E o strategie veche de cand lumea sa vinzi deviceuri care nu aduc profit pe fabricatie.
Ganditi-va cu OnePlus, voi chiar credeti ca OnePlus One, OnePlus Two aveau reteta smartphoneurilor ieftine, profitabile de fabricat, cu specificatii high-end dar nu puteau produce atatea dispozitive? Sistemul lor de invitatii progresive a fost o schema de marketing. OnePlus ca firma era cu istoric zero, dar au vandut in pierdere un numar limitat de deviceuri miraculoase la vremea aceea in raport calitate / pret. Si acum mai produc miracole? Nu, dar tot vand la scara larga dar vand produse bune, si lumea nu se mai teme ca e cine stie ce brand chinezesc, ci e unul de top.
Mai pune la socoteala si Amazon Kindle. Sunt o multime de produse digitale care, daca nu bagi bani in servicii, nu ai ce sa faci cu ele.
Dar cred ca e si un exemplu clasic, daca nu ma insel cu lamele Gilette, aceeasi poveste cu aparatele ieftine de barbierit si cu lamele la suprapret. Sigur nu cred ca se interpreteaza asa legea.
Adaosul pe consola vanduta e nimica toata (daca e). Si din gamepass da, se fac bani okay. Dar ganditi-va ca la fiecare joc AAA vandut, Sony / Microsoft ia un procent din asta. Cei ala 800 milioane profit cand in 2019 (an slab de final de generatie), tot sectorul xbox scoate 10 miliarde pe an?