Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 20 of 20

Thread: Disonanta cognitiva si fanboys

  1. #1 SP
    Member Witchalok's Avatar

    Disonanta cognitiva si fanboys

    Sper sa nu pornesc un flame war cu threadul asta, vreau doar sa aud parerea voastra despre disonanta cognitiva, mai ales legat de comportamentul consumatorului.

    E un concept pe care l-am aflat cand studiam pentru un examen si suna cam asa (text preluat de aici):

    "Sa dezvoltam acum ultimul exemplu, cel mai relevant pentru oamenii de marketing. Asa cum scriam si in articolul precedent, disonanta cognitiva poate aparea in etapa 5 (ultima) a procesului decizional de cumparare si anume evaluarea post-cumparare. De cele mai multe ori, atunci cand avem de ales intre doua marci de produse, punem in balanta argumentele pro si contra pentru fiecare dintre ele. Sa spunem ca avem de ales intre doua automobile. Ambele sunt foarte aproape de ceea ce ne dorim insa primul consuma mai multa benzina iar al doilea consuma mai putina insa costa cu 1000 de euro mai mult.
    Vrem totusi sa ne cumparam masina si, dupa ce analizam cu atentie, ne hotaram sa o achizitionam pe cea care consuma ceva mai mult dar costa mai putin. Din momentul in care tranzactia a luat sfarsit, in 99% din cazuri apare disonanta cognitiva. Adica incep sa ne revina in minte toate partile bune ale masinii pe care nu am cumparat-o si toate partile proaste ale masinii pe care tocmai am achizitionat-o. In cazul de fata este vorba doar de 2 variabile: benzina consumata si costul produsului. In general insa trebuie sa luam in considerare mult mai multe variabile si cu cat sunt mai numeroase cu atat exista sanse mai mari de aparitie a disonantei cognitive.
    Solutia

    Avem, deci, o atitudine a consumatorului: el stie ca masina pe care tocmai o cumpara consuma multa benzina. Si un comportament care duce la aparitia conflictului: desi stie asta, alege totusi sa o cumpere dintr-un anumit motiv (in cazul asta, fiindca aceasta costa mai putin).
    Ce incearca sa faca clientii nostri pentru a atenua aceasta disonanta? Exista urmatoarele variante:
    1. Schimbarea atitudinii. Exemplu: �hai ca parca nu consuma chiar atat de multa benzina nici asta� sau �exista si masini care consuma mult mai mult; consumul asta e okay�
    2. Apelul la cognitii consonante (opusul celor disonante). Exemplu: �da, consuma mai mult INSA pe langa faptul ca a costat mai putin decat cealalta, parca ma si simt mai in siguranta in ea� sau �parca si culoarea e mai misto decat a celeilalte�
    3. Minimizarea importantei conflictului intern. Exemplu: �eh, si daca asta consuma mai mult, ce? stau destul de bine cu banii, nu e o problema asa de mare�"


    Exemplul asta cu masina poate fi foarte usor inlocuit cu consolele. Din acest motiv tin majoritatea posesorilor sa-si apere consola pana in panzele albe.


    Ce parere aveti?


    edit: total offtopic, tocmai ce am observat, postul cu nr. 100. GO ME!!!

  2. #2 SP
    Mad Collector rodarkone's Avatar
    Teoria prezentata mai sus e ok insa are un punct slab ... daca la alegerea facuta in exemplu (dintre cele 2 masini) respectivul nu avea cei 1000 EU in plus ... e si normal ca a ales masina mai ieftina (chiar daca aceasta consuma mai mult)

    Practic alegerea se rezuma la ce ne permitem, daca ne permitem 1 consola e cel mai greu de ales - alegerea se face in general in functie de mai multe puncte de vedere - biblioteca de jocuri disponibila, dotari, necesitati etc

    Daca ne permitem 2 console .. se aleg primele 2 dintr'un wishlist insa uneori se urmareste si acoperirea a cat mai multe titluri (de ex nu stiu daca cineva o sa aleaga PS3 si Xbox 360 deoarece ambele console au in mare parte aceeleasi titluri - probabil ca alegerea va fi Xbox 360 si Wii sau PS3 si wii ... sau de ce nu o consola de TV si una portabila)

    Daca ne permitem mai multe console - deja nu mai conteaza - singura problema e timpul (lipsa) de joaca si timpul pana la achizitionarea noii console dorite.

    Evident sunt si persoane care desi isi permit oricate console nu isi doresc sa le cumpere si merg pe o anumita platforma - insa in general acestia au opinii destul de CLARE despre directia pe care si-o doresc nu sunt deloc influentabili din exterior.

    Parerea mea personala - nu conteaza ce fel de consola ai atata vreme cat te joci cu placere - poate sa fie cea mai proasta consola din lume atata vreme cat tie iti place si in plus cele mai importante sunt jocurile nicidecum platforma pe care ruleaza care poate fi o consola portabila primitiva (Tetris clone) sau o super consola pe steroizi gen PS3.

  3. #3 SP
    Member Witchalok's Avatar
    Nu sunt chiar de acord cu tine cu privire la prima parte. Cand are loc procesul de evaluare post-cumparare tot va aparea disonanta cognitiva. Se va gandi ca ar fi putut sa mai astepte si sa stranga bani, sa o ia sh, etc.

    Sincer mie mi s-a parut foarte interesant subiectul cand am citit prima oara despre el, pentru ca mi-am dat seama ca la fel am procedat si eu de multe ori. Am inceput sa vad numai aspectele pozitive ale produsului achizitionat, sa caut review-uri pozitive pe net si sa le ignor pe cele negative, sa vad numai partile negative ale alternativei de cumparare, etc.

    Apoi am facut legatura cu toate flame war-urile care se poarta pe seama consolelor. Probabil ca majoritatea celor care le intretin sunt in situatia de la puctul 2, adica apelul la cognitii consonante, si fac asta nu pentru a-i convinge pe ceilalti de superioritatea consolei pe care o poseda, ci pe ei insisi. Mi s-a parut amuzant.

    Sunt totusi de acord cu tine ca nu conteaza ce consola ai atat timp cat te joci cu placere pe ea.

  4. #4 SP
    Mad Collector rodarkone's Avatar
    Din punctul meu de vedere nu poti compara consolele cu masinile - in primul rand a 2-a categorie este mult mai scumpa si presupune o investie mare (aici includ si cheltuielile ulterioare, de exemplu o revizie tehnica)

    Daca mergem pe teoria ta - ca mai strang bani pot ajunge sa vreau o masina de 200.000 EU pentru care reviziile costa probabil 1000 - 1500 eu ceea ce s-ar putea sa depaseasca puterea financiara a celui care o cumpara- sa nu mai vorbim ca daca astepti sa strangi bani (chiar si cate 1000 EU) s-ar putea sa dureze - ce vreau sa explic prin aceste exemple exagerate este faptul ca la un moment dat desi s-ar putea sa ai bani sa cumperi o masina foarte scumpa, s-ar putea sa nu ai bani sa o intretii (vis-a-vis de teoria cu stransu de bani)

    Repet - teoria invocata de mine se aplica si in cazul masinilor (e mai generala) - adica daca iti permiti orice masina nu conteaza decat bucuria de a conduce, ma uit la exemple precum Jay Leno si altii care sunt colectionari de masini si au probabil zeci sau chiar sute de masini. (din cate stiu eu Jay Leno zicea ca are peste 80 masini .. acum vreo 2 ani)

  5. #5 SP
    __The Game__ GreyhounD's Avatar
    rodarkone, eu cred ca trebuie sa privesti principiul care este explicat de teorie si nu neaparat sa te legi de exemplul dat cu "masina". Ala i-a fost autorului cel mai la indemana. Conceptul se aplica la orice produs cumparat, care are o alternativa pe piata. Disonanta cognitiva apare la scara mai mica sau mai mare, in functie de cat de bine isi cunoaste nevoile consumatorul si de cat de bine a fost informat. Zi-mi ca nu ai patit niciodata sa cumperi un produs, orice fel de produs, si in momentul in care l-ai luat sa nu te fi gandit "daca as fi mers pe mana concurentei ?". Din samburele asta apar toate flamewars si nu neaparat legat strict de console, uitati-va ca exista si forum-uri dedicate BMW, precum si altor marci de masini, fiecare cu fanboii lor. E in natura noastra de creaturi biologice sa fim nehotarati
    Game on.

