Au fost aici atinse mai multe puncte:

1. Laptop de 5K $ - o exagerare sau nu - din punctul meu de vedere discutabil, avand in vedere ca vorbim aici de portabilitate crescuta pentru cineva care face bani cu laptopul din dotare nu doar "jocuri" e ceva de vis - eu am un laptop de 2K euro (deci de vreo 3K $) si am facut de vreo 3 ori banii platiti in doar 3 luni deci conteaza acum si la ce il folosesti. Nu uitati va rog ca un laptop este o solutie completa/compacta - in unele cazuri doar 1 monitor de PC poate costa peste 1K si unii au 2-3 in dotare. (evident e o exagerare din partea mea, insa e doar pentru a evidentia faptul ca tehnologia si mai ales tehnologia super HIGH END si foarte noua - COSTA ENORM - si da .. se si devalorizeaza enorm).

2. PC gaming vs console gaming - market share-ul de pc e undeva la 20 bilions / market shareul la console e undeva la 60 bilion (ma refer aici doar la piata de jocuri, nu la PC-uri in general sau la segmentul enterprise). E doar o chestiune de numere, mereu piata de console a fost >>>> piata de pc (vorbind strict la partea de gaming) - doar ca in Romania (o tara saraca) nu a avut aceelasi proportie, de aceea in Romania exista asa numitii "extremisi PC" care considera ca Pc-ul este mama si tata la un loc insa n-au platit in viata lor un joc (sau daca vreti - la cate jocuri au jucat pirat, se poate considera ca cele cateva achizitii "originale" sunt total nesimnificative).

3. raport performanta / pret - evident vorbim aici de o curba exponentiala, sau mai bine zis o descrestere exponentiala cu performanta la pret platit. Daca o placa video costa de 10 sau 100 ori mai scump decat alta nu inseamna ca si ofera un raport similar in performanta (vorbim la mod general si la nivelul aceeleiasi generatii/generatii concomitente, pot exista si exceptii). Deci lucrurile super high end nu sunt pentru mass market ci sunt pentru o foarte mica parte din "populatie".

4. consumuri - generatie "green" - eu consider ca avem aici 2 aspecte:
a. reglementari ale guvernelor, cei care decid cam cat ar trebui sa fie limitele admise de CO2 produs - companiile ar trebui sa se focuseze in a sta in aceste limite si a descreste productia de "noxe" si evident a creea produse cat mai green, sa nu uitam ca in spatele companiilor sunt oameni si acestia probabil isi doresc si ei un viitor cat mai bun pentru generatiile urmatoare, ca de aia urmaresc sa faca enorm de multi bani, cineva trebuie sa se si bucure de rezultatele muncii lor -
b. publicul consumator - acesta poate alege produse cat mai "green" (forta producatorul sa produca mai mult din acest tip de produse) - in tarile necivilizate (cum e si Romania) acest lucru este ignorat, sistemul de valori aici este mult mai limitat si conditionalitatile sunt mult mai stricte, reducandu'se la alegeri mult mai simple, de cele mai multe ori reducandu-se la " cel mai ieftin posibil " - in tarile mai dezvoltate/mai civilizate exista si o suita de alegeri, se iau in considerare mult mai multi factori (ce contine, cat de "verde" este) bazat si pe diversitatea in oferta, datorita puterii financiare crescute (in primul rand).