Single post: User Review: Lips

  1. #1 SP
    Senior Member Khan's Avatar

    User Review: Lips

    Avand in vedere succesul SingStar pe platforma PlayStation a celor de la Sony, era de asteptat sa avem de-a face si cu o replica data de Microsoft mai devreme sau mai tarziu. Astfel ca odata cu lansarea NXE de toamna trecuta, am avut de-a face si cu primul joc din ceea ce se anunta a fi o mareata serie de succese pentru Microsoft. N-am avut niciodata norocul de a incerca un singing game veritabil pana acum, asa cum e Singstar, insa pot sa fac o comparatie cu partea de cantat din Rockband/Guitar Hero. Ei bine, sa stiti ca trecerea de la cele amintite mai devreme la Lips nu e deloc usoara, decat daca-ti stapanesti foarte bine vocea. Pe dificultatile mici la RB sau GH poti sa 'trisezi' foarte usor incercand sa ridici/cobori tonalitatile pentru a te potrivi cu melodia. Lucru aproape imposibil de facut in Lips, mai ales din cauza ritmului mult mai alert al pieselor. M-a cam dezamagit acest lucru, pentru ca speram ca jocul sa fie mai abordabil din punctul asta de vedere, mai ales ca nu stiam versurile la multe dintre piesele pe care voiam sa le incerc.. si daca nu stii versurile dar incerci sa imiti o tonalitate, nu primesti nimic.

    Daca tot suntem la partea din articol unde comparam cu music game-urile, trebuie sa stiti ca si aici avem ceva asemanator Star Power. Odata ce ati cantat bine de cateva ori veti observa o banda aurie cum se incarca iar in momentul in care s-a umplut o silueta va aparea in partea dreapta. Silueta va cere practic sa declansati puterea, imitand actiunea din poza care solicita o miscare de microfon. Am fost surprins de cat de bine sunt receptate aceste miscari ale microfonului, stiind cati nervi mi-am facut cu ridicatul chitarii de Guitar Hero, credeam ca Xbox-ul nu poate face fata la motion sensing primitiv.

    Avand in vedere succesul SingStar pe platforma PlayStation a celor de la Sony, era de asteptat sa avem de-a face si cu o replica data de Microsoft mai devreme sau mai tarziu. Astfel ca odata cu lansarea NXE de toamna trecuta, am avut de-a face si cu primul joc din ceea ce se anunta a fi o mareata serie de succese pentru Microsoft.

    N-am avut niciodata norocul de a incerca un singing game veritabil pana acum, asa cum e Singstar, insa pot sa fac o comparatie cu partea de cantat din Rockband/Guitar Hero. Ei bine, sa stiti ca trecerea de la cele amintite mai devreme la Lips nu e deloc usoara, decat daca-ti stapanesti foarte bine vocea. Pe dificultatile mici la RB sau GH poti sa 'trisezi' foarte usor incercand sa ridici/cobori tonalitatile pentru a te potrivi cu melodia. Lucru aproape imposibil de facut in Lips, mai ales din cauza ritmului mult mai alert al pieselor. M-a cam dezamagit acest lucru, pentru ca speram ca jocul sa fie mai abordabil din punctul asta de vedere, mai ales ca nu stiam versurile la multe dintre piesele pe care voiam sa le incerc.. si daca nu stii versurile dar incerci sa imiti o tonalitate, nu primesti nimic.

    Daca tot suntem la partea din articol unde comparam cu music game-urile, trebuie sa stiti ca si aici avem ceva asemanator Star Power. Odata ce ati cantat bine de cateva ori veti observa o banda aurie cum se incarca iar in momentul in care s-a umplut o silueta va aparea in partea dreapta. Silueta va cere practic sa declansati puterea, imitand actiunea din poza care solicita o miscare de microfon. Am fost surprins de cat de bine sunt receptate aceste miscari ale microfonului, stiind cati nervi mi-am facut cu ridicatul chitarii de Guitar Hero, credeam ca Xbox-ul nu poate face fata la motion sensing primitiv.

    Revenind, modurile de joc oferite de iNiS sunt chiar interesante. Se remarca modul Jukebox, pentru care fie iti faci un playlist, fie generezi un playlist in functie de ratingul pe care l-ai dat pieselor. Jukebox nu e insa un mod foarte interesant, pentru ca fiecare piesa cantata in acest mod dureaza 20 de secunde. Pentru un mod ce se vrea un party maker, mi se pare cam aiurea sa nu poti seta durata melodiilor.

    Modul Sing reprezinta exact ceea ce am vrea sa reprezinte: alege-ti melodia si da-i bataie. Aici nu mai e vina celor de la iNiS pentru lucrurile care merg prost, ci cu siguranta a marketingului Microsoft. Jocul s-a lansat cu 40 de melodii, insa in functie de zona in care s-a lansat, cele 40 de melodii variaza. Desi unele dintre ele au aparut ca DLC-uri pentru ca toata lumea sa se bucure de ele, altele au ramas exclusive pentru zona lor. De exemplu, A-Ha’s – Get On Me e downloadabila chiar gratuit pentru varianta PAL UK pe care o am (desi melodia era exclusiva US la lansare) dar o melodie a formatiei Modern Talking (care-mi aduce aminte de frageda varsta de 11-12 ani cand mergeam la strand si am invatat sa inot) a fost lansata pe editia PAL din Germania. Si doar nemtii se pot bucura de ea. Personal ma simt dezgustat de acest marketing pueril al Microsoft, care dovedesc nu pentru prima data ca pot sa-si dea singuri in petec. La ora actuala pe langa cele 40 de melodii din genuri foarte variate incat oricine sa poata puna mana pe un microfon si sa prinda curaj, mai avem alte 90 (la ora cand am verificat) disponibile. Pretul de 160 pentru o melodie mi se pare decent, mai ales ca au aparut si unele packuri cu ‘compilatii’ astfel incat unele piese sunt si mai ieftin de cumparat.

    Ca sa revenim la ganduri mai bune, puteti canta o melodie fie Single sau Versus (melodia e la fel pentru amandoi) fie Co-op (si e foarte interesant cum s-a implementat duetul pentru unele cantece care nu erau asa). Fondul vizual poate fi schimbat pentru fiecare piesa. El poate fi: original video (videoclipul original al piesei – as socoti chiar ca aceste videoclipuri sunt chiar HD), virtual music video (apar unele siluete, care teoretic ar trebui sa se miste dupa cum misti tu microfonul – ori eram eu foarte atent la melodie, ori chiar nu s-a intamplat nimic pe parcursul ei), kiss (ambii participanti trebuie sa foloseasca star power in acelasi timp pentru ca cele doua personaje de pe fundal sa se sarute), time bomb (atunci cand canti bine umpli un pahar cu apa, ambii participanti trebuie sa coopereze rasturnand paharul peste fitil pentru ca bomba sa nu explodeze pana la finalul melodiei) si nu in ultimul rand versus fight (unde nu conteaza doar scorul final ci se puncteaza cine canta mai bine pe fragmente din melodie).
    Modurile de joc sus amintite iti ofera de fiecare data o noua experienta, oferint o varietate binevenita. Din pacate, modurile nu sunt disponibile si pentru sectiunea ce am pastrat-o la sfarsit, si anume Get Music. Aici nu vei avea doar posibilitatea de a trage DLC ci si de a folosi un CD cu muzica sau un MP3 Player pentru a adauga muzica. Melodiile cu DRM (de obicei cele cumparate de pe itunes) nu vor putea fi importate in joc, la fel cum nici iPhone sau Ipod Touch nu vor fi recunoscute, insa in rest puteti importa virtual orice. Fun-ul insa este indiscutabil mai mic in acest mod. Mai ales ca sistemul iti permite si sa trisezi . De exemplu, incercand o melodie de la Holograf alaturi de prietena, mie nu-mi puncta mai nimic, in timp ce ea facea zeci de mii de puncte cantand ‘la-la-la’ chiar si cand nu canta nimeni de-a lungul piesei (versurile nu sunt afisate in acest mod). Astfel ca, desi MS fura ochii cu acest feature, tehnologia nu e la un stadiu atat de avansat incat sa-ti permita sa le si apreciezi implementarea.
    In concluzie, Lips nu este jocul perfect si va fi chiar evitat de majoritatea gamerilor. Este insa o modalitate foarte buna de a-ti atrage prietena in lumea consolelor. La mine a ajuns sa fie dependenta de depasirea de highscore-uri

    Grafica: 8
    Sunet: 8
    Gameplay: 7
    Story: -
    Impresie: 7

    Nota finala: 7.5
    Attached Images Attached Images lips-20031208-203.jpg lips-ne-yo-add-1.jpg lips05.jpg lipsx3010.jpg lips_stills008.jpg