Desi nu avem specificatiile exacte pentru Wii U, pana acum nu citit decat de bine despre puterea noii console de la Nintendo. Majoritatea developerilor au prezentat Wii U ca fiind un pic peste celelalte console HD disponibile deja. Ba chiar cei de la Unity au afirmat ca in combinatia actuala, Wii U este capabil sa ajunga la nivelul echivalent functiilor si efectelor disponibile pe PC via DirectX 11 (desi GPU-ul folosit este marcat ca fiind DirectX 10).
Ei bine, iata ca developerii seriei Warriors Orochi (hehe, chiar jucam acum cateva zile Warriors Orochi 3) vin cu vesti nu foarte bune. Mai exact, producatorul variantei pentru Wii U (denumita "Warriors Orochi 3 Hyper") Akihiro Suzuki, intrun interviu acordat celor de la Eurogamer, ne spune ca au aparut probleme mari in development. Acesta a declarat ca CPU-ul din Wii U este "a little bit less than the Xbox 360 and PS3" si ca acest lucru duce la "When you have a lot of enemies coming at you at once, the performance tends to be affected because of the CPU... Dealing with that is a challenge."
Sa speram ca este doar o problema legata de optimizarea CPU-ului pe engine-ul respectiv (fie vorba intre noi, Warriors Orochi nu e cine stie ce masterpiece in materie de grafica - la fel si seria Dynasty Warriors dealtfel). Pe partea de GPU acestia spun ca sunt foarte multumiti si se poate distinge foarte usor ca vizual Wii U este peste PS3 si Xbox 360. De fapt, cu subiect si predicat a spus foarte clar: "Make no mistake, from a visual standpoint, it is able to produce better graphics."
Oricum, daca este adevarat si CPU-ul nu este la inaltimea GPU-ului, e posibil sa vedem si alte titluri lovindu-se de astfel de probleme. Stiu insa ca citisem acum cateva zile devblog-ul unui developer care lucreaza pe Wii U de cateva luni, si care era foarte multumit de faptul ca reusise sa optimizeze proiectul astfel incat eficienta CPU-ului sa fie crescuta cu 15% doar din codul sau. Deci este foarte posibil ca problemele sa fie si din cauza lipsei optimizarilor pentru Wii U. Dealtfel, cam la fel a fost pentru toate consolele "next-gen". Mai toate titlurile mari au avut nevoie de cativa ani pentru a ajunge sa foloseasca 100% din puterea consolei.
Sper ca Nintendo sa treaca cu brio peste aceasta incercare...
Bookmarks