Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 20 of 26

Thread: User Review: Dragon Age: Inquisition

  1. #1 SP
    OEE
    VIP Member OEE's Avatar

    User Review: Dragon Age: Inquisition

    A fost odata ca-n povesti, a fost ca niciodata, din vise mare biowaresti, o poveste complicata. Intai am salvat Thedas-ul de o mare napasta. Cu al nostru The Warden i-am trimis acasa. Apoi in Kirkwall ne-am mutat si orasul l-am aparat pe o lunga durata. Cu un Champion nou rasarit pe toti noi i-am kilarit. Dar lumea nu se invata si tot vor sa se cafteasca. Asa ca revenim cu un Inquisitor sa le aratam cum sta treaba oamenilor. (ignorati partea aceasta, cred ca eram semi-beat cand am scris-o).

    Inainte de a trece la review-ul propriuzis e bine sa incepem cu inceputul si sa terminam cu sfarsitul. Dragon Age: Inquisition este al treilea joc din seria DA care ne reintoarce in lumea Thedas cu noi conflicte si povesti care ne vor tine cu sufletul la gura. Primul joc din serie ne-a introdus in lumea creata de Bioware si a fost un joc foarte bun chit ca pe console controll-ul era putin cam greoi. Al doilea joc din serie a fost destul de controversat prin zonele foarte mici si repetitive pe care le-au introdus desi personajele si grafica au fost chiar foarte bune pentru veche generatie. In urmatoarele randuri o sa vedem daca Inquisition a invatat din greselile primelor doua jocuri sau a dat in balarii.

    Am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea asa:
    Dragon Age Inquisition continua povestea din Dragon Age 2, legandu-se in principal de conflictul dintre magi si templari (cel putin in prima parte). De asemenea se leaga si de multe elemente de istoria Thedas si elemente din primul joc. Pe langa conflictul principal vom avea un nou nemesis pe care toata lumea il credea disparut iar noi, impreuna cu restul inchizitiei, o sa salvam lumea, din nou. Aici nu vreau sa intru in prea multe detalii ca sa va las pe voi sa o descoperiti. Un mic sfat, pe care va indemn sa il urmati, de fapt doua. Puteti sa va jucati DA:I si fara sa fi jucat primele doua jocuri, o sa aveti destule lore elements care sa va familiarizeze cu universul, dar ar fi bine sa bagati inainte si primele doua jocuri din serie sau macar sa va uitati la un story video pe youtube. Al doilea sfat ar fi sa nu iesiti din joc cand apar creditele, dupa ele mai urmeaza un cinematic destul de important pe care nu trebuie sa il ratati.

    Partea buna: povestea este destul de captivanta si va va face sa vreti mai mult si sa progresati pentru a descoperi ce se intampla in continuare. Incepe putin mai incet si plictisitor dar devine absolut fenomenala si in tipicul stil Bioware o sa fiti nevoiti sa faceti niste alegeri destul de grele pe masura ce avansati. Nu mai spun cate alte elemente si povesti pot fi observate citind lore-ul descoperit, conversand cu personajele sau ascultand dialogurile dintre NPC-uri. Partea semi-proasta (cam insignifianta): povestea este relativ scurta, daca nu va intereseaza sa explorati si vreti doar sa terminati jocul ar putea sa va dezamageasca, el putand fi terminat in cateva ore (desi nu recomand pentru ca lumea si personajele merita descoperite incetul cu incetul).

    In schimb Inquisition exceleaza prin personajele create, prin unicitatea, personalitatea si povestile lor care sunt absolut fenomenale. Pe tot parcursul jocului va veti intalni cu personaje din jocurile anterioare si veti interactiona cu ele ori ca membri ai party-ului ori facand parte din NPC-urile din joc. Fiecare din personaje este bine conturat avand o poveste si o personalitate unica pe care o sa o descoperiti in diferite circumstante de la questuri, conversatii si chiar in functie de deciziile pe care le faceti. De asemenea, in timpul explorarii o sa vedeti ca membrii party-ului interactioneaza foarte mult unii cu altii si din acest motiv recomand sa ii folositi pe toti in diferite combinatii pentru a va distra si rade in hohote la conversatiile dintre ei.

    Un alt instrument pus la dispozitie de catre producator este Dragon Age Keep, o aplicatie browser based care va face intruducerea in povestea primelor jocuri si va lasa sa faceti toate alegerile relevante din ele. Aceasta lume creata poate fi importata in Inquisition afectand din anumite puncte de vedere povestea.

    De-a jucatul si exploratul:
    In dragon Age inquisition cei de la Bioware au creat o lume semi-sandbox pe care putem sa o exploram. Avem la dispozitie doua dintre cele patru regate ale lumii, Orlais si Ferelden, fiecare cu mai multe zone mai mari sau mai mici. In schimb fiecare zona este destul de mare, unele dintre ele fiind mai mari decat tot jocul Dragon Age 2. In fiecare zona avem diferite activitati variind de la story missions la side-quests, adunat de plante, vanat de animale si diferite puzzles / collectibles. De asemenea zonele sunt destul de diversificate incat sa nu te plictisesti, avand harti cu zapada, desertice, campii, mlastini, etc fiecare cu diferite tipuri de relief. Din pacate nu este implementat si un ciclu zi/noapte, dar nu te afecteaza prea rau acest lucru. Pe langa zonele de explorare mai avem si baza inchizitiei in care puteti sa vorbiti cu diferitele personaje, sa customizati baza si sa faceti cateva upgrade-uri (destul de limitate). Un alt element nou introdus in Inquisition sunt mounts, lucru care face explorarea ulteriora a zonelor mai usoara. Nici aici diversitatea lor nu este prea mare existand cam 4-5 tipuri diferite de mounts, restul fiind aceleasi exemplare in diferite culori.

    Combat-ul este destul de bine implementat iar miscarea caracterelor este destul de fluida. Avem la dispozitie 8 butoane pe care pot fi asignate diferite skill-uri. Initial pot parea putine dar in realitate n o sa fiti nevoiti sa folositi mai mult de 2-3, restul fiind de umplutura. Fiecare caracter incepe cu patru skill trees deblocate, fiecare cu trei tipuri de abilitati: active, upgrade pentru skill-ul activ si pasive care cresc stat-urile si ofera anumite bonusuri. De asemenea, dupa un anumit eveniment in poveste, o sa aveti optiunea de a adauga un al 5-lea skill tree, la alegere din trei posibiliati. In Inquisition a fost reintrodusa si tactical camera care era o parte destul de importanta in Origins. In schimb aici este cam inutila pe orice dificultate. Poti intradevar sa le dai ordine membrilor din party dar nu va asteptati sa le urmeze tot timpul. Jocul ofera si posibilitatea de a customiza abilitatile membrilor din party si avem optiunea de a seta frecventa cu care este folosit fiecare skill, setarile fiind: enabled, preferred sau disabled. (va recomand sa umblati la aceste setari pt a mai reduce din haosul campului de batalie).

    AI-ul este cu dute-vino, desi inamicii par sa se descurce si sa foloseasca abilitati destul de bine in majoritatea cazurilor, membri party-ului care nu sunt controlati direct de catre jucator sunt destul de cretini. De multe ori m-am trezit cu magi si archeri care se duceau sa se bata cu inamicii in melee sau asasini care in loc sa flancheze inamicul sau sa il ia pe la spate se bateau cu el direct in fata alaturi de tank.

    Ce este cu adevarat dezamagitor la gameplay este dificultatea jocului care este cam jenanta. Eu am inceput la primul play jocul direct pe Nightmare si pot spune ca nu a fost deloc dificil, cu exceptia catorva batalii care trebuiau invatate, nici nu m-am simtit nevoit sa folosesc camera tactica pentru a da ordine party-ului. Deja dupa jumatate nici nu ma mai oboseam cu cei din party, ii lasam sa crape si ma ocupam eu de mobi ca sa nu mai pierd timpul aiurea. La al doilea play am luat jocul pe Normal si pot spune ca ma plimbam ca pe bulevard, puteam chiar sa plec linistit la o tigara pe balcon in mijlocul fight-ului si sa las AI-ul sa se descurce. Intre fiecare nivel de dificulatate avem doar doua diferente: HP-ul si Damage-ul mobilor, in rest se comporta exact la fel. Pe masura ce avansezi in nivel la fel o fac si inamicii, sau o parte dintre ei. Desi in fiecare zona intalneam si mobi scalati la nivelul meu, alti erau cu mult ramasi in urma ajungand sa am batalii simpatice cu party-ul meu de level 25 si inamici de level 7.

    Cele mai placute batalii sunt cele cu dragonii care desi devin si ele putin repetitive sunt destul de bine realizate. Aici intervine putin tactica si experienta trebuind sa inveti fiecare intalnire in parte si sa inveti din greselile anterioare pentru a le putea duce la capat. Va recomand sa ii cautati si invingeti pe fiecare deoarece ei sunt adevaratul deliciu al jocului.

    Un alt element destul de interesant este sistemul de crating impartit in trei categorii: arme, armuri si potiuni. La potiuni este destul de simplu, strangi plante, deblochezi potiuni si le faci upgrade-uri. Armele si armurile sunt putin mai dezvoltate avand nevoie de mult mai multe componente si sunt foarte dezvoltate. La fiecare arma si armura mai pot fi adauga inca doua upgrade-uri (trei in cazul armelor care au si un slot de runa) care pe langa stats-uri modifica si aspectul fizic in mod placut. Spre end-game cele mai bune iteme se obtin prin crafting si nu prin drop-uri. Spun acest lucru deoarece sistemul de loot este la pamant si din ce mi-am dat seama nu se scaleaza deloc, de multe ori chiar cand te bati cu cei mai puternici inamici gasesti lucru mult mai slabe decat unele gasite in prima zona. Ca exemplu pot sa dau mag-ul pentru care nu am gasit un staff mai bun decat dupa ce am parcurs 90% din joc, jucand cu o arma obtinuta din prima zona deblocata dupa tutorial.

    Din punct de vedere al timpului depinde de stilul fiecaruia. Primul play pe cea mai mare dificultate cu 100% completion mi-a luat 91 de ore, pe dificultati mai mici estimez ca s-ar putea face intre 40-60 ore. Daca vreti sa faceti un play doar pentru poveste atunci puteti termina jocul cam in 4-5 ore, desi nu recomand deloc varianta din urma deoarece se pierde o foarte mare parte din atmosfera si esenta jocului.

    Cica sa vorbim si despre partea tehnica:
    Jocul ruleaza chiar foarte bine pe console neintalnind multe problem tehnice. In peste 100 ore de gameplay nu am intalnit decat un crash iar singura alta problema a fost la unele conversatii care stateau cam mult sa se incarce. (cea din urma din cate am citit a fost reparata intr-un patch, desi personal nu am apucat sa testez).

    Grafic jocul arata foarte frumos, fiecare zona si personaje fiind foarte detaliate si diversificate. Efectele abilitatilor sunt si ele placute din punct de vedere vizual si jocul nu sacadeaza nici macar intr-un party full de magi care spameaza toate abilitatile. Intradevar nu se compara grafica cu alte jocuri gen Driveclub sau Infamous dar nici nu arata ca un joc old-gen.

    O surpriza placuta si probabil unul dintre punctele forte ale jocului este coloana sonora care este absolut superba. De la muzica din meniu, pe care recomand sa stati sa o ascultati timp de cateva minute inainte de a incepe jocul, la cea din lumea si pana la sunetele din batalie, totul este realizat la un nivel inalt. Voice acting-ul este si el realizat la un nivel inalt si te ajuta sa te atasezi de personaje si sa te transpui in universul creat de catre cei de la Bioware. Un alt plus este si faptul ca toata coloana sonora poate fi descarcata absolut gratuit de pe site-ul jocului, un lucru care m-a surprins in mod placut cunoscandu-i pe cei de la EA.

    Despre cafteala online aka galceava pi fibra:
    Pentru prima data in jocurile Dragon Age avem si un mod multiplayer in care putem sa jucam cu prietenii sau online prin matchmaking. Sistemul este asemanator cu cel de dungeonuri din World of Warcraft si alte MMO-uri. Dupa ce se creeaza un party de 4 persoane ne teleportam in diverse dungeonuri, fiecare cu 5 zone pe care trebuie sa le dam gata. Desi sistemul este gandit sa fie jucat cu un tank, un healer (mai exact support mage) si doua clase de DPS, in DA:I poti sa intri si cu 4 DPS sau cu 4 tanks sau diferite variatiuni. Desi daca nu este urmata formula de baza o sa fie mult mai greu de terminat misiunea. In fiecare dungeon sunt si cateva zone secrete care pot fi accesate doar daca ai un anumite tip de personaj in party: doar un warrior care poate darama ziduri, magul care poate sa energizeze zone si rogue-ul care poate sa dea unlock la anumite usi. Clasele din MP sunt putin dieferite de cele din SP, care desi sunt bazate pe cele 3 tipuri mentionate mai inainte se impart in mai multe subcategorii, fiecare avand la alegere doua skill tree-uri (dintre cele prezente in campanie) putin modificate.

    O alta parte buna este sistemul de loot care este individual, nu o sa fi nevoit sa te bati pentru iteme sau pentru chesturi, oricine va deschide sau va lua loot, fiecare membru va primi partea lui. Pe masura ce strangi experienta vei unlock-uri noi subclase cu care poti sa joci iar in momentul in care atingi level maxim cu o clasa poti sa ii dai reset si sa incepi de la 0 cu cateva stats-uri in plus. Per total modul de joc este destul de distractiv daca nimeresti un party echilibrat care poate duce pana la capat dungeonul. Desi nu au reusit sa il faca la fel de distractiv si interesant ca MP-ul din Mass Effect 3, nici nu poti spune ca este pus chiar de umplutura.

    Pe partea de multiplayer urmeaza sa primim si cateva DLC-uri cu noi harti si item-uri dar nu a fost mentionat numarul lor sau daca vor fi contra cost sau nu. Primul a fost lansat saptamana trecuta, fiind 100% gratuit (probabil s-a tampit EA la cap).

    Concluzie finala de incheiere:
    Chiar daca pe partea de gameplay jocul nu este fenomenal si mai are unele probleme, Dragon Age Inquisition este unul dintre cele mai bune jocuri lansate in ultimul timp. Este unul dintre acele jocuri care nu trebuie ratate si trebuie parcurs in totalitate pentru al putea experiementa cu adevarat. Pentru mine este unul dintre candidatii la jocul anului alaturi de Far Cry 4 si Shadow of Mordor. Prin acest review am incercat doar sa creez o idee de baza asupra jocului, nevrand sa intru in prea multe detalii pentru a nu va strica experienta si a va lasa pe voi sa descoperiti lumea creata de catre Bioware.

    Acum si niste note, desi in acest caz sunt cam irelevante:
    Story: 9,5
    Gameplay: 7
    Sunet: 10
    Grafica: 8
    Multiplayer: 7
    Nota Finala: 8.4
    Attached Images Attached Images dragonageinquisition.jpg

  2. #2 SP
    OEE
    VIP Member OEE's Avatar
    Si cateva screenshot-uri cu personajele mele.
    Attached Images Attached Images dragon-age-_-inquisition_20141222212746.jpg dragon-age-_-inquisition_20141222213250.jpg dragon-age-_-inquisition_20141222212123.jpg dragon-age-_-inquisition_20141222213908.jpg

  3. #3 SP
    Senior Member AlanPoe's Avatar
    ...e bine sa incepem cu inceputul si sa terminam cu sfarsitul
    - priceless

    Asa se scrie: mult dar frumos, sa stam cu sufletul la gura si sa vedem cum se termina.

  4. #4 SP
    OEE
    VIP Member OEE's Avatar
    Am incercat sa introduc cateva fraze asemanatoare ca sa mai destind putin atmosfera. Din pacate nu este unul dintre cele mai bune review-uri ale mele scris relativ pe fuga si in balamucul de sfarsit de an, per total consider ca se putea si mai bine. De asemenea am incercat sa fiu cat mai vag posibil deoarece chiar este un joc care merita descoperit individual.

  5. #5 SP
    Member clovnusor's Avatar
    Foarte in-depth review-ul. Bravo. In mare sunt de acord cu tine si apreciez ca ai fost mai vag.
    O singura remarca am de facut. "Concluzie Finala" este un pleonasm urat rau.

  6. #6 SP
    CG Editor Dant3's Avatar
    Omul a vrut sa faca o gluma...sa mai zâmbim un pic, cum zâmbeam cand citeam recenziile celor de la Level

    Concluzie finala de încheiere
    Bravo OEE, un review care nu m-a plictisit, dar ma face sa aștept trilogia pe PS4

  7. #7 SP
    Member clovnusor's Avatar
    Acum orice greseala e o gluma, am inteles. Cand citeam eu Level nu aveau exprimari dintr-astea. Whatever.

  8. #8 SP
    CG Editor Dant3's Avatar
    Nu cred ca ai citit recenzia, vezi si partea cu "sa începem cu începutul si sa terminam cu sfârșitul". Eu zic ca sunt "greșeli" intenționate

    PS: Așteptam si o recenzie scrisa de tine, poate pt. AC: Unity

  9. #9 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Quote Originally Posted by clovnusor View Post
    Cand citeam eu Level nu aveau exprimari dintr-astea. Whatever.
    Pe Level dadeai niste bani si vorbim de anumite review-uri care oricum numai fair nu erau (in functie de "sponsorizare"). Aici e moka si e de apreciat cand cineva isi rupe din timpul sau pentru a scrie asa ceva (si intr-un mod mai deosebit). In loc sa-i spui merci, ne vorbesti de reviste defuncte... Uite ca ei cu tone de bani si reclame in spate au murit, iar noi nu (inca). Sâc!

  10. #10 SP
    Senior Member Mayhem's Avatar
    Parerea mea despre revista Level e bine ca s-a dus, ca tare greu le era baietilor sa recunoasca jocurile bune, cat despre structuri pleonastice, dar, insa si pentru ca totusi a scris OEE un review atat de bun, eu nu pot decat sa-i multumesc. La cat mai multe review-uri din astea cu concluzii finale de sfarsit, a fost extraordinar de formidabil review-ul.

  11. #11 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Mie nu-mi place, ca n-are multe poze cu caracterul/caracterele lui... mai ales ca pe PS4 poate sa faca screenshots

  12. #12 SP
    Member clovnusor's Avatar
    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    Pe Level dadeai niste bani si vorbim de anumite review-uri care oricum numai fair nu erau (in functie de "sponsorizare"). Aici e moka si e de apreciat cand cineva isi rupe din timpul sau pentru a scrie asa ceva (si intr-un mod mai deosebit). In loc sa-i spui merci, ne vorbesti de reviste defuncte... Uite ca ei cu tone de bani si reclame in spate au murit, iar noi nu (inca). Sâc!
    Man, nu incerc sa incep o disputa. Pe vremea cand citeam eu Level nu erau review-urile asa cum spui tu (1997). Nu i-am spus merci dar i-am apreciat review-ul mai sus. Ultima parte nu o inteleg..

