Revin cu un mic update, mai mult pentru cei care ar fi tentati de televizor, dar si cu vreo doua povesti semi-amuzante (triste, actually), in caz ca lumea nu stie cum face eMag treaba pe la noi. Post lung, sorry not sorry. Detalii strict despre televizor, in ultimul paragraf.

Am comandat acest model de BF, pe langa alte chestii. Sub plot: am cumparat si o masina de spalat. Noua, sau cel putin, asa era listata. Mi-a ajuns cu greu, deh, cantareste mult si baietii nu se ingramadeau la ea. Cand ajunge, o aduc baietii sus, totul ok. Cand am mutat-o eu putin prin casa (o lasasem pe hol), am observat apa care curgea din ambalaj in partea de jos. Era sigilata, "Poate o fi stat undeva in apa prin depozit", zic. Deschid cuva, sa vezi si sa nu crezi, apa inauntru. Niste cm buni de apa. Plus pete inauntru, de uzura. Pete care nu se stergeau cu carpa. Pete pe care nu le-am vazut nici in masina alor mei care si-au luat o masina de spalat noua acum vreo 2 ani. Si au tot spalat de atunci. Extraordinar. Facut cerere de retur in secunda doi, iar dupa niste zile au venit niste băieții sa o ia. M-au întrebat de curiozitate de ce o returnez, dupa ce au desfacut-o cu totul pentru a o verifica si pentru a-i face poze. Le-am zis motivul, si unul din ei a spus ca daca era putin aburit geamul la cuva, era normal, condens, chestii, dar asa.. Nu prea are sens.

A durat vreo 8 zile sa ajunga la ei în depozit, plus vreo 4 sa o studieze sa vada daca se intrunesc conditiile de retur. Pana sa ajungă la ei, sunasem la call center sa intreb daca e totul in regula si poate nu am primit eu mesaj. Domnisoara imi spune ca nu a ajuns si ma întreba, si ea, de ce o returnez. Ii spun motivul, la care ea: "Sa stiti ca uneori producatorii o testeaza inainte sa o trimita, si poate de asta era apa in masina". Am ras si m-am hlizit de zici ca nu-i adevărat. Si-or fi spalat salopetele băieții de la testare sa vada daca e ce trebuie, sau cine stie. Nu am vrut sa intru pe acest fagas de discuție cu ea, i-am zis doar ca nu e prima masina de spalat pe care am luat-o in viata mea, sa faca ce vor cu ea, eu m-am convins. Nu stiu daca asta ii invata la training, dar oricum, m-a amuzat replica chiar daca era tragi-comic, pe timpul si banii mei. Mi-au trimis voucher cu suma si aia a fost. Inca ma gandesc daca sa mai iau de la ei sau nu. Carrefour le da clasa la orice ora din zi si din noaptea la categoria asta de produse si nu numai. Poate fac cerere de refund, sa vad.


Mbon. Televizorul, ca de aici plecasem, l-am ridicat personal din showroom. Nu l-am verificat acolo, i-am zis ca nu sunt cu astea asa tare, il iau acasă si daca e spart sau are pixeli morti/backlight bleeding, etc il fac pachet si inapoi în bratele lor il aduc. Intamplarea a facut ca in perioada aia sa fiu ocupat cu munca si cu o plecare afara din tara, deci nu am avut timp initial sa il studiez foarte mult din primele zile. L-am montat, tipla pe el, toate cele. Arata bine, asa, la suprafață. Am facut niste setari de imagine, all good, sau cel putin destul de aproape de gustul meu. Aveam in minte sa ii fac si acele teste LED pe culori si am reusit sa le fac dupa cateva zile. Cand m-am apucat, am vazut partea trista. Pixeli morti, vreo doi, care iti sareau in ochi ca un punct rosu pe frunte. Apoi.. Pe ecran negru complet, in partea de jos dreapta a ecranului, panel-ul avea flickering. Doar acolo. Si ciudat este ca in filme si jocuri, pe negru, nu făcea asa, sau cel putin nu asa vizibil. Am zis ca aia e, am tras loz necâștigător, ii fac retur, din păcate avand doar optiunea de curier, retur in showroom aparent nu se putea. Norocul meu ca a a venit cineva sa il ia a doua zi. Nu a fost verificat, baiatul nu avea chef foarte mare (Sameday, fata de Fan la masina de spalat). A deschis putin cutia, s-a uitat prin punga ai de protectie la el si aia a fost. Nenonorocul a fost ca a durat 10 zile sa ajung la ei. Azi dimineata am primit mesaj, deci pana saptamana viitoarea o sa tot studieze pachetul.

Din nou, vreți sa stiti ceva amuzant? Sun la eMag azi sa întreb ce trebuie sa fac, dupa ce il verifica, pentru ca vreau sa îmi plaseze o comanda cu acelasi model, in speranta ca va fi unul fara astfel de probleme. Domnisoara ma întreabă. "Televizorul era resigiliat, nu?". Eu ii zic nu, am platit preț de produs nou, sau cel putin asa era pe site listat. La care ea, oarecum, amuzata: "Pai aici din ce vad in comanda, cand deschid, asa imi apare, ca e resigilat." Am ras din nou de gunoiul marca inregistrata eMag. I-am spus ca ea n-are nicio vina, nu vreau sa ma cert cu nimeni acum, vreau sa o rezolve cumva. M-a pus pe hold sa intrebe care sunt opțiunile, probabil era noua. Am stat ceva pe hold, iar cand se intoarce imi spune ca, din păcate, nu mai au acest model pe stoc, este vandut doar de alti parteneri si la un pret mai mare, normal. Ori imi trimit resigiliat, ca doar asa mai au, ori sa aleg alt model in aceeasi bani. Am pus-o in dificultate din nou cand am intrebat-o daca pot sa iau alt televizor si sa platesc diferenta, in caz ca o sa fie mai mult. Dupa alte minute de hold, fara muzica de data asta, deci era doar pe mute, imi zice ca s-ar putea si ca intre timp s-a uitat pe site sa vad niste modele si era pregatita sa imi recomande unul care e "asemanator", undeva pe la 2000 si ceva de lei. Am oprit-o din discurs, i-am explicat ca eu am luat modelul ala după niste cautari lungi si multe luate in considerare. Apoi, probabil un superior a tras-o de urechi pentru ce a zis mai devreme, si a ținut sa îmi comunice ca, de fapt, nu televizorul meu era resigiliat, ci astea de acum de pe stoc asa sunt. Buna rau asta. Mi-au placut din nou foarte tare. Acum o sa astept sa vad daca revine in stoc, nici ei nu stiu cand. Peste tot vad ca e cu 1000 RON mai scump, cam asta era pretul si inainte. Dar, inca o data, nici nu stiu daca vreau sa imi mai pierd timpul cu astia. Ca la cat de norocos sunt, daca prind altul la fel, dau cu el de pereți. BF eMag.. Ce sa zic. Sunt curios cati or fi luat teapa si nu stiu, sau poate nu se streseaza cu lucrurile de genul, sau nu cunosc la nivel tehnic cat de cat. Buticarii astia trimit de noi niste televizoare folosite si fac profit. Unde tine, tine, unde nu.. "Nu mai e stoc, dom'le." 3/10 nu recomand, ca pe Metacritic.


Pentru cei care cauta detalii despre TV: Overall, am fost mulțumit. Nu 100%, dar destul de aproape. Daca il iei pentru content 4K (Netflix si Gaming), este cam ce trebuie. Trebuie setat, din fabrica nu vine foarte bine pus la punct, dar cred ca depinde si de gusturi. Este slow pe partea de TV in anumite momente, lucru pe care il consider inacceptabil pentru un TV de atatia bani in 2018. Din pacate, sistemul de operare il trage în spate. Design foarte elegant, mai subțire decat ma așteptam, desi mult zic ca e cam gros, comparand probabil cu modelele OLED. Nu ma atrag acele picioare de suport, preferam acel unibody stand de la modelele mai vechi, dar aia e. Nu am experimentat film grain, sau poate nu am incercat film sau joc care sa aiba acest feature. Nu am reușit sa instalez HBO Go, dar merge facut cast pe televizor de pe laptop, deci si asta e okish. Sunetul il am printr-un soundbar, dar chiar si cand l-am lasat pe speakers, era destul de decent pentru un TV. Am observat o chestie destul de enervanta, si din ce am citit pe net, o au si altii, si anume o problema ce tine de subtitrari. Pe Netflix, cand apare subtitrarea, acea parte de ecran se lumineaza foarte tare si se face un contrast discrepant, mai ales cand este fundal negru. Se aprinde imaginea tare in zona si apoi revine la loc cand dispare titrarea. Sunt convins ca mulți nici nu observa, dar pe mine ma sacaia tare mult. Era un fix de genul, sa pui titrarea cu text galben pe fundal negru, dar nu prea ma atragea asa tare aceasta optiune, sau sa dai in setari off la niste optiuni care remediau un pic acest aspect. Cam asa despre TV. Sper sa ajute si pe altii care sunt in cautari.