Single post: User Review: LittleBigPlanet Beta Hands On - Part 1

  1. #1 SP
    Senior Member h0stile's Avatar

    User Review: LittleBigPlanet Beta Hands On - Part 1

    Ma aflu la capatul unui maraton Little Big Planet ce a inceput acum vreo 4 sau 5 ore. Sincer sa fiu, ma asteptam la un nivel sau poate doua, hai maxim trei, citeva optiuni pentru modificarea personajului mai mult puse pentru distractie ( customizarea caracterului mai pe intelesul nostru ) si poate posibilitatea de a crea un nivel simplu. Ceea ce am trait in ultimele ore nu poate fi descris in cuvinte. Durerea de cap si de git care m-au tinut in casa pina azi au trecut ca prin minune cind am inceput sa joc, iar sentimentele pe care le-am incercat pe parcursul jocului mi-au dat o stare de bine la care nu as vrea sa renunt. LittleBigPlanet este un miracol, un apogeu al imaginatiei noatre. Stiu ca suna pompos, dar va spun cu mina pe inima ca este cea mai fun experienta pe care am trait-o vreodata in materie de gaming. Un sentiment similar mi-a lasat filmul Big Fish al lui Tim Burton. Este pur si simplu imposibil sa te consideri fiinta umana si sa ramai insensibil in fata unui astfel de film. Acelasi lucru se intimpla si cu LittleBigPlanet. Jocul te face dependent de sackboy si de aventurile lui in citeva minute din momentul in care ai intrat in secventa de Intro. Daca nu ai un PS3 acum, atunci lansarea LittleBigPlanet este motivul pentru care trebuie sa iti cumperi consola.

    Poate ati observat ca in introducerea de mai sus, in unele cazuri, am folosit si alte cuvinte pentru a descrie LittleBigPlanet, precum „experienta” in loc de „joc”. Acest lucru s-a intimplat pentru ca LittleBigPlanet reuseste sa redea vizual o serie de experiente si trairi umane. Rizi de fiecare data cind sackboy face vreo prostioara si te intristezi cind cade in foc. Intro-ul interactiv este cea mai buna idee pentru a te obisnui cu universul LittleBigPlanet, insa cred ca va puneti intrebarea, oarecum logica, ce este LittleBigPlanet sau de ce este ea o planeta separata de a noastra? LittleBigPlanet este suma tuturor viselor noastre, cu bune si rele. LittleBigPlanet iti da ocazia sa visezi, sa creezi ceea ce visezi si sa traiesti ceea ce visezi, singur sau impreuna cu alti prieteni. De aici a plecat si filosofia Play, Create, Share, un drum pe care de altfel il strabati si pe parcusul acestui beta.

    Play este primul pas pe care il faci. LittleBigPlanet Beta vine cu o serie de nivele de introducere sau nivele tutorial daca vreti. Un intreg nivel este destinat actiunii de jump, un altul actiunii de grab si asa mai departe, pina cind va obisnuiti cu modalitatea de a-l controla pe sackboy, ultimul nivel fiind un fel de test in cadrul caruia trebuie sa folositi absolut toate tehnicile invatate pe parcurs. Nu vreau sa va stric placerea de a juca aceste nivele asa ca nu vi le voi descrie, insa trebuie sa va spun ca nici dupa citeva ore de joc eu nu m-am obisnuit intru totul cu miscarile pe care sackboy le are in arsenalul sau. Da, am progresat, insa pe parcursul jocului gasesti puzzle-uri din ce in ce mai complicate care necesite alte miscari si alte tehnici de a te deplasa, astfel incit sunt sigur ca mai trebuie sa joc mult si bine de acum incolo pina cind voi reusi sa il controlez pe sackboy asa cum cred eu ca ar trebui. Ar mai fi totusi de mentionat citeva chestiuni. Sackboy nu se intoarce cu spatele la tine niciodata, iar acest lucru duce la citeva miscari haioase. Aici trebuie sa fac o completare si sa va spun ca fiecare nivel are 3 culoare pe care poti sa mergi. Poti schimba culoarul pe care te deplasezi cu left stick, dar daca il pozitionezi pe sackboy cu fata spre tine, el se va muta pe culoarul din spatele lui....mergand cu spatele. La fel se intimpla si in momentul in care sackboy, fiind cu fata spre tine, are un obstacol in spate. Va trebui sa efectuezi un jump si sa il propulsezi pe sackboy pe culoarul din spatele lui cu ajutorul left stick, iar el face toate astea cu fata spre tine. Al doilea caz, oarecum ciudat, este ca sackboy nu vrea cu nici un pret sa intre in locurile strimte dintre 2 obiecte. Esti nevoit sa sari pe unul dintre obiecte si sa cazi in locul respectiv pentru a ajunge acolo.

