Nu are nicio importanta asta cu jocurile. Problema cu jocul de fata, e ca a iesit cu vreo 13-15 ani prea tarziu. Iar jocurile "actuale", adica de pe old gen + current gen, sunt ori open world, ori shooters de coridor, dar majoritatea sunt fara loading screens.

Pentru mine, din primele 30 min, jocul a avut nota 8 fara sa fac nimic in mod special. Efectiv de acolo incepe numerotarea - minus 1 punct pentru lipsa hartii (nu ma refer doar la mini-map care mi se pare indispensabil la un joc de genu, dar fara de care mai poti sa joci) si minus 1 alt punct pentru fragmentarea asta cu 1000 de loadings, de pana si jocul, in tutorial, te invata ca dupa ce ai terminat o misiune, sa apesi pe scanner, sa te uiti la nava si sa dai fast travel

Deci din start, jocul nu are cum sa fie de 10 si-mi este absolut imposibil de inteles cum cineva se poate bucura de un joc care...nu prea e joc.

Efectiv totul decurge asa - iei o misiune sau iti apare la misiuni daca treci pe langa cineva care vorbeste random pe strada (?!?!), te duci in x locatie cu 14 loading screens pentru ca altfel efectiv nu ai cum - ori te teleportezi catre nava si de acolo deschizi sistemul solar, te teleportezi langa planeta, de acolo te teleportezi si aterizezi si de acolo mergi cu omu pe jos vreo 1-2-300m pana la pew pew sau colectat ceva, ca mai apoi sa faci acelasi lucru la intoarcere - ori mergi cu omu prin oras sau pe unde ai de mers, pana la misiune si apoi pana la nava, unde ai 2-3 loading screens doar intre zonele din oras si cladiri, apoi 2-3 loading screens doar pana intrii in nava si pana pleci cu ea, ca apoi sa urmezi pasii de mai sus.
Ok, unele loading screens tin 2-3-5s. Fair. Dar e frustrant cand vezi ca ai si animatie de aterizat/decolat, dar apoi ai si loading de 3-5s, cand puteau asunde loading-ul in animatia aia - la fel ca la docking pe alte nave.

Jocul e mult prea fragmentat!

Tutorial slab, de nu ca nu-ti explica chestii importante, dar nu explica nici macar lucruri de baza - gen ce reprezinta toate cele 6 puncte de pe nava, unde poti sa distribui puterea - mi-am dat seama instant ca avem Engine si Shield, apoi mi-am dat seama (putin mai greu) ca primele 3 sunt armele, iar pentru ultima a trebuit sa caut pe internet, pentru ca jocul nu spune.
Sau ca poti merge la diversi vendori ca sa vinzi/cumperi lucruri la un pret mai real de valoarea lor. Sau multe alte chestii pe care a trebuit sa le caut pe net - lucru pe care-l detest.

Explorare nu exista, nici cu omul, nici cu nava in spatiu, combat-ul cu nava este cel mult rudimentara - simt ca e acolo doar ca sa spuna ca o au, planetele sunt acolo doar ca sa fie ceva rotund ce poti sa rotesti si sa scanezi, toate sistemele alea solare la fel, doar ca sa ocupe timp sa dai click-uri ca sa ajungi unde e misiunea, iar cu omul se simte ca naiba, nu exista nici munitie suficienta si trebuie sa te opresti in timp ce trag aia in tine, sa faci loot.
UX-ul este absolut mizerabil - nici nu stiu cum a putut sa fie lansat in starea asta. Nici macar nu te atentioneaza cand vinzi ceva ce ai pe tine sau ce folosesti ca arma. Nu zic de alte lucruri de baza. Si la fel, nu mai zic de AI care este mult prea imbecil, pe toate partile.

Cred ca mai bine as zice partile care-mi plac, decat alea care nu-mi plac si, din pacate, pe xbox nu prea sunt, pentru ca nu sunt multumit nici de cum se simte, nici de cum se misca si in niciun caz, de modul 3rd person care nu e util nici in explorare si nici in combat.

Singurul motiv pentru care inca-l joc este pentru ca l-am asteptat mult prea mult timp si incerc sa gasesc si parti pozitive si pentru ca momentan nu am altceva de jucat - pentru inca 2-3 zile...

Nu vreau sa stric placerea nimanui, dar efectiv sunt in joc, mai mult stau pe telefon si incerc sa inteleg ce apreciaza lumea la jocu asta, dar si de ce...
Am gasit un public tinta - am zis ca e facut pentru oamenii care joaca in timp ce lucreaza - asa merg 2 min cu omu, in loading screens mai raspund la un mail, mai pew pew, loading - mails, samd.