Nu e chiar asa. Producatorul ofera, de regula, 1 an garantie la produse (inteleg ca Microsoft ofera 2 ani in Europa), dar legislatia din romania impune comerciantului 24 luni de garantie la persoana fizica, pentru produsele electronice.
Si crede-ma, ca am apelat de cateva ori la ANPC pentru asta si am avut castig de cauza, cu alde evomag care ofera 12 luni, cat ofera producatorul, cand legea spune clar ca trebuie sa fie 24 luni.

Termenul de 15 zile calendaristice se calculeaza de cand ai lasat produsul in service pana il primesti inapoi. Ce fac ei in timpul asta, nu este problema ta, dar ei sunt obligati sa-ti ofere inapoi produsul adus la starea initiala, la conformitate.

Tu cand faci o cumparatura la un comerciant si primesti acea factura + garantie, semnezi un contract cu ei pentru acea acizitie. Tu le dai banii pe un produs pe care ei garanteaza ca-l livreaza si ca merge 2 ani (d-aia garantia este obligatorie). Daca se strica mai repede, apelezi la ei (la comerciant) ca sa se ocupe de garantie (ei personal sau prin ceva service tert care va fi mentionat pe certificatul de garantie) si pentru a beneficia de garantie iti trebuie factura si certificatul de garantie. Dar ei se ocupa de garantie, chiar daca ei au subcontractat un service.

Ce zice acolo cu perioada stabilita de comun acord este clarificat in urmatoarea propozitie si anume "Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului" postata tot de tine. Daca in ziua 16 tu nu ai produsul, faci plangere la ANPC si desi dureaza putin mai mult (inca 30 de zile) ei isi vor lua si amenda si vor fi si obligati sa-ti dea produsul adus la conformitate sau unul nou.
Si nu se refera la momentul cand primesti produsul de nou, ci oricand pe durata celor 2 ani de garantie.

Personal doar in cazul produselor Apple am apelat odata direct la service autorizat (iStyle) si nu la comerciant, fiind in primul an si am beneficiat de acea garantie internationala oferita de Apple.
In rest, absolut de fiecare data eu contactez comerciantul si ei imi spun care sunt pasii necesari pentru a ajunge produsul in service (direct de catre mine sau prin ei) si de a-l primi inapoi.

Si revenind la discutie, asta cu garantia a fost unu din motivele pentru care am ezitat sa iau de la gamers.ro si inca astept sa iau de la eMag (care au un proces atat de simplificat cu privire la garantie, incat e pacat sa nu iei de la ei).
Dar sunt curios daca in caz de garantie, au contract cu vreun service din RO sau esti nevoit sa trimiti consola ambalata corespunzator (tineti cont ca nu mai e nevoie sa pastram ambalajul) catre ei, urmand ca ei sa trimita in service si invers.

@Fallen:
In cazul in care certificatul nu este predat odata cu livrarea bunului , clientul are obligatia de a anunta vanzatorul in maxim 72 de ore de la primirea produsului.