Sunt curios cum se comporta masinile din categoria F1 fata de jocul celor de Codemasters.
Printable View
Sunt curios cum se comporta masinile din categoria F1 fata de jocul celor de Codemasters.
Am jucat foarte putin cu masina de "Formula A", e "nervoasa" si mai greu de controlat ca in seria de la Codemasters. E usor sa pierzi controlul la plecare de pe loc, chiar daca ai traction control activat. La viteze mari se simte transferul de masa cand franezi si virezi dintr-o parte in alta, e mai usor de destabilizat decat in seria F1 20xx.
S-ar putea sa fie diferente la comportamentul sub accelerare, monopostul de Formula A din pCars e bazat pe masinile de F1 din 2013 (cele cu motor V8, nu noul V6 turbo din F1 2014/15).
Also nu stiu in ce masura se tine cont in pCars de fortele aerodinamice dezvoltate. Nu stiu cat de fidele/normale sunt modelele matematice implementate in joc pentru aerodinamica. F1 20xx are avantajul ca e croit pe ideea de F1, cu forte mari de apasare. pCars e gandit pentru masini mai normale, si nu stiu daca se tine in vreun fel cont de bodywork pentru downforce, sau doar sunt introduse artificial niste variabile care sa simuleze asta.
Per total cred ca pCars e mai aproape de realismul comportamentului unei masini de F1, dar asta trebuie sa o confirme cineva care a condus un monopost de F1 la 300 km/h. :)
Am jucat un pic si cu Lotus 98T, care e si in F1 2015.. Parca in F1 nu era prea greu de condus, in pCars in schimb este o bestie.
--------------------
A incercat cineva Photo Mode? Eu n-am apucat inca, sunt curios cum ies pozele, cat se apropie de fotorealism de Driveclub.
Si tot legat de comparatie grafica cu Driveclub, trebuie sa zic ca pCars nu arata la fel de bine pe ploaie. Felul in care in DC sunt simulate picaturile de ploaie de pe obiectivul camerei, out-of-focus.. felul in care se preling picaturile pe geamul lateral.. felul in care raspund picaturile de pe parbriz in timpul intrarii intr-un viraj si la manevre stanga-dreapta... urmele lasate de stergatoare........ Wish pCars had that. :)
Pe ce platforma joci ? Eu joc pe PC si efectele de ploaie sunt 90% ca in Driveclub.
Ai umblat prin setari sa activezi toate nebuniile de acolo gen Post FX ?
PS4, toate sunt activate, mai putin Bloom. Nu sunt optiuni pt ploaie.
Nu stiu cum e pe PC, dar pe PS4 picaturile nu au "fizica".
In Driveclub efectele alea sunt delicioase.
In Project Cars sunt cam "meh".
Comparatie
First world problems..... :)
Face-off-ul celor de la Digital Foundry aici. Se pare ca DF incepe agresiv, scotand in evidenta problemele si detaliile doar pentru a inmuia tonul apoi.
Intrebare pentru cei care-l joaca pe PS4: cat de grav/ vizibil este acel "ghosting" creat de adaugarea frame-ului precedent? Am mai vazut efectul in jocuri, minimum perceput ar trebui sa fie o usoara oboseala a ochilor, senzatia ca nu poti focaliza pe masini asa cum ar trebui. Este o exagerare sau este o problema reala?
Nu am observat asa ceva.
Alan, nici eu n-am observat asa ceva. In weekendul acesta, am acumulat multe multe ore de joc, fara sa simt vreo oboseala a ochilor sau vreun efect ciudat de "ghosting".
---------- Post added 11-05-2015 at 08:32 ----------
Pentru ca am jucat Driveclub, iar acum joc Project Cars, imi permit sa fac unele comparatii intre cele doua, cu mentiunea ca sunt pareri si considerente personale, care nu pretint ca sunt neaparat si pur obiective:
- fizica picaturilor de ploaie, de pe parbriz, geamuri sau camera, este mai elaborata in Driveclub, insa modul cum arata pista uda, este minunat si nu face Project Cars mai prejos la acest capitol;
- efectul de speed, este mult mai pregnant la Driveclub decat in Project Cars, insa, cel din Project Cars mi se pare mai realist;
- grafica din Project Cars, mi se pare cel putin la fel de buna ca cea din Driveclub;
- controlul vehiculelor este mult mai bun in Project Cars si cu infinit mai multe posibilitati de reglaj al acestuia;
- AI-ul este mai "prietenos" si mai realist in project Cars, fata de cel salbatic din Driveclub;
- sunetul motoarelor este cel putin la fel de bun ca si cel din Driveclub.
Voi fi criticat probabil pentru aceste considerente, si da, recunosc ca sunt putin subiectiv, pentru ca pur si simplu, de cand am luat prima data contact cu Project Cars, nu mai am ochi sa vad Driveclub, pe care putin probabil sa-l mai joc vreodata.
Rezumat: Project Cars este un simulator destul de complex, cu o grafica ce nu exceleaza prin diverse efecte ci doar prin senzatia de condus pe care ti-o poate oferi. Driveclub este un arcade puternic, cu o grafica foarte eye-candy, sunt doua jocuri diferite ce nu se pot compara.
nu e niciun simulator din pacate. e doar un joc... ;)
sau poate m-am obisnuit eu prea mult cu iracing.
il joc pe pc, cu tot ce trebuie, adica volan fanatec, trackir... etc... :-? si pot spune foarte sigur ca nu are nicio legatura cu comportamentul real al unei masini.
in rest e destul de ok la partea grafica, ai-ul varza... aia stau incolonati saracii numai pe linia ideala a traseului, nu stiu depasiri sau chestii mai complexe.
si prima cursa de test:
https://www.youtube.com/watch?v=FM8SPscPLPU
Da, DriveClub e un simulator de ploaie foarte misto... :memetroll:
AI-ul e cam agresiv și aici. Mai ales la open wheel races, cu damage pe realist, trebuie sa ai mare grija în depășirile din viraje.
SirAndrew, e drept ca pCars nu e la fel de complex ca iRacing sau rFactor, dar are totuși pretenții de simulator. Se vad clar diferențe fata de Driveclub, de exemplu, și nici măcar ala nu e 100% arcade.
Well excuse us and most of the world racing game community .
Nu e Iracing/Rfactor/Ac etc. de fapt si jocurile care tocmai le-am mentionat (da, toate sunt jocuri) difera oarecum intre ele cand vine vorba de "psychics"
Am citit / vazut cateva comparatii inainte de a cumpara jocul , comparatii facute de comunitatea de racing games in baza buildurilor de PC si pe mine m-au convins sa il cumpar day1. Mie mi se pare ok ca sim , mai ales pe console, peste granturismo cu siguranta si de asemenea il joc cu tot ce trebuie.
Primul search pe google la "project cars realism" spune chestii de care nici eu nu eram constient
Quote:
There are even explanations about why cars might feel different. Time of day, location, track temperature, compound selected, assists, amount of fuel – all of these can impact on how even the same car can feel in various conditions. But it’s all done according to real world elements, including if your throttle feels laggy:
That’s because Project CARS uses a simulated volumetric throttle model. It will probably feel more ‘analogue’ than you might be used to virtually. This is real world behaviour, in contrast to the “x% throttle pedal input = x% engine RPM” physics that is common in racing simulations/games. This also means that each engine/car has a different throttle response. So all cars will feel and respond differently on the throttle, which adds a lot to the (sub-)conscious character you’d get from each car.
Real world behaviour is key in Project CARS, which is what makes it so interesting. This won’t feel like every other driving sim you’ve played and will probably appeal most to real life petrol heads. I think this explanation in response to “this car understeers too much” sort of says it all:
Some cars have much wider tyres on the rear or the aero is rear biased (i.e. big rear wing). Adjust as necessary for your style, but beware for these cars it will be the same ‘problem’ that the real drivers had to adjust to. Not all cars are created equal.
It’s not a bug, it’s a feature.
Nu stiu despre voi, dar mie mi se pare ceva nenatural in sunetul motoarelor din jocul asta. Nu e in niciun caz mai bun ca Driveclub la acest aspect.
Personal nu am jucat Driveclub, nu imi plac arcades dar ambele suna bine din ce aud, mult peste ce era in Gran Turismo.
Dar, totusi nu inteleg rostul valului de comparatii intre aceste doua jocuri, ele sunt diferite , se vor a fi diferite. Pe threadul de Driveclub daca ma uit nu gasesc comparatii intre aceste doua jocuri , de ce aici ?
Ne tot luam de aspecte gen picaturile de ploaie, sunetele nu sunt la fel de fidele ca in jocul X sau Y , sunetele in Project cars sunt destul de reale dar nu ma credeti pe cuvant, ascultati cum suna o masina pe un traseu de curse, sunetul motorului la up/downshifting, turbina etc.
Review-urile celor doua jocuri ce spun ?
Cateva exemple de sunete:
https://www.youtube.com/watch?v=dAY_fsE2Nm0
https://www.youtube.com/watch?v=uw-XbK2IzS0
https://www.youtube.com/watch?v=d4vEiwT8p70
Sunetul la PC se aude aiurea rau de tot din cockpit/hood/roof. Daca e third person e mai ok, dar in rest... am impresia ca ma joc TOCA. Am facut comparatia asta doar pentru ca a zis cineva ceva legat de asta mai sus.
Interesant detaliul cu raspunsul la pedala de acceleratie. Mi-au mai sarit in ochi alte chestii care sunt modelate realist.
De exemplu ambreiajul. Daca se foloseste schimbarea automata a treptelor, se poate urmari starea ambreiajului in HUD-ul de telemetrie. La plecarea de pe loc, CPU-ul chiar patineaza ambreiajul si asta se simte, pentru ca masina incepe sa se miste abia dupa ce ambreiajul e aproape complet cuplat.
Sunetul imi place, se aud tot felul de zgomote de fond, gen transmisie, turbina etc.
---
Comparatii cu Driveclub sunt aici pentru ca asta e jocul mai nou si e normal ca cei care au DC sa se intrebe ce are peste, chiar daca sunt diferite din punct de vedere al simularii. Nu inseamna ca chiar judecam un joc in functie de celalalt, dar e interesant de urmarit unele aspecte care nu tin de simulare, ci de pura executie (grafica, sunet etc.).
Cred ca asta e jocul care o sa ma faca sa-mi iau un T300RS.....
Minimize, chiar daca sunt genuri diferite, comparatia pe care am facut-o eu, se referea la caracteristicile comune ale celor doua jocuri auto. Daca este nepotrivita sau indisplace cuiva, imi cer scuze. Promit ca alta data nu mai fac! :D
---------- Post added 13-05-2015 at 08:40 ----------
Revenind la project cars, poate ati vazut si voi pe forumurile jocului, ca acesta are din pacate multe buguri, dintre care, unele majore. Sper ca ele sa fie reparate cat mai repede. Avand deja peste 40 de ore de joc in singleplayer, pot afirma insa ca jocul e suficient de satisfacator pentru cei care iubesc cursele auto. Ma declar multumit de grafica, sunet si gameplay (controlul masinii). Sunt mai putin multumit de interfata meniurilor si submeniurilor, care ar putea fi mai logica, mai bine reprezentate grafic si mai usor accesibila de oriunde si in orice moment. De exemplu, daca am intrat deja intr-o cursa, nu mai pot accesa meniul de optiuni. De asemenea, daca am selectat o masina si incep cursa cu ea, iar pe urma ma razgandesc si vreau sa reincep aceeasi cursa insa cu alta masina, nu mai este posibil. Mai putin multumit sunt si de AI, care este chiar idiot in multe momente. Sesiunile de calificari mai ales, sunt adesea frustrante pentru ca sunt mai mereu obstructionat sau lovit de adversari si incasez penalitati fara vina mea ci pentru ca m-au lovit ei. In fine, joc cu AI inteligent, nu am intalnit pana acum. :)
Din ce am citit pe alte forumuri jocul are probleme grave cu controlul din gamepad, that's a BIG "-" for me intr-un joc cu masini asa ca o sa mai astept sa-l cumpar cand o sa fie la reducere si mai iasa niste patchuri pt el sa mai repare si din buguri. In rest pare misto, spor la intreceri baieti!:)
Koba, controlul din gamepad, poate da batai de cap serioase unuia care umbla la setari, fara sa stie ce face acolo. In meniu, la optiuni - control, exista trei presetari pentru gamepad, dintre care, fiecare jucator si-o poate alege pe cea pe care i se pare cea mai potrivita. Fiecare presetare, poate fi modificata pe domenii in parte (directie, frana, acceleratie, etc), ceea ce am facut si eu experimental, dar nu am obtinut vreo imbunatatire ci mai degraba o deteriorare a controlului, facand asta. Mie unul, presetarea nr.3 mi se pare ok, iar ca si comparatie, pot spune ca am aproximativ acelasi control asupra masinii cu gamepad-ul, ca si cel din gran turismo 6.