Cel mai simplu mod de a explica cum e cu "cloud computingul" este prin a arata cu degetul spre 2 servicii: OnLive si Gaikai. Practic ce se intampla acolo este cloud computing. Totul se proceseaza pe niste servere (gaming farms) iar tu primesti un stream. Teoretic, daca serverul e o monstruozitate, rezultatul poate fi ca tu sa te poti juca GTA V in 2048 x 1536 pe un iPad 3 (sa zicem)... Un Xbox 360 nu poate face asta... probabil nici Xbox One nu ar face fata, insa pe un "graphic farm" n-ar fi asa o mare problema. Insa apar factorii gen "latenta mare", dependenta de "always online" si alte d-astea.

Acum, in cazul Xbox One probabil ca nu vorbim de streaming 100%... ci de un mic ajutor din partea serverelor Microsoft. Sa luam ca exemplu un MMORPG next-gen, unde lumea e in continua schimbare si ai parte de multe destructibles. Imagineaza-ti ca prin locatia X a trecut un player care a dat foc la copaci, a aruncat in aer cladiri... a facut dezastru. In mod normal, fiecare consola ar trebui sa stea sa calculeze fizica, particule, texturi noi, etc.. pentru locatia respectiva. Well, in cazul unui mic ajutor de pe cloud, consola ta nu va mai sta sa calculeze toate cele, si va primi direct rezultatul de pe server.

In teorie, suna bine. Insa in practica, va fi o nebunie. Daca ai net slab, va fi imposibil... si totul va tine de reliability-ul unor servere asupra carora nu ai niciun fel de control. Sper ca a ajutat explicatia mea...