Single post: User Review: Metal Gear Solid 4 - Guns of the Patriots

  1. #1 SP
    Member Alex De Large's Avatar

    User Review: Metal Gear Solid 4 - Guns of the Patriots

    Un joc care m-a impresionat adanc, eu fiind fan al jocurilor stealth. Mentionez ca nu am mai jucat nici un MGS inainte (PS3 e prima consola pe care o detin), dar m-am documentat temeinic din MGS database si cutscene-urile din jocurile anterioare (YouTube) pentru a intelege in deplin povestea jocului. Acest efort a meritat din plin chiar daca am "pierdut" multe ore astfel.

    In continuare, o notare cat se poate de obiectiva si cu explicatii a fiecarui aspect din joc.

    Grafica

    Personajele foarte bine realizate si detaliate, rezolutie 1080p care este insa un upscale de la o rezolutie sub-HD, 1024x576 mai exact. Nu va ingrijorati, jocul reuseste totusi sa arate foarte bine. Texturile din pacate nu sunt de foarte mare rezolutie dar nu se observa decat la o privire mai atenta. Mai sunt si alte detalii care nu arata atat de convingator dar in mare, no comment, grafica excelenta tehnic. Pe partea artistica nu va asteptati la minuni, nu avem de-a face cu un Final Fantasy sau Uncharted.

    Sunet

    Un voice cast de nota 10, dupa cum am fost obisnuiti din jocurile anterioare. Mie personal mi-au placut mai ales David Hayter (Snake n-ar fi acelasi fara el), Patric Zimmerman (Liquid Ocelot) si nu in ultimul rand minunata Jennifer Hale (Naomi Hunter). Mai merita mentionati Cristopher Randolph (Otacon), Paul Eiding (Campbell) si Quinton Flynn (Raiden). Si restul distributiei este excelent desigur, nu cred ca gasiti vreun voice actor care sa nu-si fi facut treaba bine in acest joc.

    Muzica jocului este de asemenea de nota 10, subliinind perfect fiecare moment al jocului in parte, OST de o calitate si rezolutie sonora deosebita (am o instalatie stereo ultra-high end si s-a auzit ca la Surround aproape). Flashback-urile si melodiile de iPod care se pot gasi din jocurile anterioare sunt cireasa de pe tort. iPod-ul in sine este un gimmick interesant dar din pacate trebuie echipat separat.

    Gameplay

    Din ce am inteles gameplay-ul din MGS4 este destul de diferit de titlurile anterioare, am inteles ca ar fi si considerabil mai usor ca dificultate. Mi-au placut functia de auto-aim care mi-a priit mult dat fiind ca nu sunt inca perfect obisnuit cu tintitul de pe gamepad (desi mi s-a parut destul de usor aici). Camera libera este un atu mare in ochii mei si desigur si folositoare la tentativele de furisat.

    Snake are parte de mai multe gadgeturi ca niciodata printre care mentionez mai ales OctoCamo si FaceCamo care sunt un plus interesant care deosebesc MGS4 de alte jocuri stealth-action contemporane (prima data am vazut ceva asemanator in Crysis, care nu e un joc stealth). Aceste doua gadgeturi functioneaza precum pielea unui cameleon sau mai bine zis camuflajul natural al unei caracatite, ca sa fiu mai in ton cu numele costumului. Pe scurt, cand stati cateva clipe nemiscati pe jos sau lipiti de un zid veti prelua textura si culoarea acestor suprafete, proces care se poate repeta ori de cate ori schimbati suprafata. FaceCamo primiti ceva mai tarziu, functionand la fel.

    Solid Eye si Metal Gear MK. II sunt alte doua gadgeturi extrem de esentiale si folositoare. Solid Eye imbinand un radar, night/infrared vision si un binoclu, toate intr-una. Metal Gear MK. II este un robotel cu functie de stealth care-l puteti folosi atat pentru explorare in avans cat si distragerea atentiei inamicilor. Ambele aceste unelte fac din stealth o experienta si mai placuta.

    Nu as stii cum sa va descriu experienta de gameplay din MGS4 daca n-ati mai jucat in viata voastra un joc stealth-action, cert este ca perspectiva este third-person, iar la tintit ori 3rd person OTS (over the shoulder) sau 1st person ca intr-un shooter clasic cu vederea prin sistemul de ochire al armelor.
    Elementul cel mai important ramane totusi sa fiti cat mai putin vizibil si detectati, in acest caz veti petrece mai mult timp taras sau lipit de ziduri pentru a va indeplini misiunea fara sa va dati de gol.

    MGS4 poate fi abordat fara probleme in stil „Rambo” daca va place asa ceva, dar mie unul mi se pare mult mai satisfactor sa va furisati si sa va atingeti obiectivele fara alarme si cu kill-uri cat mai putine. Pentru cei dintre voi care prefera abordarea in forta, sa stiti ca viata nu se regenereaza decat in momentele de liniste si cand sunteti ascunsi iar starea psihologica a lui Snake joaca un rol important in acuratetea armelor, daca el devine foarte stresat (nu, nu e o gluma), arma va clatina cand tintiti.

    AI-ul inamic este destul de bun si de credibil desi nu as putea spune ca straluceste, in unele momente este de-a dreptul inteligent pe cand in altele este pur si simplu prost si aceasta inconsistenta se vede.

    Boss fight-urile sunt antrenante si un ragaz de la vesnicul furisat, in cateva cazuri doar forta bruta nu va vor trece boss, trebuie sa puneti si putin mintea la contributie. Dificultatea pe Solid Normal mi s-a parut potrivita, boss fight-urile in cazul asta fiind o provocare dar nu frustrant de dificile.

    Arsenalul din joc este foarte mare, cu descrieri detaliate si corecte ale diverselor arme. Multe dintre arme putand fi customizate cu diverse adaugiri cum ar fi lunete, lanterne, tintire laser etc. Doresc aici sa pomenesc de noul personaj Drebin, dealerul de arme de la care puteti achizitiona diversele arme si accesorii, fondurile necesare le obtineti din vanzarea armelor gasite pe campul de lupta. Acest Drebin totodata are si un rol semnificativ in poveste, pe langa cea de vanzator.

    De ce nota 9 intrebati? Am patit de multe ori sa-mi fie distruse tentativele de furisare datorita catorva comenzi care nu au functionat chiar impecabil. De exemplu cand esti culcat Snake tinde sa se invarte in cercuri uneori in loc sa inainteze unde ai dori. Sau auto-aim de care am vorbit mai devreme este cu doua taisuri in unele momente, intorcand-ul pe Snake in directia complet opusa daca tinta e prea departe pentru auto-aim.

    Storyline

    Am fost tentat din start sa dau nota 9 aici doar pentru simplul fapt ca povestea din joc este foarte grea daca nu chiar imposibila de inteles complet daca nu s-au jucat (sau in cazul meu vizionat cutscene-urile) jocurilor anterioare, insa povestea este atat de buna si mai ales o incheiere extrem de satisfacatoare a seriei incat nu m-a lasat inima sa nu dau 10.

    Nu prea am cum sa spun prea multe despre storyline fara sa dau spoilere dar sa stiti atat, veti petrece mai mult timp vizionand cutscenes decat veti juca.

    Desigur e o chestie de gust daca prea mult din ce-i bun nu-i totusi rau, dar desi eu initial nu am fost incantat de abundenta de cutscenes, in cele din urma a facut din joc o experienta cinematica deosebita (in sensul asta doar Heavy Rain e mai cinematic) de la care iti vine cu greu sa te desprinzi chiar si cand dureaza cu orele.

    Ce pot sa va spun este ca acum avem de-a face cu un Solid Snake batran (Old Snake) in ultima lui misiune. Veti cutreiera mai multe parti ale lumii, printre care Orientul mijlociu, America de sud, Europa de est si o locatie surpriza (una mare) pentru veteranii seriei. Multe personaje mai vechi sau mai noi din jocurile anterioare isi fac o aparitie in MGS4, printre care cateva aparitii neasteptate.

    Este important sa mentionez ca daca nu ati jucat titlurile anterioare din serie, povestea vi s-ar putea parea trasa de par, fara noima sau pur si simplu prea complicata. In acest caz recomand calduros o vizita la YouTube, unde gasiti absolut toate cutscene-urile din jocurile anterioare in HD.

    Impresie personala si abordare

    Precum am spus si la inceput, acesta este primul meu joc MGS jucat, cea ce imi permite (cred cel putin) sa vad jocul cu ochi ceva mai obiectivi decat veteranii seriei. Experienta mea in genul stealth se refera mai ales la seria Hitman (Hitman 2 si Blood Money parcurse in intregime). Si in seria Hitman si aici, in MGS4, abordarea mea de gameplay a fost cat mai stealth posibil, nici un caz Rambo, dovada fiind cele trei titluri primite la final: Inchworm (pentru mult crawling), Tarantula (pentru abundenta de stealth kills, alerte si continues putine) si Hyena (pentru armele multe stranse).

    Concluzie

    Nu prea mai am alte cuvinte de lauda decat cele deja spuse pentru MGS4, consider jocul ca fiind o capodobera atat a genului stealth-action cat si a seriei MGS. Si ca toate lucrurile bune si misiunile lui Solid Snake au parte acum de o incheiere pe masura. Cel putin asa s-ar parea...


    Grafica: 9
    Sunet: 10
    Gameplay: 9
    Storyline: 10
    Impresie: 10

    Nota finala
    : 9.6


    Attached Images Attached Images metalgearsolid4gunsofthepatriots-28undefined-2928846.jpg mgs4-top10.jpg metalgearsolid4gunsofthepatriots-newscreenshots19226.jpg tgs-metal-gear-solid-4-1.jpg 926596_20080521_screen011.jpg