Single post: Un trio perfect - Dante's Inferno, Darksiders, God of War 3

  1. #1 SP
    Admin MonkY's Avatar

    Un trio perfect - Dante's Inferno, Darksiders, God of War 3

    Ploua, e frig afara, la televizor e criza inca... si totusi nu-mi pasa. I'm in love ! A trecut ceva timp de cand nu m-am mai simtit atat de satisfacut. Stiu ca suna kinky, insa e vorba de jocuri, nu de ceea ce va gandeati voi. Pana si gamepadul a cedat fumegand dupa o asemenea de sesiune de gaming nebun. Si cu adevarat se poate spune ca trio-ul Dante's Inferno, Darksiders si God of War 3 este intr-adevar o nebunie, mai ales pentru un fan al genului.

    Cum a trecut ceva timp de cand nu am mai avut un Hot Story... si cum ma simt bine, am zis ca e momentul de un nou articol. Multi se asteptau ca instant sa asiste la un Versus... insa voi incerca sa scriu doar un articol comparativ, sau mai exact, o recomandare. In momentul de fata, consider acest trio ca fiind cea mai buna alegere de acest an pentru acest gen.

    Dar oare unde putem incada cele 3 jocuri ? Site-urile de specialitate le considera "action-adventure". Altii le vad ca niste "hack & slash-uri". Eu unul le-as spune "third person action-adventure hack & slash cu elemente rpg si puzzles". Mai exact, genul in care as introduce Soul Reaver si Devil's May Cry. Poate chiar si Too Human. Adica fix jocuri care la mine merg direct la suflet.

    Mbon, acum ca am stabilit unde le punem in raftul colectionarului dupa ce le terminam (eventual de cateva ori, pe dificultati care pe unii ii aduc in pragul de a-si arunca tv-ul pe geam)... sa vedem cu ce se mananca ele. Well, eu as zice ca totul graviteaza in jurul unui erou. Unul cu sange divin, sadic si cu dorinta de a ucide tot ce prinde, dar care mai da dovada de cate un mic sentiment din cand in cand (Kratos), unul ca si luptator cruciat care plateste pentru toate pacatele sale (Dante) si in sfarsit unul dintre cei 4 calareti ai Apocalipsei care isi "face meseria" si urmeaza adevaratul cod al onoarei (War).

    La o prima trecere in revista, toti trei arata bine. Kratos e "peticit" dupa trecerea unei mici sabii prin interiorul sau (plus vopseaua de rigoare)... Dante e peticit cu o cruce a amintirilor ce-l chinuie prin Infern, iar War... hmm, el nu e peticit insa nici nu are nevoie. Ca design al caracterului, as putea alege foarte greu intre War si Kratos, cu Dante pe ultimul loc. Desi multora nu le place War pt. ca "ocupa mult pe ecran", pe mine ma atrag la nebunie proportiile in care este realizat... imi aduce aminte pur si simplu de Gears of War. Erou masiv, care chiar are armele si toate cele accesoriile atasate pe armura... nu se apuca si scoate din (scuzati expresia) fund un adevarat arsenal, de te intrebi cum Dzeu or gandi cei care se gandesc la "realismul" unui astfel de joc.

    Pe partea de miscare, trebuie sa recunosc ca pe primul loc se situeaza Kratos, urmat de War si iarasi in final, Dante. Kratos e atlet inascut, care are un evade impecabil, pe cand War, la cat de masiv e si cu armurile pe el, se misca mai "greoi", dar atat de bine realizat incat dash-ul sau suplineste foarte bine masivitatea. Aici nu l-as pune neaparat pe Dante pe ultimul loc, pentru ca si el se misca bine. Insa il strica ruperile de ritm si evade-ul nu prea bine realizat. Ca fluiditate, la Kratos e ceva normal sa faci un combo de zeci de lovituri fara ca eroul sa para sa sara din pozitii bizare. War se descurca bine la partea de combo-uri insa acestea sunt scurtate de loviturile de tip "finisher" care parca taie prea repede actiunea. Dante, la care poti ajunge la 666 de combo-uri (chiar este un achievement pt. asta), la un moment dat parca sare din anumite pozitie ireale, fara o trecere subtila. Oricum ca durata, Dante castiga la partea de combo-uri, mai mult datorita posibilitatii de a-si proiecta inamicii in aer si a duce lupta pe mai multe planuri (repet, cu riscul de a sari complet nerealist dintr-o pozitie in alta).

    La voce, clar Kratos castiga detasat. Poate pentru ca e totusi mult prea suparat pe viata si pe tot ce misca. Imi place insa la nebunie vocea lui War, care este foarte matura, foarte serioasa si "apasata", fara a ajunge la exagerarea proprtiilor unde Kratos mai mult urla decat vorbeste. Dante saracul, in comparatie cu cei doi, pare a fi un tip comun, cu o voce care denota nesiguranta, teama, etc. Dar, trebuie sa-l intelegem, a ajuns in Infern... e si el un pic speriat. Per total la sunet toate cele 3 stau foarte bine, muzica fiind pe masura unor astfel de grele titluri.

    N-ar fi rau sa trecem in revista si partea diversitatii eroilor nostrii. De exp. atat Kratos cat si War pot zbura (desi sunt limite, aripile ajutand mai mult la sarituri decat la zbor) pe cand Dante e lovit de o problema existentiala: este om, deci nu poate zbura. Acum ca am fost rau cu Dante, as fi vrut sa-l vad si pe el trecand prin ipostaze mai deosebite. De exp. imi place la nebunie modul in care War poate arunca spre inamici obiectele din jur (mi-a adus aminte de Prototype, un alt joc ce ar putea fi incadrat in aceasta categorie), imi place cum se comporta si cum simti totul in momentul in care iei massive gun-ul cu plasma/foc. Pur si simplu e moment epic gen Gears of War.

    Ca specialitati, clar nu se compara nimic cu actiunile lui Kratos in diverse pozitii sau situatii (gen saritura cu zburatoarele, sau lupta cu ecranul inversat)... insa feelingul pe care ti-l da War in momentul in care isi cheama demon horse e unic. Calaritul, lupta cu ceilalti horsemen, viteza cu care se misca totul... sunt impecabil realizate. Dante nu stiu daca se poate spune ca are specialitati (saracul, el parca e in plus).

    Time triggered events sunt o capodopera in God of War. Si devin epice in momentele in care tu esti cat o furnica pe langa un ditamai titan. Si Dante's Inferno are events-uri interesante, iar pe ultimul loc aici este Darksiders, unde time triggered events de obicei sunt foarte simpliste, si doar foarte putin folosite.

    Story-ul e super ok in toate cele 3 ipostaze. Parca un pic prea clar la Kratos, care stie una si buna: vrea sa-l omoare pe Zeus, vrea sa-i omoare pe toti, no matter what. Si Dante e cam "capatanos", si are un fir foarte previzibil. In cazul lui War e mai twisted, e mai inteligent si te tine in suspans. Pe partea de liniaritate Darksiders castiga detasat, fiind singurul dintre cele 3 jocuri unde se ajunge la free roaming.

    Ajungem la puzzles, un element pe care unii il urasc, altii il adora. Aici o sa fiu conchis. Dante si Kratos au parte de puzzle-uri simple, pe cand la War, la un moment dat trebuie sa fii fizician/inginer cu o imaginatie bogata ca sa-ti dai seama cum se rezolva ceva. Daca la Dante si Kratos am jucat "tetris", la War am avut impresia ca joc sah cu un maestru emerit. Trebuie sa recunosc ca din toate cele trei jocuri, la Darksiders n-am mai rezistat la un moment dat si am aruncat un ochi pe un walkthrough in momentele criminale.

    Micile elemente RPG in toate cele 3 jocuri tin mai mult de arme, upgrade-uri la arme, items si magii. Aici Darksiders castiga detasat, cu niste elemente care sunt incredibil de greu de realizat. Fiecare arma detine un slot unde se pot atasa items cu efecte diverse, fiecare arma e upgradabila, armura se poate schimba, abilitatile se pot upgrade. Dante ar fi pe locul doi pentru "harta" prin care se pot upgrada miscarile si abilitatile. Din pacate, God of War ajunge pe locul 3, modalitatea de upgrade a armelor fiind extrem de simpla. Bagi niste souls in arme si voila, you get a better one.

    Trecand un pic si prin partea tehnica, ajungem inevitabil la grafica. Unde God of War 3 straluceste cu adevarat. Nu am ce sa comentez, totul e realizat superb, cu exceptia unor texturi cam prea comprimate si nedetaliate. Dante's Inferno desi arata urat, cu texturi sterse si prea putine culori, castiga totusi prin originalitate... pe cand Darksiders, e undeva intre cele doua lumi. Overall, as spune locul I cu coronita pt. God of War, locul II pentru open si twisted areas pt. Darksiders si III lui Dante's Inferno.

    Dupa astfel de jocuri bune, bineinteles ca toti ne intrebam "Ce va urma ?". Daca God of War 3 l-am terminat cu feelingul "Gata, a omorat toti ce-a prins... o continuare nu isi mai are rostul", in cazul lui Dante am zis "Gata, si-a atins scopul, am vazut toate etapele Infernului... nu mai trebuie continuat", ei bine, in cazul lui Darksiders am zis "Wooow ! By the gods ! There must be Darksiders 2 !". Circula ceva zvonuri legate de un God of War "memmento", cu ceva din trecutul lui Kratos, insa nu e nimic batut in cuie. La Dante's Inferno asteptam Trials of St. Lucia, un addon ce se anunta interesant... iar despre Darksiders 2 nu avem niciun semn, insa ar fi mare pacat sa nu continue IP-ul. Cel putin o trilogie, ca merita !

    Si in final, unde multi se asteapta sa trantesc niste note pentru a le da satisfactia de a porni un fanboy/flame war... eu voi trage o simpla concluzie: Nu ratati niciunul din cele 3 jocuri ! Sunt crema jocurilor de console, mai ales intro perioada in care shooterele au inceput sa ne "sugrume". Pentru mine jocul perfect este "Dante's Infero, Darksiders & God of War 3" (in cel putin 10 parti daca se poate). Ca un developer, as lua elementele ideale din fiecare si cred ca as scoate jocul perfect. Bravo ! Asa da !


    Notele pe Metacritic (pentru cei interesati):
    Dante's Inferno: 75/100 - Dante's Inferno (ps3) reviews at Metacritic.com
    Darksiders: 82/100 - Darksiders (ps3) reviews at Metacritic.com
    God of War 3: 93/100 - God of War III (ps3) reviews at Metacritic.com
    Attached Images Attached Images hotstory_dante_kratos_war.jpg god_of_war_kratos_01.jpg god_of_war_kratos_02.jpg god_of_war_kratos_03.jpg god_of_war_kratos_04.jpg god_of_war_kratos_05.jpg god_of_war_kratos_06.jpg god_of_war_kratos_07.jpg god_of_war_kratos_08.jpg darksiders_war_01.jpg darksiders_war_02.jpg darksiders_war_03.jpg