pare la prima vedere. Acestea sunt asa numitele "skill shots", recompensate cu multe puncte. Punctele reprezinta un anumit currency, ce este folosit drept moneda pentru a-ti achizitiona arme noi si armament, dar si pentru a-ti upgrada "letalitatea abilitatilor".
Pe langa varietatea de arme, iteme explozive, sute de gloante ce zboara in toate directiile si aruncaturi de bici care de care mai interesante, controalele jocului sunt bine puse la punct si raspund excelent, in anumite momente (in special cand tintesti cu biciul), jocul iti ofera si un extra-help astfel incat sa-ti sfasii adversarii cu brutalitate.
Probabil multi vor spune ca este alt shooter slab, unul de duzina, copiat intr-o oarecare masura dupa Singularity, care nu va conta prea mult in comparatie cu celelalte titluri ce vor fi lansate in cursul acestui an. Insa, eu spun ca are acel plus de creativitate, amintita mai sus, iar atmosfera superba il diferentiaza de Singularity si de orice alt shooter existent sau in curs de aparitie. Modurile brutale in care poti ucide si combourile inzecite, aduc ceva aparte fata de experienta multiplayer deja cunoscuta, un lucru care mi se pare extrem de important pentru atragerea a cat mai multor playeri catre acest titlu. Din prisma unui mare fan al seriei Unreal Tournament, sunt foarte optimist in privinta acestui FPS, si sunt constient ca Epic Games este un producator mai mult decat capabil sa ne serveasca pe tava un titlu perfect, atat din punct de vedere tehnologic, cat si al divertismentului oferit.
Overall, este un joc ce ofera multe, o atmofera impresionanta, multa actiune si distractie cat cuprinde in multiplayer. Va fi disponibil pe Xbox360, Playstation 3 si PC pe data de 22 Februarie 2011. Sa vedem daca baietii de la EA Games s-au tinut de cuvant, atunci cand au sustinut ca acest First Person Shooter va fi o "Furtuna de gloante" pentru orice gamer pasionat de acest gen.
Can't wait to see what they prepared for us!
Bookmarks