Single post: User review: Call of Duty: Advanced - Warfare Xbox One

  1. #1 SP
    Cons. Mercedes-Benz djleo666's Avatar

    User review: Call of Duty: Advanced - Warfare Xbox One

    Acum o saptamana si cateva zile am primit vestea ca am castigat acest joc si ma voi putea bucura de noua creatie a celor de la Sledgehammer Games publicata de mana protectoare a taticului Activision. Din pacate bucuria mea a fost de scurta durata nereusind sa impartasesc entuziasmul general al fanilor seriei sau al siteurilor dedicate gamingului care i-au dat note suprinzator de mari. Dar toate la timpul lor, cel mai bine ar fi sa incepem cu…

    Cateva cuvinte despre Call of Duty
    Seria Call of Duty a luat nastere prin 2003 ca un FPS cu actiunea in al doilea razboi mondial. O poveste interesanta la acea data, povestea fiind vazuta prin prisma unui soldat americat, rus, englez si canadian, grafica buna bazata pe motorul graphic Quake 3 si un gameplay care aducea iron sights, cover, grenade si… nazisti. Avansam prin istoria Call of Duty cu partea a doua, apoi cateva jocuri mai tarziu trecem in era moderna alaturi de Modern Warfare, Black Ops si Ghosts, iar astazi Advance Warfare ne ajuta sa ne imginam cum ar fi razboiul in viitor, anul de gratie 2054.

    Povestea (Story sau cum ar trebui sa fie imersiunea intr-un joc)
    Si ca orice joc despre razboi, povestea incepe cu… o mare batalie purtata in Seoul / Korea de nord, lupta la care suntem si noi prezenti in calitate de soldat al US Marine Corps. Aruncati apoi intr-o capsula, propulsati spre blocuri ni se cere sa ajutam in cucerirea orasului si stabilirea unor relatii de calmare a spiritelor localnicilor cu…plumb, mult plumb. Si ceva grenade. Daca totul ar fi fost ok probabil ca am fi terminat razboiul si ne-am fi intors la vatra sa spunem povesti nepotilor iarna la gura sobei. Dar nu…trebuie sa aruncam in aer anti-aeriana, moment in care camaradul nostrum de arme Will ramane blocat in usa, iar noi in incercarea de a-l salva ramanem fara mana stanga.

    Marele nostru noroc este ca suntem apreciati de Kevin Spacey care intre timp s-a lasat de actorie si a devenit CEO al ATLAS Corp. sub numele de Jonathan Irons si ne ofera pe langa un brat robotizat nou, un loc caldut in cadrul firmei si sansa de a umple de gloante teroristii internationali. Care s-au reunit sub numele de KVA si sunt condusi de Joseph "Hades" Chkheidze si nu doresc nimic altceva decat anarhie mondiala. Si probabil bonuri de masa.

    Pe scurt de acum vom incepe adevaratele batalii si pana la finalul jocului o tinem dintr-o misiune in alta, de fiecare data avand ceva de salvat, recuperate, impiedicat sa explodeze.

    Gameplay (sau cum trebuie sa folosesti un gamepad pentru a pune tinta..)
    Daca primul Call of Duty a venit cu o noutate pe numele ei Iron Sight, Advance Warfare vine cu exoscheletul care amplifica puterea soldatului in asa fel incat poate sari mai departe sau ii poate amortize cadearea de de 7 etaje, poate lovi un alt soldat cu mai multa forta sau se poate catara pe ziduri metalice. In plus primim niste grenade foarte interesante, unele cu efect pasiv (poate arata unde sunt tintele, EMP effect pentru dezactivarea dronelor) sau active-distructiv explozibil. Jucat pe Easy/normal inamicii sunt previzibili, mor dupa ce golesti aprope un incarcator in ei, lucru normal de inteles deoarece manca oua ochiuri la micul dejun, asezonate cu Kevlar. Pe Hard/insane nu am incercat dat fiind ca ma consider un om normal la cap si cu rabdare limitata inca de la nastere, dar ma astept ca inamicii sa se multiplice, sa capete inteligenta astfel incat sa nu simti ca omori boti si acel Kevlar mancat la micul dejun sa isi intensifice efectul astfel incat nici un head-shoot sa nu-I mai omoare din prima…

    Mediul de joc este distructibil doar cand doreste el, adica poti impusca o revista de mai multe ori, efectul fiecarui glont a fi vizibil de fiecare data, dar si dupa 3-4 incarcatoare golite acea revista sa poata fi citita fara sa se dezintegreze. Unele geamuri pot fi sparte de gloante, altele nu, iar poate cel mai deranjant lucru este usile metalice care pot fi indoite cu pumnul dar scaunele nu pot fi clintite nici macar milimetric. Sa nu mai spun ca poti sari datorita exoscheletului peste autobuze, dar nu si peste un scaun culcat...

    Upgrade-urile de Strenght, Armor, Grenade, Agility pot fi deblocate intre misiuni, unele se simt, altele mai putin. Sistemul de Save in-game nu a creat neplaceri, in caz de moarte clinic ape baza de intoxicatie ce plumb inamic se incarca cel mai apropiat checkpoint. Gameplay-ul se desfasoare fluent fara caderi de frame-uri, stilul de joc furibund creand adrenalina si de cele mai multe ori din cauza vitezei de desfasurare a bataliilor este posibil sa pierdeti o misiune.

    Audio-video (sau cum se aude/vede jocul pe tv)
    Audio jocul are o nota mare de la mine, exploziile, dialogurile sunt impecabile. Dar visual avem o problema! Cinematic jocul arata foarte bine, secventele in game sunt extraordinar de realiste, sprijinul actorilor se simte. Dar… cladirile de spatele cardelor par colturoase, bacoanele distruse par construite din material dubioase, in zonele unde se vede in departare se vad incetosate intentionat uneori, mixul de momente in care jocul se vede bine si cele in care se vede destul de slab polisat te lasa la final cu impresia de lene a developerului. Asta pe langa proasta impresie despre mediul de joc partial destructibil de care v-am vorbit mai devreme…

    Multiplayer (Don’t play with yourself)
    Una peste alta, daca povestea v-a placut sau nu, daca va deranjeaza grafic sau sunteti incantati, acest joc nu a fost creat cu partea de singleplayer in cap, ba chiar aceasta parte se considera bonus. Principalul scop al aparitiei an de an al acestui joc este partea de multiplayer, unde avem cateva lucruri importante. Ca sa le enumar repede pe cateva dintre ele care mi-au sarit in ochi:
    - Boti, foarte utili pentru cei care nu au mai avut contact cu Call of Duty si tocmai au aterizat pe planeta Pamant, jocul va ofera boti pentru a va antrena si invata hartile.
    - Split-screen multiplayer pentru cei care in compania unor beri a unor prieteni vor sa-si demonstreze skilurille de pe confortul aceleasi canapele.
    - Retea locala sau multiplayer online in functie de preferinte.
    - Co-op de tip “horde’’ sau ‘’survival’’ in care maxim 4 jucatori trebuie sa reziste valurilor de inamici.
    Multiplayerul este foarte fluent, unii jucatori plangandu-se de instabilitate, personal pe Xbox One nu am patit asa ceva, dar probabil a existat si a fost remediat intre timp. Exoscheletele sunt extreme de folositoare si aduc un avantaj interesant in joc. Ne putem personaliza soldatul fie cu ce strangem dupa fiecare misiune, fie cu ajutorul Suply Drops-urilor primate.

    Concluzie (gandurile ‘’negre’’ de final)
    Call of Duty: Advanced Warfare reprezinta o schimbare de blana a ‘’lupului’’. O noua fata de vesnicului razboi cu care suntem obisnuiti. Daca unora li se pare ceva interesant exoscheletul pot spune ca dupa nanosuit-ul din Crysis ma lasa rece. La fel aceasta grafica cinematica, care scade in timpul misiunii. Si in plus, de ce in anul 2054 (2014 real) jucatorul nu poate trece de un scaun? Ziduri invizibile spuneti, care mi-ar scadea imersiunea in joc? Eu spun: lene! Iar Far Cry si Crysis spun la fel ca mine, daca la ei se poate de ce la Activision nu?

    Trecand peste lucrurile bune si cele rele, concluzia mea este ca acest joc merita cumparat! Mai ales de fani. Pentru ca la baza este un shooter multiplayer excellent,pentru ca schimba un pic seria si poate Activision ne va da pana la urma o poveste open-world in al doilea razboi mondial asa cum au fost primele doua jocuri din serie.

    Grafica, artistic: 9
    Grafica, tehnic: 7.5
    Sunet: 9
    Gameplay: 8
    Story: 8
    Impresie generala: 7.5
    Attached Images Attached Images call-duty-advanced-warfare-wide-hd-image-wallpaper.jpg