In anul 2004, Brendan McNamara a anuntat ca lucreaza la un titlu exclusiv pentru noua consola Sony (PlayStation 3), iar in 2005 a anuntat ca jocul o sa se numeasca L.A. Noire. Mai tarziu Rockstar Games a declarat ca o sa publice jocul celor de la Team Bondi, care o sa fie prezent si pe Xbox 360. Dupa mai multe amanari, jocul s-a lansat pe 17 mai 2011( in US).
Prezentare
L.A. Noire este un joc inspirat din vechile filme noir, iar actiunea se petrece in anul 1947 in Los Angeles. Orasul american proaspat trecut de razboi, este prezentat ca unul plin de oameni corupti si criminali, dar si unul unde visele iti pot deveni realitate. Jocul are elemente open world, dar se pune accentul pe munca de politist/detectiv. Jocul este impartit in cazuri principale, care fac parte din poveste si street crimes, care sunt niste cazuri secundare, fara o mare importanta in povestea jocului. In afara cazurilor, mai poti colectiona vehicule ( 95 la numar), role de film, insigne si poti vizita diverse locatii mai speciale din L.A. . In afara acestor lucruri nu prea ai mare lucru de facut in joc, doar sa te plimbi si sa admiri orasul, daca asta iti face placere.
Poveste
In L.A. Noire jucam rolul lui Cole Phelps, un om obisnuit, care dupa intoarcerea din razboi, a ales sa devina ofiter de politie in L.A.. Dupa rezolvarea unor cazuri importante, Cole a fost promovat la functia de detectiv la Trafic, mai tarziu la Omucideri si asa mai departe. Aici, el are ca parteneri diferiti detectivi, fiecare cu o personalitate diferita, facandu-te sa iti faci o parare despre fiecare. De la Stefan Bekowsky, pana la coruptul Roy Earle, impreuna cu fiecare o sa rezolvi diferite cazuri de la birouri diferite. Personajele din joc sunt foarte bine conturate, fiecare avand un trecut trist, sau nu, si o viata grea, sau nu, toate prezentate foarte bine de catre cei de la Team Bondi. Povestea lui Cole este o drama care iti arata prin ce perioada grea a trecut orasul dupa razboi, dar si sentimentele schimbatoare ale oamenilor in aceasta perioada si lucrurile care le faceau pentru o viata cat mai buna, iar la sfarsit are loc o mare intorsatura in viata si cariera personajului principal. Singurul minus al povestii este ca nu e destul de bine inchegata, la inceput fiecare caz avand o alta poveste, iar abia mai spre sfarsit conturandu-se o poveste principala a jocului.
Gameplay
Cum am spus, jocul este unul open-world, iar accentul se pune pe investigatii, indicii si interviuri, si mai putin pe actiune (dar si ea este prezenta). Dupa ce primesti un caz, mergi la locul crimei si incepi sa cauti indicii (un bilet, o cutie de chibrituri de la un anumit bar, o urma de sange etc.), pentru a face munca mai usoara, cand treci pe langa un anumit indiciu controller-ul vibreaza. Dupa ce ai toate indiciile necesare, mergi sa le iei interviuri suspectiilor, aici lucrurile devin interesante. L.A. Noire este laudat pentru extraordinarul sistem de motion-capture, fiecare trasatura a fetei in timpul dialogului fiind transpusa perfect in joc. In timpul interviului, dupa spusele suspectului si trasaturile fetei, ne putem da seama daca spune adevarul ( atunci o sa te priveasca fix si probabil nu o sa se balbaie), caz in care il inviti sa vorbeasca in continuare, minte ( suspectul se uita in alte parti incercand sa scape si poate deveni violent), in acest caz trebuie sa ai o dovada sigura gasita la locul crimei sau o marturie a unui martor, sau putem alege optiunea de indoiala (doubt), in care o sa-l pui pe suspect sa se mai gandeasca la spusele lui. Mai sunt si elemente de actiune, o urmarire de masini, un schimb de focuri, o lupta corp la corp si altele. Dupa cat de bine te-ai descurcat intr-un caz, la sfarsitul lui primesti un rating, de la 1 stea pana la 5 stele, fiecare cu un anumit numar de XP, care te ajuta sa avansezi in cele 20 de level-uri ale jocului. Odata cu avansarea in nivel sau trecerea la un alt birou al politiei, primesti diferite costume, fiecare cu avantajele lui, rezistenta mai mare la gloante, acuratete mai mare cu anumite arme etc.. Condusul in joc este destul de placut, orasul nefiind repetitiv, dar ai si optiunea de a iti lasa partenerul sa conduca in locul tau.
La capitolul probleme, as pune controlul care e destul de greoi, atat pe jos cat si cu masina, de multe ori chinuindu-te sa te opresti langa un indiciu pentru a il putea cerceta. Si mai ar fi faptul ca jocul e destul de scriptat si cutscene-urile sunt pre-rendered, de multe ori nu contand ce masina conduci sau in ce esti imbracat, in timpul cutscene-ului arati asa cum vrea jocul si cateodata chiar si dupa terminarea lui ai masina si costumul schimbat.
Cam atat am avut de spus despre gameplay, jocul incearca diferite lucruri noi in lumea jocurilor, cum ar fi sistemul de motion scan al fetei si dupa parerea mea au reusit sa integreze elementele noi destul de bine.
Grafica
La capitolul asta jocul sta destul de bine. Personajele si vehiculele arata destul de bine, iar orasul este modelat foarte bine, o copie fidela a Los Angeles-ului din acea vreme, in el nu o sa intalnesti cladiri care se repeta, iar fiecare zona are stilul ei. La texturi ar mai fi fost putin de lucru, de multe ori fiind sterse si aratand cam �plastic�. Iluminarea este buna, reusind sa redea stilul noir, unde se pune foarte mult accentul pe lumini si umbre. Scaderi de FPS sunt destul rare si le intalnesti in special in zonele aglomerate. Dar din pacate jocul nu e lipsit de bug-uri, am intalnit de multe ori collision detection lipsa sau texturi invizibile , care mai strica din atmosfera, o data a trebuit sa repet un caz pentru ca partenerul meu a ramas blocat intr-o textura. Per total jocul arata destul de bine si te introduce in atmosfera anilor �40.
Sunetul
Sunetul este foarte bine integrat in joc. Vocile personajelor fiind foarte convingatoare si sunetele armelor si masinilor sunt cele potrivite. Muzica este foarte bine aleasa, de la tema jocului, pana la melodiile de la radio-ul masinilor. In timpul cazurilor, muzica se schimba in functie de actiunea pe care o faci, de exemplu dupa gasirea tuturor indiciilor isi schimba tonul, anuntandu-te ca ai terminat. La sunet, la fel ca si la grafica, s-a lucrat destul de mult pentru a iti asigura o atmosfera noir.
Concluzie
L.A. Noire este o reimaginare a genului adventure, care a cam disparut odata cu cresterea in popularitate a jocurilor de actiune, iar cei de la Team Bondi au incercat sa combine cele 2 genuri, formand o adevarata combinatie action-adventure. In plus a adus ceva nou la implicarea actorilor in jocuri, acestia exprimandu-si si mai mult sentimentele in timpul dialogurilor, cu ajutorul expresiei fetei, aducand jocurile cu un pas mai aproape de industria filmelor.
Imi pare rau ca in momentul acesta, Team Bondi, producatorii lui L.A. Noire au dat faliment, jocul s-a vandut destul de bine, dar nu destul de bine pentru a acoperi cei 7 ani de lucru la acest joc.
Prezentare: 9Story: 9Gameplay: 9.5Grafica: 9Sunet: 9Nota finala: 9
Bookmarks