    Dante, daca as avea timp as scrie review la toate jocurile pe care le joc, dar nu pot. O sa intelegi si tu cand o sa ai responsabilitati, etc. no offense. Cu toate astea, poti citi in topicul ac unity parerile mele, iar unele posturi sunt f. detaliate.

  13. #13 SP
    CG Editor Dant3's Avatar
    Nici altii nu au timp, dar isi rapesc o ora din viata pt acest hobby. Vad ca ai timp sa cauti nodul din papura cand cineva nu are aceeasi parere cu tine.

    PS: Ne cunoastem de undeva sau ai ghicit in cafea faza cu responsabilitatile.

    PPS No offense

  14. #14 SP
    OEE
    VIP Member OEE's Avatar
    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    Mie nu-mi place, ca n-are multe poze cu caracterul/caracterele lui... mai ales ca pe PS4 poate sa faca screenshots
    Gata, am pus si screenshots.
    PS: next review - Far Cry 4 (probabil undeva pe la inceputul anului cand termin totul in joc)

  15. #15 SP
    Senior Member Mayhem's Avatar
    Uuuu sexy demon looking chick, nice choice of female characteristics

  16. #16 SP
    Junior Member SonnyXS's Avatar
    As mentiona un lucru :

    Jocul merita doar pe noua generatie, PS4 sau XOne.

    Il am pentru PS3 si grafica este aproape execrabila. Intotdeauna am pus gameplay-ul inainte graficii, dar in momentul in care lighting-ul te face sa nu vezi nimic, ori este prea bright ori prea dark, texturile sunt de PS2, umbrele iti fac caracterul sa arate mai mult decat dubios, prin urmare, grafica proasta afecteaza gameplay-ul, deja nu e OK.

    Unii au cam uitat de vechea generatie, ceea ce era de asteptat, insa putin respect pentru cei care totusi platesc acele jocuri n-ar strica.

  17. #17 SP
    Senior Member Bobby's Avatar
    Acelasi lucru l-am intampinat si eu pe X360 si am decis pana la urma sa il achizitionez pentru PS4, la putin timp distanta.

  18. #18 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Sincer... nici nu vreau sa ma gandesc cum merge pe PS3 sau Xbox 360, avand in vedere ca pe PS4 are momente (culmea, chiar si in cinematics) in care mai mult de 15-20 FPS nu are. De fapt, exceptand bug-urile (imposibil sa nu apara la jocuri de aceasta magnitudine), doua lucruri m-au enervat la Dragon Age Inquisition: 1. ruperile de frame-uri si 2. parul caracterelor. La punctul 2 chiar nu am inteles cum de au reusit sa faca ceva atat de urat...

  19. #19 SP
    Senior Member Mayhem's Avatar
    @ Monky
    Nu ai avut niciodata senzatia ca-ti zboara parul de pe caracter intr-o batalie mai serioasa?

  20. #20 SP
    Member Joystick's Avatar
    Acum 2 zile l-am terminat pe Nightmare (Jesus have mercy)... In cele 60 de ore am avut 3 freez-uri ,,5 framerate.uri de 0,5 ... si 10 bug-uri inocente ... Jocul este extraordinar de frumos , asa-i AI-ul poate fi putin idiot uneori, insa faptul ca ii poti controla prin tactical camera sau pe fiecare in parte ajuta foarte mult . Nu are un multiplayer extraordinar deci nu este un joc ce merita FULL PRICE .Dar la second hand sau un Sales de 30% 40% merita cumparat .

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 1 of 2 1 2 LastLast

Similar Threads

  1. Dragon Age: Inquisition By ReNeGaDe124 in forum Console Club
    Replies: 355 Last Post: 22-04-2016, 10:30
  2. Dragon Age Inquisition - Multiplayer By Crosy in forum Sony PlayStation 4
    Replies: 4 Last Post: 11-02-2016, 17:34
  3. User Review: Dragon Age 2 (Xbox 360) By Khan in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 6 Last Post: 16-05-2011, 23:28

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts