Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 18 of 18

Thread: O noua tehnologie grafica revolutionara

  1. #1 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar

    O noua tehnologie grafica revolutionara

    M-am uitat la filmuletul de mai jos si am ramas cu gura cascata. Este uimitor ce se poate face cu aceasta tehnologie (din cate imi pot da seama, este ceva gen ce s-a folosit in jocul Outcast din 99) cu un nivel de detaliu nemaivazut pana acum.

    Daca in 1-2 ani vor reusi sa scoata un motor grafic capabil, ne putem lua adio de la Unreal Engine sau CryTech.


  2. #2 SP
    Member SpeedoTuxedo's Avatar
    Nu mi-as tine respiratia asteptand sa apara ceva de la ei. Nu exista dovezi ca filmuletul ala nu e doar un video pre-rendered, iar tehnologia e prezenta de zeci de ani (Outcast e un exemplu bun).

    Au spus in video ca lucreaza de ani buni la proiectul asta si, totusi, nu au reusit decat sa faca niste video-uri "shady". Daca ar fi avut vreo sansa de reusita, marile companii ar fi sarit la propriu cu bani pe ei.

    Daca ar fi sa pun un pariu, as spune ca tot ceea ce fac australienii e doar o actiune de marketing

  3. #3 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Nu e chiar asa. Este un proiect "in house". Normal ca nu s-au concentrat sa faca mai mult decat niste "video-uri shady" pentru ca probabil s-au concentrat doar pe programare. Au si spus de cateva ori in filmulet ca ei nu sunt artisti. Probabil este doar o echipa de programatori si atat.

    Si mi se pare mult mai ok ce fac ei, daca chiar fac asa ceva. De ce sa primeasca bani de la companii mari, cat timp ei dispun de un anumit buget, iar dupa finalizare pot cere de 5-10-100 de ori mai mult decat ar putea primi de la companii acum.

  4. #4 SP
    Senior Member RaverX's Avatar
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Nu e chiar asa. Este un proiect "in house".
    Exact, e un proiect si atat. De astea au fost cu tonele, ideea e sa apara si ceva concret. Ca proiecte de astea sunt foarte multe in lume, de unele nu a auzit nimeni.

  5. #5 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Daca nu au suport hardware, ceea ce fac ei este pura fictiune. Si aici ma refer la acceleratoare care in loc sa se ocupe de poligoane, se vor ocupa de "atomi" (de ce nu or fi zis pixeli, nu stiu). Si sa nu trecem cu vederea ca tot ceea ce e prezentat este static... Una este sa reusesti sa afisezi sute de miliarde de "atomi" (simple render), si alta e sa le aplici si fizica, iluminare, collision, transforming, etc. ... Oricum, ideea e buna, dar sunt sigur ca cei de la Ati si nVidia se joaca pe asa ceva de multi ani (fara succes insa).

    P.S. Bine ca au specificat ca nu sunt buni graficieni... pt. ca nu sunt. Dar daca aveau asa mare incredere in proiectul lor, ar fi cooperat cu o companie serioasa de design si ar fi rupt gura targului. De aceea raman sceptic momentan...

  6. #6 SP
    Teraflops Graft's Avatar
    Gurile rele spun că-i un simplu scam.

    It's a scam! : The Word of Notch

  7. #7 SP
    Senior Member GS0Ls's Avatar
    Isi aminteste cineva de jocul Outcast ? Ala foloseste tehnlogia asta. Si e de prin '99.
    Sa nu mai zic la GDC 2003, vedeti in atasamente.

    LE: Sa nu mai zic de asta: Beyond3D Forum - View Single Post - Death of the GPU as we Know It?.
    Attached Images Attached Images 2kiy49.jpg 5b4591.jpg

  8. #8 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Quote Originally Posted by GS0Ls View Post
    Isi aminteste cineva de jocul Outcast ? Ala foloseste tehnlogia asta. Si e de prin '99.
    Vezi ca am scris eu de el in primul post. Si nu doar el a folosit tehnologia asta pe baza de voxeli (parca asa o numeau). Chiar si un joc Delta Force

  9. #9 SP
    Senior Member RaverX's Avatar
    Quote Originally Posted by GS0Ls View Post
    Isi aminteste cineva de jocul Outcast ? Ala foloseste tehnlogia asta. Si e de prin '99.
    Aha. Foloseste "voxeli", nu pixeli (desi in final tot la pixeli se ajunge, ca monitorul e 2D). Si arata cam prost (sa nu zic oribil). La fel ca si Delta Force (si ala foloseste voxeli) si are un FPS oribil si pe P2 si pe i7. Asa ca-mi permit sa intreb : care-i marea smecherie cu tehnologia asta ? Daca arata asa prost si se misca si slab...

    Da, in teorie e super, tai un pepene si vezi coaja, miezul, etc, totul fara sa ai nevoie de texturi. Insa in practica arata urat si se misca incet. In schimb poti folosi tehnologia conventionala si mici hack-uri si rezultatul final va fi mult mai impresionant.

  10. #10 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Quote Originally Posted by Graft View Post
    Gurile rele spun că-i un simplu scam.

    It's a scam! : The Word of Notch
    Omul ala habar n-are despre ce vorbeste (desi pare ca face niste calcule):
    the island in the video is one km^2. Let’s assume a modest island height of just eight meters, and we end up with 0.008 km^3. At 64 atoms per cubic millimeter (four per millimeter), that is a total of 512 000 000 000 000 000 atoms. If each voxel is made up of one byte of data, that is a total of 512 petabytes of information, or about 170 000 three-terrabyte harddrives full of information. In reality, you will need way more than just one byte of data per voxel to do colors and lighting, and the island is probably way taller than just eight meters, so that estimate is very optimistic. So obviously, it’s not made up of that many unique voxels.
    Pai el are impresia ca in ziua de astazi nu se foloseste compresia... nu se foloseste paralelismul, nu se stocheaza datele identice si doar se multiplica doar la randare/afisare? El chiar crede ca in acea harta fiecare pixel are propria lui viata... nu se repeta nimic? Normal ca toti pixelii care au aceleasi valori se vor pune intr-o matrice unde vor fi stocate informatiile referitoare la iluminare, culoare, etc... si nu ar fi nevoie de milioane/miliarde de matrici pentru fiecare pixel in parte. Oricum tot iese un calcul monstruos, dar sa nu exageram cu 3TB de informatie... Eu zic ca la o compresie serioasa s-ar incadra bine merci in memoria unei placi video de 1GB...

    Anyway, referitor la ce spunea RaverX... arata urat pentru ca nu e suficient sa lucrezi la nivel de pixel... mai trebuie si super designer. Si daca intr-un engine clasic ai la indemana modele gata create (gen pietre, frunze, etc... lucruri care tin mai mult de texturare), aici nu mai merge asa... si trebuie un modelator serios. Adica daca pana acum se folosea in draci texturarea, acum sculptingul e baza

    Dar, pe de alta parte, daca va uitati la video, spunea la un moment dat ceva legat de faptul ca ei au facut un convertor... din poligoane in "atomi"... Lucru care ar face viata mai usoara (dar nu stiu cat de bine ar arata)...

  11. #11 SP
    Senior Member RaverX's Avatar
    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    ei au facut un convertor... din poligoane in "atomi"...
    Si cum au "umplut" modelele ? Ca tocmai asta e farmecul "voxelilor" : sa ai ceva inauntru. Iar pe placile video (si pe consolele) actuale trebuie sa faci si conversia inversa, ca placa video randeaza poligoane si texturi, nu voxeli. Sega Saturn (si Nvidia Nv1) au dat gres cu poligoanele quad, m-as mira ca astia (mult mai mici decat erau Sega si Nvidia atunci) o sa reuseasca sa impuna o tehnologie mult mai diferita.

    In fine, e un concept interesant (dar deloc nou), poate (desi extrem de improbabil) o sa iasa ceva joculet cu tehnologia asta in spate si va fi un esec rasunator.

    Inca o chestie : poate n-am fost eu atent si nu vor sa "umple" modelele, ci doar sa faca suprafetele exterioare foarte detaliate. In cazul asta iar au dat gres, chestia asta se poate face mult mai elegant (si mai rapid) cu displacement mapping. Si nici modele "random" nu-i imposibil sa faci (adica sa nu fie doua frunze identice intr-un copac) - exista posibilitate de a genera texturi tip fractal. Deci nimic nou sub soare...

  12. #12 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Quote Originally Posted by RaverX View Post
    Si cum au "umplut" modelele ? Ca tocmai asta e farmecul "voxelilor" : sa ai ceva inauntru.
    Pai... pe tine te pasioneaza ce este inauntrul unei pietre... sau inauntrul unei frunze? Pe mine unul nu... decat poate daca jocul se va numi "Microscopic Quake" or something

  13. #13 SP
    __The Game__ GreyhounD's Avatar
    Eu de la generatiile viitoare de platforme de jocuri nu astept sa-mi randeze rezolutii cu catralioane de pixeli pe latura mare sau sa-mi mangaie ochii cu cine stie ce super 6D-uri. Eu astept o revolutie care depaseste suprafata, vreau sa vad obiecte care-s obiecte, modelate si create. Nu obiecte care-s niste cuburi foarte frumos texturate si cu ceva briz-briz-uri pe deasupra (a se citi diverse mapinguri). Vreau ca in momentul in care ma apropii de o cutie de lemn sa spunem, sa nu fie doar o forma geometrica cu o textura fotorealista pe deasupra. Vreau sa vad granulatia lemnului, sa vad cuiele ce tin sipcile impreuna.

    M-am saturat sa vad tot felul de terenuri fotorealiste cu texturi mirifice, vreau ca pamantul sa fie pamant, sa fie tarana palpabila si iarba mai mult decat un sprite. Sunt curios cand va veni o revolutie, o reinventare de genul asta. Momentan mi se pare ca industria are un pic ochelari de cal si gandeste intr-o directie unde "more power is better". Deja simt o plafonare, vreau sa vad niste baieti ingeniosi care sunt pregatiti si dornici sa reinventeze roata.

  14. #14 SP
    Senior Member CSergiu's Avatar
    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    Omul ala habar n-are despre ce vorbeste (desi pare ca face niste calcule)
    Omul ala e creatorul Minecraft-ului, face jocuri de mic copil...
    Anywhore, sa speram ca o sa vedem aceasta tehnologie in jocuri in viitorul apropiat

    LE: Ai dreptate, nu prea stie despre ce vorbeste tipu' (desi are vanzari de milioane de euro cu Minecraft)
    To all those people quoting Notch, he has some flaws in his argument. He says that there are no rotated objects; look around at those rocks, they are rotated and flipped. Just look closely in the video, and you will see that there are many rotated objects, like some trees, and the vines. Another one of Notch's arguments is that they have the same model, and duplicated it many times.

  15. #15 SP
    Member playgame's Avatar
    Quote Originally Posted by icebird View Post
    Anywhore,
    Oricare de pe centura?

  16. #16 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Quote Originally Posted by icebird View Post
    Omul ala e creatorul Minecraft-ului, face jocuri de mic copil...

    LE: Ai dreptate, nu prea stie despre ce vorbeste tipu' (desi are vanzari de milioane de euro cu Minecraft)
    Merci ca tocmai m-ai aprobat. Cineva care a creat un joc precum Minecraft nu ar trebui sa aiba nici-un fel de cuvant de spus in privinta graficii revolutionare, a tehnicilor avansate de compresie (desi nu mai sunt avansate de pe vremea 3DFx-ului). O face el bani cu Minecraft-ul, dar cand vad grafica aceea ma intorc in 80's si-mi vine sa-dau cu ceva in monitor... Daca doresti poti deschide thread separat de Minecraft, Tetris, sau orice altceva super mega avansat. Aici incercam sa discutam despre ceva care sa revolutioneze grafica (desi personal as dori mai mult story, feeling & gameplay decat o grafica de 100 de ori mai buna).

  17. #17 SP
    Senior Member RaverX's Avatar
    Quote Originally Posted by GreyhounD View Post
    Eu de la generatiile viitoare de platforme de jocuri nu astept sa-mi randeze rezolutii cu catralioane de pixeli pe latura mare sau sa-mi mangaie ochii cu cine stie ce super 6D-uri. Eu astept o revolutie care depaseste suprafata, vreau sa vad obiecte care-s obiecte, modelate si create. Nu obiecte care-s niste cuburi foarte frumos texturate si cu ceva briz-briz-uri pe deasupra (a se citi diverse mapinguri). Vreau ca in momentul in care ma apropii de o cutie de lemn sa spunem, sa nu fie doar o forma geometrica cu o textura fotorealista pe deasupra. Vreau sa vad granulatia lemnului, sa vad cuiele ce tin sipcile impreuna.
    Fix asa gandeam eu prin 2000 si ma si chinuiam sa fac un engine grafic care sa faca asta. Nu-mi placeau deloc texturile, vroiam ca totul sa fie facut ca-n realitate : dintr-o infinitate de poligoane, de fapt dintr-o infinitate de "puncte" 3D. Vroiam ca sa ma apropiu de un perete si sa nu vada cum caramida devine o culoare spalacita, vroiam sa vad zimtii si imperfectiunile de acolo, sa vad praful daca ma apropiu suficient. Nu-ti zic cum radea un prieten de mine (care era un pic mai mare si avea experienta de viata si de programare).

    In final am sfarsit cu un engine clasic, dar care mi-a fost extrem de util la proiectul de licenta Si am inteles si eu cum sta treaba cu texturile si de ce-s utile. Si n-am mai injurat programatorii de jocuri cand vedeam in jocuri cadavre care intra in perete cand cad pe jos (ca am inteles cum sta treaba cu o chestie numita "collision detection").

    Poate intr-o zi o sa vedem ceva revolutionar, tot timpul vad ca se incearca chestii noi, dar sunt limitate si nu prea se adopta, a se vedea de exemplu cazul primului Red Faction cu terenul deformabil. In teorie era o idee extraordinara, in practica (in joc) s-a dovedit foarte limitata.

    Si ca tot am pomenit de engine-ul meu, mi-am amintit de el si l-am cautat prin arhive. Va prezint un screenshot, sa va amuzati Stiu ca arata oribil, dar ruleaza si pe Voodoo1 cu 4 MB
    Attached Images Attached Images engine.jpg

  18. #18 SP
    Senior Member CSergiu's Avatar
    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    Merci ca tocmai m-ai aprobat.
    Vezi, exact asta vroiam sa evit in post, sa sune ca si cum eu ar trebui sa te aprob pe tine, damn

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. Recomandari tableta grafica By Tudoran in forum Hardware
    Replies: 5 Last Post: 17-10-2018, 12:30
  2. Replies: 0 Last Post: 09-06-2015, 11:48
  3. O noua tehnologie: 3D TV By AndRewqp in forum Hardware
    Replies: 0 Last Post: 28-08-2010, 12:23
  4. Grafica Fotorealista 2D By slabunator in forum Console Club
    Replies: 7 Last Post: 15-03-2009, 07:56

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts