Some facts mai putin cunoscute:

1. Iwata a lucrat in timpul lui liber 3 saptamani la debugging pentru Smash Bros. Melee, pentru ca a realizat ca jocul nu va fi gata pentru lansarea GameCube (interview).

2. Codul pentru Mother 2 (Earthbound) a fost deteriorat. Iwata a rescris totul de la zero in Assembly.

Ca s-a va dati seama cat de greu e Assembly, iata cum apare un simplu Hello, World! pe ecran:

Python:

Code:
print("Hello, World!")
Assembly:

Code:
org  0x100        ; .com files always start 256 bytes into the segment

; int 21h is going to want...

mov  dx, msg      ; the address of or message in dx
mov  ah, 9        ; ah=9 - "print string" sub-function
int  0x21         ; call dos services

mov  ah, 0x4c     ; "terminate program" sub-function
int  0x21         ; call dos services

msg  db 'Hello, World!', 0x0d, 0x0a, '$'   ; $-terminated message
3. Iwata a rescris Pokémon Gold & Silver pentru a implementa regiunea Kanto.

4. Iwata a rescris sistemul de lupta Pokémon intr-o saptamana pentru Pokémon Stadium.

5. Iwata a inceput sa programeze in liceu. Primele joucri au fost create pe calculatoare electronice.