Nu puteai sa scrii si tu o dizertatie in loc sa plictisesti cu toate informatiile astea care chiar nu au nicio relevanta in context?
Quote:
Daca Microsof nu era un gigant care pe langa console nu mai producea ceva la care a reusit sa se impune pietei, serviciul live era gratuit, pt ca numai asa reusea sa maximizeze vanzarile de jocuri si implicit de console, sa largeasca piata si in preajma celor care nu cumpara xbox pt ca platesc Live si au optat pt ps3 pt ca acolo nu platesc etc.
Macar un master la Litere sa faci ca scrii niste fraze de te doare mintea... dar nu e vina ta.. ai facut Managementul.
Quote:
Cei cu xbox platesc un serviciu pe care altii de pe lumea asta nu-l platesc, asta nu inseamna ca Sony e o companie cu marketing slab , cred ca e invers, la anumite produse servicile conexe fac diferenta si castiga respectul clientului. Nu cred ca Sony este "injurata "pt un online gratuit atat cat este "injurata" Microsoft pt acelasi lucru.
Nu platesti un serviciu identic cu cel de la Sony. Cei de la Sony nu tin servere decat pentru jocurile lor in timp ce producatorii 3rd party trebuie sa asigure server pentru ca platitorul sa se poata juca. La Microsoft situatia e diferita. Tu ii platesti pe ei pentru acele servere. De aceea unii producatori prefera in unele cazuri sa faca content exclusiv pentru Microsoft in detrimentul Sony, pentru ca aloca mai putin buget la productia jocului. In felul asta Microsoft isi atrage dezvoltatorii de partea lor. Faptul ca exista unii oameni care "injura" Microsoft pentru asta tine de lipsa de informare si dezinteresul pe care-l au asupra serviciului. Tocmai de aceea aici pe thread, s-au gasit sa sufere numai persoane care nu sunt afectate nicidecum de aceasta stire pentru ca nici macar nu au consola.
Quote:
Ai dreptate cand spui ca in afaceri nu se fac acte caritabile, dar afacerile pornesc de la nevoi si nu de la bani, cine a produs prima masina si a produs la scara larga a facut-o pt a acoperii nevoia de deplasare pe distante lungi in timp cat mai scurta, utilajele agricole la fel, pamantul trebuia sa fie lucrat rapid si eficient, etc. In sistemul comercial istoria ne spune ca inainte de sist monetar a existat trocul, fosole pt mere, cartofi pt sape, paine contra ciocan sau pumnal , etc. Afacerile nu sunt create numai pt a aduce bani ci si pt a acoperii nevoile, e economie politica si cred ca multi spun acum ca am dat-o in diverse dar discutia nu face rau pt ca principiul este acelasi.
"Lectia" asta de istorie nu prea are nicio relevanta in domeniul entertainmentului. Principiul nu este deloc acelasi pentru ca sunt situatii complet diferite. Copii din Africa mor din cauza ca nu au parte de filme pe BlueRay sau pentru ca nu dorm pe saltele Relaxa si nu se incalta cu adidasi.
Produsele care fac parte din categoria "de lux" au intotdeauna un pret piperat in mod exagerat dar ele nu sunt acolo pentru a acoperi o gama de nevoi ci pentru a spori starea de confort. Si mie-mi suna paradoxal sa consideri confortul o "nevoie".
De asemeni, marketingul e folosit pentru a induce oamenilor ideea ca produsul nu face parte din categoria "confort" ci ca de fapt ai foarte mare de acel produs. E deviza de marketing a celor de la Apple. Ei ofera confort, nu evolueaza ceva ce exista deja dar il promoveaza ca si cum ai nevoie neaparata de el.
Nu stiu in ce lume puerila, unde probabil exista inorogi si Ilene Cosanzene si Mos Craciun vine anual pe 24 Decembrie toate afacerile pornesc de la nevoi.
Quote:
@GreyhounD, scuze, sa-ti dau o informatie, poate o sti, Microsoft a ajuns un gigant datorita principiului "primul pe piata", nu datorita marketingului, marketing-ul nu prea exista la Microsoft, marketing inseamna cerinta si adaptarea la piata, la client, la nevoile si placerile ce reies din produs si serviciu si cum se pot imbunatatii pt a maximiza vanzarile si implicit profitul,Microsoft nu face asta iar la produsele similare pe piata nu o face din obisnuita celui ce hotaraste piata, la console a inceput aceasta politica sa cam dea gres.. Coca cola, Adidas si altele sunt giganti pt ca au venit cu un produs nou pe piata si nu il producea nimeni la acea ora, la fel si Microsoft cu acel sistem de operare pt orice utilizator.
LOL, marketing inseamna imbunatatirea produsului si-atat? Adica daca eu am un produs care nu l-a mai facut nimeni pana acum automat o sa ajung gigant si nu am nevoie de marketing deloc ca sa ajung acolo? Revin din nou la Apple. Dupa principiile explicate de tine acolo reiese ca nici la Apple nu prea exista marketing.
Adidas e gigant dar n-are marketing pentru ca ei au inventat adidasul. Daca Nike ar fi fost gigant probabil in loc de o pereche de "adidasi Nike" am fi spus cu totii o pereche de "nikeuri Adidas". De aceea Nike face marketing in timp ce adidas o suge. :bulb:
E greu cu neuronii astia... e mai usor sa fii ipocrit si sa te dai atotcunoscator. Fii capitanul nostru. N-as fi vrut sa te contrazic, dar am facut un curs de Marketing si n-am ce sa fac, imi pare rau nu e vina mea :(
@GhostyAbudy - tu ai atat de multa dreptate incat iti permiti sa inventezi cuvinte. Micule Shakespeare, permite-mi sa te venerez prin omagiul adus mai sus, atunci cand am pus la cale un ironicism special pentru orgasmul tau intelectual.