Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.
Results 1 to 2 of 2

Thread: Assassin's Creed 3 Review

  1. #1 SP
    Member PayneKiller's Avatar

    Assassin's Creed 3 Review

    Ne aflăm �n mijlocul celei mai importante perioade a anului: cele c�teva săptăm�ni �n care publisherii importanţi �mping pe piaţă cele mai de succes jocuri. An de an ne-am obişnuit să primim simultoare sportive sau shootere , ediţiile noi fiind aproape identice cu cele lansate �n "sezoanele" trecute. Seria Assassin's Creed �ncepuse să se confunde cu acest trend: Ubisoft scornea noi şi noi aventuri pentru Ezio Auditore da Firenze doar de dragul de a avea �n fiecare toamnă c�te un joc Assassin's Creed pe rafturile magazinelor.
    Şi, deşi �n 2013 ne delectăm cu un nou astfel de joc, Assassin's Creed III este o cu totul altă m�ncare de peşte faţă de Assassins Creed Revelation , de exemplu. Avem de-a face cu o continuare �n adevăratul sens la cuv�ntului, ce nu se mai mulţumeşte doar să recicleze conţinutul din anii anteriori ci vine o bază solidă de noutăţi, capabile să justifice cifra din coada titlului.

    Totuşi, aşa cum se �nt�mpla mai tot timpul �n cazurile jocurilor noi, nu toate schimbările faţă de predecesori pot fi considerate inspirate. Aşadar, �n cele ce urmează vom afla unde străluceşte şi unde păcătuieşte Assassin's Creed III.
    POVESTE ŞI PERSONAJE
    După cum fusese anunţat de foarte mult timp, Ezio Auditore de Firenze s-a retras �n glorie, rolurile personajelor principale din Assassin's Creed III urm�nd a fi �mpărţite �ntre Desmond Miles (eroul din prezent al seriei) şi un nou strămoş al acestuia, amerindianul Connor Kenway. �mbucurător este faptul că Ubisoft a reuşit să păstreze secretă o foarte mare parte a poveştii, surprizele şi �ntorsăturile de situaţie fiind ingredientul-minune al primelor ore din Assassin's Creed III.

    Spre deosebire de urmaşii lui Assassin's Creed II, cel de-al treilea joc Assassin's Creed numerotat pune un accent deosebit pe latura narativă, exist�nd riscul ca amatorii de acţiune sau varietate să fie dezamăgiţi de prima parte a jocului. Această introducere extinsă a fost concepută mai mult ca o poveste interactivă, elementele caracteristice unui titlu open world lipsind aproape �n totalitate.
    Ulterior, odată ce jucătorii se vor familiarize cu Connor şi motivaţiile din spatele acţiunilor sale, jocul se va "deschide" �n stilul vechilor titluri Assassin's Creed, cu numeroase acţiuni şi misiuni secundare ce pot fi abordate separat de povestea principală. Spre deosebire de Altair şi Ezio, Connor pare a fi un erou mult mai naiv, intrat �ntr-un război pe care nu-l �nţelege �n totalitate.

    De altfel, exact pe acest gen de conflict intern au vrut cei de la Ubisoft să pună accentul, firea lui Connor fiind o oglindă perfectă a evenimentelor la care acesta este nevoit să ia parte pe parcursul jocului.
    După cum am mai spus-o, acţiunea din Assassin's Creed III are loc �n timpul Războiului de Independenţă ce a dus la declararea independenţei coloniilor britanice din America de Nord şi apariţia Statelor Unite ale Americii. Intrigile politice au jucat mereu un rol important �n seria Assassin's Creed, �nsă �n acest al treilea joc acestea au fost ridicate la rang de artă.

    Precum �n campaniile electorale, at�t loialiştii coroanei britanice, c�t şi patrioţii americani vor �ncerca să-l ademenească pe Connor cu fel de fel de argumente. Şi, de cele mai multe ori acestea sunt valide, st�rnind astfel conflictul interior de care aminteam mai devreme. Niciodată nu ai siguranţa că acţiunile tale sunt desfăşurate �n slujba "binelui", fiecare decizie importantă fiind luată de Connor sub umbra unei �ntrebări de genul "ce s-ar fi �nt�mplat dacă alegeam cealaltă variantă?".
    Urmărind clipurile promoţionale şi trailerele jocului, ai putea crede că Ubisoft a conceput Assassin's Creed III ca o odă �nchinată naţiunii americane şi �ntemeietorilor Statelor Unite ale Americii. Nimic mai fals. Jocul de "lumini şi umbre" �n care este implicat Connor scoate la iveală adevărata faţă a Războiului de Independenţă, cei de la Ubisoft neferindu-se să prezinte părţile �ntunecate ale unor "eroi" americani precum George Washington, Benjamin Franklin sau Charles Lee.

    C�t despre povestea lui Desmond, aceasta joacă acum un rol mult mai important dec�t �n Revelations, exist�nd secţiuni �ntregi �n care jucătorii vor avea ocazia să-l controleze pe eroul iniţial al seriei. Finalul vine ca un rezultat logic al abordării narative de care aminteam mai sus, conflictele interne ale unui singur om fiind extinse la nivelul �ntregii rase umane. Vă las totuşi să aflaţi singuri despre ce este vorba.

    GAMEPLAY - DOI PAŞI �NAINTE ŞI UNUL �NAPOI
    După cum spuneam mai devreme, Assassin's Creed III este probabil cel mai "schimbat" joc al seriei de la Assassin's Creed II �ncoace. Unele lucruri au fost modificate doar de dragul inovaţiei, unul dintre acestea fiind sistemul de luptă, at�t corp la corp, c�t şi de la distanţă.

    C�nd vine vorba de armele de foc (sau arcul lui Connor, se putea ca un astfel de personaj să nu aibă un arc?), lucrurile sunt un pic confuze la �nceput, tutorialele jocului neobosindu-se să explice �n detaliu cum funcţioneaza noul sistem de ochire. S-a renunţat la ideea de focus pe un anume personaj, apăsarea butonului L1 fiind echivalentă acum cu intrarea �ntr-un mod de ţintire oarecum asemănător celor din shooterele third person.
    S-a schimbat de asemenea şi dispunerea acţiunilor pe butoanele gamepad-ului, lucru extrem de confuz după patru jocuri ce ne obişnuiseră cu o schemă de control care, de bine, de rău, funcţiona �ntr-o manieră adecvată. Acest lucru iese �n evidenţă cel mai mult �n timpul luptelor corp la corp, �n care a fost abandonat sistemul de block/counter clasic �n favoarea unei implementări care aduce aminte de jocurile recente Batman (Arkham Asylum şi Arkham City). Personal, preferam sistemul vechi, �n luptele actuale făc�ndu-şi apariţia si unele probleme asupra cătora ne vom opri un pic mai t�rziu.

    De asemenea, s-a renunţat la conceptul unităţilor de "sănătate" folosite p�nă acum (viaţa putea fi refăcută fie prin vizitarea unui doctor, fie cu ajutorul poţiunilor cumpărate), acum fiind folosită o bară de viaţă ce se regenerează singură �n timp.
    Aminteam mai devreme de faptul că, de la un punct �ncolo, jocul se "deschide" şi revine la formula clasică de tip open world dezvoltată şi �mbunătăţită �ncă de la Assassin's Creed II. Connor va putea călători fără restricţii prin cele două oraşe implementate - Boston şi New York, precum şi prin The Frontier, locul de baştină al indienilor din tribul Mohawk. Acţiunile secundare se �ntorc �n forţă: poţi �ncerca diferite jocuri (dame, ţintar etc.), poţi colecţiona pagini de almanah, poti jefui cufere cu comori, poţi salva cetăţeni de asupritorii englezi, poţi v�na animale (da, �n Assassin's Creed III avem �n premieră şi alte animale �n afară de cai), poţi recruta noi membri pentru comunitatea �n care trăieşti şi, cu ajutorul bunurilor produse de aceştia, poţi �ncepe să faci comerţ.

    Str�ns legate de anumite părţi ale poveştii principale, de departe cele mai interesante astfel de activităţi suplimentare sunt misiunile navale. Pe parcursul acestora, Connor va avea sub comanda sa o corabie cu ajutorul căreia trebuie să �ndeplinească fel de fel de sarcini: protejarea ambarcaţiunilor aliate, eliminarea flotelor britanice, abordarea corabiilor inamice, distrugerea anumite obiective de pe ţărm etc. Pe l�ngă manevrarea propriu-zisă a corabiei, tot �n sarcina jucătorului cade şi partea ofensivă, inclusiv declanşarea tunurilor la momentele oportune, alegerea corectă a tipurilor de muniţie etc.
    Lăs�nd la o parte navigarea extrem de fluentă a clădirilor şi structurilor din oraş, Connor se descurcă la fel de bine şi �n sălbăticie, copacii din The Frontier put�nd fi escaladaţi cu aceeaşi usurinţă precum o casă din New York. Din păcate, din nou avem parte de aceleaşi probleme deja obişnuite ale seriei, �n care eroul principal alege rute complet nefericite �n anumite momente-cheie ale jocului.

    Nu lipseşte nici componenta multiplayer, modurilor de joc clasice din vechile titluri ale seriei fiindu-le adăugate Wolfpack, o abordare cooperativă, asemănătoare cu Horde Mode-ul din Gears of War. �n rest, din nou avem diferite clase de personaje, cărora, odată urcate �n nivel, le pot fi deblocate diferite abilităţi suplimentare (mai există şi opţiunea de a sări peste aceste etape, abilităţile put�nd fi deblocate şi prin cumpărarea cu ajutorul banilor reali).
    De asemenea, este un pic frunstrant faptul că regulile modurilor multiplayer nu pot fi alterate �n niciun fel (limita de timp este fixată la 10 minute, spre exemplu). Inexplicabil, una dintre cele mai reuşite componente (bătăliile navale) lipseşte cu desăv�rşire din multiplayer, chiar dacă acest tip de confruntări s-ar fi pretat de minune la jocul online.


    PREZENTARE ŞI BUG-URI
    Din punct de vedere grafic, Assassin's Creed III se prezintă foarte bine, un mare merit av�ndu-l aici motorul grafic Anvil Next. Faţă de versiunile sale anterioare, noul engine vine cu elemente precum posibiltatea de a reproduce pe ecran cantităţi impresionante de NPC-uri (bătălia din Valley Forge este elocventă �n acest sens), sau modificarea mediilor de joc �n funcţie de anotimp (apariţia zăpezii pe timp de iarnă, spre exemplu). Nu lipsesc nici condiţiile meteo variabile, acestea juc�nd un rol determinant pe parcursul anumitor misiuni ale jocului.
    O altă modificare ce sare imediat �n ochi este schimbarea completă a setului de animaţii folosite de eroii Connor şi Desmond. Deşi utilitatea acestora a rămas �n mare parte aceeaşi, toate acţiunile (căţăratul, luptele etc.) beneficiază de noi animaţii, �n cazul �n care eraţi plictisiţi de gesturile lui Altair şi Ezio din titlurile precedente.

    �n ceea ce priveşte sunetul, lucrurile stau din nou de la bine �n sus: muzica este potrvită situaţiilor din joc, iar vocile �şi fac foarte bine treaba, cu diferite accente alese �n funcţie de originile personajelor interpretate. Excepţie fac replicile rostite �n limba nativă a lui Connor, a căror intepretare mi s-a părut mai degrabă amuzantă (ce-i drept, nu cunosc limba, aşa că nu �mi pot da cu părerea despre autenticitatea acestor dialoguri).
    Marea problema a lui Assassin's Creed III sunt �nsă bug-urile. Fără să exagerez, cred că este vorba de cel mai nefinisat joc al seriei din acest punct de vedere. Defectele de acest gen variază de la exemple inofensive de genul cailor blocaţi �ntr-un punct fix şi p�nă la lucruri foarte grave precum blocarea jocului la trecerea dintr-un capitol �n următorul sau dispariţia posibilităţii de a ataca pe parcursul unor lupte foarte importante. Şi, pentru a elimina confuziile, trebuie menţionat faptul că aveam primul patch deja instalat pe perioada testării.

    Foarte deranjante sunt şi fluctuaţiile de framerate. Pe parcusul unor lupte aglomerate, mai ales �n oraşe, numărul cadrelor pe secundă scade alarmant, �n timp ce, atunci c�nd te aventurezi �n sălbăticie de unul singur, framerate-ul urcă vertiginos. Go4games a avut �n teste ediţia de PlayStation 3 a jocului, aşa că nu ne putem pronunţa �n privinţa apariţiei acestor inconsistenţe şi �n versiunea de Xbox 360 a lui Assassin's Creed III.

    CONCLUZIE
    Cu bune şi cu rele, Assassin's Creed III este unul dintre cele mai impresionante jocurile din 2012 şi un evident pas �nainte faţă de Revelations-ul de anul trecut. Mulţi probabil �i vor prefera �n continuare pe Altair şi mai ales pe Ezio �n faţa firii naive a lui Connor, �nsă, atunci c�nd vine vorba de profunzimea poveştii şi concluziile mai puţin evidente ce reies din aceasta, Assassin's Creed III nu are rival �n cadrul seriei.






    Review-ul a fost copiat de pe Jocuri PC 2012 - noutati jocuri online & PC, download - Go4Games

  2. #2 SP
    CG Editor Dant3's Avatar

    Re: Assassin's Creed 3 Review

    Eu stiu ca aici se posteaza recenzii scrise de userii forumului

Your post count prohibits you from posting new replies in this forum!
Users with less than 1 posts cannot reply to threads here. Your post count is currently . You need to post first in the Intro thread.

Similar Threads

  1. User Review: Assassin's Creed Brotherhood By hibrid13 in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 1 Last Post: 15-05-2011, 20:47
  2. User Review: Assassin's Creed II By trickz in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 6 Last Post: 18-12-2009, 21:30
  3. User Review: Assassin's Creed II By erik95 in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 2 Last Post: 15-12-2009, 14:53
  4. User Review: Assassin's Creed 2 By DeathWings in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 7 Last Post: 12-12-2009, 01:43
  5. User Review: Assassin's Creed II By weriwulf in forum Game Reviews & Previews
    Replies: 0 Last Post: 12-12-2009, 00:39

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts