Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 1 of 1

Thread: User Review: Castlevania: Lords of Shadow

  1. #1 SP
    Senior Member ReNeGaDe124's Avatar

    User Review: Castlevania: Lords of Shadow

    Cu totii cred ca stim cat de greu este sa relansezi o franciza, mai ales una atat de veche si iubita cum este Castlevania. Fanii infocati ai jocurilor originale nu pot accepta faptul ca developerii nu au capacitatea necesara de conservare a tuturor elementelor ce au facut seria atat de indragita; iar tranzitia de la mediul 2D la cel 3D le ingreuneaza si mai rau situatia. In trecut, au mai fost si alte incercari pentru a face aceasta tranzitie, insa toate au esuat. Acum, Konami isi incearca din nou norocul, lansand Lords of Shadow. Oare acest nou joc Castlevania straluceste sau ar trebui mai bine lasat in intuneric?

    Lords of Shadow marcheaza devierea de la povestea seriei originale, singura legatura ramasa fiind clanul Belmont, din care se trage si protagonistul jocului nostru, Gabriel. MercurySteam, in colaborare cu Kojima Productions, a creat un joc care este foarte usor de urmarit, povestea avand sens de la cap la coada fara a fi nevoie sa fi jucat un joc anterior al seriei Castlevania. Anul este 1047 si il gasim pe eroul nostru, un cavaler sfant aflat in serviciul Brotherhood of Light, intr-o misiune ce presupune gasirea si invingerea Lords of Shadow. Aceste creaturi malefice au aruncat omenirea in haos, dezlantuind hoarde de monstri si demoni insetati de sange, astfel realizandu-se si o ruptura in legatura omului cu Dumnezeu.

    Gabriel are si interese personale sa duca misiunea la bun sfarsit. Cu doar cateva zile inainte de inceperea ei, sotia sa, Marie, a fost ucisa cu sange rece chiar de fortele intunericului pe care acesta trebuie sa le infrunte. Pe parcursul drumului el se intalneste si cu un alt membru al fratiei, Zobek, ce il ajuta de-a lungul calatoriei sale. Gabriel afla de la acesta de un asa numit God Mask, obiect magic cu proprietati neobisnuite ce ii poate readuce la viata pe cei morti. Aceasta masca a fost sfaramata in bucati, iar partile au fost inmanate fiecarui Lord al Umbrei pentru a nu permite muritorilor sa intre in posesia puterii sale. Acest fapt il face pe razboinicul nostru si mai dornic sa-si atinga obiectivul, stiind ca va putea sa-si revada revada iubita in viata. Iubirea pentru Marie, ura fata de inamicii sai dar si setea de razbunare il macina pe eroul nostru dar in acelasi timp il fac si mai puternic, fiind in stare sa treaca de orice obstacol. Pana la sfarsitul misiunii sale, ne este prezentata treptat adevarata lupta, ce are loc in interiorul lui Gabriel.

    Gameplayul este compus din trei parti: combat, platforming si puzzleuri. Developerii au reusit sa balanseze foarte bine aceste elemente de-a lungul jocului, facandu-l foarte captivant. Sa incepem cu combatul. Gabriel este echipat cu un Combat Cross, supranumit Vampire Killer, un crucifix greu de fier care ascunde in interiorul sau un lant retractabil. Aceasta este singura arma principala pe care o vei folosi in intreg jocul. Asta ar putea sa va faca sa va ganditi ca jocul devine repetitiv foarte repede; din fericire, acesta nu este cazul deoarece numarul mare de combouri ce pot fi deblocate previn tocmai acest lucru. Majoritatea combourile sunt usor de realizat dar ce este greu de maiestrit este insiruirea lor intr-un atac continuu.

    Jocul contine si deja bine cunoscutele quicktime si button mashing events din timpul boss fighturilor sau luptelor cu inamici de dimensiuni mai mari. Totusi, aceste eventuri au fost simplificate deoarece, in momentul in care vi se solicita acest lucru, poate fi apasat orice action button pentru a castiga eventul. Un astfel de quicktime event este folosit in momentul in care te sui pe anumite creaturi ce pot fi controlate pentru a ataca alti inamici. Camera este fixa si, desi reuseste sa surprinda privelisti minunate, poate genera frustrare in timpul majoritatii bataliilor deoarece te plaseaza intr-un dezavantaj fata de dusmanii tai, neputandu-i vedea cum trebuie.

    Pentru a compensa lipsa mai multor arme principale, eroul nostru are la dispozitie 4 arme secundare ce sunt deblocate progresand in poveste. Aceste arme sunt dupa cum urmeaza: Silver Daggers (o arma ce poate fi aruncata, foarte buna impotriva Lycanilor), Fairies (pot fi eliberate asupra inamicilor pentru a-i ameti), Dark Crystals (o arma foarte puternica dar si foarte greu de procurat; prin spargerea cristalului un demon este convocat din taramul umbrelor ce face damage foarte mare printr-un atac devastator) si ultima, dar probabil cea mai folosita arma secundara, Holy Water Flasks (de asemenea o arma ce poate fi aruncata, dar in momentul in care sticlele se sparg pe pamant, apa sfintita face damage mai multor inamici aflati pe o raza medie; vitala pentru reusita impotriva vampirilor). De fiecare data cand intalnesti un tip nou de inamic iti este inmanat un pergament pe care scrie impotriva care-i arme este vulnerabil si impotriva careia este protejat. Pentru a invinge noii inamici, diferite tactici trebuie aplicate.

    Si acum vine in discutie elementul care ofera complexitate sistemului de combat, Focus Meter-ul, alaturi de Light si Shadow Magic. Jucatorul isi umple Focus Meter-ul atacand inamicii si nefiind atins de acestia, fie prin blocare sau eschiva. In momentul in care bara este umpluta, orice atac asupra unui inamic va elibera Neutral Orbs. Gabriel poate strange aceste sfere pentru a-si umple fie Light Magic, fie Shadow Magic. Cand Light Magic este activat, orice lovitura pe care jucatorul o face inamicilor ii reumple putina viata; iar de cealalta parte, cand Shadow Magic este activat, atacurile sunt mai puternice, facand mai mult damage.

    Fiecare dintre aceste stari aduce diferente asupra armelor pe care Gabriel le are. De exemplu, anumite combouri pot fi facute cu Light Magic, iar altele cu Shadow Magic. Armele secundare sunt cele care sufera cele mai vizibile schimbari in timpul folosirii acestor magii. Cu Shadow Magic activat, daggerurile iau foc, provocand mai mult damage, iar cu Light Magic activat, fairies incep sa-ti atace inamicii dupa ce-i ametesc iar apa sfintita iti ofera un scut energetic pentru o scurta perioada de timp ce micsoreaza damageul facut de inamici. Magic Gems se gasesc de-a lungul nivelelor si pot fi folosite pentru a-ti upgrada viata, Light si Shadow Magic. De asemenea, exista si Brotherhood Arks ce contin upgradeuri pentru armele secundare, permitandu-ti sa cari mai multe din fiecare. Dar, pentru a avea acces la astfel de Arks, trebuie sa te intorci mai tarziu la ele cand anumite abilitati au fost deblocate.

    Controlul din timpul platformingului a fost rafinat fata de alte jocuri, facand jocul mai intuitiv si usor de jucat; acest aspect adauga un plus experientei per total, imbunatatind-o si facand-o mai placuta. Daca jucatorul vrea sa se catere vertical de pe o stanca pe alta, el trebuie doar sa miste analogul in acea directie. De asemenea, cand in spatele sau este o platforma pe care poate sari, Gabriel isi intoarce capul, astfel indicand ca poate ajunge acolo; gata cu sariturile extrem de frustrante in neant.

    Devreme in joc vei primi un upgrade pentru Combat Cross ce iti va da voie sa o folosesti ca si carlig pentru agatare. Cu aceasta noua abilitate, eroul nostru se poate urca pe ziduri ce nu au margini de care sa se apuce sau se poate balansa peste prapastii pentru a ajunge la platforme indepartate. Avansand prin joc si batand diferiti bossi, jucatorului ii sunt oferite cateva Relics ce ii sunt de folos: un pumn puternic ce poate sparge zidurile subrezite sau muta obiecte mari, un boost temporar al viteze ce te ajuta sa sari mai departe si o saritura dubla pentru a ajunge in locatii mai inalte. Am mentionat mai devreme despre creaturile pe care Gabriel le poate calari; cand jucatorul este suit pe o astfel de creatura el poate profita de abilitatile ei si poate ajunge in locuri in care in mod normal nu ar putea.

    In aceasta sectiune as vrea sa vorbesc si despre luptele cu Titanii, deoarece, in fond, mai mult te cateri pe ei decat sa te lupti cu ei. Aceasta parte a jocului a fost clar inspirata de catre Shadow of the Colossus; dar asta nu este deloc un lucru rau pentru ca, desi developerii au imprumutat un element din alt joc, nu au facut abuz de acesta. Pentru a invinge acesti Titani, jucatorul trebuie sa se catere pe ei si sa distruga multiple rune imprastiate pe intreg corpul, dar in acelasi timp fiind si atent la atacurile bestiei. Titanul poate simti prezenta lui Gabriel si va incera sa-l dea jos. Nu vreau sa va stric surpriza dar va pot spune ca lupta cu ultimul Titan este de proportii epice.

    Si acum puzzleurile. Chiar in momentul in care incepi sa te plictisesti putin fie de combat, fie de platforming, jocul face o treaba foarte buna, trantindu-ti un puzzle ce iti pune mintea la incercare. Acestea nu sunt ceva iesit din comun dar se potrivesc foarte bine in joc si ofera varietate. Nu vei fi pus in fata aceleasi incercari de mai mult de 2 ori, astfel oferind jocului prospetime. Exista si o optiune pentru jucatorii mai casual care nu vor sa rezolve puzzleul pe cont propriu; un pergament ce iti ofera solutia dar nu vei mai primi punctele de experienta aferente acelui puzzle. Exista de asemenea si niste puzzleuri ce profita de anumite elemente din sistemul de combat, cum ar fi pumnul puternic pe care il mentionam dar si starile Light/Shadow ce sunt folosite pentru a activa diverse comutatoare.

    Lords of Shadow impresioneaza si la departamentul grafic. Medii mari si foarte detaliate aduse la viata prin culori bogate. Gradul de diversitate al nivelelor este si el destul de ridicat, avandu-l pe Gabriel calatorind in locuri ce variaza de la paduri verzi, orase populate, castele impunatoare pana la fortarete, munti inzapeziti si deserturi pustii. Acest joc este cu siguranta unul dintre cele mai aratoase jocuri multiplatform lansate pana acum. Din nefericire, acest lucru vine cu un pret, jocul suferind de scaderi de framerate rare, dar sesizabile.

    Modelele caracterelor sunt si ele foarte bine redate, cu animatii fluide, si acompaniate de voice actingul unor actori precum Patrick Stewart, Robert Carlyle si Jason Isaacs. Muzica este foarte bine aleasa, potrivindu-se cu atmosfera intunecata a jocului. Ritmuri intense in timpul boss fighturilor si altele lente si relaxante in momentele de platforming.

    Desi developerii au promis ca pentru a termina povestea va fi nevoie de aproximativ 24 de ore, aceasta afirmatie nu este tocmai una exacta, fiind suficiente “doar” 18 pentru primul walkthrough, cu toate acestea, o durata foarte, foarte buna pentru jocurile singleplayer din ziua de azi. Jocul este destul de challengeing chiar si pe dificultatea normala (le sugerez cea mai mica dificultate jucatorilor casual) si are o valoare a rejucabilitatii destul de ridicata datorita explorarii ce poate fi facuta dupa terminarea jocului, trialurilor pentru fiecare nivel si celei de-a patra dificultati ce este deblocata in urma terminarii jocului. Pentru a obtine procentul maxim de completare al jocului va fi nevoie sa treceti cu putin peste pragul de 32 de ore.

    Multi oameni tind sa compare Castlevania: Lords of Shadow cu seria God of War si incep sa inteleg de ce. Da, God of War nu a inventat genul hack and slash dar a fost primul care l-a perfectionat, fiecare element al lui fiind cizelat la maximum. Acesta s-ar putea sa fie cazul si cu Lords of Shadow. Si as mai vrea sa fac o comparatie inainte de incheiere, de data aceasta cu Uncharted 2. Stiu, stiu, nu este un hack and slash dar consider ca aceste doua jocuri au multe in comun. Ambele imprumuta elemente de la alte jocuri si nu prea aduc nimic nou dar ce le face atat de bune este faptul ca fiecare pixel al lor este aproape de perfectiune. MercurySteam a facut o treaba impresionanta cu acest joc si continuarea lui (care am inteles ca este deja in productie) chiar are potentialul sa-l detroneze pe Zeul Razboiului. Kratos are in sfarsit o competitie demna si i-as sugera sa-si pazeasca spatele deoarece Gabriel Belmont este prin apropiere.

    Story: 9
    Gameplay: 9.5
    Sunet: 9.5
    Grafica: 10

    Nota Finala: 9.5
    Attached Images Attached Images castlevania_lords_of_shadow.jpg castlevania-lords-shadow-5.jpg castlevania-lord-shadow-screen9.jpg the_ancient_city_of_agharta.jpg castlevania-lords-shadow.jpg castlevania-lords-shadow-9-1.jpg castlevania__lords_of_shadow_12708383656879.jpg castlevania-lords-shadow-puzzle-screenshot.jpg lords-shadow-4.jpg clos_7.jpg castlevania-lords-shadow-ps3-xbox360-konami-e3-screens-1.jpg cv_los_battle_skeletons.jpg

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. Licitatie: Castlevania Lords of Shadow 2 By ilie11 in forum Licitatii
    Replies: 7 Last Post: 19-09-2014, 13:21
  2. Castlevania: Lords of Shadow 2 By Madutzzu14 in forum Console Club
    Replies: 73 Last Post: 11-07-2014, 19:10
  3. Castlevania: Lords Of Shadow By Nash in forum Console Club
    Replies: 489 Last Post: 26-05-2012, 04:20

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts