Single post: User Review: Mortal Kombat X (Xbox One si PS4)

  1. #1 SP
    Senior Member Snick's Avatar

    User Review: Mortal Kombat X (Xbox One si PS4)

    Dupa Freddy, a venit Jason, Jason Voorhees... Primul lucru care mi-a atras atentia si mi-a adus aminte de copilarie a fost acest lucru: poti juca cu Jason (seria de filme " Friday the 13-th ", pentru cunoscatori) si, da, stiu o sa sune cam batraneste dar... pe vremea mea cand nu existau PS3/PS4/Xbox 360 sau One - uri... exista video-ul, o inventie minuntata care te tinea in fata televizorului, ulterior aparand si primele console prin tara. Dar destul despre ce sentiment de retraire al copilariei am avut, hai sa discutam despre joc.

    Ca orice franciza care a mers sau merge bine, si ulterior vrei sa produca in continuare, nu trebuie sa intri intr-o rutina anuala, in care doar scoti jocul ca sa fie scos, scos pe banda rulanta, care are 2-3 masini noi sau doar schimbi tara unde se desfasoara actiunea (cred ca deja stiti aluziile)... este necesar sa implementezi lucruri noi, caractere noi s.a.m.d .

    Deci, noutati sa fie: Faction Wars si necesitatea de a apartine unui grup. Ai 5 factiuni din care poti sa iti alegi apartenenta.. care, cel putin pe acte fiecare incearca ori sa protejeze lumea, ori s-o subjuge, avand evident un mentor sau lider al gruparii. Ce este foarte interesant, ca ti se da o lista cu challange-uri, care daca sunt indeplinite iti vor ajuta "breasla", hai sa-i spunem asa... sa fie deasupra celorlalte si ulterior poate sa ajungeti si campioni.

    Evident, castigatorii vor primii niste bonus-uri, dar din nefericire breasla aleasa de mine a fost pe ultimul loc in momentul "testarii" jocului. Exista si optiunea de a fi apolitic dar nu vei avea disponibile niste moduri de joaca.

    Totusi nu vreau sa trec mai departe pana nu va descriu o situatie: Unul din challange-uri include terminarea un "tower", acele Klasice turnuri pe care le escaladezi din primele jocuri ale seriei. Dupa ce avansezi in Kombat, vei avea o "lupta", care nu este lupta propriu-zisa, este o lupta cu nervii tai si starea fizica a controller-ul tau... se numeste "Challange of might"... si nu va spun mai mult, decat foarte mult succes.

    Pe partea de single player, ai turnuri de Kompletat, care iti ofera optiuni de handicap la meci sau un obiectiv de indeplinit, acestea se pot updata din ora in ora, odata pe zi sau saptamana.

    Cam acestea ar fi optiunile noi in joc, hai sa discutam despre cele Klasice, vechi dar noi.

    Krypta, exista si in Mortal Kombat 9, doar ca aici este mult mai vasta, si au incearcat sa iti ofere o experienta de aventura, hai sa zicem o plimbare plina de peripetii prin cimitir. Au implementat obiecte care te vor ajuta sa treci intr-o alta zona si sa avansezi in explorare, evident toate avand ca scop gasirea de bonus content (fatalitati, costume, artwork, etc.). Deasemenea, pot aparea niste cufere - pe care vrei sa le deschizi, care vor disparea intr-un scurt timp, si daca nu l-ai vazut unde a aparut singurul lucru care te va ghida este auzul. Au bagat un element surpriza, pe care nu vreau sa-l dezvalui, doar ca o sa aveti o experienta... mortala, dar fiind vorba despre Mortal Kombat... niciodata nu mori si ramai asa.

    In afara de turnul Klasic de Kombat, mai ai si niste turnuri speciale, in care poti sa-ti alegi handicap pentru urmatoarele batalii, care deasemenea te scot din rutina normala de Kombat, ulterior s-ar putea sa te enerveze, tie iesindu-ti un Kombo de cateva lovituri foarte bine plasate, si dintr-o data cade o greanada (raza laser, balon care te va ridica la cer, multe altele) chiar langa tine, si hopa uite cum a preluat avantajul inamicul.

    Un aspect amuzant este dialogul intre caractere, uneori putin penibile. Este vorba despre luptele intre "cunoscuti", mai exact partea de introducere in batalie ce se finalizeaza cu un schimb de replici. Daca este intre doi rivali, va dati seama ca vor fi replici agresive, in schimb la "prietenii" care se intalnesc, uneori sunt cam copilaresti.

    Mi-a placut ca au avut initiativa sa faca filmulete de ending pentru fiecare personaj, cu care termini turnul Klasic, filmulete diferite fata de main story. Deci, daca doresti sa vezi o continuare prin prisma unui unui personaj anume care iti place foarte mult, ai ocazia sa-l vezi. Ca tot am mentionat main story, recunosc ca am evitat sa scriu despre el. Pe scurt si incercand sa nu dau prea multe spoilere, lumea este din nou amenintata si are nevoie de eroi pt a oprii fortele raului. Actiunea se petrece la cativa ani (mai multi) dupa evenimentele din MK 9... Klasicii au imbatranit, si ulterior nu vor mai putea sa faca acest lucru pana la nesfarsit, asa ca, ghici ce... si-au pus odraslele la antrenamente riguroase in acesti ani cat am asteptat noi noul MK si se pare ca aceasta editie este examenul lor de Bacalaureat. In rest mult film, 4 batai de caciula (cu persoanale importante) si in 3-4 ore ai terminat story mode.

    Tragand linie avem vechea garda, cea noua care ulterior la va lua locul, acei Klasici in viata (Scorpion, Sub-Zero, Reptile) si "niste baieti" noi adusi din Outerworld, care fac parte din poveste si ofera o reimprospatare a personajelor jucabile. Editia aceasta cred ca va fi cea mai completa, prin prisma abundentei de caractere.

    Gameplay-ul sau sistemul de lupta propriu-zis. Mai tineti minte listele acelea pe tot ecranul de miscari si fatalitati? Eh, de data aceasta putem sa spunem ca au simplificat foarte mult acest lucru. Fiecare caracter are 3 tipuri de " specializari ", si ca sa va dau un exemplu: Mie imi place foarte mult sa joc cu Sub-Zero... acum pot sa-mi aleg ce miscari speciale sa faca, astfel reflectand personalitatea mea (agresiv/defensiv). Daca vreau sa joc agresiv voi alege sa fie "Cryomancer", specializarea ce include creearea armelor de gheata, insemnand o focalizare doar pe aceste abilitati. Daca doresc sa folosesc clona lui de gheata, inseamna deasemenea o alta specializare sau daca doresc sa joc defensiv, voi putea creea scuturi de gheata, etc. Lista de miscari va fi destul de mica si va duce la un gameplay ceva mai simplificat, fluid, astfel scazand riscul de a-ti prinde degetele in butoane incercand sa faci o miscare si iesindu-ti cu totul altceva sau chiar nimic.

    Un alt aspect placut este ca si combinatiile de butoane sunt simplificate, de cele mai multe ori la apasarea a doar 3 butoane se vor intampla chestii. Si fatalitatiile au fost simplificate (se pot cumpara si versiuni simplificate din 2 butoane pt personaje, mai trebuie si producatorii jocului sa castige niste banuti in plus), si da pentru cei cu sete de sange, brutalitatile exista, sunt acolo.

    S-a lucrat si la gradul de inteligenta al AI-ului, care, citand niste astrologi, este in retrograd. Eu main story-ul l-am terminat pe dificultate medie... nu sunt un as al Kombat-ului, dar jocul a fost relativ usor pe mediu, parca prea usor iar pe very easy te cam asteapta adversarul sa il lovesti ca sa riposteze si el.

    Vizual, jocul exceleaza, toate arenele sunt lucrate pana la cel mai mic detaliu, personajele deasemenea. Fiecare arena are elemente animate, cu care dupa cum v-ati obisnuit deja, poti sa interactionezi in folosul tau. Totusi un alt aspect implementat de care am uitat sa mentionez este bara de stamina, care evident este consumata cand vei interactiona cu elementele din decor ori pentru a ataca ori a te eschiva, special implementata pentru a nu face aceea figura la infinit, astfel creeand un avantaj mult prea mare.

    Dupa o victorie sau infrangere, vei observa urmele acesteia pe invingator, daca a fost impuscat se vor vedea gauri de gloante in hainele lui sau daca a fost o victorie la mustata, se va observa pe fata, corpul si costumul acestuia.

    Coloana sonora... well, este acolo. Nu cred ca a fost neaparat punctul lor forte, nu este ceva care sa-ti atraga atentia... adica se schimba pe un tempo mai agresiv cand se apropie o lupta, dar in timpul bataii propriu-zise nu cred ca o vei sesiza. Sunetele scoase de personaje si puterile lor sunt destul de bine realizate.

    Si acum sa ajungem la punctul forte al acestui joc, partea de multiplayer. Cred ca nimic nu se compara in petrecerea timpului cu niste prieteni si mai ales daca aveti un os de impartit vi se ofera posibilitatea sa rezolvati problema prin Kombat, virtual evident – nu militeaza nimeni pentru violenta care nu este necesara. Eu, in general, nu pot sa ma declar a fi un fan al partii de multiplay dar consider ca la jocurile cu batai acest lucru este cel mai important si pe care trebuie sa mizeze orice producator.

    Pana in acest moment, pe partea de DLC-uri, inafara de optiunea de a juca Jason Vorhees, altceva nu as cumpara (mai ales ca sunt destul de scumpe).

    Tragand linie si ajungand spre concluzii, nu iti vei cumpara acest joc pentru poveste, o stii sau banui deja despre ce o sa fie vorba in el, ti-l vei cumpara pentru experienta placuta de a te juca cu eroii tai preferati, mai ales daca ai o varsta si acum multi ani rupeai Mortal Kombat 2 in doua si in urmatoarele 2 secunde iti va surade pe fata un zambat cand vei citii cuvantul "aiculedssul" si stii foarte bine ce inseamna. Il vei cumpara pentru experienta extrem de placuta in a-ti bate prietenii acasa cat si online. Recunosc ca sunt subiectiv si implicit este un joc care nu trebuie sa va lipseasca din colectie.

    Hai sa vedem si ce scor a obtinut jocul:

    Story : 7.5
    Gameplay : 9.5
    Sunet : 8
    Grafica : 9.5
    Multiplayer : 10

    Nota finala : 8.9

    Multumesc ConsoleGames.ro si user-ului GreyhounD pentru ocazia de a scrie acest review. Hope you'll like it and don't forget to FIGHT !!!
    Attached Images Attached Images mk-1.jpg mk-3.jpg mk-4.jpg mk-7.jpg