OK, am jucat vreo 5 ore pana acum si nu pot sa spun decat ca pentru mine e incredibil de frustrant.

Cum se poate sa fii ceva studio AAA care scoate hit dupa hit, jocuri considerate system sellers pentru Playstation si totusi, ca mecanici de gameplay sa fii blocat cu 15 ani in urma? As vrea sa il cunosc si eu pe ala caruia i se pare o idee buna ca structura unei misiuni sa fie asta : (Semi-spoiler, cam in primele 3-4 ore, nu are nicio legatura cu povestea sau personajele)

Trebuie deschisa o poarta care e alimentata de un generator, generator pe care il poti porni printr-un minigame in care apesi pe Triangle in momentul potrivit de 3 ori, dar ce sa vezi, nu are benzina asa ca trebuie sa mergi sa cauti benzina in doua locuri in care ar putea fi, ajungi in primul loc, intrarea principala este blocata, gasesti o intrare alternativa care e one-way, vezi canistra de benzina in spatele unui gard peste care poti sari doar folosind un cos de cumparaturi pe care il impingi pana la gardul respectiv, ajungi la canistra si SYKE, desigur ca e goala, daca nu te-ai prins deja din oftatu' personajului, dupa care impingi acelasi cos de cumparaturi ca sa ajungi intr-un punct mai inalt ca sa poti iesi din cladire - succes cu a doua locatie, in care gasesti intr-adevar item-ul de care ai nevoie.

Cred ca e unul dintre cele mai non-fun segmente de joc pe care le-am jucat de foarte mult timp. E 2020 si noi inca impingem tomberoane ca sa progresam in jocuri. Mai mult decat atat, controlul e cat se poate de clunky si initial m-am gandit ca poate mi se pare asa de la input, controller-ul de PS4, dupa care mi-am amintit ca am jucat Spider-Man care era cat se poate de responsive. Singura parte buna legata de gameplay si ce are peste Uncharted TLOU e sistemul ala de skills si crafting, unde poti sa ai cat de cat un input si sa alegi ce vrei sa faci. In rest, nu este nicio diferenta ca mecanici intre TLOU 2 si Uncharted 1 din 2007. Du-te tu incetut fix pe unde iti spunem noi, bucura-te de peisaje, de cutscene-uri, de personaje, dar nu cumva sa incerci sa deviezi de la path-ul asta pe care ti l-am pregatit. Si nu, nu vreau sa fiu ceva open world, vreau doar sa nu vad aceeasi formula regurgitata la infinit.

Si culmea e ca daca ar fi avut jocul asta ceva gameplay overhaul serios, mi s-ar fi parut probabil unul dintre cele mai bune titluri ale generatiei. Sunt unul dintre cei care nu a fost foarte impresionat de primul TLOU, desi mi-a placut foarte mult ending-ul si cam ultima ora din joc. Aici am fost captivat din prima secunda. Writing-ul e ceva cum rar vezi, indiferent ce spun aia care spameaza Metacritic-u' cu note de 0, de mult nu imi amintesc sa ma fi prins asa tare o poveste, grafica e foarte buna, facial animations - out of this world, in viata mea n-am vazut asa ceva si joc pe un PS4 Slim, nu pe Pro sau ceva $3000 PC. Personaje, environment, dialog, small details, absolut totul e la superlativ. Si toate astea trase in jos de gameplay-ul ala de doi lei, care a fost cu siguranta ultimul lucru la care s-au gandit baietii. Si sigur ca review bombing-u' de pe Metacritic are legatura cu ceva SJW agenda cu care au toti o problema, nu cu alte defecte mult mai serioase ale jocului.

Alte studiouri AAA incearca sa evolueze de la un titlu la altul, sa nuanteze un pic lucrurile, nu sa mizeze totul pe writing si personaje si gata. Probabil nu ajuta mult nici faptul ca toate titlurile lor sunt critically acclaimed si deja stiu ca toate publicatiile dau 10/10, "masterpiece", "incredible" si atunci cred ca asta ii motiveaza si pe ei sa tina cu dintii de formula asta cat se poate de outdated. Vad si ei ca atata timp cat nu o dau in bara cu writing-ul, o sa vanda ca painea calda titlurile lor si ii tin si pe aia de la Sony fericiti. Eu unul m-am saturat de aceste "narrative experiences", care sunt esentialmente o lunga colectie de cutscene-uri si nice set pieces care din cand in cand, se asteapta sa mai ridici controller-ul ca sa faci cele mai plictisitoare si mai mundane lucruri din lume. Asta e un format potrivit pentru un serial sau un film, acolo ar functiona extrem de bine, dar nu pentru un joc, si cu siguranta nu pentru un joc care iese in 2020 si are 95 pe Metacritic.