    Cea de a doua actiune importanta este agatatul de materialele moi, iar acest lucru se realizeaza tinand apasat butonul R1. Tot R1 este folosit si in cazul vehiculelor pentru a te deplasa inainte, iar pe masura ce creste viteza, daca apesi X vei beneficia si de un boost. Mentionez asta pentru ca printre nivelele deja create de alti useri se afla foarte multe de tip race sau montagne russe, foarte haioase insa extrem de scurte. Sa revenim insa la oile noastre. Scopul modului single-player este sa aduni cit mai multe puncte (sub forma de sfere) si sa stringi toate obiectele, stickerele si decoratiunile prezente in nivel. Este extrem de important sa termini un nivel 100% pentru ca numai atunci ai gasit tot ce se putea. O sa va intrebati dar de ce este atit de important sa le gasesti pe toate? Pai, treaba sta in felul urmator. Ceea ce tu gasesti pe parcursul unui nivel, vei putea folosi la rindul tau, fie ca e vorba de un sticker pe care il pui undeva pentru fun, fie ca e vorba de un obiect pe care intentionezi sa il folosesti in cadrul unui nivel pe care vrei sa il creezi. Obiectele sunt folositoare in faza Create, insa stickerele si decoratiunile se pot folosi peste tot. Stickerele sunt imagini sau forme de diferite culori. Daca ai un PS Eye poti introduce in joc propriile imagini, daca nu, atunci va trebui sa te multumesti cu ceea ce vei gasi. Decoratiunile sunt obiecte cu functie decorativa, astfel incit vei putea lipi o coada unui cal sau vei putea planta flori prin nivel. Sunt o groaza de decoratiuni, impartite bineinteles pe categorii, asa cum sunt si celelalte obiecte.

    Unele din primele obiecte pe care le gasesti au de a face cu personalizarea propriului sackboy, adica articole de imbracat sau diferite accesorii gen ochelari, mustatza, peruca, etc. Pe parcurs veti colectiona si altele, insa ele va vor fi de folos in momentul in care va veti pune in valoare latura creativa. Pina atunci insa, ar fi indicat sa va jucati putin cu propiul sackboy si sa va salvati citeva costume.

    Dupa mica introducere in universul LittleBigPlanet, pasul urmator este propriul Pod. Nu, nu este un pod, ci un POD, o camera de comanda daca vreti. Un controller de PS3 troneaza maiestuos, sprijinit de unul dintre peretii POD-ului. Cu ajutorul lui aveti acces la meniul principal al jocului, meniu care este impartit intre planeta LittleBigPlanet si cele doua luni, una la stinga si una la dreapta. Cea din stinga contine lista de prieteni, stirile LittleBigPlanet si posibilitatea de a va schimba continutul pozei care apare in scoreboard in dreptul nickului vostru, iar cea din dreapta este cea care va da acces catre partea de Create a jocului. Planeta contine modul Story (nivelele premade ale jocului care din cite inteleg vor fi in numar de 60 in jocul full), precum si modul Quickplay sau Cool Levels (eh, am stins consola, parca asa se numeste). Anyway, cea de a treia sectiune iti permite sa vizualizezi nivelele create deja de alti useri si publicate online. Ele apar sub forma unor petice dintr-un material textil, aplicate pe planeta LittleBigPlanet. Deja sunt prezente o sumedenie de nivele, unele de tip platformer, iar altele de tip montagne russe. Dintre cele mai interesante o sa mentionez doar LittleBigPlanet Uncharted sau LittleBigCity (inspirat de GTA). Si mai interesante sunt nivelele prin care se spune o poveste. Heist este o astfel de serie si este impartit in doua. In acest moment sunt atitea nivele acolo, incit cred ca as putea juca de asta seara pina miine de dimineata si tot nu m-as plictisi. In plus, fiecare din aceste nivele poate fi jucat solo sau online cu alti prieteni, astfel incit rejucabilitatea este garantata. Daca mai pui la socoteala si faptul ca ar trebui sa termini fiecare nivel cu 100% (asta daca e cazul pentru ca nu in toate nivelele ai cite ceva de gasit), atunci nu cred ca mai ramine ceva de comentat in legatura cu rejucabilitatea fiecarui nivel. O singura mentiune as mai vrea sa fac aici si anume ca uneori dai peste puzzle-uri care nu se pot rezolva decit in minim doi jucatori, iar in acest caz pur si simplu nu ai cum sa termini un nivel cu 100% de unul singur. Mai multe despre jocul co-op online o sa va relatez intr-un articol viitor, un fel de follow-up daca vreti, asta pentru ca nu mi-am batut capul cu asa ceva azi. Eram extrem de curios sa explorez si modul Create al jocului.

    Cum va spuneam mai sus, luna din dreapta reprezinta modul Create. Pe aceasta luna exista cratere, iar unele dintre ele sunt goale. Selectand un astfel de crater aveti posibilitatea sa intrati in editorul jocului. Primul pas sau daca vreti prima decizie pe care o aveti de facut se refera la nivelul pe care doriti sa il creati. Doriti sa incepeti cu un nivel gol sau sa alegeti unul dintre template-urile deja prezente (sunt peste 10 din cite imi aduc aminte si asta acum in beta)? Odata ce te-ai decis, ti se incarca nivelul, moment in care ai acces la uneltele dedicate editorului. O sa va vorbesc insa putin despre meniul Popit, meniu ce se acceseaza cu ajutorul tastei patrat. Aici se gasesc, in modul Play, uneltele pentru comunicare (text chat), pentru personalizarea sackboy-ului sau pentru aplicarea de stickere si decoratiuni care vor fi manipulate folosindu-se un cordon cu ajutorul caruia miscati obiectul in pozitia dorita si il asezati sau ii modificati orientarea dupa voie. Cu ajutorul acestui „cordon” puteti de asemenea selecta decoratiunile deja puse pentru a le modifica sau sterge. Tot cu ajutorul lui veti lucra si in faza Create, doar ca aici se mai adauga 2 sectiuni in meniul Popit si anume Goodie Bag (inventarul obiectelor) si Tools Bag (inventarul uneltelor). De aici situatia se complica si asta pentru ca modul Create vine cu peste 20 de tutoriale. Este musai obligatoriu (asta nu e pleonasm?) sa treceti prin toate tutorialele pentru ca numai asa vi se deblocheaza toate uneltele si obiectele de care aveti nevoie. Nu va stric placerea de a le urmari, insa va spun ca o sa aveti pina si explozibili ce se pot detona manual. Fiecare tutorial te lasa cu gura cascata si la final nu iti vine sa crezi cite lucruri poti crea cu ajutorul acestui joc. Exista insa o limita. In partea din stinga este prezent un termometru care va indica cit de plina este memoria, astfel incit nu puteti depasi un anumit prag, insa asta nu este o problema chiar atit de mare. Imaginati-va ca sunteti in postura de a crea un joc. El trebuie sa ruleze pe hardware-ul actual, asa ca imaginatia noastra este pina la urma limitata de posibilitatile lui. La fel se intimpla si aici, insa va asigur ca nu va veti simti constransi de aceasta limitare. Nu e ca si cum termometrul va...sufla in ceafa.

    Cam asta am facut eu in cele 4-5 ore cit am apucat sa joc pina acum. Urmeaza sa imi arat talentul cu niscavai nivele simple si sa joc online cu alti sackboys, iar dupa ce stapanesc destul de bine arta de a Play, Create, Share voi posta un nou articol, un fel de continuare, poate nu la fel de stufoasa, insa cred eu interesanta pentru cei care nu au pus mina pe o cheie de beta.

    Sunt sigur ca LittleBigPlanet va sparge recorduri in materie de vanzari si o va face pe buna dreptate. In acest moment nu ma mai intereseaza nici Motorstorm 2, nici Resistance 2, nici Killzone 2, nici Gears of War 2, nici nimic altceva. LittleBigPlanet este GOTY 2008 si pun pariu ca majoritatea publicatiilor online (si nu numai) care vor organiza astfel de topuri il vor propulsa pe locul I. Motivul e simplu. LittleBigPlanet aduce gamingul la rang de arta, iar daca aceasta afirmatie era una controversata pina acum, LittleBigPlanet spulbera orice contra-argument. Toate blockbusterele acestui an sunt pur si simplu date la o parte de catre un mic omulet de plus care zimbeste, se intristeaza, se agita, se enerveaza sau de ce nu, se bate cu pumnul in piept ca el e cel mai tare. E timpul sa dam cezarului ce e al cezarului si sa invitam toate celelalte titluri de anul acesta sa ia un loc....de la doi in sus.
    Attached Images Attached Images littlebigplanet-playstation_3screenshots14917create_05.jpg littlebigplanet-playstation_3screenshots14918create_06.jpg littlebigplanet-playstation_3screenshots14919create_07.jpg littlebigplanet-playstation_3screenshots14920create_08.jpg littlebigplanet-playstation_3screenshots14921create_09.jpg littlebigplanet-playstation_3screenshots149124.jpg littlebigplanet-playstation_3screenshots149135.jpg littlebigplanet-playstation_3screenshots1490710.jpg littlebigplanet-playstation_3screenshots1490822.jpg littlebigplanet-playstation_3screenshots14914create_01.jpg littlebigplanet-playstation_3screenshots14915create_03.jpg littlebigplanet-playstation_3screenshots14916create_04.jpg