Cred ca toti cei care avem ceva cunostinte despre PC-uri suntem obisnuiti sa vedem pe piata tot felul de placi video in "varianta overclocked". Iata ca nu se intampla doar in lumea PC-urilor nebunia asta de overclocking si as putea spune ca pentru prima oara auzim un oficial de la Microsoft vorbind despre asa ceva in lumea consolelor. Mai exact, din podcastul lui Larry Hryb aflam de la Marc Whitten (vicepresedinte la Microsoft) ca multe lucruri s-au schimbat in configuratia lui Xbox One de la E3. Pe langa faptul ca s-a trecut la un driver grafic care acum este 100% gandit pentru DirectX si Xbox One, acesta ne mai spune si faptul ca a fost "tweakuit" clock speed-ul la GPU, rezultand o crestere de la 800Mhz la 853Mhz.
Acum, nu stiu despre voi... dar eu am cam trecut de perioada in care overclockam tot ce prindeam. Si avand in vedere ca sunt la al 8-lea Xbox 360 (majoritatea au murit din cauza overheating-ului), sincer nu mai vreau sa trec prin asa ceva si cu Xbox One, doar pentru ca nu au fost capabili sa aleaga un GPU mai capabil din start... si acum vin cu trucuri de genul acesta pentru a se apropia de performantele GPU-ului din PS4.
Pentru cei care nu stiu, overclock inseamna de obicei voltaj mai mare, consum mai mare... totul rezultand in temperaturi mai mari. Si probabil pentru a face fata noii temperaturi, ventilatorul se va duce la o turatie mai mare... si uite asa vom avea si zgomot pe masura. Acum, nu neg faptul ca poate au trecut la chip-uri care reusesc sa treaca la frecventa mai mare fara voltaj extra... dar totusi si fi preferat sa stiu ca Microsoft merge pe o solutie AMD asa cum a fost gandita din linia de productie, nu ceva gen "OC edition".
P.S. Hai ca poate maine poaimaine aflam ca se face overclock si la CPU... si voi fi "oficially scared"!
Since E3, an example is that we've dropped in what we internally call our mono driver. It's our graphics driver that really is 100 percent optimised for the Xbox One hardware. You start with the base DirectX driver, and then you take out all parts that don't look like Xbox One and you add in everything that really optimises that experience. Almost all of our content partners have really picked it up now, and I think it's made a really nice improvement.
This is the time where we've gone from the theory of how the hardware works - what do we think the yield is going to look like, what is the thermal envelope, how do things come together - to really having them in our hands. That's the time where you start tweaking the knobs. Either your theory was right dead on, or you were a little too conservative, or you were a little too aggressive. It's actually been really good news for us, and an example of that is we've tweaked up the clock speed on our GPU from 800mhz to 853mhz.
Bookmarks