L-am terminat si eu, si chiar am obtinut Platinum , ceea ce e ironic avand in vedere ca urmeaza sa-l desfiintez.
Inainte de asta, tin sa precizez ca sunt fanboy Sony, si diger orice Playstation exclusive lansat.

Sunt uimit cum de a reusit jocul acesta sa fie atat de laudat, cand este de fapt o mediocritate absoluta.
Mi-e imposibil sa nu-l compar cu Assassin's Creed, pentru ca este o CLONA de AC din toate punctele de vedere. E definitia a ceea ce intr-un market indian se numeste 1st copy, adica clona cea mai apropiata de original.

Exista din pacate o saturatie a publicului fata de franciza AC si o lehamite subiectiva (preponderent nefondata), pe care o inteleg, dar comparand GoT cu AC intr-un mod obiectiv, nu ai cum sa nu-i observi similaritatile si lipsurile. Am jucat toata seria AC, exceptand Valhalla, asa ca am observat evolutia sa de-a lungul timpului.

Incerc sa nu repet ce am zis anterior, dar am sa incep cu partile bune:

- ambalajul e aratos, n-a mai facut nimeni un AC cu tematica japoneza, asa ca s-a mizat pe asta ca atu.
- simtul artistic, jocul e ca o panza frumos pictata, mai ales atunci cand iluminatul functioneaza cum ar trebui
- simularea vantului si a miscarii vegetatiei cum n-am mai vazut in alte titluri
- efectele de particule
- combat-ul bun, destul de variat
- timpi de incarcare foarte mici (pentru ca se reutilizeaza aceleasi asset-uri agresiv; lumea e 90% grass blades and trees)



Si acum partile rele. Tin sa precizez ca poate multi nu au sesizat aceste aspecte daca au jucat doar main questul si nu au petrecut suficient timp in joc.

- questul principal e mediocru. cu maxim 2 sclipiri; e sub medie, cum ar zice Lenghel; daca te axezi doar pe el, e un joc foarte scurt.
- questurile secundare sunt submediocre, zici ca sunt community content facute intr-un quest maker, ceva mai plictisitor rar mi-a fost dat sa vad
- totul se rezuma la 3 lucruri:
1. kill mongols
2. follow footsteps to kill more mongols (un veritabil footstep simulator)
3. rescue peasants
- lumea e moarta, random encounters 0, nimic interactiv, e un mare borefest; se spawneaza mongoli din 100 in 100 de metri si atat; efectiv ma disperase replica "I'll just bury you!" de cate ori treceam pe langa mongoli; ah, sau mai avem mongoli care se bat cu ursi, si aia spawnati pana ti se acreste; Doar atat s-a putut de la un AAA ?
- tunete pe toata perioada jocului, nonstop; tuna si fulgera in continuu, desi fluieram in nestire pentru clear weather; iarna, ninsoare? TUNETE! Are u f. kidding me? Abia puteam sa aud dialogul ala random dintre NPC-uri, si am insistat sa-l aud pe tot, ca aia era singura frantura de story care sa ma atraga cumva in lumea virtuala.
- vremea care se schimba atat de repede ca parca cineva se juca constant cu photo mode
- ciclul zi/noapte care de fapt consta in vreo 3-4 stadii bre-baked, cu tranzitie brutala intre ele
- NPC-uri cretine, absente AI praf (EX: o casa ardea in flacari, iar un NPC freca podelele de zor inauntru)
- texture/polygon clipping la greu
- animatii incredibil de putine si ieftine; sunt o gramada de scene/activitati in care developerii au trantit un ecran negru, il loc sa animeze acele actiuni; (EX: cand urci/cobori din barca sau diverse actiuni); asta mi se pare de neiertat
- nu poti folosi niciun fel de ambaractiune pe apa, nu exista asa ceva
- asset-uri reciclate la greu, varietate zero; ma asteptam macar la ceva sectiuni subterane, o mina, o pestera de explorat, ceva sa-l scoata din monotonie
- zapada; cum sa nu ai tesselation (terrain deformation) in 2020 ? A facut-o ACIII in 2012, HZD in 2017 etc.
- o decizie incredibil de proasta de a acorda doar pe o singura armura (traveller's atire) posibilitatea de elimina mai mult fog de pe harta + vibratia controllerului cand te apropii de vreun collectable; m-a fortat sa joc tot jocul doar cu armura asta; puteau sa implementeze functiile astea ca skill, nu la nivel de armura;
- reiterez modul cretin de a cauta collectibles-urile, cat si nr. lor nejustificat de mare; ajunsesem sa detest fox den-urile si sa alerg dupa vulpile alea

Repet, jocul asta reuseste sa faca o prima impresie foarte buna. Daca treci de asta, descoperi un joc repetitiv si plin de lipsuri.
Daca va numarati printre cei care au facut doar main quest-ul sau nu au jucat macar AC Origins si Odyssey (a nu se intelege ca astea ar fi capodopere), inteleg pozitia voastra.
L-am platinat pentru ca am un defect, cred ca din cauza OCD-ului nu ma linistesc pana nu curat harta in jocurile de tip open world.

Verdictul meu: 7 (din care 1 punct pentru senzatia oferita in primele ore de gameplay, care din pacate dispare repede, asa ca am fost indulgent cu nota)


EDIT: Am uitat sa comentez modul Legends.
Am jucat foarte putin fiindca am o greata uriasa fata de jocurile online care se bazeaza pe grinding si leveling up.
Modul mi s-a parut greu si frustrant, in comparatie cu jocul de baza. E clar ca se vrea ca tu sa faci grinding ca sa devina mai usor pe parcurs.
Eu unul nu am rabdare si consider ca astea sunt trucuri pentru a lungi artificial ceva ce in sine e foarte scurt. Probabil ca am sa urmaresc pe youtube story mode-ul si atat.