Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 14 of 14

Thread: User Review: God of War: Ascension

  1. #1 SP
    Senior Member h0stile's Avatar

    User Review: God of War: Ascension

    Din 2005 pana in prezent, seria God of War a vandut peste 20 mil. unitati si asta fara sa punem la socoteala toate remake-urile HD sau God of War: Ascension. Primele doua titluri au fost lansate pentru PS2 si mai tarziu remasterizate pentru PS3 cu texturi hi-res, in timp ce God of War 3 si Ascension sunt disponibile pentru PS3. Cele 2 titluri lansate pe PSP, Chains of Olympus si Ghost of Sparta, au fost de asemenea remasterizate pentru PS3, fiind disponibile sub numele de Origins Collection. Exista si un saptelea titlu, Betrayal, insa acesta a fost lansat in 2007 pentru mobile. Ascension marcheaza astfel 8 ani de God of War si va dezvaluie cum a inceput chinul lui Kratos, actiunea jocului avand loc dupa ce acesta isi ucide orbeste propria sa familie.

    Poveste

    In primul God of War, Kratos are misiunea de a-l ucide pe Ares, zeul pe care l-a slujit si care l-a ajutat sa devina generalul invincibil din prezent. Tot Ares l-a indemnat pe Kratos sa-si ucida orbeste familia, fara sa constientizeze actul monstruos pe care l-a savarsit. Coplesit de durere, Kratos rupe juramantul cu Ares, ceea ce atrage asupra lui nici mai mult, nici mai putin decat furia Furiilor. Pentru cei care nu stiu, nu, nu sunt zeitati ale lumii interlope asa cum imi sugereaza Google Translate, ci zeitati nascute din razbunare, in momentul in care Cronos il castreaza pe tatal sau, Uranus. Nu veti afla asa ceva jucand Ascension, insa acesta incepe totusi cu o scurta descriere a Furiilor, ca fiind zeitati trimise de Zeus sa-l pedepseasca pe unul dintre Hekatonkheires (cel cu o suta de brate) pentru incalcarea juramantului sau. Asemenea monstrului cu o suta de brate, Kratos este inlantuit si torturat pentru incalcarea juramantului fata de Ares. Pe parcursul jocului puteti gasi diverse pergamente care va vor da mai multe detalii in legatura cu personajele din Ascension, insa misiunea lui Kratos este una clara si anume anihilarea Furiilor.

    Gameplay

    Orice titlu God of War include elemente de combat, platforming si puzzle-uri. Voi incerca sa le analizez pe fiecare, fara a va strica insa placerea de a juca jocul. Lupta pare ceva mai dificila, insa probabil ca acesta a fost si rezultatul numarului mare de inamici pe care developerii au reusit acum sa-i ingramadeasca pe ecran. Sunt chiar momente pe parcursul jocului cand trebuie sa faci fata unor valuri de inamici, astfel incat trebuie sa fiti pregatiti sa blocati sau sa eschivati loviturile acestora. Nu aveti cum sa folositi cuferele cu sfere verzi in timpul unei lupte (stiu, suna ciudat insa nu am gasit alta traducere), asa incat trebuie sa va bazati numai pe bara de viata care se va mari pe parcurs ce gasiti ochii de gorgona. O buna idee este investitia sferelor rosii in upgrade-ul Blades of Chaos deoarece fiecare nivel creste si puterea acestora, pe langa faptul ca sunt deblocate din ce in ce mai multe combo-uri.

    Pe parcursul jocului veti obtine 4 puteri principale, Fire of Ares, Ice of Poseidon, Lightning of Zeus si Soul of Hades. Cu toate ca am fost tentat sa le upgradez imediat, mi-am pastrat sferele rosii pentru cele 4 nivele ale Blades of Chaos, avantajul fiind unul destul de clar din punctul meu de vedere. Pe langa aceste puteri, Kratos va mai obtine pe parcurs o amuleta cu care va putea rezolva anumite puzzle-uri sau pe care o va putea folosi in lupta pentru a imobiliza temporar cate un monstru, precum si alte doua obiecte care va vor fi de folos in ultimele capitole ale jocului.

    Deosebit de important este Rage-ul care se comporta acum diferit fata de titlurile anterioare, el avand o functie duala. Pe de o parte va deblocheaza mai multe combouri si mareste eficienta atacurilor atunci cand se umple, aceasta facilitate fiind disponibila automat, iar pe de alta parte umplerea acestuia permite activarea unei puteri (apasand L3+R3) care depinde de elementul pe care l-ati ales. Cele 4 elemente (Fire, Ice, Lightning si Soul) pot fi selectate rapid cu ajutorul D-pad-ului, jucatorul avand astfel ocazia sa le experimenteze pe acelasi tip de monstru. De mentionat ar mai fi si faptul ca Rage-ul se umple si cu ajutorul sferelor aurii ce pot fi obtinute ori upgradand la maxim Fire of Ares si folosind vraja asociata acestei puteri (care se deblocheaza la ultimul nivel al puterii), ori executand anumiti inamici.

    Executiile sunt la fel de spectaculoase ca in alte titluri, insa modul in care ele sunt realizate difera de la un monstru la altul. Uneori trebuie sa atacati cu quick sau heavy attack si sa va feriti de atacul monstrului, alteori executia are loc imediat in momentul in care este apasat R1. Exista si quick time events din plin, insa aceste secvente sunt rezervate bossilor sau monstrilor mai puternici (miniboss). La finalul acestei sectiuni, trebuie sa mentionez si faptul ca veti putea culege arme pe care sa le folositi apoi in lupta. Nu m-a impresionat foarte tare acest aspect, astfel incat l-am ignorat cat am putut de mult, insa la finalul jocului este un moment in care aveti posibilitatea sa folositi o astfel de arma pentru a va usura "munca", asa ca ar fi bine sa fiti obisnuiti cu ele.

    God of War: Ascension exceleaza pe partea de platforming, insa acest lucru devine evident abia dupa primele capitole si se amplifica pe parcurs. Partea care mi-a lasat un gust amar a fost faptul ca toate marginile de care te agati sunt practic iluminate pentru a fi scoase in evidenta, insa uneori Kratos are de efectuat niste sarituri atat de ciudate incat probabil ca nu te-ai fi gandit ca acolo trebuie sa aterizezi daca nu ti se arata. Pe de alta parte, mi-a placut la nebunie sa ma simt un mic Tarzan pentru ca jocul abunda in astfel de secvente. Mai periculos e cand sunt timed si daca nu avansezi risti sa cazi in hau, insa in general este o placere sa topai prin nivel, mai ales daca tocmai l-ai recladit (nu va spun mai multe).

    Nu in ultimul rand, puzzle-urile prezente in Ascension sunt tratate cu mai mult respect si cred ca va vor impresiona prin dificultatea lor. Nu la maxim, insa va fi o impresie pozitiva pentru ca rezolvarea nu este intotdeauna atat de evidenta. Uneori trebuie sa te intorci putin din drum, alteori trebuie sa cauti ceva anume prin nivel sau chiar sa gandesti putin out of the box. Multe din ele sunt simple, insa ar fi cateva care va vor pune la incercare, astfel incat pot sa afirm cu tarie ca Ascension este foarte bine balansat din punct de vedere al gameplay-ului. Elementele de actiune primeaza, insa cei care si-au dorit pana acum si altceva se vor bucura sa vada ca in cele din urma au primit portii indestulatoare de platforming si puzzle-uri.

    Grafica si audio

    Cine nu recunoaste ca grafica din Ascension este cel putin coplesitoare prin maretia ei ar trebui sa treaca la colt. Pe parcursul jocului camera va face din cand in cand un usor zoom out, astfel incat veti avea posibilitatea de a admira toata frumusetea intregului peisaj. Parca iti vine sa pui pauza si sa te inchini zeilor de la Santa Monica pentru ceea ce au realizat. De aproape, personajele sunt extrem de detaliate iar numarul mare al acestora, impreuna cu o gramada de alte efecte si animatii care se petrec pe ecran iti confirma faptul ca developerii au stors si ultima picatura de performanta din PS3.

    Versiunea finala este aproape identica din punct de vedere vizual cu ceea ce ati vazut in demo-ul single-player, ceea ce inseamna ca a fost aplicat un efect de anti-aliasing, ca texturile sunt detaliate, ca avem parte de motion blur si de iluminare real-time, numarul umbrelor si al reflexiilor fiind cel putin impresionant (mai ales in templul din Delphi). Camera ramane fixa, insa nu m-a deranjat aceasta decizie, miscarea ei fiind naturala, fara momente in care Kratos dispare din raza mea vizuala asa cum mi se mai intampla uneori in titlurile anterioare. Uneori insa, jocul decide sa faca zoom out tocmai in momentul unei batalii crancene, ceea ce inseamna ca nu prea iti mai controlezi cum trebuie personajul, insa din fericire asemenea momente sunt destul de rare si nici nu te pun in dificultate.

    Efectele sonore acompaniaza perfect elementele vizuale (de ex. executiile) si chiar daca uneori nu veti auzi nimic dupa o saritura, majoritate efectelor sunt prezente la datorie. Nici voice casting-ul nu este mai prejos, insa dialogurile intre personaje nu sunt nici pe departe momentele de atractie maxima din Ascension, ele fiind destul de putine ca numar.

    Multiplayer

    Odata finalizata campania single-player, am selectat increzator optiunea multiplayer. Jocul vine cu un Network Pass in pachet, iar acesta se poate folosi numai pe un cont cu PS Store. Functia de multiplayer se activeaza pe loc si puteti juca apoi de pe orice cont, insa continutul extra (DLC) se activeaza si instaleaza numai pe contul folosit pentru a-l achizitiona. Nu cred ca va incurca foarte mult acest aspect, insa este totusi unul neplacut, mai ales daca joci campania single pe un cont si multiplayer pe altul si esti nevoit mereu sa schimbi conturile. Mai apoi, cand esti interesat numai de multiplayer, aceasta problema dispare definitiv. Ramane insa gustul amar dat de lipsa PS Store pentru Romania.

    Jocul iti ofera posibilitatea sa-ti declari credinta fata de un zeu anume, Ares, Hades, Zeus si Poseidon. Fiecare dintre ei vine la pachet cu anumite combouri si puteri pe care le veti descoperi pe parcurs. Dupa un scurt antrenament vezi avea acces direct la lobby-ul sectiunii de multiplayer, insa primul lucru pe care vreti sa-l faceti este sa va dotati campionul cu armura necesara, asa incat ar fi bine sa nu va grabiti. Pe langa arme, armuri (care sunt impartite in trei categorii - helmet, upper si lower), vraji si alte obiecte magice, veti avea posibilitatea sa-i schimbati culoarea pielii sau a armurii. Putina originalitate nu strica.

    Cele patru moduri multiplayer la care veti avea acces cred ca acopera mai toate gusturile. Avem team deathmatch si free for all pentru 4 sau 8 persoane, capture the flag pentru 8 persoane si un mod co-op pentru 2 jucatori care insa poate fi accesat si de unul singur in cazul in care nu va deranjeaza sa obtineti ceva XP solo. Experienta se obtine pentru o varietate de actiuni, de la cele obisnuite precum anihilarea inamicilor sau deschiderea cuferelor, pana la indeplinirea unor sarcini (labours) care sunt de fapt bine cunoscutele achievements prezente in majoritatea jocurilor de azi. Lista acestor sarcini este si ea prezenta in meniul sectiunii multiplayer, astfel incat o puteti consulta pe indelete daca sunteti curiosi. Experienta obtinuta in urma meciurilor va creste nivelul credintei, precum si cel al armei si armurii echipate. Punctele obtinute le puteti folosi pentru a debloca alte vraji sau obiecte magice si pentru a le upgrada.

    Am trecut incet prin fiecare mod si pot sa spun ca cel mai mult mi-a placut team deathmatch pentru ca forteaza jucatorii sa coopereze, ceea ce nu prea se intampla in capture the flag unde alergam de nebun prin nivel cu steagul si muream de fiecare data pentru ca nu aveam coechipieri care sa ma protejeze. Free for all este putin prea haotic si trebuie sa stapanesti combourile perfect ca sa ai o sansa reala. In plus, acesta a fost modul unde varsta mea si-a spus cuvantul, eu neavand practic nici o sansa contra superteenager96 sau angryboy91. Relevante sunt numai ultimele doua cifre. Modul co-op presupune invocarea monstrilor folosind altarele din nivel si pe parcurs ce ii omori castigi timp si favour, acesta fiind de altfel elementul principal si in teamm deathmatch unde castiga echipa care ajunge prima la 8000 favour.

    Locatiile folosite in multiplayer sunt cunoscute celor care au mai jucat si alte titluri God of War si ma refer mai ales la nivelele din TDM si CTF (Labyrinth of Daedalus, Walls of Troy, Desert of Lost Souls sau Bog of the Forgotten), arenele pentru FFA fiind mult mai mici (Oracle’s Chamber, Forum of Hercules sau Coliseum of Persia), insa perfecte pentru acest tip de joc.

    Concluzie

    Ar trebui să joci God of War: Ascension? Categoric DA. Nu imi place sa dau note, insa daca ar fi sa ma fortez un pic, as spune ca jocul se situeaza undeva intre 8 si 9. Probabil ca tind mai spre 9, insa asta cred ca e mai putin important si o sa va las pe voi sa va decideti dupa ce il veti juca. God of War: Ascension imbina armonios elemente de combat, platforming si puzzle in single-player, vine cu un multiplayer solid si diversificat, iar nu in cele din urma va da posibilitatea sa retraiti momentele din viata lui Kratos care l-au determinat sa-si inceapa cruciada personala impotriva zeilor din Olimp. Din pacate, este pentru ultima oara cand il vom vedea pe PlayStation 3 si as putea chiar sa afirm ca este pentru ultima oara cand jucam un asemenea joc pe PlayStation 3. Stiu ca cei care asteapta The Last of Us m-ar crucifica pentru o asemenea afirmatie, insa cum nu pot sa le indeplinesc dorinta asta, tot ce pot sa fac este la spun ca ii astept in lobby la un TDM sau CTF. Userul se dezvaluie insa numai cu permisiunea lui Zeus.

    Story: 7.5
    Gameplay: 9
    Sunet: 8.5
    Grafica: 9
    Multiplayer: 9
    Nota Finala: 8.6
    Attached Images Attached Images imagesp011.jpg imagesp001.jpg imagesp003.jpg imagesp005.jpg imagesp007.jpg imagesp014.jpg imagesp013.jpg imagesp010.jpg imagesp009.jpg imagesp008.jpg imagesp012.jpg imagesp006.jpg imagemp001.jpg imagemp002.jpg imagemp003.jpg

  2. #2 SP
    Senior Member Florin85's Avatar
    Frumos review.

  3. #3 SP
    Member Geonebun's Avatar
    Frumos review h0stile dar m ai indus putin in eroare cu schimbarea conturilor .. nu e ca la celalalte jocuri , activezi cu un cont de uk de ex online passul si dlc si ce mai e pe acolo si dupa joci linistit pe contul de ro ?

  4. #4 SP
    Member DeepKiss's Avatar
    Felicitari pentru review !

  5. #5 SP
    Senior Member h0stile's Avatar
    DLC-urile activate pe UK (ca nu ai cum altfel din moment ce noi nu avem Store), merg numai pe contul UK. Pass-ul il activezi pe UK si poti juca multi si de pe contul RO. Mai multe detalii ai pe topicul dedicat (aici) unde s-a discutat problema asta.

  6. #6 SP
    Member toto's Avatar
    Cate ore dureaza campania singleplayer ?

  7. #7 SP
    Senior Member h0stile's Avatar
    Chestia asta e subiectiva pentru ca depinde de stilul fiecaruia. As spune insa ca undeva in jur de 10 ore...give or take... depinde cat de mult explorezi si cat stai in unele locuri (la unele puzzle-uri mai complicate sau capitole mai grele).

  8. #8 SP
    Member Hitman's Avatar
    Frumoasa prezentare.

  9. #9 SP
    BMC
    Junior Member BMC's Avatar
    Bravo pentru review !

  10. #10 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Felicitari h0stile pentru review! Keep up the good work!

  11. #11 SP
    Member Prototype93D's Avatar
    Singurul lucru care ma deranjeaza e atunci cand camera face zoom out in timpul luptei, in rest jocul e excelent

  12. #12 SP
    Member MiniEmotion's Avatar
    Frumos review! apreciez no spoilers

  13. #13 SP
    CG Editor Dant3's Avatar
    O recenzie foarte buna, la mai multe! Felicitări!

  14. #14 SP
    Senior Member BizZare's Avatar
    In momentul de fata parcurg GOW III si va urma si Ascension, sunt foarte curios cum este mp.

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. User Review: God of War 3 By RazvyLord in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 8 Last Post: 10-09-2014, 10:54
  2. Replies: 0 Last Post: 16-03-2013, 09:14
  3. Replies: 0 Last Post: 15-03-2013, 15:58
  4. Replies: 0 Last Post: 19-12-2012, 13:02

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts