Din start doresc sa va anunt ca acest game review o sa fie putin ciudat. Cine nu ma cunoaste, probabil o sa citeasca acest review si nu o sa inteleaga nimic. Am sa va rog sa priviti acest articol ca pe imbinarea dintre un moment recent din viata mea si un joc video de mare calibru. Sa incepem cu inceputul, desigur:
Scoala de soferi.
Ma urc frumusel in masina, usor tremurand de emotie, incercand sa imi gasesc locul. Instructorul ma linisteste, cu o voce blanda si ma invata cum sa reglez oglinzile si imi explica primii pasi. Ma trezesc, imi amintesc toate peripetiile din jocurile video cu masini si pornesc.
In planul al doilea, deschid consola cu aceleasi sentimente ale copilului incepator, si ma apuc sa instalez Forza Motorsport 3. Deja sunt familiarizat cu seria. Pe scurt, pentru cei mai noi, Forza Motorsport 1 a aparut in 2005, pentru Xbox, iar Forza Motorsport 2 si-a lasat amprenta incepand cu 2007, pe fratiorul mai tanar, Xbox 360. Ambele jocuri au fost foarte bine primite. Gata, dupa cateva zeci de minute si doua discuri instalate mai tarziu, pot juca. Stiu ce o sa fac prima oara! O sa joc singur, pe Nurburgring, cu o super-masina, in local play. 10 minute mai tarziu, am reusit sa ma orientez si sa termine de incarcat circuitul. Sunt... fericit. Fericire pura.
Invatarea teoriei.
Stiind ca urmeaza examenul scris, m-am pus pe invatat legislatie. Sa nu pic. Am inceput ca toti noobii, cu cartea mare de legislatie, nu cu intrebarile propriu-zise. Am invatat frumos, cinstit, tot ce trebuia stiut din acea carte. Dupa ce realizez cateva chestionare, online, pe site-ul politiei, realizez ca am gresit. Nu conteaza in acest examen cate de corect stii, doar trebuie sa memorezi cateva sute de intrebari cu formulare/ raspuns ciudat.
M-am apucat de single player. De campanie. De... cum vreti sa o numiti. Am acceptat, umil, banii de buzunar pe care ii primeam la inceput de drum. Mi-am cumparat chiar un Ford Fiesta. Am participat frumos, la cateva curse, cum imi recomandau ei. Am inceput sa imi iau bataie de la masini mai slabe. Ceva nu se leaga. Stiu... Hai sa tunez masina.
Sistemul de modificare mi se pare foarte dragut creat. Ador sa schimb motoare. Ador posibilitatea de a transforma din FWD in AWD. Copilasul din mine se simte foarte bine cand adauga un turbo sau un kit imens de frane. Formula nu are cum sa dea gres! Nu imi pot imagina un barbat/baiat care sa refuze sa isi personalizeze tehnic masina visurilor.
Estetic, nu am ce sa ii reprosez jocului. Arata intr-un mare fel, texturile sunt decente si masinile au destule poligoane. Contrastele sunt frumos realizate, intre masina, mediu, reflexii. Sunetele, in single player sunt impecabile. In multiplayer local, insa, totul se amesteca si devine confuz. Nu stiu daca e motorul meu sau al celuilalt jucator... Numarul masinilor este mai mult decat decent.
Proba teoretica - sala.
Haos. Stat la coada dupa bilete de ordine, sute de bilete pana la al meu, program scurt, asteptare. Multi oameni. Mult prea multi oameni. Totusi, asa am avut ocazia sa ii aud povestea lui Adrian, mecanicul de la Dacia sau pe cea a lui Stefan, cel care era a 23a oara la sala, in 2 ani. Oameni amuzanti, care aveau ceva de spus. Totul este bine, cand se termina cu bine.
Multiplayerul. Online, nu pot spune decat ca nu am inteles prea multe. Sincer sa fiu, nici online-ul de la Forza Motorsport 2 nu a fost pe stilul meu. Prea multe optiuni, prea greu de intrat pe un server si pornit o cursa, prea mult haos pe pista. Cred ca m-am obisnuit cu linistea serverelor private din LFS (click, click, start, timp asteptare=0). Jocul pur si simplu s-a oprit din povestit, cand era mai interesant.
Traseul.
Aglomeratie. Un politist obosit de toti cei ce m-au precedat. Eu, obosit de asteptarea politistului. 20 de minute mai tarziu, satisfactie. Admis.
Jocul, per total, este foarte bine legat. Micile defecte doar il fac unic, nu il trag in jos. As putea sa conduc fara pauza, cu colegii de la studio. Nu imi permit sa spun cat de simulator este, dar cu siguranta este un joc ce o sa va tina lipiti de ecran, cu un zambet si un sentiment de satisfactie. Acum cateva zile am spus ca esenta unui joc racing este noul NFS:HP dar imi retrag afirmatia; esenta are, de fapt, urmatoarele caracteristici: doi (sau mai multi) prieteni, un circuit si o cursa. Satisfactie!
Daca simtiti nevoia sa va relaxati cu prietenii, acest joc este perfect. Chiar si dupa terminarea campaniei, sentimentul placut o sa ramana. Cine nu a avut ocazia sa achizitioneze acest joc are la dispozitie editia Ultimate, care contine toate DLC-urile lansate pana in acest moment si cateva bonusuri din partea echipei Top Gear (UK).
Gameplay: 9
Sunet: 8
Grafica: 9
Lan Multiplayer: 9
Total: 8.75
Bookmarks