Quote:
I. Conduita in cursa:
1. Regula de baza este bunul simt si respectul fata de ceilalti participanti. Nu faceti depasiri inutile si riscante, nu incercati sa blocati un concurent mai rapid decat voi, intrandu-i in fata sau jenandu-l cand va depaseste.
2. In prima curba a cursei si in special in primul tur (cand pneurile sunt reci si emotiile mari), incercati sa mergeti calm, nu va ingramaditi in primul viraj. Nu conteaza daca ati pierdut o pozitie la start. Cursa este lunga, aveti destul timp pentru a va stabili strategiile, a recupera si a ajunge in frunte. Evitati pe cat posibil coliziunile si fiti foarte atenti la franare. Este neplacut sa fii in fruntea unei curse pentru 20 de tururi, pentru ca apoi sa fii lovit din spate de catre un intarziat care nu a fost atent si a ratat punctul de franare (coliziunile sunt on si damage-ul este pus pe simulation, deci atentie mare).
3. Aveti mare grija cum reintrati pe traseu. Daca ati gresit un punct de franare, daca ati fost implicati intr-o coliziune, sau pur si simplu v-a aruncat vibratorul in decor, in momentul in care reintrati pe traseu, faceti manevra cat se poate de lin si paralel cu pista. Astfel, cei care vin imediat din spate sa va poata ocoli fara a fi incomodati. Concurentul iesit in decor trebuie sa acorde intotdeauna prioritate celor aflati pe circuit, pana cand este sigur sa reintre fara sa incomodeze. Cei ce produc accidente din aceasta cauza vor fi descalificati din etapa si, la recidiva, din campionat.
4. Nu loviti intentionat un oponent. Daca exista asemenea incidente, care au produs neplaceri, acestea trebuie raportate organizatorilor. Se vor urmari reluarile si se va lua o decizie (aceastea variaza de la penalizari in puncte si pana la descalificarea vinovatului din etapa curenta sau chiar din campionat).
5. Incercati sa nu abandonati cursa daca aveti probleme cu masina. Daca masina scoate fum, este obligatorie intrarea la pit-uri, cine stie poate aveti noroc si la finalul cursei urcati pe podium doar datorita faptului ca nu ati abandonat.
6. Nu parasiti intentionat traseul, cu scopul de a obtine un avantaj necinstit. Sunt anumite trasee unde curbele se pot taia, rezultand un timp "necurat" si astfel un avantaj asupra celor ce merg cinstit. Daca o masina depaseste cu toate patru rotile linia alba de demarcare a circuitului in ideea de a taia o curba, aceasta poate fi descalificata. Exista si posibilitatea ca "scurtcircuitarea" acestor viraje sa se produca accidental (ratarea punctului de franare, evitarea unui accident, etc). In cazul acesta, daca se castiga o pozitie, aceasta trebuie cedata ocupantului de drept.
II. Depasirea:
1. Depasirea trebuie sa se faca in conditii de siguranta pentru ambii concurenti. Responsabilitatea manevrei de depasire este a celui care depaseste. Concurentul ce este depasit trebuie sa fie la randul sau atent pentru a nu impiedica depasirea. Cand doi sau mai multi participanti sunt apropiati ca distanta, acestia trebuie sa fie foarte atenti atat in jurul lor, in oglinzile retrovizoare cat si la indicatoarele de pe ecran ce arata distanta fata de participanti.
2. O depasire este considerata ca fiind efectuata cu succes atunci cand, masina care depaseste, are cel putin jumatate de lungime de vehicul in fata celei pe care o depaseste. Daca imediat dupa depasire urmeaza un viraj, masina care a efectuat depasirea cu succes are prioritate in privinta trasei ideale. Daca se intampla ca doua masini sa intre intr-o curba in acelasi timp (depasirea nefiind efectuata cu succes in conditiile descrise), este indicat ca acestea sa-si pastreze partea de pista pe care s-au inscris, pentru a nu se incomoda reciproc. Nu doreste nimeni sa piarda o cursa pentru ca cineva este incapatanat.
3. Pozitia poate fi aparata in timpul unei manevre de depasire, atata timp cat nu se considera blocaj. De asemenea, nu scoateti de pe traseu un oponent atunci cand acesta va depaseste, acordati-i spatiu de manevra.
Blocajul este definit astfel:
- Doua schimbari de trasa consecutive, in scopul de a proteja pozitia ocupata si a impiedica masina ce doreste sa depaseasca. Se considera impiedicare a depasirii si cazul in care masina din fata schimba trasa pentru a nu permite celei din spate sa stea la aspiratie.
Actiunile pe care le luati pe trase se pot intoarce impotriva voastra. Daca semnalati nereguli pe durata unei curse, sunteti rugati sa semnalati acest lucru unuia dintre organizatori, sau direct pe forum. De asemenea, salvati toate reluarile curselor pentru a avea dovezi care sa va sustina eventualele acuze. Fiecare situatie adusa in fata va fi analizata de catre organizatori si se va lua o decizie ce va fi publica.
III. Setarile de cursa
Damage type: Simulation
Tires and Fuel: Simulation
Collisions: On
Grid Order: In ordinea calificarilor
End Race Timer: 10 minute
Assists: la alegerea fiecarui participant
Fiecare participant va primi o masina de concurs din partea organizatorilor. Upgradeurile pentru aceasta vor fi blocate. Sub nici o forma nu puteti umbla la partea de upgrades. Puteti modifica orice in afara de acest aspect. Camera, tuning setups si vopseaua raman la alegerea fiecarui participant.
IV. Punctajul
locul 1 - 20 puncte
locul 2 - 18 puncte
locul 3 - 16 puncte
locul 4 - 15 puncte
locul 5 - 14 puncte
locul 6 - 13 puncte
locul 7 - 12 puncte
locul 8 - 11 puncte
locul 9 - 10 puncte
locul 10 - 9 puncte
locul 11 - 8 puncte
locul 12 - 7 puncte
locul 13 - 6 puncte
locul 14 - 5 puncte
locul 15 - 4 puncte
locul 16 - 3 puncte
locul 17 - 2 puncte
locul 18 - 1 punct
Daca unui participant ii cade conexiunea, dupa ce a trecut de 60% din durata cursei, respectivul participant primeste punctele pentru ultimul loc din grupa din care face parte. Daca aceasta situatie se aplica mai multor participanti, fiecare primeste punctajele pentru ultimul loc al grupei din care fac parte.