  6. #6 SP
    Senior Member Pisboy's Avatar
    abia am dat si eu examen la introducere in marketing ,iar Disonanta cognitiva aparein comportamentul de dupa adoptarea produsului ,etapele procesului de adoptare a unui produs fiind

    1.Etapa de constientizare
    2.Etapa de manifestare a interesului
    3.Etapa de evaluare
    4.Etapa de testare
    5.Etapa de adoptare

  7. #7 SP
    Senior Member ffocus's Avatar
    Cred ca achizitionarea de produse in intervalul mid-to-high end, te poate scuti de aceasta problema. Acolo ai cele mai mari sanse sa primesti what you paid for. calitate, fiabilitate, suport, etc...dar, asta vine cu un pret.

    Solutia finala ar fi sa fii putred de bogat si atunci poti fi afectat doar de alegerea sotiei.

  8. #8 SP
    Senior Member Khan's Avatar
    Eu as mai adauga o solutie, si anume:

    - Ignoranta - stii ca masina pe care ai cumparat-o e mai proasta si n-a meritat, ti s-a dovedit clar ca cealalta alegere ar fi fost mai buna, dar alegi in continuare sa-ti sustii masina pentru ca ai dat banii pe ea (indiferent de argumente). La fel cum o mama isi apara copilul

  9. #9 SP
    Senior Member DonAdryan's Avatar
    Quote Originally Posted by Khan View Post
    La fel cum o mama isi apara copilul
    Sau fanboy-ul consola preferata....

  10. #10 SP
    Senior Member ffocus's Avatar
    Quote Originally Posted by Khan View Post
    La fel cum o mama isi apara copilul
    cred ca sentimentul matern nu are nici o legatura cu disonanta cognitiva. hell, as spune ca trebuie sa fii dusa cu pluta sa ai asemenea ganduri.

  11. #11 SP
    Senior Member h0stile's Avatar
    eu cred ca nu conteaza citi bani ai, ce cumperi, daca iti pare rau sau nu si daca te razgandesti sau nu. conteaza unde stai. stai in state? returnezi produsul in 30 de zile si iti cumperi celalalt produs. nimic mai simplu. stai in romania? inghiti in sec si salivezi dupa produsul concurentei sau te resemnezi ca ciobanul mioritic.

    mai e un grup de indivizi pe care aceasta teorie ii ocoleste si anume cei multumiti de achizitia lor. ce daca produsul concurentei e mai ieftin, mai bun sau mai nu stiu cum. ei asta au vrut, asta au obtinut. personal cred ca fanboyismul de aici se naste, din acest grup de indivizi, nu din cei care saliveaza la produsul concurentei. practic, cei multumiti isi apara investitia. e normal. deci, nu conteaza ce probleme are produsul respectiv. conteaza numai faptul ca in mintea acelui individ produsul respectiv este perfect pentru el si atunci isi apara achizitia cit poate de mult. nu e vorba de nimic altceva.

    apoi, mai e o problema pe care o ocolesti. pretul. pretul este singurul factor determinant in momentul in care faci o achizitie. ca il raportezi la performanta, la alte preturi ale altor produse similare, asta nu mai conteaza, insa masele cumpara in functie de pret. sunt oameni care se uita si la 5EUR chiar daca ei au de platit sute. pretul este singurul factor care poate atrage sau respinge consumatorii. orice altceva e pe linga. poti sa ai mama si tatal functiilor, pretul insa decide. vreti un exemplu? Pioneer. vreti si de la polul opus? LG, Samsung. degeaba ne uitam noi pe forumuri si discutam ca LG poate nu are panourile alea bune, ca Samsung poate are probleme cu electronica, ca Pioneer are cel mai deepest black, etc, pentru ca masele decid in functie de pret iar evolutiile in timp ale acestor companii asta scot la iveala. iar omul care cumpara LG nici nu se gindeste la Pioneer.

    si mai e o problema. teoria pe care o mentionezi tu se aplica celor care nu au trecut prin experienta achizitionarii tipului respectiv de produse. iti dau un exemplu. mult timp am fost obsedat de upgradeuri la PC. Intel sau AMD? Ati sau Nvidia? corsair, kingston, mushkin, geil? am avut din toate. am avut aproape toate marcile de harduri, writere, placi audio, etc. teoria se aplica ffff bine cind esti newbie. cind ai experienta stii ce vrei, cit poate produsul respectiv si unde gasesti cel mai bun raport pret/performanta. in momentul ala esti un consumator informat, cu experienta. din 10 produse te intereseaza unul singur si nu ai nici un regret in legatura cu achizitia ta.

    ca sa inchei, parerea mea e ca atunci cind vine vorba de consumatori exista doua mari grupe (si iti spun asta dupa 12 ani de client service/support): cei neinformati (majoritatea) si cei informati. cei neinformati cumpara in functie de pret pentru ca ori sunt ignoranti ori sunt snobi, insa si snobul e tot un fel de ignorant dar in sens opus (fie ca platesc putin pentru un produs prost sau fara facilitati sau mult prea mult pentru unul bun/prost). rezulta deci ca cei neinformati sunt ori ignoranti ori snobi si revine responsabilitatea companiei care furnizeaza acel produs/serviciu sa asigure calitatea, suportul si nu in ultimul caz, informarea corecta a consumatorului. din pacate, asa ceva se intimpla din ce in ce mai rar, mai ales ca primele departamente ale unei companii in care se taie in carne vie sunt cele de suport, client service, etc. nu in ultimul rind, stiti si voi in ce hal este client service-ul in romania. din punctul asta de vedere chiar mi-ar placea sa scriu un mic curs in legatura cu organizarea si implementarea unui client service de calitate in cadrul unei companii insa daca ma uit si vad ce dezastru e in jur stau si ma intreb cine dreak m-ar baga in seama. cind ala de la godaddy zicea intr-unul din videocasturile lui ca departamentul de client service ar trebui sa fie usor overstaffed eu rideam cu gura pina la urechi si plangeam in acelasi timp pentru ca stiu care e situatia la noi in tara iar pina cind rechinii din posturile de decizie de pe la noi vor realiza asta mai trece ceva apa pe Dunare.

    anyway, sa revin la oile noastre. cei informati iarasi cumpara in functie de pret, insa ei cunosc raportul pret/performanta (sau de ce nu pret/design) al produsului/serviciului respectiv si actioneaza in consecinta (insa sunt mai putini). acesti consumatori nu numai ca sunt informati, insa in majoritatea cazurilor au si experienta. e ca si cum te-ai duce sa-ti cumperi un monitor insa tu ai la activ nenumarate astfel de achizitii deci stii ce vrei de la un monitor, ce sa verifici la el, daca vinzatorul iti cere pretul corect sau nu, etc.

    bineinteles ca aici nu discutam de situatiile de monopol, decit de cazurile cind poti alege intre produsul sau serviciul X sau Y. so, invata ce iti dau aia la facultate insa apoi uita de ele si ia contact cu realitatea.

  12. #12 SP
    Senior Member Khan's Avatar
    Quote Originally Posted by ffocus View Post
    cred ca sentimentul matern nu are nici o legatura cu disonanta cognitiva. hell, as spune ca trebuie sa fii dusa cu pluta sa ai asemenea ganduri.
    Singura asemanare era facuta cu privire la modul de a merge pana la sacrificiu pentru a lupa pentru cauza aleasa de tine (in cazul mamei - a-si apara copilul).
    N-a fost nici pomeneala de sentiment matern, cred ca tu ai mers mai departe..

  13. #13 SP
    Senior Member DonAdryan's Avatar
    Intr-adevar, pentru ca vorbim despre produse accesibile tuturor, de masa, pretul decide. Evident, din 10 achizitii, pretul va influenta alegerea in cel putin 8 cazuri... In momentul in care vorbim despre produse mai deosebite, s-ar putea ca pretul sa nu mai fie factorul decisiv... Dupa cum spuneam si in alta parte, cine poate sa anticipeze comportamentul cumparatorului este rege.

  14. #14 SP
    Senior Member h0stile's Avatar
    DonAdryan, situatiile speciale sunt caracterizate de multe ori de monopol sau de 2-3 companii ale caror produse nu difera foarte mult. in acel moment nu pretul este decisiv, poate nici performanta sau designul, ci preferinta persoanei pentru compania X say Y. asta se intimpla pentru ca fidelitatea este de multe rasplatita prin avantaje/beneficii nu neaparat de ordin financiar (gen garantie extinsa sau gratuitate pentru anumite servicii conexe care pina la urma tot de ordin financiar sunt ca te scutesc de niste bani in plus insa te gidila la ego).

  15. #15 SP
    Senior Member Nariggar's Avatar
    Foarte multe adevaruri spui h0stile, avind in vedere ca lucrez in acelasi domeniu tin sa te sustin, masele decid dupa pret, nu conteaza ca produsul cu 1eu mai scump e mai fiabil ei tot pe ala mai ieftin il vor, ca in final dupa ce au nenumarate probleme sa vrea upgrade si sa piarda 6eu in loc de 1eu, asta inseamna client dezinformat.

    Cei informati ,sau cei enervanti pentru multi vinzatori (h0stile si noi 2 ne numaram printre ei , ca si multi altii de pe acest forum), sint cei care stau si compara caracteristicile produselor, citesc despre componenta pieselor din produsul respectiv, urmaresc produsul cu componentele de cea mai inalta calitate, uneori nefacind compromisuri in favoarea preturilor.

    Cum cei din urma sint foarte putin, sint o masa de consumatori de "duzina", alergind dupa pretul cel mai mic indiferent de consecinte, fenomen datorat lipsei de posibilitati financiare, de informare si de service.
    De aici apare si fenomenul fanboy, nu conteaza cit de rau este produsul achizitionat, pentru unii acel produs este cel mai bun si sint in stare sa faca orice pentru as apara achizitia.

    Parerea mea este ca o solutie la aceasta problema ar consta in trei factori (consider acesti 3 factori primordiali, asta nu inseamna a sint singurii):
    - o mai buna informare a clientilor (atit din partea lor cit si a vinzatorilor),
    - un sistem mai bun de suport si service (partea la care Romania tot timpul a stat prost)
    - cit si o atentie mai mare in momentul decizei finale, acest ultim factor fiind orecum depedent de primii doi.

    E destul de succint ceea ce "insiram" noi aici, pentru solutionarea unei astfel de probleme este nevoie de o conferinta in toata regula. Din pacate, asa cum zicea si h0stile, in Romania interesele mai sus pusilor nostri sint mult mai mari decit bunastarea populatiei, iar asta se reflecta nu numai in ceea ce dezbatem noi aici ci si in viata de zi cu zi a romanilor.

    Ca sa va dau un exemplu: Romania este o tara in care exista parteneri Gold Microsoft (ceea ce inseamna o groaza de facilitati, nu are rost sa le enumar) si totusi nu beneficiem de serviciul LIVE, atit pe PC cit si pe XBOX360. Problema nu apare doar datorita faptului ca Microsoft nu a vrut sa introduca acest serviciu desi sustine ca vinzarile au crescut considerabil in zona noastra (la ultima conferinta promitind ca vor introduce acest gen de serviciu daca Romania va deveni un competitor serios pe piata de soft) ci si din cauza anumitor factori cheie interni, nu pot da nume, insa am sa-l citez, "Cum ai vrea tu sa ai asa ceva in Romania daca x si y sint interesati numai de bunastarea personala si nici nu s-au obosit sa sustina miscarea unei comunitati atunci cind au fost solicitati...". Cred ca fraza in cauza spune tot.

    Va doresc tuturor o zi buna.

    PS: ar mai fi o categorie, cea a persoanelor care se descurca sa "scape" de un anumit produs si sa-si achizitioneze altul, si nu ca ma laud insa intotdeauna m-am descurcat din acest punct de vedere. Ca si h0stile am trecut si eu prin febra upgrade-urilor acum multi ani, intotdeauna am reusit sa fac upgrade-uri la preturi derizorii si sa "scap" de produsele ce nu-mi erau necesare.

  16. #16 SP
    Senior Member h0stile's Avatar
    tu spui o chestie care ar trebui sa fie regula de aur pentru orice companie. asa zisul client service este perceput in Romania ca fiind in principiu post tranzactie. asta inseamna (presupun ca tu iti dai seama dar explic pentru restul) ca un asemenea serviciu este oferit DUPA ce s-a consumat tranzactia, iar cumparatorul a intrat deja in posesia bunului sau a beneficiat deja de serviciul pe care tu l-ai prestat. WRONG. informarea corecta a potentialului client inainte de consumarea tranzactiei este o componenta majora a operatiunilor client service. o informare corecta a potentialului tau client are un impact major asupra operatiunilor de client service post tranzactie. da, in majoritatea cazurilor multi clienti nu se informeaza insa ei trebuie sa actioneze in cunostiinta de cauza (pentru ca apoi te trezesti cu reclamatii sau eventual direct cu OPC-ul pe cap). ce sens are sa treci informatii vitale cu font minuscul doar ca sa vinzi un produs. pe cine pacalesti? pe cumparator? lol, se arde o data, de doua ori, insa nimeni nu se arde la nesfarsit pe banii lui.

    de ex, cum ar fi sa iti vind un produs online fara sa te informez in legatura cu drepturile tale in cazul acestor tranzactii (chestie care se intimpla des pe la noi). am insa un exemplu si mai banal. sa zicem ca el trebuie sa completeze un formular online iar tu acolo ai trecut simplu 'Adresa'. el ce trece? adresa de billing sau de shipping. acum nu prea mai e cazul pentru ca multi te intreaba daca sunt una si aceeasi, insa de dragul teoriei exemplul este foarte bun. omul, confuz fiind, te va suna si te va intreba. eu cu cine votez? aa, nu, sorry, asta e din alta parte. eu ce scriu aici? acest lucru ar fi fost fff usor evitat daca el ar fi avut toate campurile necesare in formularul respectiv. concluzia e ca, in general, e foarte usor sa faci o treaba de mantuiala, insa apoi trebuie sa suporti consecintele.

    apoi tu spui ca trebuie sa existe un sistem bun de suport si service. da, dar intre paragrafele de sus si ideea asta mai trebuie sa existe ceva. un produs/serviciu de calitate. sa fim intelesi. de calitate nu inseamna neaparat scump. exista produse proaste si iti asumi un risc cind vinzi asa ceva. exista si produse bune sau foarte bune, insa riscul e sa vinzi putin, deci rulaj mic si profit minuscul iar aici intervine si monopolul asa ca ma rezum la produsele destinate maselor, cazuri in care ai de unde alege. ceea ce eu numesc produse de calitate sunt produse care se ridica la inaltimea asteptarilor clientilor tai, iar ca sa stii ce vor clientii tai, well, il citez pe DonAdryan "cine poate sa anticipeze comportamentul cumparatorului este rege". exista insa si o alta cale. sa iti educi clientii. oare de ce o persoana care a avut numai Mac toata viata isi va cumpara in viitor tot Mac sau produse Apple? raspunsul cred ca se subintelege. da, educatia ia timp si presupune fidelizarea clientului insa din procesul asta au de cistigat ambele parti. compania face profit si in viitor iar tu nu trebuie sa inveti alt sistem de operare pentru ca orice ti-ar pune Apple in fata, oricit de diferit ar fi de ceea ce a fost, este extrem de simplu de folosit pentru o persoana obisnuita cu produsele lor.

    abia acum ajungem la cea de a doua 'regula' mentionata de tine si anume un sistem mai bun de suport si service. aici am atit de multe de spus incit nu stiu daca are sens sa o fac aici.

    concluzia e ca vom avea clienti multumiti de achizitiile lor atit timp cit se respecta ce spunem noi aici DAR cum ramane cu fenomenul de fanboy. am avut un mic breakthrough in seara asta dupa ce am urmarit un documentar pe discovery science. fara sa fie fff multa stiinta in el, concluzia era ca barbatii au rolul nativ de a se multiplica. de aici s-a dezvoltat o discutie fff interesanta cu nevasta-mea care, femeie fiind, a acceptat concluzia documentarului cu mentiunea ca femeia este cea care duce la capat acest proces. bun zic eu, insa in cazul asta tot procesul prin care trec cele doua sexe se reduce la cerere si oferta. eu nu pot sa vorbesc din punctul ei de vedere asa ca ma vad oarecum fortat sa detaliez oferta. cind spui oferta, spui publicitate iar cind spui publicitate spui competitie. atunci mi s-a aprins luminita. de ce exista fanboyz si nu fangirlz? raspunsul e simplu. sexul masculin are adinc implantata nevoia de publicitate. fara publicitate, el nu poate face fata competitiei, deci nu isi poate duce la capat menirea, insa tind sa cred ca aceasta nevoie pe care noi o avem nu se rezuma numai la sex. de exemplu, procesele din corpul nostru nu tin cont de faptul ca tu ai semnat o hirtie si esti casatorit. moral nu e frumos sa iti inseli nevasta insa corpul tau iti zice uneori ca ar fi bine sa o faci, deci nevoia exista INSA datorita regulilor la care ne supunem de buna voie in societate, se inlocuieste obiectul/scopul asa ca ne batem in plasme, in masini, case, vile, acvarii, calculatoare, tastaturi, mousi, amante, toale, poze, etc. nevoia ne impinge. o avem fiecare in noi (si cred ca orice sotie ar putea sa o accepte...given the alternative dar despre acest subiect discutam mai jos). deci, unii pot sa si-o suprime sau si-o pot exprima intr-un mod mai civilizat (nevoia), iar altii nu, hence fanboyz.

    rezulta deci ca, datorita apartenentei la genul masculin, e uman/normal sa ai o doza de fanboy. ca ti-o exprimi sau nu, intr-un domeniu sau altul, asta e treaba fiecaruia si tine de educatie insa o sa va dau un exemplu prin care o sa vedeti ca nu e bine sa-ti suprimi asa ceva. am vazut o groaza de cupluri in care femela (ca nu pot sa o numesc altfel) nu ii permite lui nici o placere personala (vezi insiruirea din paragraful anterior). si mai grav e ca sunt masculi care accepta de buna voie asta (dupa o perioada de educatie asidua din partea femelei). pai ia sa ne gandim un pic. ar fi ajuns ei un cuplu daca masculul nu-si mai facea publicitate? iar acum tu vrei sa ii suprimi exact ceea ce tie ti-a placut la el? exact ceea ce a stat la baza procesului de atractie care intr-un final tie ca femeie ti-a asigurat fericire/siguranta/confort? de ce? doar pentru a te asigura ca nu isi face din nou publicitate si ti-l fura alta femela? raspunsul e DA sau cel putin asa spune nevasta-mea. din pacate, asa cum spuneam mai sus, cunosc destule cazuri in care el este aproape o leguma. femeile ar trebui sa inteleaga ca asa cum ele au anumite nevoi pentru a duce mai departe specia, asa avem si noi si nu le putem sterge. ignora da, insa in timp ce ea si-a atins scopul in viata tu stai si suferi ca un ciine sau refulezi pe forum. din fericire si aici trebuie sa ma laud, nevasta-mea este o persoana fff intelegatoare cind vine vorba de cheltuieli...de suflet. pina azi a declarat ca nu ma intelege dar ca accepta tot ce imi cumpar. azi mi-a spus ca intr-un final a inteles si mi-a multumit pentru explicate. I'm a happy man! se pare ca, cel putin din punctul ei de vedere, am rezolvat un mare mister pe care il au femeile in legatura cu sexul masculin. damn, iar imi fac publicitate.

    am devenit fanboy console si cred ca jucatul pe monitor este ca l*** cu playboy, bun, dar numai la nevoie. I love Sony dar folosesc Windows 7 si cred ca media player este cel mai bun soft de streaming. sunt fanboy console. urasc NXE insa dintr-un motiv pe care nu il cunosc, uneori stau si o ora sa-mi aranjez avataritza and I love it...her. sunt fanboy animale. am o matza neagra, o plasma Panasonic (sunt fanboy Panasonic si Pentax) si un apartament kick ass in viitorul centru al Bucurestiului de peste 20 de ani, in apropiere de intrarea pe autostrada soarelui. sunt fanboy Titan. cu ocazia asta va propun sa nu privim fanboyismul ca o manifestare a disonantei cognitive, ci ca pe o metoda de combatere a ei. Fanboy iz King!!!! este numele celei mai noi terapii. accept inscrieri la cursuri. detalii si pretz pe privat.

  17. #17 SP
    Senior Member Nariggar's Avatar
    In sfirsit, mai exista cineva pe aceeasi lungime de unda cu mine. Am crezut ca visez sau ca citesc un post scris de mine cind ti-am citit reply-ul. E pacat ca nu sint mai multi oameni, in anumite pozitii din anumite corporatii si institutii din tara care sa gindeasca asa.

    Vizavi de educatul clientelei sint intr-u totul de acord, chiar daca clientul este dezinformat poate fi educat sa se indrepte intr-o directie corecta, si da, asa cum cei ce au folosit Mac o viata asa si clientii de PC pot fi invatati sa foloseasca componente de calitate (e comparatie corecta zic eu). Ma pot lauda (ca tot s-a laudat si h0stile) ca in multii ani de experienta in domeniu nu am avut nici o problema cu produsele vindute de mine, ma refer la probleme hard, sisteme intregi care functioneaza impecabil si dupa 5-6 ani. De ce? Simplu, am pornit de la cel mai neinsmat obiect (componenta), sursa, de ce sa pun o sursa ieftina pe care scrie 450w si e defapt de 200w cind pot pune o sursa de putere reala, Chieftec, Sirtec, Silverstone, etc si am rezolvat problema sub alimentarii, are si diferite protectii si e si racita corect. Din start am rezolvat problema unui sistem intreg din prisma celei mai neinsemnate componente in viziunea multor clienti.

    La partea a 2 a ma cam abtin, pentru ca nevasta imi permite, ba chiar mai mult, ma incurajeaza sa-mi fac reclama in continuare.
    Stii vorba aia, fructul oprit este intotdeauna dorit. "Asa ca mai bine le lasi pe ele sa te doreasaca decit invers" (am citato pe navastamea).
    Si ca sa aduc o adaugire la spusele tale, daca stam sa ne gindim putin e si normal ca partea masculina sa-si faca reclama, sa nu uitam ca partea feminina este dotata cu anumite atuuri (forme voluptoase, frumusete, finete, etc) care reprezinta auto-publicitate.

    Poate ca fanboy-ul e ceva bun, nu contest, insa sa nu fie dus la extrem. Cred ca in final sint si eu fanboy, trebuie sa recunosc ca sint fanboy ficamea, so ficamea rulez.

  18. #18 SP
    Banned Mario's Avatar
    Adevarul este ca fanboy-smul este cea mai mare prostie ex:Vorbeam cu cineva care nu prea se pricepea,din state,si stiti cum este acolo sony si mac sunt regi,au cele mai bune produse,si ii spuneam :Mai n-are sens sa iti cumperi Vaio ,mai bine iti cumperi un hp mai ieftin si de 100 X mai bun ,la care incepuse sa ma i-a peste picior,este chestia ca multa lume este prost informata,si se duce la sony deoarece se face foarte multa reclama toata lumea zicea ca sunt mai bune dar toate chestiile astea sunt un fel de "propagandda",deoarece firmele ca sony ,mac isi vand mai mult numele nu produsele,ca firmele de haine,haide sa fim seriosi uitativa la iphone adica ce are aseaa special fata de orice alt telefon,NIMIC,dar tot este cel mai visat si mai bine vandut telefon(cel putin in state)

  19. #19 SP
    Senior Member siNcE's Avatar
    Off-topic:
    Mario daca este sa dam exemple de frime, nume si produse... s-ar putea sa umplem multe pagini de pro/contra argumente. Dar Sony Vaio este un laptop foarte bun si nu va fi un hp niciodata de 100 x mai bun (cum ai specificat mai sus), poate daca ziceai un dell xps sau altceva, era ceva.. desi nici alea nu sunt de n ori mai bune ca un Sony Vaio. Acum la partea cu Iphone, pararea mea este ca acest telefon a revolutionat mult "lumea" telefoanelor si ca aspect, ca design, ca performante, ca rezistenta si inclusiv ca si pret. (Nu degeaba majoritatea telefoanelor care ies acum "copiaza" stilul iphone. Nu lucrez la sony si nici la apple sa le iau apararea (desi am fost posesor si de iphone si de vaio), dar mi se pare normal sa bage multi bani in reclame. Daca as fi owner de o firma multinationala asa as face si eu cand as scoate un produs pe piata. Pana la urma urmei se face o gramada de reclama si la noi in tara de genul "Vasile si Ion in curte la un pahar" de Burger, Unirea sau alte produse.. dar asta nu insemna ca te vei duce sa le cumperi. Sunt de acord cu tine ca la firme bune platesti si "marca" dar ai garantia ca de cele mai multe ori ca vei detine un produs bun.

  20. #20 SP
    Banned Mario's Avatar
    m-am referit la urmatoare chestie:la performante,zimi ce a avut iphone asea special de au lansta mobilul la 600$ ,nici macar pe liber ,sau vaio, m-am jucat pe unu o sapt mai vreau sa zic ca la ce placa video ,procesor bla bla bla am vazut un toshiba la aceasi bani de 10 x mai bun ca performante.

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts