Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 21 of 25 FirstFirst ... 11 19 20 21 22 23 ... LastLast
Results 401 to 420 of 482

Thread: VR, AR, MR, XR - Realitate Virtuala, Augmentata, Mixta

  1. #401 SP
    Senior Member keanustar's Avatar
    Am jucat si eu cateva ore bune si nu l-am terminat din considerente emotionale
    Insa pot spune ca este una din cele mai bune si complete experiente pe PS VR. Daca iti place genul horror, asteapta sa il joci in VR. Merita pe deplin.

  2. #402 SP
    Junior Member babeor's Avatar
    Hello la toti. Am deschis un club de Realitate Virtuala "Virtuality Club" pe b-dul. Bucurestii Noi nr.53.
    Daca aveti chef si dorinta sa testati ce e Realitatea Virtuala, noi va punem la dipozitie primele 30 minute gratuite.
    Detalii la nr.0784939936, sau FB virtuality.club.romania

    PS. Draga Admin, sper sa nu stergi mesajul...

  3. #403 SP
    495
    Member 495's Avatar
    Ceva poze cu clubul, filmulete cu prime reactii? Felicitari pt initiativa!

  4. #404 SP
    Teo
    Senior Member Teo's Avatar
    In sfarsit, mi-am cumparat PSVR.

    Am testat aproximativ 20 demo-uri si, mult asteptatul, Resident Evil 7.

    Cele de pe discurile de demo si psvr worlds mi s-au parut tech-demo si atat. Sunt cateva idei ok insa fiecare joculet m-a pierdut dupa 2-3 min.

    Insa in RE7 a fost peste asteptari si chiar pot spune ca am fost cu asteptari destul de mari, acesta a fost si motivul pentru care mi-am cumparat PSVR.

    Daca jucati RE7 in timp ce stati jos si folositi si stick-ul drept, sunt sanse mari de ameteala insa modul perfect pe care l-am gasit pentru acest joc este jucatul din picioare si nefolosirea analogului drept. Tocmai la a treia sesiune de joc mi-am dat seama ca sunt senzori si pe spatele castii si ca se poate controla personajul la 360 de grade.

    Cred ca pentru VR reteta succesului este sa fie implementat in jocuri AAA care nu au fost gandite neaparat pentru VR. In jocuri unde 95% din timp se lucreaza la gameplay/atmosfera/grafica, etc si pe urma este adaugat si VR.

    Sunt un mare fan al jocurilor horror iar dupa trei sesiuni de RE7+PSVR pot spune ca merita cumparat doar pentru aceasta experienta, chit ca dupa terminarea jocului pierdeti 200ron la revanzarea castii. Sper ca pana la finalul jocului sa nu-mi schimb parerea.

  5. #405 SP
    Junior Member babeor's Avatar
    Atasez si niste poze de la locatie.
    Attached Images Attached Images vr1.jpg vr2.jpg vr3.jpg

  6. #406 SP
    Admin MonkY's Avatar
    După ceva încercări eșuate cu diverse soluții de VR, am decis să mai fac încă o încercare, la aproape un an de la lansarea lui Oculus Quest. De ce acum, și mai ales de ce tocmai Quest, vă veți întreba cu siguranță, având în vedere că hardware-ul din spatele lui Quest e de tot râsul (cu al său Snapdragon 835). Well, let me explain.

    În primul rând, eu desconsider din start orice soluție de VR care este "pe fir". Poate să fie hardware de 10x mai puternic, atât timp cât ești legat de un fir, acela nu este cu adevărat VR, e doar un display 360, so to speak. Am văzut tot felul de soluții pentru a ancora cablul/cablurile de tavan/pereți, dar tot rămâne o soluție FIXĂ. Oricine s-a jucat vreodată în VR, cu siguranță s-a lovit de problema firului/firelor... So, not for me.

    În al doilea rând, am urmărit ce s-a întâmplat pe scenă, și am fost extrem de impresionat de ce au reușit developerii de la Oculus (sau hai să o spunem pe cea dreaptă, cei de la Facebook). Cred că singurii care s-au apropiat la nivel de software, sunt cei de la Steam, cu al lor Valve Index. Dar acolo apare din nou problema cablului și chiar dacă nu ar avea, și tot ar fi în urmă.

    De ce spun asta? Well... pentru cei care nu știu, Oculus a adus 2 mari modificări importante pentru Quest. Prima, a fost lansarea serviciului Link. Acesta permite lui Quest conectarea la un PC si folosirea resurselor de pe PC în locul jucăriei cu Snapdragon 835. Și aici desigur veți veni și veți spune: "Păăăăi, nu ai zis că e rău să te joci cu cablu?". Stați așa, că nu e chiar așa. Link e opțional, acesta practic a deschis doar o nouă "portiță", practic oferind acces lui Quest la librăriile de pe PC (SteamVR în special). Astfel, poți porni frumușel un Virtual Desktop (aplicație din store-ul Oculus), se face un mic sideload (cu SideQuest - care nici măcar nu e considerat hack/piraterie de către Oculus), și din acel moment, WIRELESS, ai acces la toată librăria VR de pe PC. Desigur, îți trebuie WiFi bun, dar cu siguranță ai așa ceva dacă ai un rig suficient de puternic pentru a ține jocuri VR. Virtual Desktop e genial, pur și simplu. Și îl poți folosi și pentru a-ți accesa desktop-ul, aplicațiile, filmele și toate cele, nu doar jocurile.

    Iar o a doua mare modificare, este introducerea a ceva la care nu se aștepta nimeni (au mai încercat și alții dar au dat un mare fail): hand tracking. Nu știu cum au făcut cei de la Oculus, dar e o minune inginerească toată treaba. Deși e beta și nu e suportat de foarte multe titluri, hand tracking-ul lor e aproape perfect. Și culmea, nu are cine știe ce super camere... însă feelingul acela de a-ți vedea în realtime mișcarea degetelor (nu doar a mâinii ca un singur "obiect"), e... WOW!

