Single post: State of gaming: "One update available"

  1. #1 SP
    Senior Member paunstefan's Avatar

    State of gaming: "One update available"

    2014 a fost un an destul de agitat pentru industria gaming-ului, noile console au fost proaspat lansate, scandalul #GamerGate a fost in centrul atentiei pe internet si am avut parte de multe “certuri” intre publisheri si gameri. Unul dintre cele mai importante subiecte ale anului ce a trecut a fost nemultumirea gamerilor atunci cand jocuri asteptate de mult timp s-au lansat intr-o stare jalnica. Putine lansari din 2014 au fost ferite de acest fenomen.

    Va amintiti probabil cum in trecut jocurile se lansau terminate, atunci cand un developer lansa un joc pe PS1 sau pe PS2, nu trebuia sa se mai gandeasca la tot felul de probeleme tehnice de care se loveau jucatorii (cu mici exceptii, desigur), plus ca nu aveau mijloacele prin care sa lanseze update-uri software, poate doar sa faca o relansare a jocului retail. Bug-uri existau si atunci, dar aproape niciodata nu devenea un joc nejucabil din cauza problemelor tehnice.

    Dar acum, cand studio-urile si bugetele jocurilor s-au marit, au crescut si asteptarile financiare ale publisherilor, aproape toti isi doresc sa primeasca banii cat mai repede si usor. Asa a ajuns acceptabil pentru unii sa lanseze jocuri neterminate, laudate prin tot felul de trailere, doar ca in perioada de dupa aparitie sa lanseze o serie de update-uri pentru a duce jocul intr-o stare cat mai decenta.

    Compania care e cea mai vinovata pentru aceasta practica este Ubisoft. Ignorand greselile din trecut (adica Assassin’s Creed 3), printre lansarile din 2014 se afla Watch Dogs, Assassin’s Creed: Unity si The Crew. Toate 3 au fost jocuri foarte laudate de Ubisoft, iar in toate trailerele de dinaintea lansarii pareau intr-adevar jocuri foarte bune. Dar lucrurile nu au fost atat de bune cum pareau, Watch Dogs, pe langa o multitudine de bug-uri a fost criticat pentru downgrade-ul facut inaintea aparitiei, in realitate jocul pur si simplu nu arata asa ca in materialele promotionale, un lucru devenit obisnuinta pentru Ubisoft. Assassin’s Creed: Unity in schimb s-a lansat intr-o stare deplorabila, jocul era plin de bug-uri si glitch-uri, iar framerate-ul era sub nivelul acceptabil pe toate platformele. Tot ce a putut Ubisoft sa mai faca a fost sa promita o serie de patch-uri care sa aduca jocul intr-o stare mai buna. Au lansat patch-urile ? Da. Mai exista probleme in joc ? Desigur, si probabil ca nu vor fi rezolvate niciodata. Dintr-o companie destul de iubita, Ubisoft a ajuns una dintre cele mai criticate (daca nu chiar cea mai), din cauza lacomiei lor. In plus, creativitatea lor, cel putin din punctul de vedere al gameplay-ului scade pe zi ce trece, toate jocurile lor open-world urmeaza un anumit tipar (watchtowers, anyone ?), pentru a fi lansate cat mai repede si au un feeling foarte “rece”, ar putea fi la fel de bine facute de un studio de roboti. Dar asta e o discutie poate pentru alta data, sa revenim la bug-uri si patch-uri.

    Alt exemplu de companie care nu s-a ferit sa lanseze un joc neterminat este Electronic Arts, cu al sau Battlefield 4 (ok, asta e lansat in 2013). In momentul aparitiei, si multe luni dupa, Battlefield 4 a fost impanzit de probleme tehnice, cea mai cunoscuta fiind netcode-ul deplorabil. La cateva luni de la lansare, jocul a fost reparat in mare parte. Nu ar fi fost mai bine sa fie lansat atunci cand nu mai avea probleme, in loc sa ne faca sa ne cheltuim banii pe un joc neterminat ?

    Halo: The Master Chief Collection e un alt joc grabit sa ajunga pe rafturi. Aceasta compilatie a jocurilor din seria Halo, s-a lansat pe Xbox One in toamna lui 2014, iar putini se asteptau ca jocul sa aiba problemele pe care le-a avut. In timp ce singleplayer-ul nu a intampinat probleme, modul multiplayer, mai exact sistemul de matchmaking, clar nu era gata pentru lansare, unii jucatori trebuiau sa astepte pana la 3 ore pentru ca jocul sa gaseasca un meci, chiar daca erau sute de mii de jucatori. 343 Studios inca lucreaza la rezolvarea probelemelor jocului. Iar Microsoft ofera jocul Halo: ODST gratuit pentru a-si cere scuze fata de gameri.

    Nici Sony nu e lipsit de probleme, tot in toamna lui 2014 s-a lansat Driveclub, joc amanat 1 an, si lansat nu numai cu probleme tehnice(un mod multiplayer plin de probleme), dar si cu parti de joc lipsa(masini, trasee si weather mode-ul) , pe care developerii au ales sa le adauge ca si update-uri in perioada de dupa lansare.

    Acestea sunt doar niste exemple, dar in ziua de astazi aproape toate jocurile primesc tot felul de update-uri pentru a rezolva probelemele tehnice (sa nu mai vorbim de multitudinea de jocuri “early access” de pe Steam) . Toate aceste lansari grabite se intampla pentru ca publisherii sa faca profit cat mai repede, pentru a multumi investitorii. Jocurile sunt laudate inainte de lansare, prin trailere si interview-uri, pentru ca noi sa facem precomenzi si sa fi platit deja in momentul cand putem afla de probelemele jocului. Toate jocurile de mai sus au vandut peste 1 milion de exemplare (>5 milioane pentru AC:U), deci companiile nu au un motiv atat de intemeiat pentru a renunta la aceste practici. Ce putem noi face e sa nu mai cumparam jocuri neterminate, pentru a le arata developerilor ca avem un cuvant de spus, noi suntem cei care ii putem face sa se schimbe
    Attached Images Attached Images 283794-0.jpg