Single post: User Review: Headlander

  1. #1 SP
    Senior Member Espiritus's Avatar

    User Review: Headlander

    Headlander este un sidescroller cu tenta sci-fi caracteristica anilor '70 in stilul Metroid/Metroidvania, pastrand gameplay-ul retro, clasic, dar aducand si elemente moderne care ii dau un aer fresh. Este dezvoltat de catre Double Fine, cunoscuti pentru titluri precum Brutal Legend, Grim Fandango Remastered si Psychonauts. Nu trebuie sa facem o analiza complexa ca sa ne dam seama ca povestea jocului vrea sa fie comica si relaxanta, deci nici nu se ia prea mult in serios, atractia principala fiind gameplayul.

    1. Story
    Jocul incepe cu un cap de om (viu, din fericire) aflat intr-un recipient asemanator cu castile astronautilor ascultand o voce misterioasa care ii spune ca umanitatea a decis, in urma unui razboi, sa renunte la corpuri in favoarea unor trupuri robotice de care si-au atasat capul. Umanitatea traieste in YOURtopia, o statie spatiala idilica, in care toti locuitorii au mansarda atasata cate unui corp robotic: sunt nemuritori, feriti de boli si de griji, insa si-au pierdut libertatea. Aceasta lume fantastica este condusa de catre o inteligenta artificiala ce poarte un nume greu de retinut, si nimeni nu stie ce vrea exact si de ce a preluat controlul statiei spatiale. Acum este datoria eroului nostru sa il opreasca si sa salveze ce a mai ramas din omenire!

    2. Gameplay
    2.1 Level design
    Intreg jocul este construit identic in stilul Guacamelee, fiind format exclusiv din incaperi inerconectate prin usi de diverse culori, care nu reprezinta altceva decat o ierarhie a ablitatilor robotului pe care il controlezi. Pentru a accesa o usa de culoare rosie, vei avea nevoie de un robot rosu sau de rank mai inalt. Un robot de rank mai inalt nu doar ca va deschide mai multe usi, dar va si beneficia de un laser mai puternic, de un range de atac mai mare, si chiar de atentie din partea femeilor robot care aparent sunt atrase de imaginea autoritatii. Intreg sistemul de ranking este foarte intuitiv pentru oricine stie culorile curcubelui, pentru ca aceasta este si ordinea puterii robotilor: ROYGBIV.

    Aproape in fiecare camera se gasesc intrari secrete care duc la evolutii sau la puncte de experienta, evolutiile constand in health bar up sau power bar up, in timp ce experienta se foloseste intr-un skill tree compus din diferite abilitati pasive ale caschetei. Poti sa iti maresti viteza de regenerare a vietii, viteza cu care zmulgi capetele robotilor inamici ca sa le furi corpul, viteza de propulsie etc. Sistemul asta de progres te motiveaza sa revii asupra nivelelor trecute, inarmat cu noi culori pentru a descoperi toate secretele.

    2.2 Combat design
    Imediat cum capul plutitor ajunge sa controleze un robot, Headlander devine Metroidvania pur. Cu L stick te poti misca in fata sau in spate, iar cu R stick ochesti arma care trage cu lasere ce se reflecta din pereti. Este un sistem foarte util si interesant prin care poti trage in inamici aflati la etaje diferite sau in alte locuri altel greu de ajuns, insa exista si reversul medaliei: inamicii vor face la fel, si de multe ori vor reactiona mai repede decat tine. Jocul are o singura dificultate, aspect pentru care primeste un punct in plus: exista un singur mod in care trebuie sa fie jucat, si nu ne confruntam cu dificultati prea usoare sau absurde. Nu este foarte greu, dar nici prea usor ca sa devina plictisitor, iar dificultatea creste progresiv in timp ce te obisnuiesti cu mecanicile jocului. Daca ajungi in corpul cetatenilor nu vei putea ataca pe nimeni, in schimb butonul de atac ii va face sa danseze, fiecare personaj avand dansul lui specific - un exemplu de mecanica absolut inutila, dar foarte placuta, care ajuta la construirea atmosferei din YOURtopia.

    2.3 Platforming design
    Cat timp nu te afli intr-un corp robotic (poti controla sau parasi oricand orice corp), esti un cap plutitor cu propulsie infinita. Miscarea este foarte simpla si intuitiva, totul se face elegant din L stick. Cu timpul dobandesti abilitati noi precum scut care reflecta lasere, boost, dash, etc., care te ajuta sa iti croiesti drum prin camerele periculoase. Exista diferite lasere care trag ritmic, oglinzi ce reflecta laserele si mai departe, lasere continue care trebuie reflectate cu scutul energetic, lasere trase de inamici, si alte foarte multe lasere. Enorm de multe lasere. In Headlander nimeni nu poate sa sara, deloc, niciodata, fiind un aspect important care te forteaza sa iesi din zona de siguranta a corpului de soldat inarmat si sa explorezi mult sub forma de cascheta plutitoare.

    3. Grafica
    Daca definitia ta pentru grafica ideala a unui joc face referire la arta sci-fi din anii '70, cu nave enorme transformate in locuinte, baruri, cluburi, cu ferestre de pe care poti vedea mult mai multe planete decat ar trebui, dar si roboti care poarta ochelari 3D minunandu-se de graficile "lumii", atunci e foarte posibil ca Headlander sa aiba reteta ideala pentru grafica. Totul este hiperclar, totul are culori puternice, fara niciun fel de transparenta, si desi s-ar putea ca pe unii sa ii deranjeze impactul vizual, pot sa spun ca nimic altceva nu s-ar fi potrivit mai bine jocului. Foarte multe aspecte grafice sunt realizate excelent, de la cantitatea detaliilor din background pana la lumina din fiecare incapere. Ce impresioneaza cel mai mult, totusi, este calitatea animatiilor. Animatiile sunt absolut superbe, fiecare apasare de buton inspirand dinamism continuu, fie ca e vorba de propulsia caschetei sau de dansul aleator al vreunui cetatean robot. Cu siguranta nu ma asteptam ca un joc de genul asta sa ma impresioneze grafic, este foarte rar ca atentia sa fie concentrata si pe grafica in cazul unui sidescroller, dar Headlander face o treaba extraordinara.

    4. Sunet
    Nu este putin lucru sa te afli intr-o incapere in care 20 de lasere trag in toate directiile, in timp ce pe fundal o voce robotica iti explica ce trebuie sa faci in continuare alaturi de nelipsita muzica retro sci-fi, iar tu sa poti sa distingi sunetul laserului tau si mai mult, sa recunosti si daca a lovit un inamic sau doar a ricosat dintr-un perete; executia efectelor audio este la fel de impecabila ca si cea grafica. Voice actingul nu m-a impresionat, inas nici nu a dezamagit, iar din fericire, pentru un joc care nu se bazeaza prea mult pe poveste, este doar un dezavantaj minor.

    Story: 8.5
    Gameplay: 9.5
    Grafica: 10
    Sunet: 9.5
    Nota finala: 9.3, great game

    Mi-ar placea sa spun ca jocul a meritat toti banii, insa am primit codul de review de la Dant3, si nu ar fi adecvat. (sincere multumiri colegului, care mereu ofera coduri de review, chiar daca nu sunt foarte multi doritori). Pot spune insa ca sub nicio forma nu as fi regretat achizitia, iar Headlander isi merita toti banii, fara sa fie vreo reducere pe PS Store.
    Attached Images Attached Images head_0.jpg headlander-laser-sighting.jpg headlander-ps4-review-5.jpg headlander-screen-03-ps4-us-07dec15.jpg headlander-shepherd-band.jpg maxresdefault.jpg