Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 1 of 1

Thread: User Review: Mortal Kombat

  1. #1 SP
    Junior Member stefyvolt's Avatar

    User Review: Mortal Kombat

    Mult asteptatul si aclamatul reboot al francizei a fost in sfarsit lansat. Facandu-mi in sfarsit curaj sa scriu primul meu review, m-am decis sa incep cu un joc care mi-a placut cu adevarat. Asa ca fara alte prelungiri sa aflam unde straluceste si unde rateaza noul joc. Daca a reusit sa faca ce si-a propus si cam care ii sunt defectele si partile forte.


    INTRODUCERE

    Pentru a intelege prezentul Mortal Kombat-ului, trebuie sa aruncam o mica privire in trecut:

    In 1992, cand industria gaming-ului era inca tanara si jocurile video erau destinate numai copiiilor si adolescentilor, Ed Boon si John Tobias au incercat un concept nou. Un joc destinat adultilor cu violenta in exces si cantitati de sange nemaiintalnite intr-un joc pana atunci. Acest joc s-a numit Mortal Kombat, unde brutalitatea era felul principal si sangele zbura in stanga si in dreapta la fiecare lovitura, iar fatalitatile constituiau cireasa de pe tort.

    Jocul a fost un succes imens, arcade-urile fiind in permanenta ocupate. Violenta necenzurata, noua pe atunci in acest domeniu, si micile secrete, precum kombatanti si arene ascunse, au ajutat mai departe la popularizarea francizei. Dar acest lucru nu a trecut neremarcat, MK a creat numeroase controverse si chiar a dus la infiintarea unui sistem de rating al jocurilor, ESRB, care, dupa cum stiti, este folosit si azi.

    Bucurandu-se de un asa mare succes, MKII a fost lansat dupa numai un an, acesta aducea noi luptatori si un engine de lupa imbunatatit.

    In �95, dupa alti doi ani, a urmat MK3 cu imbunatatiri si adaugiri fata de jocurile anterioare. Acesta a fost primul MK portat de arcade pe alte platforme.

    Lansat in �97 in aracade-uri si mai tarziu portat si pe alte platforme, MK4 a renuntat la actorii animati si sprite-based-graphics pentru o grafica complet computerizata. A fost primul Mortal Kombat care a intrat in cea de-a treia dimensiune; personajele, animatiile si arenele fiind randate in 3D.

    Au mai urmat trei jocuri, Deadly Alliance, Deception, Armageddon, care au impartit acelasi engine grafic si aceleasi mecanici de lupta. Adaugiri noi fiind desigur noi personaje si arene dar si arme si stiluri de lupta diferite specifice kombatantilor.

    Facandu-si debutul in generatia actuala de console, MK vs DCU, acesta a lasat in urma o mare parte din violenta caracteristica in favoarea unui rating mai family-friendly, devenind astfel un titlu mult mai accesibil pentru o audienta mai tanara. Dar aceasta decizie si jocul final au dezamagit multi fani ai seriei.

    De-a lungul anilor, jocurile Mortal Kombat au pastrat traditia de a fi unele dintre cele mai sangeroase si violente jocuri facute vreodata. Aceasta caracteristica cheie insa, a fost diminuata in cazul ultimelor jocuri MK. Gradul de brutalitate si sangele de pe ecran a fost scazut, aducand si nemultumirea fanilor.

    Seria a inceput intr-un mediu 2D, iar trecerea spre 3D nu a fost agreata de toata lumea. Multi preferand 2D-ul pentru simplitatea, intuitivitatea sa dar si pentru ca ofera o abordare mai tactica, mai directa. Prin acest reboot al francizei, ultimul joc, intitulat simplu �Mortal Kombat�, doreste sa se intoarca la radacini. Developerii au ascultat plangerile si nemultumirile fanilor si si-au propus sa faca un joc in care sa le adreseze, un joc care sa satisfaca cererile si sa dea gamerii pe spate.

    Mortal Kombat se intoarce acum la gloria sa de altadata, in 2D! Dar poate si mai important, la spargerea de cranii, ruperea de membre si sfasierea sangeroasa bucatica cate bucatica a oponentilor. Adica violenta si brutalitatea care a atras fanii in primul rand.


    STORY

    Povestea se continua exact de unde s-a terminat MK: Armaggeddon. Toti kombatantii sunt morti si nu mai este nicio scapare. Asa ca Raiden isi trimite viziuni inapoi in timp pentru a incerca sa schimbe rezultatul acesta final.

    In acest mod, se �re-spune� povestea primelor trei MK, cu mici schimbari aici si acolo. Astfel nici cei ce nu sunt la curent cu povestea si evenimentele din universul MK si incearca pentru prima oara un joc din seria MK nu sunt lasati confuzi si nici veteranii nu sunt neglijati, miciile schimbari in poveste o fac sa merite sa fie auzita din nou.

    Firul povestii nu este deosebit de interesat, misterios sau neasteptat dar cu siguranta nu este plictisitor, te tine interesat pana la sfarsit. Povestea nu este scurta aici, ba chiar destul de lunga comparativ cu alte fightere existente pe piata, ajungand cam la ~5-6 ore.

    Evenimentele in afara luptelor sunt relatate prin cinematic-uri ce folosesc motorul grafic al jocului. Sunt foarte bine realizate, interesante si uneori hazli.

    Povestea isi face rolul de a te pune intr-un context si a te face interesat de ce sunt aceia inamicii tai si de ce duci acea lupta. Iti da un motiv sa rupi, spargi si crapi si mutilezi inamicii si nu devine lunga sau plictisitoare astfel incat sa intre in calea gameplay-ului propriu-zis.

    Daca ai terminat povestea si inca mai esti dornic de niste naratiune, Ladder-ul ofera in urma victoriei o mica poveste despre personajul in pielea caruia ai luptat. Cu toate ca nu sunt decat un manunchi de imagini narate de un povestitor, este binevenita aceasta incercare de a mai adauga inca putin content la un pachet deja copios.


    GAMEPLAY

    Partea cea mai importanta din orice joc, si ceea ce face jocul un JOC.

    Controlul este foarte rapid si responsiv. Mortal Kombat pastreaza formula clasica de patru butoane de atac si unul de blocare, un buton de throw/grapple dar adauga si cateva noi elemente. Odata cu revenirea la planul 2D au venit si luptele de 2 vs 2. Adica unde fiecare jucator isi alege doi luptatori intre care poate schimba in voie.

    O alta aditie este bara din partea de jos a ecranului. Ea se umple de fiecare data cand trimiti sau primesti lovituri si miscarci speciale. Bara are poate fi folosita in 3 moduri;
    1) Enhanced: pentru a imbunatatii un atac special (de exemplu miscarea �Get over here!� a lui Scorpion va arunca 2 spear-uri spre inamic in loc de unul singur, facand mai mult damage). Activarea unei miscari imbunatatita costa o treime din bara (1/3).
    2) Breaker: pentru a contraataca si intrerupe combo-ul inamicului. In felul acesta poti scapa de un lung sir de pumni, picioare si miscari speciale care te-ar fi tinut imobilizat, fara control al personajului, fara sa poti riposta. Un breaker costa 2 treimi din bara (2/3).
    3) X-Ray: pentru a face damage masiv si a scadea semnificativ bara de viata a oponentului. Cand este activata, incepe o secventa, aproape ca o mini-fatalitate, in care fiecare luptator mutileaza in felul sau inamicul. Un X-Ray Move scade in totalitate bara (3/3).

    La prima vedere pare destul de evident sa astepti pana poti face un X-Ray Move si atunci sa ii scazi nefericitului care ti se opun considerabil punctele de viata. Dar cu un simplu block sau o saritura din raza de actiune a miscarii X-Ray o va face sa rateze, efectuand zero damage. Si astfel uneori este mai intelept sa activezi si celelalte �smecheri� de pe bara, enhanced special moves si breakers.

    Fiecare personaj are un set de cel putin patru miscari speciale. Fireball-uri, teleporturi, focuri de arma, bombe, tot felul de siretlicuri. Miscarile speciale sunt usor de retinut si executat. Insa dificultatea vine cand trebuie sa faci mai multe atacuri si miscari speciale intr-un lant pentru a tine inamicul imobilizat. Pentru asta trebuie sa experimentezi sa gasesti cele mai eficiente combouri si mai ales, ai nevoie de degete iuti si reflexe rapide.

    AI-ul este se ridica la masura asteptarilor, si nu lasa de dorit. Daca reusesti de 3 ori la rand sa sari si aterizezi cu calcaiul in obrazul inamicului, inamicul va astepta apoi linistit cea de-a patra incercare si vei primi un uppercut in toate splendoarea sa sangeroasa.

    Mortal Kombat este un joc usor de invatat dar greu de stapanit. Incepatorii nu vor avea probleme in a-l juca si a executa miscari. Dar ai nevoie de reflexe rapide si indemanare pentru a juca cu maiestrie. Pe langa un mod excelent in care poti exersa si memora fatalitatiile personajelor mai exista si tutorialul. Tutorialul isi face cat de cat treaba sa te invete mecanicile de baza din joc dar nu si in cazul tacticilor combo-urilor mai complicate. De partea asta se ocupa Challenge Towerul

    Developerii au ales sa lase la o parte miciile extras-uri si mini-games care nu erau oricum atractia principala, si in schimb sa se concentreze pe ceea ce este cu adevarat important: un fighting engine responsiv si distractiv. Nu mai sunt de gasit Konquest-ul ce aduce aminte de un hack�n�slash, nici Motor Kombat sau alte puzzle spin-offs, ci intreaga actiune se petrece in fighting engineul bine dezvoltat si perfectionat. Dar totusi mie mi-e dor de Kreate a Fighter, unde puteai edita fiecare particica din infatisarea si stilul de lupta al luptatorului tau pesonalizat.

    Sunt trei moduri principale de Single Player:

    Primul este desigur Povestea, care devine uneori putin repetitiva, dar este captivanta te tine interesat in contiuare si dornic sa ajungi la urmatoarea lupta, poti incerca aproape multi luptatori si miscarile lor, pentru a stii cum sa ii folosesti dar si cum sa ii combati.

    Cu toate Mortal Kombat cu siguranta nu este un joc frustrant sau enervant, in cazul unor bossi din story am avut o dorinta arzatoare sa azvarl controllerul din mana in peretele din cealalta parte a camerei. Pentru ca se foloseau de trucuri ieftine, spamarea abilitatilor si nici nu puteai aplica un combo cu care erai obisnuit; fara sa il poti imobiliza inamicul riposteaza imediat, si te trezesti tu pe pamant in locul lui.

    Dupa ce ai ajuns la finalul povestii, Challenge Towerul isi face treaba de a continua distractia.

    Challenge Towerul este o serie de 300 de incercari si mini-gameuri menite sa te familiarizeze cu jocul si sa aprofundeze mecanicile folosite.

    Similar cu Tower of Lost Souls din Soul Calibur 4, Challenge Towerul prezinta incercare dupa incercare, fiind nevoit sa o termini pe cea anterioara pentru a avansa.

    La fel ca si in Story, dificultatea este din ce mai mare. Primele lupte sunt foarte usoare, si incet, incet, spre final ele devin aproape imposibile. In cazul unui challenge prea greu poti cheltui cateva kredits sa il sari, dar pentru story nu mai poti gasi un remediu atat de usor.

    Cele 300 de incercari nu te lasa sa te plictisesti deloc si vin mereu cu cate ceva nou, asa ca imediat cum ai terminat una esti deja cu ochi mari sa vezi cum va fi urmatoarea. Acum impusti zombii cu Stryker si Jonny Cage, la urmatoarea lupta arunci cu propriile membre in inamic si apoi incerci sa inclini arena pentru a castiga lupta. Challenge-urile sunt foarte variate, si asta pe langa mini-gameurile precum test your might, strike sau sight mai condimenteaza experienta.

    Cel de-al treilea mod este clasicul Ladder sau Arcade, cu cinci nivele de dificultate. Aici alegi un luptator si incepi sa masacrezi si schingiuiesti 9 inamici, apoi ajungi la boss-ul final Shao Kahn. Dupa care ti se prezinta o scurta istorioara despre luptatorul ales. In acest mod poti concura pentru cel mai scurt timp, cele mai putine morti sau pur si simplu pentru faptul de a-l bate. Pentru ca la nivele mai mari de dificultate devine cu adevarat greu!

    Pentru fiecare victorie, fie ea online sau offline, in Story, in Ladder sau in Challenge Tower primesti kredits. Kredits-urile sunt folosite pentru a debloca soundtrack-ul, art works, si mai important costume si fatalitati alternative pentru personaje. Aceste collectibles sunt foarte numeroase, si vor tine completionisti destul de ocupati si interesati.

    Fightingul este imbinat perfect cu savoarea sangeroasa Mortal Kombat, facand nu numai o placere in a te uita la cele petrecute pe ecran dar mai ales in a te juca.


    GRAPHICS

    Folosing Unreal Engine 3, Moral Kombat da dovada de o grafica superba, similara cu predecesorul sau MK vs DCU. Personajele si arenele sunt modelate toate in 3D. Animatiile sunt foarte expresive si bine realizate. Efectele vizuale si miscarile speciale arata grozav, iar ranile si damage-ul de pe corpul inamiciilor dupa lupta arata bine, destul de realist.

    Diferitele arene arata extraordinar! A fost acordata la fel de multa atentie si grija la detalii in fundalul arenelor ca si luptatorilor, un lucru rar intalnit la jocurile din ziua de azi.

    Multe din arenele clasice, prezente in primele titluri ale seriei au fost refacute, imbunatatite si adaugate in joc. Si ce arene! Dragoni, Soulnade (soul tornado) si alti luptatori se observa in fundal. Se petrec multe lucruri in fundal dar niciunul nu este atat de strigator incat sa intrerupa lupta sau sa ingreuneze gameplayul. Cu toate ca sunt grozave si demne de admirat, nu distrag de la atractia principala, kombatul.

    Meniurile sunt simple, intuitive si usor de navigat.

    Pe partea tehnica, grafica jocului exceleaza din toate punctele de vedere; si la personaje si la arene si la efecte dar si toate acestea la un fps fluent, constant fara intreruperi sau incetiniri.

    Dar pe partea artistica lucrurile nu mai stau chiar atat de bine. Unele modele arata grozav: Scorpion, Sub-Zero, Goro, Kratos, de exemplu arata superb, cu modele detaliate si costume interesante si nu prea impopotonate.

    Dar in partea cealalta stau fetele din acest joc; Kitana, Jade, Mileena, Sindel si chiar Sonya Blade la prima vedere arata destul de bine dar dupa numai 15 minute de joc devin destul de mediocre si neincitante. Modelul acestora este aproape reciclat pentru fiecare, fara schimbari inafara de cap/fata/par. Pentru un model feminin intr-un joc care ar fi exact la polul opus acestora as putea sugera Bayonetta. Iar pe langa asta nici imbracamintea nu este deosebit de interesanta, dupa ce farmecul din primele 5 min se scurge. Daca au facut o treaba atat de buna la costumele celorlalte personaje, puteau dedica ceva timp si pentru o reimaginare a clasicelor costume purtate de doamnele din MK.


    SOUND

    Efectele sonore sunt grozave, de o calitate excelenta. Poti auzi fiecare os cum se fractureaza si fiecare organ cum se rupe, fiecare fata zdrobita si fiecare urlet de durere. Atat de clar ca aproape poti simti durerea pe pielea ta.

    Voice actingul este foarte bun. De-a lungul Story-ului, in Ladder si chiar in batalii, calitatea nu lasa de dorit. Totusi �ai-ai-ai-ai!�-ul lui Liu Kang este hilar.

    Muzica de fundal nu am remarcat-o in mod deosebit. N-a devenit niciodata deranjanta sau enervanta dar nici nu s-a lasat asteptata, nu a lipsit cand trebuia.


    MULTIPLAYER

    Cand detasezi nu tocmai politicos capul inamicului de restul corpului un primesti sentiment de implinire. Acesta este si mai puternic daca ai fost declarat invingator impotriva unui prieten de langa tine de pe canapea. Nimic nu se compara cu un campionat de MK intre prieteni, si mai ales cu privelistea numelui tau frumos asezat pe primul loc, sub coroana aurita, prost desenata, dupa ce ai trudit atat si ai scapat ca prin urechiile acului cu un pumn bine plasat sau un block activat chiar la limita.

    Inca de la inceput, toti luptatorii inafara de Quan Chi si Cyber Sub-Zero sunt deblocati, pentru a putea incepe carnajul intre amici chiar de la prima invartire de disc.

    Nu prea sunt eu interesat de modurile online, parca tot mai frumos este sa inghiontesti putin pe cel de langa tine pentru ca s-a decis sa cada din cer si sa te zdrobeasca mult prea des pe parcursul unui meci.

    Si din pacate, cand am scris eu acest review, PSN avea niste probleme, nefiind accesibil.


    CONCLUZIE

    Mortal Kombat ofera o senzatie generala de satisfactie si nu cade niciodata in extrema cealalta, a frustrarii inutile. Dificultatea este scazuta la inceput crescand pe masura ce si priceperea jucatorului creste.

    Cu un total de 28 de luptatori (incluzant Kratos, PS3 exclusive) cu care poti juca si 2 bossi la care nu ai acces, MK e un joc foarte stufos, care nu se zgarceste la continut. Fiecare detinand doua fatalitati si un X-Ray move fiecare unice, si cel putin doua costume. La astea se mai adauga si 23 de arene, in toata splendoarea lor de detalii.

    Cu o poveste de 5 ore, 300 de challengeuri si un multiplayer excelent, este intr-adevar un pachet complet. Timpii de incarcare sunt mici, efectele sonore si voice actingul sunt excelente, detaliul grafic este de laudat, insa art style-ul si muzica de fundal nu chiar stralucesc.

    MK a reusit sa imbine elementul cheie al francizei; cruzimea si violenta in arena cu cel mai important aspect al unui joc; un gameplay excelent, cu un fighting engine rapid, bine facut si distractiv.

    Astfel cu cateva mici defecte, Mortal Kombat este un joc grozav, si nu numai pentru fanii genului!


    PARERE PERSONALA

    Datorita lui Kratos, personaj exclusiv, si datorita d-padului de pe controllerul PS3, aceasta varianta mi se pare mai atractiva.

    O idee destul de interesanta mi-a trecut prin minte in timp ce ma jucam. Urmand modelul MvC3 de simplificare a controlului, sau si mai concret modelul SSF4 3DS, miscarile speciale puteau fi atribuite fiecare unei directii de pe d-pad. Ideea asta mi-a venit pentru ca am observat ca este mult mai comod sa te muti in pe ecran folosind joystickul. Iar d-padul l-am folosit aproape numai pentru a executa miscari speciale.

    Daca ar fi fost disponibila aceasta optiune eu cred ca ar fi fost mult mai incurajata experimentarea si creativitatea pentru a gasi noi combouri si ar fi sporit fluiditatea jocului in general. Dar cu toate asta, ar fi dat si un grad foarte scazut de dificultate, ceea ce nu este deloc necesar.

    Story: 7
    Gameplay: 9
    Sunet: 8.5
    Grafica: 9
    Multiplayer: 9.5
    Nota Finala: 9.2

    (stiu ca nu este media aritmetica dar dupa parerea mea, unele categorii ar trebui sa �traga mai greu la cantar� fata de altele, mai ales cele specifice genului)
    Attached Images Attached Images mortal-kombat.jpg 1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. User Review: Mortal Kombat X (Xbox One si PS4) By Snick in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 7 Last Post: 03-06-2015, 14:52
  2. User Review: Mortal Kombat By eagle-eye in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 5 Last Post: 09-05-2011, 23:53
  3. User Review: Mortal Kombat 2011 By Chaser in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 5 Last Post: 05-05-2011, 15:28
  4. User Preview: Mortal Kombat By naz in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 7 Last Post: 26-02-2011, 23:25
  5. User Preview: Mortal Kombat vs. DC Universe By w1sT in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 3 Last Post: 05-08-2008, 13:00

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts