Da, ai foarte mare dreptate in ce spui mai sus si aia este legea.
In practica, daca un produs electronic se defecteaza singur in primele 24 de luni, fara a fi avut un soc mecanic sau contact cu lichide, atunci el trebuie adus la conformitate prin garantie.
Iar faptul ca nu se ocupa comerciantul de asta (logic, poate fi o firma de apartament cu un singur vanzator) ci un service autorizat sau chiar producatorul, nu este problema mea ca si consumator. Eu am luat un produs de la gigel srl si daca se strica, eu la gigel srl merg cu el, ca sa se ocupe de garantie si sa-mi dea in maxim 15 zile produsul inapoi reparat sau inlocuit. In caz contrar, fiind persoana fizica, legea ma acopera si ANPC-ul investigheaza si amendeaza gigel srl + ii obliga sa onoreze garantia (adica reparatie/adus la conformitate sau inlocuire, sau chiar stornare daca nu mai au produsul respectiv pe stoc/nu se mai produce).

Si revenind la discutia de la care a pornit totul - in cazul in care un XSX luat de la gamers.ro se defecteaza la 5 luni sau 1 an si 2 luni, ai 2 optiuni - mergi la ei si le spui ce s-a intamplat si se ocupa ei de service (te anunta cum sa procedezi, unde sa trimiti, pe costul lor, desigur) sau mergi la Microsoft cu acea garantie internationala, dar unde dureaza mai mult, intrucat ei nu se supun ANPC-ului si legislatiei din RO cu acele maxim 15 zile de solutionare.

That is all Si apreciez discutia pertinenta avuta