Il joc si eu acum cu intarziere. Sincer si eu am fost putin dezamagit.

In primul rand, jocul e huge, e vast, are miliarde si miliarde de misiuni and things to do... and kill... and loot... and build.

Mie nu-mi displac string-urile narative principale (factions and related stories), doar ca ici colo anumite chestii devin lineare fara o baza logica puternica in spate. Poate si pentru ca oamenii se ghideaza foarte des dupa intuitie si feeling si nu pe logica.

In alta ordine de idei, nici vizual nu sunt foarte dezamagit, nu are jocul cele mai constant frumoase si bine definite texturi, dar ofera elemente vizuale care te introduc in atmosfera. La gameplay... fine... nu e un FPS sau 3PS clasic, sa spunem ca nu exista o nevoie stringenta de Auto Aim.

Dar (si aici intervin problemele) miscarile in anumite portiuni (unde sunt obstacole de sarit, sau scari de urcat/coborat) sunt extrem de clunky si desi n-am jucat la viata mea decat vreo cateva zeci de jocuri cap-coada, pot spune cu mana pe inima ca nu am jucat niciunul pana acum cu atatea probleme de generare a texturilor, atatea bug-uri cu personaje plutin prin aer, obiecte plutind prin aer, constructii plutind prin aer (poate doar Bioshock Inf ), NPC-uri care se glitchuiesc si raman asa innacesibile pentru tot restul jocului, momente in care adversarul este fix in fata ta si tu cu arma indreptata fix spre burta lui si in mod ciudat nu il nimeresti, oameni care stau (intr-un mod foarte creepy I might add) toti in picioare pe paturi, NPC-s si adversari care se blocheaza in elemente de decor etc etc etc

Inteleg ca nah, cand te apuci sa faci o astfel de tesatura extrem de complexa, investesti mult timp in a perfectiona toate sinapsele, dar mai dai skip la anumite alte aspecte: fidelitate grafica, bug-uri. Pana mea, cred ca doar testarea la un astfel de joc e nightmare. O testare aproape de perfectiune, cu verificarea oricarei variante de scenariu ar impinge dezvoltarea jocului la peste 10 ani cred.

Am invatat de la Bloodborne sa nu mai pun pret pe loading screens. Asa ca nu o sa pun asta la minusuri. Si lumea jocului e huge si cred ca asa se explica, pana la urma trebuie sa incarci nenumarate texturi, npc-uri, progres al diverselor eveniment, rezultate ale unor actiuni, locatii, items etc etc

Altfel jocul ofera optiuni de customizare destul de impresionante, si chiar daca misiunile sunt extrem de repetitive, are totusi content suficient cat sa te tina engaged pentru perioade lungi de timp. SI din ce-mi dau seama, desi are unul dintre cele mai scumpe Season Pass-uri, se pare ca totusi ofera content pe masura.

In fine, acum dupa ce am jucat vreo 50 de ore, pot spune ca in acelasi timp ii inteleg pe fanii seriei in entuziasmul lor. Banuiesc ca unele dintrejocurile precedente au fost oarecum revolutionare la momentul lor, iar acesta adauga pe formula initiala suficient cat sa satisfaca fan-base-ul, dar in acelasi timp ii inteleg si pe criticii jocului. Nu e totusi vorba doar de hateri, jocul are destule probleme extrem de vizibile, deranjante si care se manifesta des, iar daca era vb de un joc din alta serie cu aceleasi probleme banuisc ca si fanii Fallout ar fi avut ceva de spus. Si e si putin suparator ca multe dintre glitch-urile care afecteaza anumite quest line-uri nici nu au fost adresate prin patch-uri.

Acum nah, in ziua de azi, dupa atatea si atatea aparitii, se poate pune si problema: exista vreun joc perfect, care sa le aiba pe toate? Story, grafica, gameplay, functionalitate, dimensiune s.a.m.d? Eu as zice ca nu. Multi probabil vor spune Witcher. Eu nu cred