    Ca bonus, aș adăuga faptul că Oculus prin al său store, a devenit așa, un fel de Nintendo al VR-ului. Practic cu un procesor de mobil si un gpu de acum 4 ani, Oculus a reușit să facă niște mici opere de artă. Developerii au stors fiecare pixel și fiecare dintre titluri reușesc să te facă să spui că a meritat banii.

    OK, din punct de vedere optic/grafic, VR-ul încă mai are de lucru (țin să vă amintesc faptul că peste aproximativ o lună, ar trebui să vedem lansarea unui nou Oculus Quest)... Există deja alternative gen Pimax 8K, 5K+, HP Reverb G2, care au rezoluții mult mai mari, însă TOATE au aceeași problemă: cablul!

    Apropos, pentru că am tot observat faptul că majoritatea se uită atunci când vine vorba de alegerea unei soluții VR, atenție la neatenție! Nu mai comparați doar rezoluția, fov-ul și refresh rate-ul. Mult mai important este PPD-ul care este un fel de PPI (pixels per inch) doar ca per degree. De aceea și denumirea pixels per degree.

    Și pentru că suntem totuși pe CONSOLE games, hai să fac și o comparație directă cu PSVR-ul. O să vă spun cinstit din start: dintre toate achizițiile mele legate de console, cred că una mai proastă decât PSVR-ul nu am făcut. Degeaba are 120Hz, degeaba are super titluri... pentru mine e useless. Rezoluția sub orice critică și controlul bazat pe "luminițe" au făcut ca PSVR-ul să fie un gimmick slab, și nimic mai mult. PSVR-ul nu a reușit să mă țină mai mult de o oră-două, fără să ma ia durerea de cap, și fără să îmi zăpăcească ochii. Prin comparație, la Oculus Quest nu am simțit niciodată că e ceva în neregulă. Și asta nu pentru că nu e immersive, așa cum ar trebui să fie VR-ul, ci pentru că tracking-ul super OK, rezoluția mai bună, sync-ul perfect, fac împreună o echipă foarte bună.

    So, acum după ce m-am jucat cu Oculus Quest, ce îmi doresc de la Quest 2? Well, let's see:
    - în primul rând, să fie la fel: wireless!
    - în al doilea rând, un upgrade hardware de la un 836 la un 865, ar face minuni
    - better resolution (aici e clar, niciodată nu vom avea "prea mare rezoluție" în VR - nici măcar 8K-ul nu cred că e suficient)
    - trecerea de la 72Hz la 120Hz sau mai sus
    - un FOV un pic mai mare
    - preț în același range

    Și pentru a nu se crede că am fost plătit or something pentru a vorbi numai de bine, nu pot să nu menționez și downside-urile. În primul rând, faptul că sunteți legat de un cont de Facebook. Mulți nu suportă chestia asta, pe mine unul mă lasă rece - deși sper ca dacă vreodată îmi iau block/ban pe Facebook, să nu mă trezesc că am și VR-ul blocat. Apoi, faptul că vorbim de putere de procesare "de mobil" vechi de acum 4 ani. Fără un PC decent de gaming, să nu vă așteptați să vedeți ceva la nivel de Half-Life: Alyx. Veți avea doar joculețe de mobil. Mai departe, de luat în calcul că mai mult de 2 ore nu cred că scoateți din bateria incorporată (din fericire se poate folosi orice power bank pentru a prelungi autonomia). Apoi, doar cei maxim 72Hz (deși se știe că ecranul poate fi "overclockat" să țină 90Hz). Și în final, rezoluția, care e departe de a se compara cu alternativele de la Pimax, HP & Co. Oculus Quest are totuși 1440 x 1600 per eye, în timp ce HP Reverb G2 de exp. are 2160 x 2160 (LCD din păcate, față de OLED-ul lui Oculus Quest). Să nu mai vorbim de cei 3840x2160 ai lui Pimax 8K (desi în teste arată mai bine Pimax 5K+). Plus mici godrays issues, clasicul SDE... care acum sunt minime, dar încă acolo.

    Dacă aveți întrebări despre Oculus Quest, aici sunt. Dacă suntem mai mulți posesori de așa ceva și vreți să facem un thread dedicat pentru el, let me know. Aș putea vorbi o săptămână întreagă despre accesorii, setări, tweak-uri și alte nebunii.

    V-am salutat!
    Attached Images Attached Images oculus_quest_3.jpg oculus_quest_2.jpg oculus_quest_1.jpg oculus_quest_4.jpg

  7. #407 SP
    Vires Intus eagle-eye's Avatar
    Incepusem si eu sa ma uit la VR-uri si intr-adevar daca are cablu, it's a no go for me. Mai ales pentru ca nu am aproape deloc spatiu in casa si sunt constrans la o zona foarte mica in fata biroului asa ca orice necesita cablu sau tot felul de senzori plasati prin camera, nu-i o optiune. Cumva tot la Quest ma uit, dar astpt sa apara noua "generatie" + probabil tre' sa-mi fac si un upgrade la PC ca 1070+i5-ul meu nu stiu daca mai sunt combinatie

    Also, side-note, in weekend am fost la escape room VR: cam pricy, dar misto experienta, mai ales daca mergeti 4 si eventual nu toti sunteti mari gameri , o face mai fun

  8. #408 SP
    Admin MonkY's Avatar
    eagle-eye: din pacate sa stii ca nu sunt foarte multe jocuri care suporta "stationary" mode. Stiu cum e, pentru ca la birou la fel sunt si eu, ingradit de spatiu, calculatoare, monitoare, etc... Daca vrei adevarata experienta VR si nu doar "watching games & watching movies", va trebui sa ai o camera cu spatiu de minim 2-3mp. Altfel vei sparge/lovi ceva cu siguranta. Also, sunt multe jocuri unde nu poti face "teleport", trebuie sa faci lean right, lean left (pentru a te feri)... Eu era sa sparg monitorul la un joc de box, care vorba aceea, necesita minima miscare (am definit ring-ul in guardian ca fiind doar in jurul biroului). Guardian-ul te ajuta (face switch automat cu camerele pentru a vedea exteriorul), dar nu e suficient de rapid incat sa-ti salveze ce ai lovit. Asa, pe scurt... e aproape ca si cand ai avea un Wii U, ca spatiu de manevra, cu diferenta majora că e ca si cand te-ai juca pe Wii U legat la ochi.

    Btw, si eu am tot 1070, dar Ti. Inca tine bine, la rezolutiile astea. Daca te uiti spre un Pimax 5K, 8K, deja acolo nici un 2080Ti nu e suficient... la naiba, pt. 8K iti trebuiesc 2x 2080Ti.

  9. #409 SP
    Vires Intus eagle-eye's Avatar
    Mda, pai cam asta m-a oprit pana acum din a-mi achizitiona unul. Astept sa ma mut si sa am spatiu ca lumea, poate pana atunci devine "norma" ca VR-urile sa nu aiba cablu

  10. #410 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Sincer, odata cu cresterea rezolutiilor, va fi din ce in ce mai greu sa se renunte la cablu. Gandeste-te ca pentru rezolutia asta "amarâtă" a lui Oculuss Quest, și e necesar neapărat de cablu USB C de 5Gbps. Dacă la ăsta e așa, îți dai seama că la 2 x 4K deja vorbim de HDMI 2.1, adică se sare de 20-30Gbps (parcă la HDMI 2.0 era maxim 18Gbps). Ori, atâția Gbps chiar nu cred că vom vedea prea curând pe WiFi. Poate cu niște standarde de compresie mai deștepte... who knows?

    P.S. Și a nu se uita că pe lângă creșterea rezoluțiilor, se urcă și refresh rate-ul. Una era să transferi 2 x Full HD la 60FPS, și alta e 2 x 4K la 120FPS. Înseamnă bandwith de 16x mai mare... Daaamn. Hai cu 6G-ul!

  11. #411 SP
    CG Editor Dant3's Avatar
    Quote Originally Posted by MonkY View Post
    ... Daaamn. Hai cu 6G-ul!
    La următoarea pandemie chief

  12. #412 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Nu trebe neaparat 6G - doar sa mai lucreze la standarde de compresie mai bune pentru game streaming.

    Personal mi se pare foarte bun PS VR si da, e nevoie de mult spatiu si trebuie sa te asiguri mereu ca esti orientat cu fata spre camera, iar jocurile in care tragi cu arcul nu sunt prea accurate, dar overall, un PS4 + VR costa implicit mai putin decat un PC potent + o solutie de VR buna + spatiu prin camera ca sa tragi cabluri unde sa pui acele camere mici in colturi - iar pentru asta, PS VR este fantastic + libraria de jocuri deja foarte buna.

    Desigur ca nu-i pentru oricine si ca sunt jocuri care-ti dau rau de miscare (Skyrim si GT Sport m-au terminat dupa doar 2-3 minute si le-am si vandut imediat), dar sunt si jocuri facute excelent (Astro Bot, Blood and Truth, si altele).

    Iar eu, care am motion sickness la orice FPS dar nu numai, cand ma joc normal, am sute de ore in VR fara probleme (si putine jocuri in care chiar am experimentat acel motion sickes la intensitate maxima).

    Iar Beat Saber este fenomenal si mi se pare jocul perfect pentru VR

  13. #413 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Pe partea de compresie o sa fie din ce in ce mai complicat, mai ales daca vrei si fidelitate, si timp de raspuns mare, si refresh mare... Poate daca vor reusi sa faca un standard de compresie special pentru VR, desi nu cred ca ar ajuta in multe cazuri (nu prea vezi acelasi lucru cu ambii ochi, usually, dar mare parte se "interpune" pe ochiul stang cu ochiul drept). Cred ca ar fi interesant daca ar reusi nu sa faca o compresie si sa se chinuie pe video, ci sa transmita direct obiecte randate pe care VR-ul sa stie sa le "puna in scena".

    Cat despre PS VR, don't get me started. Pana si solutia cu GearVR (adica sa folosesti un smartphone) avea rezolutie mai buna si implementari in VR mai destepte. Si cred ca era 200 lei (asta daca aveai deja un telefon pe masura, desigur). Nu, nu, nu. E horrible. Ti se face rau tocmai de la toti factorii aceia adunati. Bad, bad, bad tracking sensors: luminite, really? Practic e cel mai prost sistem de tracking, te intorci un pic mai mult de 90 grade si gata, adio trakcking-ul. VR inseamna 360 grade tracking, nu 90. De fapt din toate solutiile de pe piata in momentul de fata, PSVR-ul cred ca sta cel mai prost. Mai departe, low quality graphics, unde nu e neaparat vina consolei, cat a lentilelor. Daca te uiti la toate solutiile VR de pe piata, ve vedea ca nu le scot din burta, PSVR chiar are cea mai slaba rezolutie (cam 1Mpx per ochi, fata de Quest care la aproximativ acelasi pret iti ofera 2.3Mpx per ochi). Are cel mai mic PPD (de 9.6, wow). Quest parca are 14-15 pe cand Pimax are 22. Asa, o simpla comparatie, dar crede-ma ca numerele nu spun nimic... in realitate e foarte rau. Again, in my experience.

    Mai departe, legat de ce spui tu legat de PSVR + VR care costa mai putin decat un PC potent... Well, stii ca poti sa iei Oculus Quest-ul si sa te joci fara sa ai PC, nu? Si da, ai si Beat Saber in Store-ul Oculus. Cred ca dupa ce ai facut setup-ul pe un smartphone, totul poti sa-l faci direct din Quest, inclusiv cumparat de jocuri. Si aici, sa nu mai vorbim de cat costa jocurile pe PSVR si cat sunt pe Oculus sau SteamVR... Unde mai pui ca pentru Oculus exista SideQuest, unde gasesti sute de jocuri free. Free pentru ca asa sunt ele, nu pentru ca sunt sparte. Pt. spart, e simplu, doar e Android in spate, totusi.

    Nu am inteles ce spui partea de "+ spatiu prin camera ca sa tragi cabluri unde sa pui acele camere mici in colturi"?!? Oculus Quest nu are asa ceva. Are tracking 360 incorporat, nu tragi cabluri, nu ai camere de tracking pe care sa le pui in colturi, and so on - vrei sa pleci cu VR-ul in metrou, you can do it! )... Da, la Quest (ca si la Go) nu ai nici macar un singur cablu (in afara de cel de charging), fata de matzaraia de la PSVR (si porcaria aia de unitate centrala, care mi-a mancat zilele). Fun fact aici: PSVR e mai greu decat Quest-ul, desi Quest-ul are ditamai bateria si unitatea centrala (CPU, RAM, MB & Co) incorporate...

    Anyway, inteleg ca tie iti place PSVR-ul, doar ca tehnic e cel mai slab dintre toate... singurul lucru care-l salveaza sunt jocurile (desi eu tot ce am incercat sa joc pe PSVR mi s-a parut horror) si cei 120Hz (care de fapt sunt 90Hz la majoritatea titlurilor cu rezolutie mai mare). Deci da, tie iti place, eu l-am urat dintotdeauna si datorita lui incepusem sa nu mai dau sanse prea mari la VR, experienta fiind una oribila. Dupa care m-am jucat cu Valve Index si mi-am mai revenit un pic, dar tot era problema cablului, a costurilor imense. Well, a venit Quest-ul si i-a dat peste cap la toate cele (cred ca mai sunt doar inca 2 solutii VR "wireless", dintre care una este Oculus Go, varianta mai slaba a Quest-ului). Si la pret foarte bun. Nu m-am incumetat sa iau... tot asa, de frica unei experiente asemanatoare cu PSVR-ul. Pana m-a contactat un amic care mi-a zis de hand tracking si de Link, VD si toate cele. Adica baietii chiar au inovat jucaria asta.

    Stii ca de aceea si va tot intrebam daca se stie ceva de noul PSVR. Pentru ca sper sa nu fie la fel... mai ales ca acum are si horse power suficient consola. Oricum, pentru mine Oculus Quest 2 va fi buy la preorder. Ma uitam si la HP Reverb G2, mai mult pentru Windows Mixed Reality sau cum Dzeu ii spune la ce face Microsoft (merge si cu SteamVR, so no worries). Dar, si asta e inca "pe vine".

    P.S. Oculus Quest s-a vandut atat de bine in ultima vreme, incat mie mi-a luat vreo 2-3 luni pana l-am prins in stock la Amazon. Damn, zici ca-s angajat de Facebook aici sa-i fac reclama. Gata, ma opresc. In concluzie, ma bucur ca lucrurile pe partea de VR nu au mers in "The Sony's Way", ci in other ways... pentru ca altfel nu mai speram sa vad the real VR in this life.

    Btw, daca vrea cineva PSVR-ul, faceti-mi o oferta si il dau... mai mult de 10 ore nu cred ca are la activ. Nici macar conectat nu mai e, sta printr-o cutie... tot spun ca imi fac curaj sa decuplez si processing unit-ul acela, si sa scap de cele jde mii de cabluri extra...

  14. #414 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Pai stai putin. Aici discutam de VR, nu de telefon pus in fata ochilor. Vorbim de lucruri care au adancime, iar asta nu poti avea pe telefon. Deci orice tine de google cardboard wannabe iese din discutie. (daca totusi exista si acolo tot asa cu adancime la obiecte, mea culpa - eu nu am intalnit).

    Cat de PS VR nu contest ce spui, ii stiu si vad si eu minusurile, dar nu e chiar asa gunoi cum reiese din ce zici tu. Personal (si nu doar eu, dar si prietenii, sotia, familia) avem sute de ore in VR pe PS VR si pe partea de fun este foarte bun - nu ma asteptam oricum sa am super fidelitate grafica, mai ales rulat pe base PS4. Si nu ma deranjeaza nicio textura mai intinsa sau low res, sau cateva poligoane in minus fata de versiunea normala - pentru ca 90fps (da, stiu, nu sunt 120) deci e normal sa se ia de undeva ca sa poata adauga in alte parti.
    Iar Superhot e genial in VR (iar jocul ala practic nu are texturi ).

    Also, e 360 de grade, pentru ca are luminite si la spate si cat timp iti vede camera luminitele de pe casca sau maciuci, este ok - si am jucat destule jocuri in care m-am si intors (cu grija, desigur, ca sa nu ma incurc in cablu) si nu am avut probleme prea mari.
    Desigur, nu se compara cu tracking-ul normal, prin camere, dar pentru cand a aparut si ce tehnologii foloeste, eu ma declar multumit.

    Also, nu am idee cum este Oculus Quest, sunt sigur ca este misto, mai ales daca este mai usor si fara cabluri, dar pe hardware-ul lui nu poti juca mare lucru, deci ai nevoie si de un PC destul de potent ca sa joci ceva mai interesant. Iar in cazul meu, in care am doar 2 Mac-uri in casa (Macbook Pro si Air) asa ceva ar iesi din discutie.

    PS4 aveam deja in casa in momentul in care mi-am luat VR (si la un calcul simplu, am dat 1500 lei pe PS4 in 2015 sau 2016 si am dat parca 900 de lei pe PS VR in 2018 - si a venit si cu camera si cu 2 maciuci si vreo 4-5 jocuri). Deci la un calcul simplu am dat mai putin de 2500 lei (in decurs de atatia ani) iar un Oculus Quest este cat? 2800-3500 lei? Nu zic de cumparat de la noi la 4000+.
    So, in banii aia, cat timp nu te deranjeaza prea tare (si stiu ca exista chestii care deranjeaza - fratele meu, spre exemplu, efectiv nu a putut juca), este un device extraordinar si fun pentru intreaga familie (heck, s-a jucat si taica-miu la 60+ de ani si i-a super placut).

    Dar da, sper din tot sufletul ca PS VR 2.0 sa fie wireless, sa nu mai foloseasca luminite si sa fie mai puternic samd - dar pana atunci consider ca PS VR 1.0 a fost o surpriza placuta si in mod clar, mult peste asteptari, mai ales la banii pe care i-am dat pe el.

  15. #415 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Pai stai putin. Aici discutam de VR, nu de telefon pus in fata ochilor. Vorbim de lucruri care au adancime, iar asta nu poti avea pe telefon. Deci orice tine de google cardboard wannabe iese din discutie. (daca totusi exista si acolo tot asa cu adancime la obiecte, mea culpa - eu nu am intalnit).
    E fix acelasi lucru. Tot doua ecrane (sau ecran impartit in doua) ai si intr-o parte si alta. Ai acelasi feeling de adancime si pe jucaria de VR de 25$ pe care o poti atasa la telefon, cu cea de la VR-ul de 1000$. Diferentele apar la rezolutie, la tracking, la controllere, la soft, la sincronizarea intre audio/video/motion unde daca nu e totul in perfect sync, ai dureri de cap instant.
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Also, e 360 de grade, pentru ca are luminite si la spate si cat timp iti vede camera luminitele de pe casca sau maciuci, este ok - si am jucat destule jocuri in care m-am si intors (cu grija, desigur, ca sa nu ma incurc in cablu) si nu am avut probleme prea mari.
    Trust me, nu e 360 grade. 360 grade inseamna ca te poti intoarce in orice pozitie vrei, si sa continui sa te joci. Iar PSVR, care se bazeaza pe luminite, nu are cum sa functioneze. Adica tu daca stai cu spatele la camera, si tii maciuca cu luminita (mvai cum suna) in fata ta, cum mai vede el unde ai maciuca? Vede ciuciu...
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Desigur, nu se compara cu tracking-ul normal, prin camere, dar pentru cand a aparut si ce tehnologii foloeste, eu ma declar multumit.
    Da, pentru cand a aparut, pretul la care a iesit, a fost ceva. Din pacate, pentru cei care au testat deja alte solutii de VR (ca si mine), a fost ceva negativ.
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Also, nu am idee cum este Oculus Quest, sunt sigur ca este misto, mai ales daca este mai usor si fara cabluri, dar pe hardware-ul lui nu poti juca mare lucru, deci ai nevoie si de un PC destul de potent ca sa joci ceva mai interesant. Iar in cazul meu, in care am doar 2 Mac-uri in casa (Macbook Pro si Air) asa ceva ar iesi din discutie.
    Pai iti spun eu cum e Oculus Quest. Este fix ca Oculus Rift S, doar ca fara cabluri. Este mult mai bun decat Oculus Go si mult peste Oculus Rift. Cand spui "pe hardware-ul lui nu poti juca mare lucru" te-ai uitat macar de curiozitate la store-ul Oculus? Au sute de jocuri, o parte dintre ele fiind din cele care exista si pe PSVR. Peste cele cateva sute de jocuri, poti accesa alte cateva sute (sau mii, Dzeu stie cate) via SteamVR. Pui Virtual Desktop si din acel moment, poti avea acces la orice (sunt mii de surse de content de VR, de la YouTubeVR pana la FirefoxVR - daa, si pe mine m-a mirat, gasesti tone de joculete in el). Da, e mai complicat cu tine avand Mac, Virtual Desktop nu e decat pentru Windows. Dar, presupun ca nu te opreste nimeni sa pui si Windows pe acel Mac. Daca vrei cu adevarat.

    Also, dupa ce vezi emulatoarele in VR, dupa ce intri prima oara in sala de cinema in BigScreen, dupa ce vezi primul film 3D pe Lună (la propriu), îți dai seama cât de limitat e contentul dintr-o jucărie precum PSVR. Acum nu știu, poate și la PSVR or exista hack-uri, ceva să poți pune emulatoare, playere and so on... nu m-a mai interesat. O să-l mai montez în weekend așa, de curiozitate, după care, dacă e același feeling, ducă-se.
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    PS4 aveam deja in casa in momentul in care mi-am luat VR (si la un calcul simplu, am dat 1500 lei pe PS4 in 2015 sau 2016 si am dat parca 900 de lei pe PS VR in 2018 - si a venit si cu camera si cu 2 maciuci si vreo 4-5 jocuri). Deci la un calcul simplu am dat mai putin de 2500 lei (in decurs de atatia ani) iar un Oculus Quest este cat? 2800-3500 lei? Nu zic de cumparat de la noi la 4000+.
    So, in banii aia, cat timp nu te deranjeaza prea tare (si stiu ca exista chestii care deranjeaza - fratele meu, spre exemplu, efectiv nu a putut juca), este un device extraordinar si fun pentru intreaga familie (heck, s-a jucat si taica-miu la 60+ de ani si i-a super placut).
    Pe PSVR am dat 1800 lei (fara maciuci) pe Quest am dat 2200 lei (desi puteam sa iau varianta cu 100$ mai cheap, dar am vrut maximul de spatiu). Pentru mine, prin comparatie, pretul de la PSVR este imens, pentru ca nu poti sa joci nimic fara PS4. Plus ca PSVR nu are mai nimic in el. Nu e device all-in-one. Dar da, daca ai deja consola, ai maciuci, ai Mac, atunci e de inteles.
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Dar da, sper din tot sufletul ca PS VR 2.0 sa fie wireless, sa nu mai foloseasca luminite si sa fie mai puternic samd - dar pana atunci consider ca PS VR 1.0 a fost o surpriza placuta si in mod clar, mult peste asteptari, mai ales la banii pe care i-am dat pe el.
    Ma tem ca Sony nu o sa vrea sa-l faca wireless. Din diverse motive, dar in principal pentru a te tine "legat de consola". "Mai puternic" nu are de ce sa fie, pentru ca el nu face mai nimic, totul e randat de consola. Unitatea centrala a lui e un gimmick care ia jocul de la 30Hz si introduce black frames si/sau dubleaza imaginile pentru a ajunge la cei 90-120Hz. De aceea pentru multi si da mari dureri de cap. Dar, vedem... din pacate, nu se aude mai nimic de noul PSVR. As fi vrut sa am ceva infos, ca sa stiu daca urmatorul buy va fi pentru un nou Oculus or something, sau daca pastrez pentru PSVR 2. Oricum cred ca nu e cazul, noul Oculus cred ca va iesi luna viitoare.

    Pentru doritori, EmuVR setup and demo:



    Si un TOP 5 emulatoare pentru VR standalone (nu aveti nevoie de PC):


  16. #416 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Eu nu spun ca nu ai dreptate, dar tot ce am testat eu cu google cardboard si telefon cu iOS sau Android a fost la fel ca si cum m-as uita pe telefon - fara adancime/efectul 3D, deci inutil. Daca-mi poti recomanda ceva aplicatie (de iOS pentru ca Android nu am la indemana) care sa mearga asa cum zici tu, o sa incerc imediat (sigur am vreun cardboard aruncat pe undeva prin casa).

    Cat de 360 de grade, este, chiar daca nu 100% accurate. Nu-ti vede mainile daca le tii direct in fata, dar capul ti-l vede si cat timp te poti roti complet si vezi ce e in spatele tau = 360 de grade - faptul ca nu functioneaza complet, e partea a 2a, dar in teorie cat si practica uneori, merge fara probleme. Nu-mi amintes ce joc am jucat in care ma roteam complet si jucam din gamepad, asa ca nu conta partea de maciuci... cred ca Astro Bot.

    Also, tu zici ca ai luat PS VR day 1 (sau cel putin ala a fost pretul la inceput) si il compari cu pretul de la Quest la reducere - nu e prea corect. Compara-l cu pretul de la Quest day 1 (full price adica 500 euro).
    Heck, PSVR a fost si la 500 lei in Auchan de cateva ori (pachetul cu camera dar fara maciuci parca) - iar asta este imbatabil.

    Iar faptul ca ai sute/mii de jocuri care merg pe configuratia aia, nu este neaparat un lucru bun. Si pe PS VR sunt multe jocuri, dar nu cred ca am jucat mai mult de 20. Restu sunt mizerii absolute, ca in orice store, unde sunt doar de umplutura si nu mi-as pierde timpul cu ele. Ba chiar am incercat cateva demo-uri din care am iesit in secunda 2, deci nu le-as lua nici gratis dar si unele demo-uri care nu s-au transformat in joc full si pe care le-am jucat de cateva ori, sau demo-uri care mi-au placut si m-au facut sa cumpar jocul full.

    Also, pentru Virtual Desktop nu-ti trebe si configuratie hardware care sa duca? Sau se face procesarea undeva in cloud?
    Daca nu se face in cloud, e la fel de inutil pt mine si tot ce as face ar fi sa ma joc pe configuratia castii, pentru ca Mac-urile nu sunt prea performante pentru gaming.

    Si da, unele chestii sunt ff misto in teorie, gen emuVR sau acele emulatoare, dar e ceva ce probabil nu m-as juca mai mult de 5 minute de fun. Eu in VR vreau jocuri facute special pentru VR, nu sa ma joc aceleasi jocuri pe care le pot juca si pe telefon sau pe un calc mai vechi.
    Deci chestii gen Youtube in VR sau vazut filme in VR = 0 interes pt mine.

  17. #417 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Cat de 360 de grade, este, chiar daca nu 100% accurate. Nu-ti vede mainile daca le tii direct in fata, dar capul ti-l vede si cat timp te poti roti complet si vezi ce e in spatele tau = 360 de grade - faptul ca nu functioneaza complet, e partea a 2a, dar in teorie cat si practica uneori, merge fara probleme. Nu-mi amintes ce joc am jucat in care ma roteam complet si jucam din gamepad, asa ca nu conta partea de maciuci... cred ca Astro Bot.
    Man, eu vorbesc de VR aici, nu de jocuri la care folosesti gamepad... Se vede ca nu ai testat niciodata cum e sa "grab things", "make a fist" and so on. Cu maciucile acelea in cel mai fericit caz poti sa joci un Light Saber sau ceva cu sabii/maciuci, iar gamepadul nu prea are ce cauta in VR. Practic tu vorbesti despre gaming pe un monitor "surround", eu vorbesc despre cum e sa te misti si sa interactionezi cu lucrurile din VR. Lasa ca te astept odata la mine sa vezi diferenta.

    Cat despre cardboard, nu stiu ce ai facut pe-acolo, dar sa stii ca principiul de functionare e acelasi. Tot niste lentile in fata unui ecran sunt. Mai departe totul tine de content. Daca e content 2D sau 3D, normal ca nu vei vedea adancimea, decat poate in meniuri sau environment Trebuie sa fie VR sau macar 360 degrees video (vezi pe YouTubeVR).

    Despre tracking-ul in 360 de grade, nu mai zic nimic. E clar ca avem opinii diferite despre ce inseamna 360 degrees tracking. La mine o lua razna PSVR-ul daca incercam sa ma joc ziua, iar noaptea trebuia sa sting LED-urile prin casa...
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Also, tu zici ca ai luat PS VR day 1 (sau cel putin ala a fost pretul la inceput) si il compari cu pretul de la Quest la reducere - nu e prea corect. Compara-l cu pretul de la Quest day 1 (full price adica 500 euro).
    Heck, PSVR a fost si la 500 lei in Auchan de cateva ori (pachetul cu camera dar fara maciuci parca) - iar asta este imbatabil.
    N-am zis niciodata ca am luat PS VR day 1, doar ca din pacate l-am cumparat din Romania (deh, vroiam eu garantie). Insa daca ar fi sa compar cu Quest-ul day 1 (spui tu ca 500 euro), si tot merita mai mult Quest-ul. Cat despre PSVR la 500 lei in Auchan, da nene. Cam acela e pretul lui corect. Cam atat face. Mai ales ca nu poti face nimic cu el fara consola, fara maciuci, fara camera, fara jocuri scumpe.
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Iar faptul ca ai sute/mii de jocuri care merg pe configuratia aia, nu este neaparat un lucru bun. Si pe PS VR sunt multe jocuri, dar nu cred ca am jucat mai mult de 20. Restu sunt mizerii absolute, ca in orice store, unde sunt doar de umplutura si nu mi-as pierde timpul cu ele. Ba chiar am incercat cateva demo-uri din care am iesit in secunda 2, deci nu le-as lua nici gratis dar si unele demo-uri care nu s-au transformat in joc full si pe care le-am jucat de cateva ori, sau demo-uri care mi-au placut si m-au facut sa cumpar jocul full.
    Stai ca nu mai inteleg nimic. Mai devreme spuneai ca nu prea ai ce juca pe Quest, iar acum spui ca nu e un lucru bun ca ai sute/mii de jocuri?!? Hotaraste-te man. Eu unul prefer sa am de unde alege.
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Also, pentru Virtual Desktop nu-ti trebe si configuratie hardware care sa duca? Sau se face procesarea undeva in cloud?
    Daca nu se face in cloud, e la fel de inutil pt mine si tot ce as face ar fi sa ma joc pe configuratia castii, pentru ca Mac-urile nu sunt prea performante pentru gaming.
    Depinde ce vrei sa faci in Virtual Desktop. Poate vrei sa te uiti la un film 3D pe un ecran de 300". Sau sa te plimbi prin Google Earth VR. Pentru asta nu iti trebuie cine stie ce. Cat despre Mac si non-gaming, ce pot sa zic? Te felicit ca ai ales Mac-ul.
    Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
    Si da, unele chestii sunt ff misto in teorie, gen emuVR sau acele emulatoare, dar e ceva ce probabil nu m-as juca mai mult de 5 minute de fun. Eu in VR vreau jocuri facute special pentru VR, nu sa ma joc aceleasi jocuri pe care le pot juca si pe telefon sau pe un calc mai vechi.
    Deci chestii gen Youtube in VR sau vazut filme in VR = 0 interes pt mine.
    Am inteles man, merci de explicatii. Acum imi dau seama ca pe tine nu te intereseaza experientele in VR, ci doar maxim 20 de joculete pe PlayStation. Avem cerinte diferite. Eu fac parte din aia care a pierdut ieri cateva ore plimbandu-se pe Google Earth. Am stat o ora sa urmaresc cum se face docking-ul la un shuttle de la NASA pe statia orbitala. M-am plimbat un pic printr-un recif de corali, am mai pierdut ceva vreme prin niste muzee, am meditat un pic pe Everest... si toate astea in timp ce stateam frumos in gradina, inconjurat de 5 caini. Ah, si sotia s-a jucat ceva cu un catelus pe care l-a tot crescut, pana m-am luat eu de ea, ca daca vrea asa ceva, are 5 in real life...

  18. #418 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Eh, iei cuvintele si le intorci tu cum vrei, dar asta nu le face neaparat adevarate.

    360 grade in gaming inseamna acelasi lucru - daca eu stau cu spatele la ecran si inca ma pot juca, cu sau fara maciuca e tot gaming la 360 de grade, chiar daca nu functioneaza asa cum iti doresti tu - si eu as vrea sa pot tine cu un deget arcul cand trag si sa simt tensiunea, dar nu e cazul inca nici macar pe astea high end - conteaza si ce asteptari ai, iar ale mele au fost destul de basic si au fost satisfacute.
    Si gaming cu controller chiar si in VR = tot gaming - daca nu ai jucat Astro Bot ti-l recomand din tot sufletul - e jocul care m-a facut sa ranjesc ca un cretin in timp ce ma jucam, fara sa-mi dau seama (mi-a zis Laura si mi-a aratat poze ) - efectiv esti acolo, in lumea aia si te simti ca un copil cand o faci.

    Referitor la cardboard, da-mi, te rog, un exemplu de joc 3D care sa aibe adancime - orice joc, orice stil (sa nu fie prea scump totusi, pentru ca-l iau doar pt testare) - eu chiar nu am gasit si atunci cand l-am luat am instalat cam tot ce am gasit in store si absolut nimic nu era 3D/cu adancime.
    360 video pe youtube am testat de cateva ori si nu m-a dat pe spate; la fel si muzee care nu sunt 3D sau vizionarea de filme pe ecrane mari - nu asta vreau sa fac in VR.

    Referitor la jocuri e foarte simplu - joc doar ce ma intereseaza - ca de obicei - iar faptul ca sunt 2 milioane disponibile nu inseamna ca sunt si bune - d-aia ziceam ca nu am ce juca pe Quest, data fiind configuratia respectiva - eu vreau jocuri cu imersiune, in care sa simt ca sunt acolo - si acolo nu inseamna o camera modelata 3D in care ma pot invarti ca sa-mi pornsc TV-ul CRT pe care sa ma joc ceva 2D - aia pt mine nu prezinta interes.
    Vezi VR Worlds pe PS VR si o sa vezi la ce ma refer - daca am astfel de interactiune si imersiune cu mediul inconjurator intr-o mana de titluri bune pe Rift, atunci merita.

    Referitor la Virtual Desktop exact ce ziceam - nu prezinta pic de interes pentru mine daca doar aia pot face. Nu ma intereseaza sa ma uit la un ecran in timp ce ma uit deja la un ecran, oricat de mare este el. Nu ma intereseaza sa ma prind prin Google Earth in VR cat timp nu este 3d/nu are adancime. Astea sunt doar gimmics care pe mine nu ma impresioneaza.

    Macul nu l-am ales pentru jocuri si in continuare nu ma joc pe el (cu cateva exceptii) si d-aia ziceam - daca esti ca mine, atunci un VR de genul asta este la fel de inutil ca un cont de Steam cu 1 milion de jocuri - Oculus Rift este in continuare destinat celor super casual care vor sa vada filme pe ecran de 300" sau youtube VR sau celor care au si un PC potent de pe care pot face streaming de software capabil rulat pe un hardware pe masura, singurul avantaj (foarte bun de altfel) este faptul ca este wireless (asta daca te deranjeaza cablurile - ceea ce la mine nu este cazul, recunosc).

    Pentru mine personal, ideea de VR este de interactiune cu mediul, lucru pe care-l faci in jocuri - filme sau alte lucruri de genu le fac fara sa am un ecran super luminos la 1cm de ochi.
    Si da, interactiunea e inzecit mai buna pe Oculis (sau altele de genu) decat pe PSVR datorita controllerelor si tehnologiei, dar asta nu inseamna ca PS VR e un gunoi pentru toata lumea - e doar un compromis mai ieftin pe care-l poti pune la un hardware deja existent si prin care te poti bucura de cateva jocuri foarte bine gandite si facute, atat cat sa-ti satisfaci nevoia de VR.

    Si am jucat destule jocuri bune pe care le recomand cu drag - Astro Bot, Blood and Truth, Until Dawn: Rush of Blood, Headmaster, Beat Saber, Raw Data, VR Worlds, Super Hot, samd - heck pana si Iron Man chiar daca nu arata cine stie ce, dar sistemul de zburat este chiar misto implementat (si pentru el ai demo in store)
    Sunt curios cate jocuri de genu poti juca pe Oculis Quest standalone - probabil doar Beat Saber (desi daca chiar s-ar chinui putin devii, ar trebui sa mearga aproximativ toate).

    Ti-am zis, e posibil sa ma insel si stii ca as veni oricand cu drag la tine sa testez dracovenia daca n-ar fi situatia actuala - si astept cu interes sa pun mana pe asa ceva - si again, eu nu te contrazic si nu ma cert cu tine - tot ce fac e sa-i iau apararea PS VR-ului care este mai mult decat decent si este o experienta extraordinara pentru anumite persoane - me included.

  19. #419 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Nu mai ma contrazic cu tine, pentru ca nu ajungem nicaieri. Considera ca ai dreptate si las-o asa. Eu sper doar ca oamenii care ajung aici sa inteleaga ceva din tot ce explici tu si ce explic eu, si in final sa aleaga ce doresc. Sau sa le ia pe ambele, like i awfully did.

    Anyway, las mai jos cateva filmulete din jocuri native de Oculus Quest, cele pe care le puteti juca "on the road", no strings attached. Pentru un procesor de mobile lansat acum vreo 4 ani, eu zic ca n-arata rau. Si desigur, totul se schimba in momentul in care treceti pe Virtual Desktop sau Link. Daca am timp, o sa pun cateva trailere cu ce am vazut mai interesant pe-acolo (nici eu nu le prea stiu, sunt noob prin libraria asta de SteamVR). Enjoy!
























































  20. #420 SP
    Why so serious ? razvanrazy's Avatar
    Pai aici nu e de contrazis sau avut sau nu dreptate. Daca astea chiar merg default pe hardware intern, asa fara legatura cu PC-ul este foarte tare si chiar merita

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Page 21 of 25 FirstFirst ... 11 19 20 21 22 23 ... LastLast

Similar Threads

  1. Realitate virtuala pe PlayStation By maimutzica in forum Sony PlayStation 4
    Replies: 0 Last Post: 13-06-2018, 14:02
  2. Teapa sau realitate ? By DeeJay-RainY in forum Offtopic
    Replies: 17 Last Post: 31-08-2014, 03:11
  3. Cortana a devenit asistenta virtuala By tudyniuz in forum Tech News
    Replies: 8 Last Post: 05-05-2014, 17:18
  4. Replies: 25 Last Post: 27-03-2014, 23:49
  5. Replies: 4 Last Post: 06-09-2013, 15:09

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts