Am studiat si eu putin fenomenul Black Friday "de romania". In fiecare an cam acelasi lucru. Un exemplu teoretic din ce am observat eu: presupunem un produs cu pret 7000 lei redus printr-o oferta "random" la 6250. Acelasi produs in alte magazine (fara reducere) in jur de 6300 iar ei marcheteaza -750. In ajun de Black Friday, oferta "random" miraculos expira, produsul ajunge la pretul original de 7000 insa cateva ore mai tarziu intra Black Friday si ajunge la pretul minune de 6250 - 6300...oau ce noroc pe noi cu Black Friday! Daca produsul respectiv sta de prea mult timp in stoc posibil sa se mai adauge o "extra" reducere de 100-150 de lei (reala) iar ei il promoveaza ca redus cu -900 de lei pe cand reducerea reala este maxim 200. Poate schema e mai complexa de atat insa concluziile ce le-am tras eu:
- exista unele reduceri insa nici pe-aproape de ce se marketeaza
- daca un produs se anunta cu o reducere x, cea reala (daca suntem norocosi) e undeva la x/2 insa poate fi si zero daca produsul are cerere pe piata.
- in Romania se promoveaza reclama mincinoasa masiv iar autoritatile nu fac nimic.
- cand ceva suna bine, sigur are un schepsis.
- Black Friday in romania este doar manipulare media.

Nici astia de la TV cu teleshopingul lor nu se lasa mai prejos. La inceputul anului am luat la parinti un fake de bicicleta pt exercitii la pretul de 299 lei cu transport inclus. acum cateva saptamani i-au redus pretul la 249 insa au bagat la loc taxa transport 26 de lei deci reducerea este 24 lei nu -50 cat e marketat. Azi dimineata vad la tv, oferta senzationala la bicicleta respectiva de Black Friday: 249+transport. Astia chiar ne iau de tampiti?