Single post: Review: Call of Duty: Infinite Warfare - PS4

  1. #1 SP
    CG Editor Dant3's Avatar

    Review: Call of Duty: Infinite Warfare - PS4

    A mai trecut un an peste franciza Call of Duty dar din pacate si peste mine. Dupa experienta de anul trecut cand am scris primul meu review pentru un joc din aceasta serie, mi-am zis ca o sa iau totusi o pauza mai mare. Se pare ca nu am putut, poate te intrebi de ce? Pai dupa ce am vazut cat "hate" a atras acest joc, un hate gratuit cred eu, pentru ca nu am primit poate ce voiam prin gandurile noastre. Da, cel mai probabil daca am face un sondaj am vedea cum un procent mare, poate chiar zdrobitor se indreapta catre razboaiele vechi, Primul Razboi Mondial sau Al Doilea Razboi Mondial. Eu ma numar printre astia de moda veche, vreau sa trag cu o pusca veche, fie ea si din lemn. Eh, dupa cum bine stim, de cele mai multe ori nu ne iese pasienta, dar asta nu inseamna ca ar trebui sa judecam un lucru fara sa-l probam, gustam. Hate-ul grosolan si in cantitate industriala indreptat catre CoD-ul din acest an a fost pentru mine o provocare. Hai sa ies din grupul care arunca cu oua clocite, sa incerc totusi jocul asta, al XIII-lea din serie, poate 13 nu e cu ghinion si poate dracul nu e chiar atat de negru, sper eu.

    De al XIII-lea joc din seria Call of Duty s-au ocupat cei de la Infinity Ward, dupa o pauza de trei ani. Munca pentru acest titlu a inceput in urma cu vreo doi doi ani, campania acestuia fiind, din punctul meu de vedere, un adevarat film SF, un blockbuster mai mare si poate mai bun decat cel de anul trecut, vom vedea insa in randurile care urmeaza daca este sau nu mai bun.

    Poveste

    Actiunea din Call of Duty: Infinite Warfare are loc prin al nostru sistem solar, cu batalii prin cosmos, construit cu ceva mecanici noi datorita mediului inconjurator prezentat in gravitatie zero. Jocul ne introduce inca din primul minut intr-un film SF in toata regula in momentul cand in fata ochilor ti se asterne Europa, nu, nu continetul nostru, ci una dintre lunile lui Jupiter. Dupa aceasta introducere prin care aflam de fapt numele personajului negativ, Jon Snow, pardon Salen Kotch, ne intoarcem acasa, pe Pamant, unde facem cunostinta cu personajele principale, capitanul Nick Reyes, mentorul lui, Amiralul Rains, partenerul lui Reyes, frumoasa domnisoara locotenent Nora Salter si simpaticul robot Ethan care se considera un actor de stand up comedy cu un creier de fermier. Planeta noastra a ramas bineinteles fara resurse, dupa ce omenirea a reusit ca o adevarata capusa sa extraga cam tot ce mai era de extras din adancurile Terrei. In acest fel am hotarat ca cea mai buna solutie este colonizarea altor planete. Cei mai multi oameni sunt acum mineri pe asteroizii care zburda prin spatiul cosmic, incercand cu disperare sa supravietuiasca sau sa se imbogateasca. Toate aceste lucruri atrag ca si in viata reala atentia unor grupari radicale. Acum vine momentul lui Kit Harington, liderul unei astfel de grupari intitulata SDF (Settlement Defense Front). Cand am auzit numele asta mi-am adus aminte de Frontul Salvarii Nationale condus de un alt radical cunoscut pe la noi sub numele de Ilievici Ion sau presedintele Cucuvea, mai draga! Cred ca avea sanse mai mari Iliescu in rolul personajului negativ, din pacate Jon Snow nu stie nimic nici aici, nu mi-a placut deloc interpretarea lui. Pai Kevin Spacey a fost tatic in CoD Advance Warfare, dar poate exagerez eu, am inteles ca uneori sunt prea pretentios. Urmeaza de aici batalia dintre cei buni, cred ca noi si ceilalti mai rai, cred ca ei. Deja ma simt Jandarmul Lumii, impart dreptate in jocul asta cum impart americanii azi, not. O sa ai practic nava ta(The Jackal) pe care o pictezi cum vrei tu si pe care o imbunatatesti, da, ai auzit/citit bine, aici nu este No Man's Lie. Cam atat despre poveste ca apoi face rau la experienta, e o poveste destul de buna, pot spune ca este cu siguranta peste cea de anul trecut unde nu prea te atasai de nimeni. Cred ca acum au reusit sa ne aduca o poveste mai buna si datorita unei mici echipe care a plecat in trecut de la studioul Naughty Dog. Prin urmare si asa deci tu esti baiatul care incerci sa impiedici baietii rai sa faca prapad, film de Hollywod, unul bunicel, nu ceva de Oscar. Fun fact, iubitorii de Formula 1 o sa se intalneasca cu un cunoscut pilot de monopost, care in joc isi foloseste numele real.


    Gameplay

    Hai sa va spun acum despre gameplay, cred ca este cel mai important aspect dintr-un joc. Aici totul e la superlativ, armele desi nu prea impresioneaza prin sunet, sunt foarte interesante. Grenada "Zero Gravity" este un deliciu, mi-a adus aminte de un skill din Mass Effect, am un lapsus acum, nu-i mai stiu numele. Arma mea preferata se numeste Eraser, cred ca inspirata din filmul cu acelasi nume sau poate ma insel, face cam acelasi lucru, apesi tragaciul si evaporeaza instant individul in MP. Pe mine m-a atras cel mai mult modul "Stealth" din anumite misiuni secundare, da, jocul a primit si asa ceva in modul "Campaign". Va recomand sa terminati toate misiunile secundare, este una care mi-a placut foarte mult dar nu va spun, pentru mine a fost o surpriza, sper sa fie si pentru voi. Aceste misiuni te ajuta sa evoluezi, te ajuta sa faci diferenta prin anumite "upgrade-uri", depinde si pe ce nivel te joci. O sa incerc intr-o zi modul YOLO (You Only Live Once), mod pentru sadicii care iubesc seria Dark Souls, desi numai ideea de a nu avea checkpoint ma nelinisteste. Cum adica, doar o viata in jocuri si apoi o iau de la inceput daca imi crapa pitpalacul la sfarsit? Da, dar asta chiar ma face sa imi doresc aceasta nebunie, macar o singur data, sper totusi sa nu pierd garantia consolei, pentru soc mecanic nu mai am nicio sansa sa o trimit la Sony, dar o trimit la Activision. Mai avem modul Specialist, ceva mai usor decat nebunia YOLO, spun mai usor dar asta nu inseamna ca e usor, eu am jucat pe Normal, mai am multe jocuri de terminat si multi ani in libertate, nu in camasa cu maneci lungi legate la spate si pereti cu perne. Atentie, modul YOLO se deblocheaza dupa ce terminati jocul pe modul Specialist, bafta la consumul excesiv de Nano Shots! Singurul minus dupa parerea unora e modul parca prea Arcade al bataliilor din spatiu la bordul "Sacalului", pe mine nu m-a deranjat absolut deloc, ba din contra, nu aveam chef de un simulator de zbor. Un mare plus din punctul meu de vedere, tineti-va bine, jocul nu are loading screens, totul curge lin, fara intreruperi, va dati seama, un film bun fara publicitate?


    Grafica si Sunet

    Ochiul meu de "conservar" a fost satisfacut pe deplin, nu stiu daca jocul ruleaza la un 60fps constant, eu nu am vazut chestii deranjante sau cadre care imi cad peste retina. Am facut o comparatie cu jocul de anul trecut, asta parca e mai aratos, chiar m-a impresionat in anumite momente. Sunetul armelor nu prea m-a impresionat, armele viitorului nu suna parca atat de bine, coloana sonora da, inainte sa incep jocul am stat mai bine de 10 minute in fereastra din meniul principal. Aceasta melodie se aude si in timpul jocului, se imbina perfect cu momentele dramatice, asa da! Per total jocul arata si se misca foarte bine pe PlayStation 4, doar pe aceasta platforma am avut acces, nu stiu ce sa va spun de XOne si PC, dar am auzit ca si acolo e numai bine, jocul fiind foarte bine optimizat.


    Multiplayer si Zombies

    Acum a venit cel mai probabil cel mai asteptat moment al recenziei, nu? Nasol moment, pentru mine cel putin, mai ales ca sunt slabut cu un controller in mana intr-un mod competitiv. Bine ar fi fost ca eu sa fiu problema cea mai mare, din pacate nu este asa. Modul MP e cam ce am jucat si anul trecut, pai bun si ce e rau in asta daca atunci mi-a placut? Pai cum sa nu aduci mai Activision niste harti in spatiu, dupa ce am zburat prin campania SP mai mult decat Superman, cum sa nu mi-aduci distractia asta si in MP, bai Infinity Ward, ce mama naibii. Poate va reparati greseala prin Season Pass desi ar fi urat, macar ceva free adaugat pe parcurs. Mi-au placut prea mult bataliile la bordul "Sacalului", ar fi fost frumos sa profitati de chestia asta. Modurile pentru MP sunt cam aceleasi care au fost si anul trecut, daca nu imi joaca memoria feste cred ca acum sunt mai multe un pic, am numarat vreo 16 moduri care mai de care mai bune si nebune. Am jucat cam ce imi place mie de obicei, dupa Team Deathmatch unde m-am suit pe pereti si la propriu si la figurat am zis sa trec la Kill Confirmed, parca e mai ok aici, daca vrei sa punctezi cu adevarat iti misti fundul nu stai ascuns dupa colt sa dai cu parul, da problema asta m-a suparat mereu. M-am distrat copios cu modul Infected unde trebuie sa elimini supravietuitorii pentru a deveni infectat la randul tau, dar numarul 1 pentru mine ramane Zombies. Anul asta am ras cu lacrimi cand am vazut ce nebunii le-au mai trecut prin cap celor de la Infinity Ward. Cum sa nu te distrezi cand iti chemi 3 prieteni si esti teleportat intr-un parc de distractii din anii '80 unde muzica este superba iar DJ e domnul acela de era cancerul femeilor in perioada Baywatch, Knight Rider, David Hasselhoff. Chiar daca risc sa devin repetitiv in exprimare, Zombies in Spaceland, asa ne numeste acum modul cu zombalai, este o NEBUNIEEEE, este cel mai bun mod de relaxare dupa o zi grea sau dupa frustrarea intalnita in modurile celelate din MP. In Zombies ai practic un nou joc, cu sistemul propriu de "levelling", primesti tichete pe care le folosesti prin parc pentru alte nebunii care te ajuta impotriva invaziei de morti vii. Este de departe jocul unde o sa ma intorc foarte des pe parcursul acestui an, m-am simtit ca in copilarie cand cutreieram salile de Internet Cafe impreuna cu prietenii, cand ne distram in adevaratul sens al cuvantului, jucand Counter Strike, Half Life sau Quake 2 Chaos.

    Era sa uit ceva important, din ce am observat si sper ca am vazut bine, anul asta nu mai avem micro tranzactii cum am avut anul trecut in Black Ops 3.


    Concluzie

    Nu vreau sa devina un eseu concluzia mea, nu ma asteptam ca jocul asta sa ma distreze atat de mult. Campania este mult peste cea de anul trecut, pot spune cu sinceritate ca este printre cele mai bune din istoria recenta Call of Duty, bineinteles ca tot ce spun este din punctul meu de vedere, de aceea este si recenzie personala, nu? Am primit o intrebare cel mai des, Dane, merita banii sau nu? Daca stau si ma gandesc la cateva titluri care si-au dat cu firma in cap, eu spun ca merita, daaaar cumparat neaparat in pachetul Legacy, nu aveti voie sa pierdeti Call of Duty Modern Warfare Remake, nu, nu am gresit, isi merita titlul de Remake, nu Remastered. Cel mai bun Remastered de pe generatia noua de console!!! O sa vedeti de ce in recenzia separata care va veni saptamana viitoare. Pai nu e cam mult 80 de dolari/euro? Eu spun ca nu dar in acelasi timp spun ca se putea un pic mai bine, daca ofereau libertatea de a cumpara separat CoD MW. Am sa inchei cu multumirile de rigoare dar din suflet adresate celor de la Activision pentru ajutorul acordat, fara ei nu as fi reusit sa imi pun gandurile pe foaia electronica, fara ei as fi ramas in grupul cu hateri care ar fi judecat acest joc dupa ineptiile pe care le posteaza unii sau altii pe internet. Da, iubitii mei colegi, jocul merita atentia voastra, daca nu acum, la prima reducere nu aveti voie sa il pierdeti.

    Poveste: 8
    Gameplay: 9
    Grafica: 9
    Sunet: 8
    Multiplayer: 9

    Nota finala: 8.6
    Attached Images Attached Images call-duty-infinite-warfare.jpg