Quote Originally Posted by MonkY View Post
Este apa de put, cu probleme destul de mari. De la calcar excesiv, pana la diverse bacterii nasoale. O sa ajung probabil sa folosesc si un UV, dar dupa ce vezi ca dai o tona de bani pe un dedurizator si nu rezolva... te apuca toate cele. Incet-incet se trage si apa in zona, si incerc sa nu ma agit pana se va intampla asta. Oricum am facut toate algele posibile de la mutarea la casa... asta este: avantaje si dezavantaje!
Iti spun cum vad eu lucrurile ,poate gasesti ceva folositor in ce spun. Eu sunt adeptul testarii complete a parametrilor apei. Am acasa teste pentru orice (inclusiv Clor/Cupru/O2 etc). In functie de cat esti dispus sa investesti iti recomand sa cauti un laborator de analize apa si sa duci un sample sa vezi exact care e problema. Aproape sigur ai nitratii foarte mari plus kh-ul (apa foarte dura) dar s-ar putea sa fie si alte probleme. Probabil ca sti deja o parte din ce spun. Pentru apa dura eu stiu doar de diluare cu apa RO . Pentru nitrati din punctul meu de vedere e mult mai usor. Am acum NO3 pe la 5ppm(5-15 mi se pare ideal pentru orice peste , mai ales cei de provenienta wild sau cei sensibili), fac schimp de apa la 2-4 saptamani. Atac problema din mai multe parti:

-plante care cresc repede , orice plante atata timp cat cresc repede(eu sunt adeptul plantelor de suprafata si plantelor care ies la suprafata si continua sa creasca).Zilele trecute una chiar a inflorit. Mi se pare ca aduce o gramada de beneficii si un singur dezavantaj ... mai greu cu aerarea.Acvariul meu e acoperit in proportie de 80% de plante de suprafata cu un strat gros pe alocuri de 1 cm. Pentru aerare am compensat prin miscare rapida a apei in zonele libere.Eu personal sunt adeptul curentului de apa in acvariu ,nu doar suprafata ...folosesc output-ul filtrului plus pompa Sicce Nano pentru asta.

-filtru de de-nitrifiere ...facut de mine. Cum functioneaza denitrifierea ...o serie de bacterii in lipsa oxigenului (mediu anaerob) vor trece la folosirea oxigenului prezent in NO3(nitrat), in felul asta transformand-ul in N si o serie de alti compusi.Doar unul e toxic dar se neutralizeaza imediat la contactul cu oxigenul(apa aerata bine si cu flow)...imi scapa numele lui acum. Ca denitrifierea sa se intample ai nevoie de un debit foarte mic (<1 L /minut), de un medium pt bacterii plus o sursa de hrana. Ce se intampla ...fiind debitul mic oxigenul din apa e consumat de bacteriile care fac nitrifierea ... iar pe masara ce apa avanseaza in filtru pierde oxigenul rezultand mediul anaerob necesar denitrifierii)

Filtrul meu l-am facut asa :
1)Pompa circulare - Eheim compactOn 300 (set la low are debit 170l /H)
2)2 * Sera PrefiX Filter 1.6 L in/out 16/22
3)aproximativ 5+ m de tub de diferite marimi (intre reactoare 16/22 , in pentru primul reactor 16/22, out catre acvariu si out-ul pompei 9/12 - am folosit un convertor 9/12 ->16/22 pe linie .Am ales 5m plus tub din mai multe motive. Trebuia sa am destul tub sa pot aranja reactoarele comod in spatele mobilierului de acvariu. Pe langa asta avand in vedere ca obiectivul meu e un debit cat mai mic , ideal < 50l/h am adaugat mai mult tub ca sa se micsoreze debitul si mai mult , mai ales dupa ce pe peretii tubului se depoziteaza alge si bacterii.
4)Media - am mers pe 1 reactor plin cu JBL Micromec (primul pe linie) iar cel de-al doilea plin de JBL BioNitraEx(sursa de hrana). Ambele medii sunt usor consumabile , se recomanda schimbarea lor dupa 12/18 luni (mai ales BioNitraEx care se consuma incet) dar cred ca merg si 24 luni.

- hranit mai putin dry food si mai mult frozen food

Legat de alge - daca ai flow bun in interiorul acvariului , destul medium pt bacterii si apa aerata plus nitrati mici nu ai cum sa mai faci fara sa conteze cata lumina ai (atata timp cat ai plante in acvariu).






Quote Originally Posted by MonkY View Post
Cat despre stand... nu stiu ce sa spun. Nu prea as avea incredere in ceva de 35Kg care sa tina 700Kg. Si nu e vorba aici doar de greutate, ci si structural, ceva care sa reziste si la balansari/cutremure. Poate te ajuta daca il faci in forma de T - nu stiu, nu am facut niciodata asa ceva. Aici cred ca te poate ajuta un inginer, un "structurist".

Sub 12mm am zis ca nu mai fac, dupa ce am vazut acvariu spart, cu sticla de 10, doar pentru ca s-a lasat cineva pe el in timp ce lucra. Am folosit de 10mm pana acum, dar merg pe principiul "better safe than sorry". Diferenta de pret nu e atat de mare incat sa nu merite. Poti intra pe Calculate Aquarium Glass Thickness - Custom tanks are great investments | Aquarium Tools si seteaza safe factor 4 (sau "very safe"). La un 120x60x60 din start recomanda 12mm. I like beeing very safe!
Structura e sigur o sa fie buna ,aliajul de aluminiu e foarte rezistent. Adica ar trebui sa poata suport 1.5 fara probleme . La asa ceva ma gandesc :
https://img.plici.ro/image/cF7

Daca as sta la casa ca tine as face acvariul fara sa ma uit cu foi de 10 mm laminate intre cu euro bracers. Problema e greutatea