Quote Originally Posted by fdkenzo View Post
Răzvan, ai mai jos inca o explicație pentru laudele dezvoltatorilor care tot spun ca arhitectura din PS5 este cea mai revoluționara din ultimii 20 de ani si nu gasesti nici in PC nici in alta consola asa ceva...
Guys, eu zic sa terminati cu fazele astea gen "PS5 este revolutia din ultimii 20 de ani" doar pentru ca are un storage mai rapid. Hai sa fim realisti. PS5 se lauda cu 5.5GB/s (raw) si aproximativ 8-9GB/s (compressed). Ceva ce va fi mainstream in maxim un an. Eu m-am jucat pe la începutul anului cu asa ceva: https://www.liqid.com/products/compo...0-pcie-aic-ssd. Desi ei in specificatii spun 24GB/s, am reusit sa prind undeva pe la 27-28GB/s (am schimbat SSD-urile Samsung Enterprise cu care venea initial). Da, costă cât un rinichi, dar e deja de x ori mai rapid decat "revolutia PS5". Si btw, nu te opreste nimeni sa pui mai multe in paralel, RAID it, and get even more speed.

Un alt exemplu: de vreo 10 ani or more, folosesc pe PC un RAMdrive. Care ghici ce viteza imi da la citire (pe sistemul actual, care nici macar nu are PCIe 4)? Well, da peste 25GB/s. Si minunea, la scriere: peste 40GB/s (si asta in mod SCSI, ca daca il pun in Direct-IO Disk, da si mai bine). Wow, revolutie in storage? Nu, exista RAMdrive-uri de cand ma stiu... Singura problema, volabilitatea (dar care cu ajutorul unui M.2 rapid, se rezolva cu flush data before restart).

Desigur, comparam mere cu pere... dar fix la fel suna chestia cu "revolutia". Eu v-am mai spus deja, treaba asta cu storage super rapid are si ea o limita. Nu poti doar transfera date cu un bandwith enorm, pentru ca nu doar playezi un film. E practic egal cu zero daca nu poti si procesa tot acel val de date. Ca idee, placuta aceea de la Liquid mie imi ingenunchea un Quad Xeon cu 96 de core-uri. Pur si simplu se ducea in load 100%, si asta doar pentru transfer de fisiere, nu procesare a datelor respective. De exp. la o arhivare/dezarhivare, cei zeci de giga pe secunda se transformau in sute de mega pe secunda, pt. ca atat puteau procesoarele. Si-atunci, daca masina respectiva ar face non stop compresie/decompresie (backups mostly), acei peste 24GB/s devin irelevanti. Acelasi rezultat l-as avea si cu niste SSD-uri standard (aici fac referire la comparatia cu "Xbox One X va avea un SSD mult mai lent" - surpriza: s-ar putea ca ambele sa aiba SSD-uri M.2 prea rapide pt. procesare, dar cu siguranta va ajuta la loading, savestates, dumps, etc.).

So, pe scurt (mai ales ca urasc sa ma repet), PS5 poate avea si mai mult de 20GB/s la transfer de date de pe storage, bottleneck-ul va fi tot in CPU si GPU. Desigur, storage-ul via M.2 si PCIe v4 va fi mana cereasca fata de ce am avut pana acum, dar asta nu va ajuta prea mult la FPS-uri, de exp. OK, va invarca un joc in 2s in loc de 30s, ceea ce e genial, dar tot vom vedea titluri ce nu pot duce nici macar 4K la 60FPS, real. Sunt sigur ca or sa apara tehnici "destepte" de a face load/unload la chestii pe care nu le vezi (GDDR6 will help in here), cu dump pe M.2, dar, n-o sa vedeti nici macar cu tricks de genul asta, 4K la 120FPS. Sau chiar 8K, cum ii auzeam pe unii fani super mega inraiti.

Ah, ca si la PS4, vor fi titluri "de exceptie", unde vor stoarce untul din tot ce poate consola, dar atata timp cat nu e valabil la 99% din titluri, parca vorbim doar de exceptia care confirma regula.

Atat am avut de spus. In rest, let's just pray for US. Pentru ca daca incep aia vreo revolutie pe-acolo, covidul a fost mic copil...