Single post: E3 2009: Forza Motorsport 3 pe 2 discuri

  1. #22 SP
    Admin MonkY's Avatar
    Sanjuro: ca haios esti. Pacat ca n-ai umor...

    teodor1991: mai pe "romaneste" inseamna o filtrare a imaginii prin care e redus efectul de "zimti". Presupun ca stii si tu cum este realizat un model 3D. Din multe poligoane... poligoane ale caror linii de "demarcatie" se vad zimtat din anumite unghiuri sau in anumite pozitii. Mai ales acolo unde se intretataie cu alte poligoane. Prin anti aliasing, punctele ce realizeaza acele linii zimtate sunt multiplicate si afisate ca "gradienti". Sa ma explic mai simplu: Linia este neagra, iar backgroundul este alb. Antialiasingul aduce niste extra informatie pe marginile liniei, informatie care este intre negru si alb... gri in cazul de fata. In felul acesta, linia aceea nu mai apare cu un contrast "out of context" si nu mai are "rough edges". La rezolutii mic antialiasingul duce la "incetosarea" unui astfel de model 3D, insa cum vorbim de 720p si mai sus, AA-ul conteaza enorm. Incearca un joc cu antialiasing in SD, si o sa vezi ca nu ajuta deloc... pe cand in 1080p face minuni.

    Sper ca te-am ajutat cu o explicatie cat mai simpla. Ai mai jos cateva exemple.
    Attached Images Attached Images img76.gif antialiasing.png antialias.gif