Quote Originally Posted by razvanrazy View Post
Da, ai foarte mare dreptate in ce spui mai sus si aia este legea.
In practica, daca un produs electronic se defecteaza singur in primele 24 de luni, fara a fi avut un soc mecanic sau contact cu lichide, atunci el trebuie adus la conformitate prin garantie.
Iar faptul ca nu se ocupa comerciantul de asta (logic, poate fi o firma de apartament cu un singur vanzator) ci un service autorizat sau chiar producatorul, nu este problema mea ca si consumator. Eu am luat un produs de la gigel srl si daca se strica, eu la gigel srl merg cu el, ca sa se ocupe de garantie si sa-mi dea in maxim 15 zile produsul inapoi reparat sau inlocuit. In caz contrar, fiind persoana fizica, legea ma acopera si ANPC-ul investigheaza si amendeaza gigel srl + ii obliga sa onoreze garantia (adica reparatie/adus la conformitate sau inlocuire, sau chiar stornare daca nu mai au produsul respectiv pe stoc/nu se mai produce).

Si revenind la discutia de la care a pornit totul - in cazul in care un XSX luat de la gamers.ro se defecteaza la 5 luni sau 1 an si 2 luni, ai 2 optiuni - mergi la ei si le spui ce s-a intamplat si se ocupa ei de service (te anunta cum sa procedezi, unde sa trimiti, pe costul lor, desigur) sau mergi la Microsoft cu acea garantie internationala, dar unde dureaza mai mult, intrucat ei nu se supun ANPC-ului si legislatiei din RO cu acele maxim 15 zile de solutionare.

That is all Si apreciez discutia pertinenta avuta
Imi pare rau, dar pur si simplu nu este asa. Garantia de conformitate de 2 ani nu acopera defecte tehnice sau degradari aparute in urma utilizarii unui produs, indiferent daca este electronic, acestea fiind acoperite doar de garantia comerciala oferita de producator. Garantia de conformitate acopera defecte doar daca acestea au fost prezente inca de la inceput, de cand a fost primit produsul, adica out-of-the-box. Garantia de conformitate nu asigura buna functionare a unui produs timp de 2 ani, ci doar ca produsul cumparat respecta intocmai specificatiile, caracteristicile si parametrii descrisi de producator/vanzator, adica este conform cu descrierea vanzatorului si te protejeaza impotriva inselatoriilor.

De exemplu, daca tu cumperi un stick USB care este descris si vandut cu o capacitate de 256 GB, dar in fapt se dovedeste ca el poate stoca doar 32 GB, asta intra in incidenta garantiei de conformitate. Poate ca stick-ul este masluit ca sa afiseze in fals o capacitate de 256 GB si nu iti dai seama de la inceput ca capacitatea lui reala e de 32 GB. Il folosesti o perioada in care merge aparent bine pana il umpli cu 32 GB, apoi realizezi ca nu mai poti scrie pe el. Ii faci niste teste si abia atunci iti dai seama de capacitatea lui reala de 32 GB. Daca iti dai seama de acest lucru in termen de 2 ani poti invoca neconformitatea prin garantia de conformitate.
In schimb, daca stick-ul respectiv chiar poate stoca 256 GB de date si functioneaza la parametrii descrisi (ex. vitezele de scriere/citire), dar dupa o perioada apar erori de citire/scriere, asta nu mai intra la garantia de conformitate, ci la cea comerciala/tehnica. Asta denota doar o calitate slaba a produsului care se degradeaza usor, nu o neconformitate cu descrierea sa.

Dau si cateva exemple legate de Xbox:
la unui controller Xbox - daca apare stick drift sau daca un buton inceteaza sa functioneze corespunzator sau daca se tot opreste sau pierde legatura cu consola aleatoriu in mod neasteptat;
la o consola Xbox - daca apare defect la HDD/SDD si nu mai booteaza sau daca se arde sursa sau daca un update de sistem esueaza si nu mai booteaza;
Aceste defecte de natura tehnica/electronica/mecanica/software nu fac obiectul garantiei de conformitate.

Alte materiale de citit care ofera niste explicatii foarte bune:
https://service.laptop-direct.ro/gar...inima-doi-ani/
https://www.thermaltt.com/images/pro...anty-norms.pdf

Bonus: https://www.avocatnet.ro/articol_557...b%C4%83ri.html
"La acest moment, nu există un termen în care vânzătorul să trebuiască să repare/înlocuiască bunul, dacă o face în temeiul garanției comerciale și nu a celei legale (care e de 15 zile și va rămâne la fel și din 2022)."
Defectele tehnice intra la garantia comerciala, prin urmare durata solutionarii problemei poate fi mai lunga decat 15 zile (si va fi cu siguranta in cazul defectelor la produse Xbox).

Sper ca tot ce-am scris sa ajute si pe altii la intelegerea/lamurirea diferentelor intre garantii, chiar daca acest thread nu e intocmai potrivit pentru discutia asta. Asta-i ultimul post despre garantii, ca sa n-o mai lungesc pe tema asta.